Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:36

Hoop dat het gesprek je wat kan helpen. Fijn in ieder geval dat je er even over kan praten. Wou dat ik iets voor je kon doen, kan er in ieder geval voor je zijn :(:) Jammer dat je geen tips hebt ;) , weet zelf ook even niet goed hoe ik het naast me neer moet leggen. Hoop wel dat ik daar nog achter zal komen.

Viootjuh

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:02

CIV en PW: Vervelend om te lezen dat het met jullie niet zo lekker gaat! Hoe is het gesprek vandaag gegaan PW? Is je misselijkheid weer een beetje gezakt CIV? Heb je trouwens pilletjes tegen de misselijkheid of niet?

Flugeltje: fijn dat het goed met je gaat! Houden zo!

Maaike: Rot dat je vaak wakker ligt dat lijkt me heel vervelend! Ik moet het afkloppen maar ik slaap tot nu toe nog heel goed, bijna te goed en te veel haha!

Met mij gaat het gelukkig wel weer wat beter. Ben weer een beetje positief en heb vandaag een halve dag gewerkt wat eigenlijk prima ging!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:13

Hallo, hier nog iemand met burn out/ depresief.
Ik lees al een tijdje mee, en durfde nog niet mij er in te mengen.
Vandaag wel.
Ik ben een jonge vrouw van 35 en heb afgelopen augustus te horen gekregen dat ik uitbehandelt ben. |( Mijn wereld is ingestort en mijn toekomst droom in rook opgegaan. Mijn werk (paardenverzorgster/trainster) kan ik niet meer doen en veel soorten ander werk in de paarden wereld is ook verkeken. Veel van mijn hobby is nu ook niet meer mogelijk. (oa kanoën, bergklimmen)
Ik heb in de zomer van 2008 een bedrijfs ongelukje gehad (groen paard uitladen, was de bedoeling), en daardoor ben ik nu blijvend gehandycapt aan mijn rechter pols/hand (rechts was dominant). Het accepteren is heeeeeel moeilijk, ik kan het niet. Ik loop met veel pijn waar ik (nu door kou) 3x daags tramadol voor neem om toch nog mijn "ding" te kunnen doen. Ik was al erg moe, warrig, suf, duf, huilerig en door de tramadol is het wat erger geworden. Ik kan me niet herrineren wat ik 4 dagen geleden gedaan heb, interreseert me ook niet, maar je hebt mensen die je onder druk zetten zoals een reintegratie konsukkels. }:) Ik woon alleen en heb een dag taak om mijn huishouden te doen. Met mij leven 3 honden 3 katten 1 kip en 2 pony's. Samen met een ergotherapeut een schema gemaakt met wat en hoeveel ik per dag kan/moet doen, en toch blijk ik al maanden met een slijmbeurs ontsteking rond te lopen. Door de tramadol niet op tijd gevoelt. Het idee om 40 uur per week te moeten gaan werken zorgt voor een flinke stress aanval. Ik loop inmiddels (op eigen initiatief) bij een psygoloog (jungiaanse psygolochie, geen ggz) En boek goede voor uitgang met ups en downs, maar toch gaat het beter. Ik heb nog een lange weg te gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:18

Welkom aikon

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:29

Nog even wat uitgebreider:
Wat ontzettend rot dat je met je hand / pols uitbehandelt bent zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wereld instort en je het even niet meer ziet zitten. Wel fijn dat je in ieder geval al merkt dat je vooruitgang boekt. Het is idd een lange zware weg.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een gewone psycholoog en een jungiaanse? Ik heb geen idee namelijk.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:35

PW, hoe was je dag? Fijn gesprek gehad?

Welkom Aikon, volgens mij had je ook een topic geopend over je pols/hand of het was misschien van iemand anders? Waarom ben je niet via de HA naar een psych. gegaan? Volgens mij is het dan ook financieel aantrekkelijker. Jungiaanse psych. nog nooit van gehoord, vertel eens iets meer over zijn werkwijze? Doe verder rustig aan en leg jezelf niet teveel druk op. Geniet van de dingen die je wel hebt en die wel gaan en wees blij met het leven, weet dit is makkelijk gezegt.

Hier gaat het wel, heb het geloof ik wat meer naast me neer kunnen leggen, vandaag toch althans. Ga nu even met de hond, reageer later nog wel wat uitgebreider. Wel interessant met al die nieuwe mensen hier en nieuwe geneesmethodes, niet verkeerd bedoelt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:43

Pff ik heb een zware dag gehad. Ben helemaal gesloopt. Vanochtend in de groep ging het helemaal mis. Ik was helemaal overstuur. Ik voel me zo'n ongelofelijke loser. Dat was al voordat ik naar de groep ging en voor mijn idee werd dat gevoel bevestigd door een opmerking van mijn begeleider. Mijn groepsgenoten waren wel ontzettend lief voor me. We hebben echt wel een hechte groep, dat is fijn.

Daarna had ik een gesprek met mijn ergotherapeut over de therapie. Ik zag zelf geen vooruitgang en wilde het liefst stoppen. Ik vond dat ik er weinig aan had, maar eigenlijk loop ik weg voor mijn angst. We hebben nu afgesproken dat we tussendoor wat meer individuele gesprekken hebben en daarnaast blijf ik gewoon doorgaan met de betreffende therapie. Maar man, wat is die vermijdingstactiek van me hardnekkig, word er niet goed van.

Daarna even lekker gesport en weer terug naar het GGZ. Ik had een gesprek met mijn behandelaar. Het was wel een fijn gesprek. Ik heb besloten om even een weekje een timeout te nemen. Hij vond het goed. Hij zei ook dat hij denkt dat ze teveel druk op me gelegd hebben en dat het niet zo vreemd is dat ik het even niet meer zie zitten. Hij vond dat ze te weinig naar mij geluisterd hebben en bepaalde signalen van mij over het hoofd hebben gezien. Hij begreep wel dat ik daardoor steeds meer het idee gekregen heb dat ik niks goed kon doen en alleen maar op mijn fouten gewezen werd. Rust is nu even het belangrijkst. Ik hoop dat mijn weekje weg me die rust geeft en dat ik daarna de motivatie weer kan opbrengen om verder te gaan :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:43

Ik lees wel mee, maar nog niet echt de fut om te reageren. Sorry meiden, komt wel op een beter moment!
Vandaag gewerkt en ben OP. Straks lekker even douche en dan op tijd m'n bed in!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:09

Hoe was het op stal CIV?
Goed dat je wat fijne gesprekken hebt gehad. Je niet druk maken is soms alleen zo makkelijk gezegd...

Ik heb zelf trouwens helemaal niet het gevoel dat ik veel bereikt heb vandaag :n

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:16

Dat lees ik wel een beetje uit je posts en ik probeer toch het positieve te zien in het negatieve :o? Op stal was wel fijn, lekker haar even gepoetst, ze was erg vuil dus ik had eer van m'n werk. Ook fijn even mn gedachtes kunnen verzetten want die moet je wel bij haar houden. Heb je een rustige avond/week in de planning?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:20

Ik heb zaterdagochtend de paardjes lekker uitgebreid gepoetst. Vond het ook heerlijk relaxed. Fijn is dat om even je gedachten te verzetten.

Vanavond ga ik lekker op tijd naar bed, ben echt helemaal gesloopt. Morgen zou ik een afspraak hebben bij de haptonoom en een terugkombijeenkomst van schemagerichte therapie. Heb het allebei afgezegd. Ik trek het even niet.

Woensdag heb ik een afspraak met mijn begeleider waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb, maar die ik eigenlijk ook niet af kan zeggen. Dus daar moet ik maar wel gewoon naar toe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:55

hee meiden!

Even een dikke knuffel voor jullie allemaal en welkom voor de nieuwelingen! Ik trek het even niet om te reageren, ik lees wel mee maar heb even niet de behoefte om te reageren. Sorry..

Afgelopen weekend was weer eens te veel voor mij, weekenden weg met een hoop mensen en dus veel drukte en weinig momenten voor mezelf trek ik gewoon echt niet. Het was wel een heel bijzonder weekend, want Pascal heeft me op het mooiste plekje van Nederland ten huwelijk gevraagd! Op de brouwersdam ging hij op zijn knieen! Was erg emotioneel en best gaaf eigenlijk. Weer een domper was het toen we het nieuws aan Pascal zijn broertje met aanhang vertelde. Geen felicitatie, niks. Alleen maar een 'oh'... En dat terwijl we hem notabene als getuige hadden gevraagd..

Verder ben ik even gestopt met de activering, ik ben ook een beetje therapiemoe. Ik heb nu nog alleen maar individuele therapie voorlopig. Even op adem komen en gewoon even nu zijn en niet teveel willen. Zoals het nu gaat, gaat het redelijk. Mijn stemming is een mager zesje, en dat is voor nu prima. Over een paar weken zie ik wel weer verder. Misschien dat ik dan toe ben aan een stapje vooruit. Nu nog niet, het beangstigd me. Vrijdag moet ik naar het UWV, en daar heb ik veel spanningen door.

Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Het lijkt misschien wel of ik mijn kop in het zand wil steken, en eigenlijk vind ik het wel lekker om gewoon even net te doen of ik niks mankeer.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:57

jantineS schreef:
Hoi maaike welkom :) Fijn dat je nog kan werken en dat je werkgever zo meeleeft. Hoe is het bij jou gekomen?

Hoe is het met iedereen deze zaterdag middag? Ik ben al weer ietsjes op geknapt gelukkig. Ik had zowieso gister avond een ingeving. Ik denk dat het goed is dat we allemaal heeeel lief moeten zijn dit weekend (en de andere dagen natuurlijk ook ;))

Hahah ik bedoelde lief zijn voor jezelf natuurlijk ;) :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:59

Hey angela,
Fijn om wat van je te lezen. Wat gaaf dat Pascal je ten huwelijk heeft gevraagd op de Brouwersdam! Jammer dat zijn broertje er zo lauw op reageerde zeg! Kan me voorstellen dat dat een domper was. Waarom zie je zo op tegen je afspraak bij het UWV? Ben je bang dat ze je weer aan het werk sturen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:00

Jantine: Dat dacht ik al. Had het nog speciaal in één van mijn berichten gevraagd aan je ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:01

Pollewoppy schreef:
Hey angela,
Fijn om wat van je te lezen. Wat gaaf dat Pascal je ten huwelijk heeft gevraagd op de Brouwersdam! Jammer dat zijn broertje er zo lauw op reageerde zeg! Kan me voorstellen dat dat een domper was. Waarom zie je zo op tegen je afspraak bij het UWV? Ben je bang dat ze je weer aan het werk sturen?

:j ik ben zo bang dat ze vinden dat ik weer 'beter' ben.. ;( Terwijl ik eigenlijk mezelf niet in staat acht om te werken..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:03

Heel herkenbaar.
Ik kan je spanning ook helaas niet wegnemen, maar probeer voor jezelf goed op een rijtje te zetten waarom je nu nog niet kan werken, zodat je er goed voorbereid heen gaat. Je verder niet groot houden daar en je niet beter voordoen. Heel veel succes, ik denk aan je!

:(:)

Edit: Heb je een afspraak bij een verzekeringsarts of reïntegratiedeskundige?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:04

Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren namelijk, ik heb geen zelfmoordgedachten meer, maar happy ben ik niet.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:05

Angela, wat leuk! Gefeliciteerd, nu is het dan toch nog echter! Jammer van die reactie maar leg het naast je neer, het is jullie feestje. Succes alvast vrijdag. Zelf zag ik er ook altijd tegenop maar mij viel het mee, waren aardige en schappelijke mensen. Schrijf bepaalde zaken op, ook al zijn ze nog zo van zelfsprekend, zodat je ze niet kan vergeten. Als jij aangeeft dat het niet gaat, dan gaat het niet. Geef gewoon duidelijk aan waarom niet, het komt goed meid, jij kent jezelf het beste :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:06

Angela_ schreef:
Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren namelijk, ik heb geen zelfmoordgedachten meer, maar happy ben ik niet.

Hmmm ik momenteel wel weer...

Dan zie je het te zwart-wit.
Dat je geen zelfmoordgedachten meer hebt betekend niet dat het meteen goed met je gaat. Je kunt aangeven hoe je op veranderingen / onverwachte situaties reageert, dat dat je nog erg veel stress oplevert enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:09

Ik denk dat ik dat ook maar ga opschrijven allemaal. Geeft mezelf wel wat rust denk ik.

Ik ga morgen de HA bellen voor oxazepam, misschien dat ik er iets aan heb in stressvolle situaties.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:10

Ik heb die gelukkig niet gehad maar daarom ging het nog niet goed met mij ;) en ik hoefde ook niet terug aan het werk. Het niet mooier voordoen dan dat het gaat, eerder nog wat slechter. Dan kunnen ze je niet laten werken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:12

Idd, voor je gevoel een beetje overdrijven, dan zit je met een beetje geluk op 80% van de waarheid ;) (Omdat je niet wil zeuren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:16

Inderdaad... Ik ga morgen ofzo even een lijstje maken met klachten van mij. Zouden jullie dan willen kijken of het goed is of dat ik iets vergeten ben?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:19

Ik wil dat graag voor je doen :j