Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sparta_ schreef:Even een ander vraagje tussendoor. Waarom is het wel goed dat een gehandicapt kindje weggehaalt wordt. Dat is vaak ook gewoon levensvatbaar als het uitgedragen zou worden. Waarom dat verschil?
Yamcha schreef:True, dat wordt met een baby die nog niet geboren is wat lastig, maar die kun je evengoed na de geboorte afstaan
Ayasha schreef:Al zou ik kinderen willen, een gehandicapt kind zou ook geaborteerd worden.
Yamcha schreef:Ik persoonlijk zou een gehandicapt kind ook houden. Voor mij is leven idd leven.
Maar voor een ander oordelen vind ik moeilijk, echt moeilijk, ook als het om een reguliere abortus gaat, om het maar zo te zeggen. Ik vind abortus gewoon niet goed, maar ik wil niet oordelen over anderen. Wel wil ik altijd het gesprek aangaan, en wijzen op alternatieven. Maar als iemand echt een abortus wil, zal ik dat ook respecteren.
_sparta_ schreef:Even een ander vraagje tussendoor. Waarom is het wel goed dat een gehandicapt kindje weggehaalt wordt. Dat is vaak ook gewoon levensvatbaar als het uitgedragen zou worden. Waarom dat verschil?
_sparta_ schreef:Yamcha schreef:Ik persoonlijk zou een gehandicapt kind ook houden. Voor mij is leven idd leven.
Maar voor een ander oordelen vind ik moeilijk, echt moeilijk, ook als het om een reguliere abortus gaat, om het maar zo te zeggen. Ik vind abortus gewoon niet goed, maar ik wil niet oordelen over anderen. Wel wil ik altijd het gesprek aangaan, en wijzen op alternatieven. Maar als iemand echt een abortus wil, zal ik dat ook respecteren.
Dat vind ik wel mooi dat je dat zegt. Daar heb ik echt diep respect voor. Dat meen ik. Dan is het niet weg laten halen omdat het toevallig niet beter uitkomt dan een normaal kind. En dus hetzelfde doet als een ander die een abortus doet. Maar dan hard nee roept tegen een ander.
Chiqa schreef:Idd erg hypocriet en net hoe je straatje wordt aangelegd denk ik,
ik heb gewoon één mening en dat is dat ik abortus een prima zaak vind voor mensen die niets met kinderen hebben of het gewoon geen ideale situatie is voor de moeder.
En of dat nu een week oud is of drie maanden,(Doe maar een gooi weet niet wat het maximum is) echt dat laat mij koud dat moet een moeder zelf weten haar lichaam.
Only_Hellen schreef:BE. Er was dus een aardige kans aanwezig dat je een kind zou kunnen krijgen met een handicap. In hoeverre zou zo'n kind zich bewust zijn van die handicap en in hoeverre zou dat kindje je dankbaar zijn dat ie geboren had mogen worden?
_sparta_ schreef:Mijn mening veranderd het ook niet, maar het is zo gemakkelijk naar andere wijzen dat ze geen abortus mogen, want de reden van niet willen is niet goed. Maar als ze dan zelf een kind dragen wat niet voldoet aan hun reden, dan mag het ineens wel. Dan is het ineens geen levend kindje meer. Of je al dan niet de gok moet wagen als je van te voren al weet dat er risico’s zijn is een ander onderwerp.
_sparta_ schreef:Mijn mening veranderd het ook niet, maar het is zo gemakkelijk naar andere wijzen dat ze geen abortus mogen, want de reden van niet willen is niet goed. Maar als ze dan zelf een kind dragen wat niet voldoet aan hun reden, dan mag het ineens wel. Dan is het ineens geen levend kindje meer. Of je al dan niet de gok moet wagen als je van te voren al weet dat er risico’s zijn is een ander onderwerp.
_sparta_ schreef:Dat is ook een heel moeilijk onderwerp. Maar leven is leven denk ik dan.
Je bent voor of tegen abortus. En al helemaal voor of tegen abortus na 12/14 weken. Dan moet het weer niet uitmaken wat voor kindje het is. Lijkt mij dan. Want de beslissing van dat het volgens sommige niet goed is het weg te laten halen na 14 weken is omdat het al een kindje zou zijn. Maar een gehandicapt kindje is dat dan net zo goed. Toch zie ik steeds staan als uitzondering dat het dan wel mag. Maar waarom? Omdat onze maatschappij een gehandicapt kind niet gewenst is? (geen idee of dat het antwoord is,maar dat vul ik in)
Chiqa schreef:krijg alleen maar het gevoel waarom zou je zo'n risico uberhaupt durven nemen, maar dat is mijn mening.
Delphi schreef:Niet omdat ik de zorg niet wil dragen voor een gehandicapt kind, maar omdat ik die pijn mijn kind zou willen besparen.
_sparta_ schreef:Je weet nooit of het pijn gaat hebben of dat het de pijn niet zou willen dragen. Genoeg volwassen mensen met pijn die ook niet dood willen. Dat vind ik dan weer een beetje een reden waar ik twijfels bij heb bij iemand die anders tegen is.