[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:28

Ik moet zeggen dat ik de eerste zeg 6 maanden met de Nuvaring gecombineerd met sexen niet bepaald prettig vond. Ik heb de ring er toen ook altijd even uitgehaald (en 2x vergeten terug te plaatsen).

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:45

Ik laat hem pas volgende maand plaatsen, stomme doktor.
Maar ik had alsnog een vraag, neem aan dat je niet meteen het bed in kan duiken.
Dus mijn vraag, hoe lang moet je wachten dat je beschermde seks kunt hebben?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:53

Ik vroeg me eventjes wat af, kan je nou soa's hebben zonder t ooit onveilig gedaan te hebben?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:59

Loiz schreef:
Ik vroeg me eventjes wat af, kan je nou soa's hebben zonder t ooit onveilig gedaan te hebben?

Bepaalde soa's wel, bijvoorbeeld genitale wratten.
Verder zou het in theorie mogelijk zijn dat er sperma / voorvocht op zijn vingers gezeten heeft en als ie je dan vingert dat je alsnog besmet raakt.
Maar dat is een kleine kans.

Veel meisjes hebben ook zo af en toe last van een schimmelinfectie wat net een soa kan lijken. Jeuk, afscheiding enz.
Maar dat is toch een tripje HA waard.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:45

@finstar Het mirena spiraaltje is direct veilig na het plaatsen ervan als deze goed is geplaatst ;) maar ze checken het meestal nog even vlak na het plaatsen met een echo. En na 6 tot 8 weken moet je terug voor een controle echo.

Het is aan jou of je het prettig vind om s middags of s avonds nadat de mirena die dag geplaatst is seks te hebben met je partner.
Meestal is die dag je buik en alles nog een beetje gevoelig en/of menstrueer je nog.

Maar er zit in ieder geval geen wacht termijn aan :P

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:51

Ook wanneer vriendlief t altijd veilig doet & nooit iemand anders gehad heeft?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 02:00

ik wil graag nog steeds een antwoord hoor niets meer maar volgens mij gaat het wel goed.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:44

ik zou gewoon even de dokter bellen als je nog niet het antwoord hebt ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:32

Vandaag heb ik van mijn pilstrip de laatste genomen.. Ik begin (morgen dus) met de '7 dagen inneem-pauze'. Moet ik dan volgende donderdag weer beginnen, of vrijdag := ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:43

Vrijdag :j

zo neem ik vrijdag de laatste en dan zaterdag zondag maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag (zeven dagen) niet :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:24

Seventje schreef:
@finstar Het mirena spiraaltje is direct veilig na het plaatsen ervan als deze goed is geplaatst ;) maar ze checken het meestal nog even vlak na het plaatsen met een echo. En na 6 tot 8 weken moet je terug voor een controle echo.

Het is aan jou of je het prettig vind om s middags of s avonds nadat de mirena die dag geplaatst is seks te hebben met je partner.
Meestal is die dag je buik en alles nog een beetje gevoelig en/of menstrueer je nog.

Maar er zit in ieder geval geen wacht termijn aan :P

De gyn adviseerde mij toch echt om tot de controle echo extra bescherming te gebruiken...dus heb het zekere voor het onzekere maar genomen ;)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:34

ik heb geen afspraak voor een controle gekregen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:01

Ik ook niet, de gyn heeft na plaatsen direct gekeken of alles goed zat en daar moest ik het maar mee doen :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:11

oh, ik moest na 5 weken ofzo terugkomen voor een controle echo, zodat ze zeker wisten dat ie ook na je menstruatie nog goed zat :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:20

Een handig trucje om op het juiste moment te beginnen met je pil:
Slik nog 2 of 3 dagen door in een nieuwe strip en neem dan je stopweek. Na die week staat er precies wanneer je weer moet beginnen :D Je neemt dan op bijv. woensdag de laatste pil in en krijgt stopweek. Je kan dan pas de pil van donderdag weer pakken, de week erna.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:14

Huh dat snap ik eigenlijk nooit. ik lees eigenlijk overal dat wanneer je bijv. donderdag stopweek houdt, dan dat je de vrijdag erop (de 2e vrijdag na de donderdag) weer meot beginnen.
Maar ik moet met de nuvaring altijd bijv. zaterdag 20u uithalen en dan de zaterdag erop 20u indoen.

Ligt dat aan het soort gebeuren of heb ik het dan altijd verkeerd begrepen?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:56

Yessy schreef:
Ik ook niet, de gyn heeft na plaatsen direct gekeken of alles goed zat en daar moest ik het maar mee doen :)

precies! dat had ik ook!
nou denk niet dat ie er snel uit gaat (zei de gynecoloog ook), ging er met moeite in dus eruit ook!

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:36

Ik heb een vraagje.

Ik gebruik de pil, en ik slik hem eigenlijk altijd door (nu ongeveer al 4 of 5 strips achter elkaar)
nu heb ik vannacht een doorbraakbloeding gehad, en heb ik nog 8 pillen op deze strip over.
Volgens mij is het verstandig om nu gewoon een stopweek in te lassen toch? En dan na 7 pilvrije dagen weer te beginnen?
Ik vraag het even ter bevestiging, aangezien ik van de bijsluiter niet veel wijzer word. :Y)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:45

ik zou toch ook even aan de ha vragen voor de zekerheid weet niet of dat normaal is en doorbraakbloeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:45

Er wordt aangeraden niet meer dan drie strips door te slikken na elkaar. Bij een doorbraak na meerdere strips zou ik inderdaad een stopweek per direct inlassen :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:46

Ik heb jaren precies een week later geslikt en ging altijd goed maar mn ha zei doe een dag eerder zo hoort het officieel volgens mij.

xChantal94 schreef:
Vandaag heb ik van mijn pilstrip de laatste genomen.. Ik begin (morgen dus) met de '7 dagen inneem-pauze'. Moet ik dan volgende donderdag weer beginnen, of vrijdag := ?

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:55

Mijn huisarts weet dat ik eigenlijk continu doorslik, ook meer dan 3 achter elkaar. Hij heeft ook gezegd dat het geen probleem is, en dat er dan wel kans is dat ik een doorbraakbloeding krijg en dat dat ook geen kwaad kan.

Ik was alleen nieuwsgierig over wat ik het beste met de rest van mn strip kan doen.. Dus nu stopweek, of gewoon doorslikken. Maar dan ga ik nu gewoon een stopweek inlassen :)

Bedankt voor de snelle reacties!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:36

Verdorie, dinsdag mn laatste pil genomen, en nu nogsteeds niks..
Ben al zo bang om ongewenst zwanger te worden en t word langzamerhand wel eens tijd dat t gaat bloeden..

Heb we de ziekte van Pfeiffer is vandaag bekend geworden, zou dit invloed kunnen hebben?
Kan het later komen, of moet ik me toch een beetje ongerust gaan maken?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:48

franka75 schreef:
Ik heb jaren precies een week later geslikt en ging altijd goed maar mn ha zei doe een dag eerder zo hoort het officieel volgens mij.

xChantal94 schreef:

Dus op donderdag gewoon beginnen ?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:09

Als je op donderdag je laatste pil slikt, moet je de vrijdag een week later de eerste weer innemen.