Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:37

Thanks ;)
JA heb je berichten beetje gevolgd, en vind het echt onbeschoft zeg, wat een gek!!! Hoop dat je snel wat anders vind en van die ellende weg komt.
Goe dte horen dat je je beter en vrijer volet, zal je goed doen de komende tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:57

Angela_ schreef:
Ik ga morgen een meetingtopic er voor openen, dan kunnen we concrete plannen maken. Ik ben nu best moe, en ga zo naar bed..

Even hier op terug komen. Dit moet eerst overlegd worden met de mods en deze willen het waarschijnlijk eerst met de familie overleggen. Voorlopig dus op de lange baan geschoven..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:18

Jeetje wat gaan we snel..

Pilipa, natuurlijk ben je hier weer welkom! Graag zelfs, hoe meer mensen, hoe meer ideeën en steun..
Angela_ wat moet het een domper voor je zijn dat zelfs dit met familie overlegd moet gaan worden. Heb je hier al verder over gesproken..

Hier een iets betere dag. Begeleiding gehad op m'n werk, meelevende collega's die komen checken of het nog wel gaat. Voel me echt gesteund. Ben deze week erg open geweest over hoe ik me voel. Normaal hield ik alles voor me. Ik merk nu hoe fijn het is om het te kunnen delen en hoe lief men meeleeft :)

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:20

Het is inderdaad een behoorlijke domper... Weet het nu even niet meer. Misschien mag het wel, maar dit wordt pas na de uitvaart besproken.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:17

Goedemiddag
Altijd leuk en fijn dat er hier weer mensen komen die hier als "oudgedienden"bekend staan!
Nou, er zijn al mooie samenvattende reacties gegeven, dus ik zal niet in herhaling vallen!
Maar heftige dingen die ik las!
En voor iedereen, kop ervoor he!

Hier een betere dag, vanmorgen in ziekenhuis geweest voor MRI-scan. Goeie vriendin was mee, dus was gezellig! en zo ben je ook stuk minder zenuwachtig.
7sept de uitslag!

Ik ga trouwens vrijdagavond op vakantie, dus dan ben ik er 2 week niet!(denk, ik meld het even, voor het geval mensen mij gaan missen en zich afvragen wat ik uitvreet.... :P)al denk ik niet dat jullie mij zoooo snel al missen hihi

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:29

Ik heb een vriendin met wie ik hier moeilijk tot niet over kan praten. Vanmiddag vroeg ze of ik kon uitleggen hoe ik me dan voel.. Nee, dat kan ik niet. Een klein beetje geprobeerd en toen ergens anders op verder gegaan ;)
Ben nu een verhaal aan het typen, waarin ik haar hoop uit te leggen hoe ik me dan voel.. maar weet haast niet hoe en waar te beginnen!
Ik ga maar in het wild weg typen, dan zet ik het later wel in de goede volgorde!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:45

Angela_ schreef:
Angela_ schreef:
Ik ga morgen een meetingtopic er voor openen, dan kunnen we concrete plannen maken. Ik ben nu best moe, en ga zo naar bed..

Even hier op terug komen. Dit moet eerst overlegd worden met de mods en deze willen het waarschijnlijk eerst met de familie overleggen. Voorlopig dus op de lange baan geschoven..

maar... een meeting is toch ons pakkie an?
Dat mogen wij toch zelf weten? Het is pas einde van het jaar.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:52

vandaag ging het terug heel moeilijk. om 5 uur ben ik naar de dokter gegaan. Ze begreep eindelijk hoe dat ik me voelde en hoe het minste me weer meer onstabiel brengt.
En ze zei me dat ze heel duidelijk zag dat ik er wel wil voor gaan maar dat er jammer genoeg nog zoveel niet is in pschyiatrie. Nu ze gaat me een doorverwijzing geven voor die instelling waarbij ze borderline behandelen. Zo kan ik een directe opname hebben en hoef ik niet eerst in ziekenhuis. Nu voorloppig blijft de vriendin nog bij mij. ik voel me wel iets beter nadat ik dokter gesproken had. ze heeft heel veel begrip getoond en zag hoe moeilijk ik het had. ik mag haar altijd bellen heeft ze gezegd. Op elk uur van de dag.

maaike: goed dat je je gevoel probeerd op te schrijven.

bomelo: leuke vakantie, probeer ervan te genieten!

angela_: das jammer dat dit ook eerst moet overlegd worden pff...

purple: hmm wat jij meegemaakt hebt is ook niets niks!!

aikon: ik ga het dan even lezen je topic

pilpa: jij bent zeker terug welkom, ik vind het erg leuk van anderen te weten hoe het gaat met hen, wat ze meemaken enzo

biennie: ik vind dat je goed bezig bent, je kiest voor jezelf, wat jij belangrijk vind en dat is super!!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:11

angela, ik vind het raar dat dit met de familie besproken moet worden.. is toch raar als we EN niet iets aan de uitvaart bij mogen dragen (zoals een bloemstuk) EN niet op onze eigen manier afscheid mogen nemen van haar.. Ik vind dit een beetje bespottelijk hoor! Als wij naar een concert toe willen en daarbij onze gedachten naar Daan willen laten gaan, wie houd ons dan tegen? Mij niemand hoor. Zal toch even helemaal gek worden. Bij de uitvaart zelf snap ik het nog best, heb ik ook meer dan alle respect voor, maar dit begrijp ik echt niet.
ZO das eruit!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:48

Biienniie, ik heb dat inderdaad ook al tegen Angela gezegd.. :)
Tuurlijk is het voor hen een vreselijke periode en snap ik dat ze alle rust willen om dit te verwerken.
Maar als een groepje naar Blof wil om daar te herdenken, wat heeft familie daarmee te maken?!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:11

daarom denk ik dat je er ook gewoon geen topic over moet openen. Dan maar via pb of in het burnout topic en bordeline topic, waar de mensen zitten waar ze veel contact mee gehad heeft. Alleen is dat wat omslachtiger en meer geregel.. maar goed.., Niemand heeft er toch last van als wij haar willen herdenken op een concert. Snap aan de ene kant dat het misschien wel massaal gaat worden als hier een topic over komt, omdat dan misschien half bokt er heen wil, maar dan nog is het toch een mooie gedachte voor Danielle..? Weet zeker dat ze dit heel erg mooi zal vinden! Maar goed, we zullen het zien Angela.. En het is toch zeker niet verboden af te spreken daar..

edit: ga even verder reageren hoor, maar dit moest er eerst even uit..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:24

Ik heb al mijn spullen ingepakt..
Ga er morgen lekker even 5 dagen tussenuit..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:26

Geniet van je vakantie. Neem lekker even afstand en kom even bij..
Hoop je daarna hier weer terug te zien, heb zeker wat aan je berichten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:21

Wij gaan gewoon zeker, dan wordt er maar geen topic geopend. Als ik zelf alles weer op een rijtje heb, ga ik het regelen. VOOR DAAN!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:28

geniet van je vakantie!!!

Angela dat doen we!!1 als ik ergens mee moet helpen geef maar een gil. Slaap hotel Dees is ook geopend die dag ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:33

Maaaike schreef:
Geniet van je vakantie. Neem lekker even afstand en kom even bij..
Hoop je daarna hier weer terug te zien, heb zeker wat aan je berichten!!

Afstand van stage kan ik niet nemen.
Mijn caravan staat op de camping waar ik stage loop :+ lol
maar we hebben de hele weke zowat volgeplant. Morgen komt er een bokker mee-bbq-en. Vrijdag gaan we naar Nijkerk, voorbereidingen treffen voor een nieuwe excursie, en daarna westernrijden. En maandag naar de efteling :D

Ennuh als er iets is of je hebt me nodig, moet je gewoon PB-en!!
Lees met enige regelmaat mn pb's via internet op mn mobiel! :)

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:26

aikon fijn dat het een opluchting is dat je ontslag erdoor is. en dat je daarmee van een hoop gezeik af bent!
hoe is het met Goofy..? Bah balen dat ze baarmoederontsteking heeft, hoop echt voor je dat het met de medicijnen verholpen kan worden! sterkte.. :(:)
ook hier geen werk meer, ben ook ontslagen..

charlot meis, hoe is het nu met je..? wat belachelijk dat je naar een gewoon ziekenhuis word gestuurd omdat je een opname wilt, dit is toch helemaal niet de geschikte plek voor je..?!
Fijn dat je hier zulke lieve aanbiedingen krijgt.. Echt onthou het ze zijn zeker gemeend!
Het is niet niks wat er nu ineens over je heen komt..

Goed dat je naar de dokter bent geweest vandaag en dat het daarna ook al wat beter voelde. Hoop dat ze snel iets voor je kan regelen. Weet je ook wanneer je bericht van haar zal ontvangen..? Gelukkig blijft je vriendin nog even bij je.. Probeer je hier niet teveel druk om te maken, je hebt haar nu nodig.. :(:) En ze doet dit niet voor niks, een vriendin is blij als ze je kan helpen en steunen!

Biieniie sterkte met alles.. als je je verhaal kwijt wilt, staat mijn pb box open

Jolliegirl wat een fijne berichten post je hier, geniet van je vakantie en rust lekker uit! je hebt het verdient!

Angela lieverd, wat zet je je ongelooflijk in voor een herdenkingsmogelijkheid voor PW, jammer dat een topic openen besproken moet worden met familie.. Bedoelde mijn reactie hierboven dan ook niet zoals hij misschien overkomt.. Bedoelde meer dat het jammer is dat er zo moeilijk over gedaan word, dan maar via de omslachtige weg via pb's en andere topics..
Denk je wel een beetje aan jezelf meid..? Hoe voel je je nu, pak je af en toe je rust, ik weet hoe moeilijk het is, je bent er vol van..
Ook hier is het nog steeds onwerkelijk.. Vind de stukjes die je voor Danielle hebt geschreven zo mooi en puur.. Fijn dat je zoveel aan haar gehad hebt en wat ontzettend ongelooflijk dat wij haar moeten missen hier..
Besef het zelf ook nog steeds niet en verwacht steeds haar avater te zien als ik dit topic open.. Heb net haar pb's nog even doorgelezen en vind het zo ongelooflijk bijzonder dat zij ons zoveel steun en fijne berichten heeft gegeven, ondanks dat ze zelf al lang wist dat het voor haar gedaan was.. Tot op het laatst bleef ze interesse tonen, heb hier enorm veel respect voor..
Angela, beloof ons dat je aan jezelf denkt, als je hulp nodig hebt of dingen wilt verdelen omtrent het regelen voor een herdenking, laat het ons weten he! Je hoeft dit niet alleen te doen he, neem hiermee niet gelijk teveel hooi op je vork.. :(:) sterkte

Lieszje welkom, Jeetje heftig zeg.. Kom op hoor, zoek hulp alsjeblieft.. En misschien kun je ook steun vinden in het borderline topic. sterkte en succes met het gesprek met je moeder, dit zijn geen makkelijke dingen.. geef niet op meis!

Pilipa Tuurlijk mag je hier weer meekletsen! Ben benieuwd of je helemaal hersteld bent (wat ik kan opmaken uit je posts wel), heb je nog vaak last van kleine terugval momentjes..?
En wat een ontzettend mooi stukje heb je hier geschreven voor PW..

Maaike wat goed om te horen dat ze er op je werk zo goed mee omgaan. En nog beter; dat je zelf nu beter aan kan geven hoe je je voelt. Dit vind ik echt knap. Ik kan het nog steeds niet namelijk.. Is echt een overwinning voor je! wees er trots op.. Hoe voel je je verder nu..? Blijf je nog wel in de oorspronkelijke uren deze week?
Heel herkenbaar trouwens, ik kan mijn gevoel ook heel moeilijk uitleggen aan mijn omgeving. En het zijn echt bepaalde mensen waarbij het er zo ineens uitkomt. Maar daarentegen ook bepaalde mensen waarbij het ook totaal niet lukt, voel me dan altijd zo dom en een zeikerd, waarna ik ook het liefst zo snel mogelijk over wat anders begin.. goed idee om het op papier te zetten..

Bobomelo Fijn dat je vriendin mee ging met de MRI-scan om je te steunen. Ik ben benieuwd voor 7 sept... ik duim voor je..
Fijne vakantie, geniet ervan!

Zo, ben weer bij..
Wil ook nog even zeggen dat ik het bijzonder vind dat de 'oude garde' van hier weer even terug is.. Mooi om te zien dat medeleven en interesse en behulpzaamheid hier zo hoog is, bedankt dan ook voor jullie berichten..

Vandaag weer geweest voor training. Heb een betere dag vandaag.. Wel vermoeid maar minder dan gisteren. Begon wel nogal gestresst en merk dat ik nog steeds weinig kan hebben. Maar ben gelukkig niet zo uit mijn dak gegaan als vorige week. Als ik eraan terug denk besef ik pas hoe raar ik me dan gedraag en hoe agressief ik in de auto ook kan zijn dan..

Iedereen een dikke knuffel!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:12

Voor iedereen een dikken knuffel jullie zijn allemaal kanjers!
Verder nog steeds i net per mobiel en dus lastig reageren...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:04

Goede morgen

Wil jullie even bedanken voor het weer welkom, fijn om gewoon weer terug te kunnen naar je oude “rustkamer”

Ik ben wel aardig hersteld, in de zin dat ik ermee om kan gaan , na mijn “helende reis” ben ik aardig vooruit gegaan, ik heb er veel van geleerd , zeker over mezelf en hoe ik in het leven sta!
Ik heb geleerd te doen wat goed voor me is. Ik kan genieten van de dagen, ook al zijn die soms even wat minder weet ik dat het goed zo is, ben weer stabiel en in balans met “Dees”

Maar goed ik heb mijn valkuilen, en ook al weet ik welke dat zijn val ik er nog steeds in, alleen kom ik er wat makkelijker uit.
Ik weet gewoon dat ik altijd wel gevoelig blijf voor de kleine “terugval”
De mooie dingen die gebeuren kan ik echt helemaal waarderen, ik ben er heel erg bewust van en dat doet goed.
Maar de mindere dingen kunnen mij ook erg uit de rails gooien, wat opzich niet geeft want ook die moet ik bewust meemaken, alleen dat loslaten wil niet altijd.

Voel me nu de laatste dagen , naja beetje verloren en neergeslagen, dat wat er gebeurd is, heeft zo een impact op me gehad, dat ik er zelf van geschrokken ben, maar ik weet dat mijn verdriet er mag zijn!
Er zijn nog hier en daar wat dingen die me onrust brengen en al bij al durf ik wel even te zeggen
Dat ik me niet zo lekker voel ;)

Bobomelo, ik wil je een hele fijne vakantie wensen, rust lekker uit!
Goeie vriendinnen die met je meegaan als je ze nodig hebt , doet een mens goed!

Ikbenellie , je training verliep beter, of ging je er beter heen.. naja als je er positiever heen gaat gaat het ook beter. Dat kribbige dat je minder kan hebben is niet zo rara je lichaam en geest staan op scherp en zijn gewoon snel geprikkeld.

Ik wil ook de mensen die ons hier sterkte wensen erg bedanken, heel attent en meevoelend!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:42

Angela, misschien kun je de mensen hier via de mail benaderen? Anders weet ik het ook niet. Ik wil iig ook mee, als jullie dat goed vinden?

Ben momenteel op vakantie dus reageer niet zo vaak.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:19

angela Vreemd dat onze herdenking met de familie besproken moet worden. Het lijkt haast of de familie geen idee heeft wat voor een impact deze gebeurtenis op (lúllig gezegd) ons soort heeft. Dat we niet op een eigen manier afscheid mogen nemen vind ik te ver gaan eigenlijk. Voor ons is het zeker belangrijk om dit hoofdstuk goed af te sluiten. Doe het voor Daan. Ik sta ook achter je! :j (volgens mij is het concert nu al uitverkocht door bokkers :D )

pilipa Ik heb geen helende reis gehad, maar wel op soort gelijke manier met mijn psycholoog gewerkt. Ik ben er achter gekomen dat ik in mijn tiener jaren al depressief (overwerkt (?) volgens ha toen) ben geweest en dat het steeds toch weer boven komt. Dus ik ben en blijf er gevoelig voor. Ja en loslaten .......... dat is moeilijk. Maar je klinkt goed, dat is een mooie en goede vooruit gang. Hou dit vast.

bobomelo Geniet lekker van je vakantie! *\o/* Ik duim voor je op 7 sept.

ikbenellie Liep je contract af? Ik wens je veel sterkte toe in deze tijd. Hoe bevalt het werkeloos zijn? Met goofy gaat het gelukkig beter, medicijnen slaan goed aan. Heb je stress omdat je weet dat je heen moet? (zou ik wel hebben :o ) Of komt het ergens anders weg?

maaaike Je hebt erg goede collega's die ook mee leven, wees hier zuinig op. Top dat je je gevoelens woordelijk kan geven. Dat scheelt veel als je je verhaal kwijt kan. Vooral zo door gaan!!
Mijn beide ouders zijn depressief geweest, daar kan ik goed mee praten, andere snappen het niet zo. Ik denk dat ze eerst zelf moeten onder vinden voor ze het snappen. Goed dat je het op papier probeert te zetten.

charlot Ik ben blij voor je dat je dokter gezien heeft dat het echt niet goed gaat met je. En dat je een doorverwijzing krijgt gelijk naar een instelling. Dat geeft meer rust of niet?

Hier ging het even lekker, gaat mijn bezem is stuk :( Ga zo proberen hem weer vast te zetten. Moet echt vegen. *Jegh*
Heb net eindelijk bericht gehad van mijn bezwaar op de hoogte van de wia uitkering. Sturen ze mijn bezwaar ook naar werkgever!!! (die moet betalen, gaat mijn humeur) Die mag dan weer bezwaar op mijn bezwaar geven. Word nog leuk, heb de daadwerkelijke gewerkte dagen en gewerkte uren vermeld. Zullen ze wel niet leuk vinden. Ik nu ook niet. (ben van 1172 naar 733 gegaan, is maar 439 (netto) minder per maand)
Maar verder gaat het redelijk, ik neem wat er op me afkomt maar even voor lief. Ben inmiddels er moe van om te strijden voor mijn eigen bestaansrecht. Waarom moet altijd alles zo moeilijk zijn (wat niet hoeft volgens mij) en zo verdomd lang duren. De mensheid word volgens mij nog gekker dan gek. Geen wonder dat er "wetenschappers" zijn die voor spellen dat de mens over 100 jaar uitsterft.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:39

Ik heb nog gewoon mee gelezen, maar trek het niet om bij te lezen. Ben behoorlijk terug gevallen in de put, en loop op mijn tandvlees om eerlijk te zijn.

Sorry dat ik dus niet heb gereageerd op jullie :o
( Als jullie het liever hebben, ga ik wel on meeleesmodus, of anders trek ik me terug uit het topic, is toch vervelend als jullie de moeite nemen om samen te vatten, en ik er zo doorheen gebanjerd kom denk ik? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:45

Samantha, lucht je hart meis.. Daar is dit topic voor! Denk aan je zelf, niet altijd aan anderen.

Ik mag toch een topic openen voor het afscheid, maar wel pas volgende week. :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:05

Ik kom even binnenvallen.. Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie vriendin/topicgenoot :(:)

Verder weet ik nog niet of ik hier op de juiste plek ben voor mezelf. Ik heb het gevoel dat ik weleens tegen een burnout aan zou kunnen zitten. Heb de laatste maanden en misschien wel langer nogal wat situaties gehad die niet altijd even makkelijk zijn geweest of gewoon ronduit K. Ik ben moe, snel geïrriteerd, heb echt totaal nergens zin in, bijvoorbeeld ik wil persé m'n tuin onkruidvrij hebben om te kunnen genieten (is nu een kniehoge jungle) maar ik krijg me er niet toe gezet. Op m'n werk is het saai en kan ik me nergens toe zetten. Ik maak graag marsepein taarten, maar ik heb er de puf en zin niet in. Om over het huishouden maar niet te spreken :o Het werkt in een hoop dingen door iig..

Ik krijg van mensen de opmerking dat ik gas terug moet nemen, want ik zie eruit alsof ik niet slaap. Te pas en te onpas kan ik slapen, totdat ik 's avonds in bed lig, dan wil ik nog tot 1 uur TV kijken :? Intimiteit? Koelkast ;(

Heeft iemand het erover dat het niet goed gaat met me dan wil ik of dat ze per direct oprotten of ik begin te huilen.

Ik ben het zat en m'n vriend ook :\

Heb vanmorgen maar de huisarts gebeld en ik kan maandag terecht. Misschien dat ik het nog naar een andere dag of tijd verzet, want ik besefte me na het telefoontje dat ik maandag uit eten ga voor de verjaardag van m'n zus en dan is een 'ik-gok-emotionele-afspraak' niet handig aan het eind van de middag.

Soms vraag ik me af of ik wel een burnout heb en ik het allemaal niet gewoon wat somber in zie momenteel en mezelf gewoon een schop onder m'n kont moet geven. Maar ik weet het niet. Zo irritant!

Dus sorry als ik hier niet op de juiste plek ben, maar het is voor mij even uitproberen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:07

Angela_ schreef:
Samantha, lucht je hart meis.. Daar is dit topic voor! Denk aan je zelf, niet altijd aan anderen.

Ik mag toch een topic openen voor het afscheid, maar wel pas volgende week. :D

Wat ben ik blij om dat te horen!

Ik wil kijken wel mee naar het strand te gaan, maar niet naar het concert ben ik bang. Ik moet ook nog terug naar huis natuurlijk, en kan het hoogstwaarschijnlijk, hoe triest ook, niet financieren om ook nog naar een concert te gaan. Iemand die weet wat de "entree" is?