Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:33

quincy123 schreef:
Wauw Majo je huid ziet er goed uit! Wat gebruik jij nu?

Ik heb 3 maanden Clinique gebruikt (niveau 2) waar ik dus een deel van deze vlekjes aan overgehouden heb. Nu gebruik ik sinds een week of 3 producten van Lush. Ik heb de Herbalism en de Dark Angels scrub.

@JL: wat betekent Majo dan in het Spaans?

_JL_

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:35

"leuk" o.a. ;)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:31

Ik heb af en toe een wat grote puist, wat is het wondermiddel :D ?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:30

Geen wondermiddel, maar effectieve oplossing voor de enkele grote puist is, een plakje rauwe aardappel er overheen masseren totdat al het vocht uit de aardappel is, de puist slinkt na een dag al en met 2 dagen is die weg, uitknijpen is niet nodig, dus geen litteken.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:17

pff, nou ik ga echt weer ongesteld worden, m'n huid komt helemaal in opstand!
ik heb nu een frambozenmaskertje op in de hoop het nog een beetje tegen te gaan. ik kan er gewoon echt niet tegenop reinigen. ik heb overal onderhuidse puistjes en witkopjes en meeeters.
ik heb het al eerder gehad en over ongeveer drie weken is het weer helemaal in orde en heb ik een schitterende huid met misschien een klein puistje ergens. maar ik moet rond m'n periode altijd hier doorheen. heeft er iemand de gouden tip om ook rond m'n periode puistvrij te zijn. misschien een agressievere reiniging of dat ene maskertje wat wonderen doet? ( liefst van clinique want dat werkt gewoon goed )

ik wou dat het alvast over drie weken was :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:22

Je kan een aspirine maskertje maken, schijnt wonderen te verrichten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:25

:= Sorry Daphna maar om jouw "grootmoederstips" moet ik toch wel even gniffelen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:25

Abeltje: Balen zeg! Sorry ik zou het niet weten! Ik heb gelukkig nooit zo'n last als ik ongesteld ben. Iig nu niet meer , vroeger (jaar geleden) was het een hel.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:31

Haha, ik zit te lezen op make up alley site, kom allemaal leuke dingen tegen!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:36

Focussed schreef:
Abeltje: Balen zeg! Sorry ik zou het niet weten! Ik heb gelukkig nooit zo'n last als ik ongesteld ben. Iig nu niet meer , vroeger (jaar geleden) was het een hel.

wat deed je er vroeger dan aan? of was dat voor clinique?

en hoe maak je een aspirinemasker?? klinkt heel vreemd :P

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:44

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:48

ow sorrie je moet een account hebben voor die link. Vaak wordt het gemengd met een klein beetje water, honing, suiker of yoghurt.

Ik heb het ook een paar keer gebruikt, geen enkel puistje meer de komende dagen daarop, maar gezien ik mijn gezicht niet goed ingesmeerd had met een moisteriser wel wat uitgedroogd..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:05

net m'n frambozenmaskertje eraf gehaald. het heeft wel een beetje geholpen maar niet heel veel.
ik vind het zo vervelend!! :(
ik krijg gewoon echt overal puistjes, ook rond m'n hals enzo.
het valt me nu eigenlijk pas op, ik wist altijd wel dat m'n puistjes toenamen en afnamen met de weken, maar het is pas sinds ik er zo intensief mee bezig ben met clinique dat het me dus echt opvalt dat m'n periode de grootste boosdoener is.

grrr.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:14

abeltje_xx schreef:
Focussed schreef:

wat deed je er vroeger dan aan? of was dat voor clinique?

en hoe maak je een aspirinemasker?? klinkt heel vreemd :P

Idd, dat was voor m'n Clinique. Nu merk ik nog wel wat, beetje roodheid maar meer niet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:28

abeltje_xx schreef:
pff, nou ik ga echt weer ongesteld worden, m'n huid komt helemaal in opstand!
ik heb nu een frambozenmaskertje op in de hoop het nog een beetje tegen te gaan. ik kan er gewoon echt niet tegenop reinigen. ik heb overal onderhuidse puistjes en witkopjes en meeeters.
ik heb het al eerder gehad en over ongeveer drie weken is het weer helemaal in orde en heb ik een schitterende huid met misschien een klein puistje ergens. maar ik moet rond m'n periode altijd hier doorheen. heeft er iemand de gouden tip om ook rond m'n periode puistvrij te zijn. misschien een agressievere reiniging of dat ene maskertje wat wonderen doet? ( liefst van clinique want dat werkt gewoon goed )

ik wou dat het alvast over drie weken was :)

Ik had het al eerder vermeld, maar azulenpaste werkt echt heel goed, hoor
ook van anderen positieve reacties, het is van Dr. Eckstein en is te koop bij de betere drogisterijen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:21

Zo mijn African Black Soap is binnen... En waar ik overal lees dat iedereen zo'n trekkerige huid krijgt bij de eerste keren wassen, heb ik daar nog totaal geen last van gehad (2x gebruikt).

Is mijn huid dan echt zo vet!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:55

Hierbij een interessante tip van mijn moeder (voor zij die dit niet weten: mijn moeder is al 100 jaar doktersassistente).
Enkele jaren geleden, zat de pil nog in het ziekenpakket. Je kreeg deze dus gratis, en iedereen kreeg de Microgynon. Deze verdween uit het pakket, en iedereen kreeg een andere. Na deze andere verdween DIE weer, en kreeg iedereen de Stediril. Ik gebruik deze zelf nu al enkele jaren. Nooit over nagedacht verder. Totdat mijn moeder de afgelopen weken regelmatig telefoontjes kreeg van mensen die puisjes bleken te krijgen van de Stediril, en NIET van de Microgynon!
Dus. Ik ben nu accuut gestopt met de Stediril, en zit weer terug op mijn Microgynon.

Wellicht ook een tip voor anderen?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:57

Bedankt voor de tip Majo ;) Ik slik pas sinds 1,5 jaar de pil dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik heb wel het vermoeden dat mijn pil er iets mee te maken heeft. Gek genoeg heb ik in de stopweek altijd een hele gave huid en verder niet. (ik slik niet de Stediril)

(ps is je moeder echt zo oud? :P )

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:01

Haha nee, dat was bij wijze van :P
Als je in de stopweek trouwens geen puisten heb, dat is apart. Dan zou ik echt eens overwegen een andere pil te nemen! Het kan er echt veel mee te maken hebben!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:02

ik ga niet meer aan de pil als het niet nodig is, ik werd op drie verschillende pillen heel depressief, sloom, oververmoeid en kribbig. van de pil af en binnen een week had ik drie keer zoveel energie.
ik ga dus echt nooit meer aan de pil als ik niet echt ECHT hoef.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:10

Het hoeft natuurlijk niet. Alleen moet je dan wel altijd een condoom gebruiken. En mijn ongezouten mening is dat ik die dingen helemaal niet prettig vind.
Maar goed, als je niet aan de pil kunt, dan zul je die moeten doen :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:16

huh? maar de toverfeetjes houden toch zwangerschap tegen :P

nou heb ik geen seksleven om van te spreken, dus dat wordt niet echt een issue en anders heb je condooms :)
en het is niet zozeer dat ik niet kan, maar dat ik weet hoe ik eronder ben en dat is gewoon geen lolletje. zit ook in de familie hoor. de rest van de familie is toen allemaal aan een spiraaltje gegaan maar dat vind ik op dit moment zo'n nutteloos gebeuren. met geen seks and all :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:51

Majo schreef:
Als je in de stopweek trouwens geen puisten heb, dat is apart. Dan zou ik echt eens overwegen een andere pil te nemen! Het kan er echt veel mee te maken hebben!

Ja klopt ik overweeg inderdaad ook om een andere pil te nemen... Echter heb ik vrij veel last gehad van migraine toen ik deze pil kreeg (hiermee ben ik uiteraard terug geweest naar de dokter) dus ben bang dat ik dat nu weer ga krijgen en dat is alles behalve fijn... :P

Maar als ik al mijn strips op heb (nu nog 4 geloof ik :o ) dan ga ik wel even naar de dokter toe :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:42

Majo schreef:

Ik ga na deze strip over op de Diana. Hoop dat het werkt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:23

SSDesign schreef:
Maar als ik al mijn strips op heb (nu nog 4 geloof ik :o ) dan ga ik wel even naar de dokter toe :D

Ik heb er van de Stederil nog 5! Maar toch heb ik de andere gekocht, omdat het me niet zoveel kan schelen. Als deze nieuwe over een paar maanden goed blijkt te werken, gooi ik de andere gewoon in de prullenbak.