Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:1 als een behandeling niet aanslaat waardoor de pijn dus niet weggaat of in de meeste gevallen verbeterd, betekend dit dat je de rest van je leven ermee moet leren leven?
A het is niet alleen pijn, ook het niet\ nauwelijks\verkeerd reageren van de dystrofie plaats
B Ik kreeg van artsen en therapeuten na 5 maanden bij de pijnpoli te hebben gelopen (3x per week) te horen dat IK niet wou genezen en dat ik er maar mee moest leren leven! Dit accepteerde ik niet en ben andere therapieën gaan volgen, helaas met weinig goed resultaat.Dus ja, ik moet er mee leren leven.
2 Gaat het nooit "vanzelf" over?
Bij de ene wel, de ander niet. Ligt erg aan welke vorm heb je en hoe is het verkregen. Koude dystrofie verkregen door een kneuzing schijnt de meest beroerde vorm te zijn en slecht geneesbaar.
3 Betekend dit in de meeste gevallen een percentage van arbeidsongeschiktheid? Of doordat er nog niet heel erg veel over bekend is, krijg je alleen aangepast werk, eventueel in een andere branche, maar nog steeds wel 100% arbeidsgeschikt?
Omdat ik dystrofie heb aan mijn (dominante) hand ben ik 100% afgekeurd. Er schijnt volgens de computer van de arbeidsdeskundige geen 1 handig werk te zijn. Mocht ik een werkgever vinden die mij in dienst wil nemen ben ik vrij omdat te doen, ik heb geen verplichting.
ARhythmical schreef:http://www.destentor.nl/video/article9742841.ece
Om iedereen weer een hart onder de riem te steken!
Jayeleigh heeft dus koude dystrofie gekregen door kneuzing!
Aankomend weekend doet ze voor het eerst mee in een grades wedstrijd, eigenlijk te moeilijk, maar wel leuk.
NatassJa schreef:Ik heb even een vraagje voor jullie.
Ik ben in Juli ontslagen op mijn vorige werk, na 6 jaar. Ik dacht dat het vrij makkelijk zou worden om een nieuw baantje te vinden, dus heb nooit WW of iets dergelijke aangevraagd. Ook ben ik nooit in de ziektewet gegaan, omdat dit niet mogelijk was?? Door 0 urencontract??
Aangezien ik nog steeds geen baan heb, en geld ooit een keer op raakt, ben ik benieuwd wat ik nu moet doen.
Ik ga morgen of maandag langs het gemeentehuis, maar weet niet zo goed wat mijn mogelijkheden zijn.
Ik heb Dystrofie in mijn rechterhand/pols met soms wat uitstralingen naar m'n onderarm. Voor de rest nergens geen pijn. Ik ben zelf rechtshandig, dus voor mij ook een lastige situatie qua werk.
Heb ik ergens recht op? Ik heb dit jaar, 4 jaar na het ongeluk een schadevergoeding gekregen. Tellen ze dit ook als "inkomen"? Op internet lees ik veel verhalen, dat als je nog "genoeg" geld heb, dat je geen recht heb op uitkering e.d. Dus dan zou ik eerst al het geld van m'n schadevergoeding moeten opmaken, voor ik ergens recht op heb. En de laatste maanden werkte ik daar zo ontzettend weinig wegens moeilijkheden in dat bedrijf, dat ik soms nog geen 20 uren in de maand draaide!
Is het ook mogelijk om omscholing aan te vragen? Ik heb een diploma SPW, waar ik eigenlijk vrijwel niks meer aan heb, omdat je in de zorg zoveel met je handen moet doen.
Misschien dat jullie antwoord hebben op een paar vragen?
Maris__ schreef:ARhythmical schreef:http://www.destentor.nl/video/article9742841.ece
Om iedereen weer een hart onder de riem te steken!
Jayeleigh heeft dus koude dystrofie gekregen door kneuzing!
Aankomend weekend doet ze voor het eerst mee in een grades wedstrijd, eigenlijk te moeilijk, maar wel leuk.
Ik blijf dat filmpje zo mooi vinden, heb echt respect voor Jayeleigh hoe goed ze het allemaal doet!