Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:26

Goede morgen dames,

Nou Flappie jij bent indd al druk bezig geweest, lief dat jij zijn ontbijtje gemaakt hebt. Foe je hebt nog wel een hoop op de planning, 1 voor 1 en wat niet belangrijk is gewoon laten doen.

Civ, ik vind alleen maar slim dat je deze week nog thui sblijft, goed uitzieken is van belang niemand heeft er wat aan als je half ziek op je werk gaat zitten. Dus geniet van het weer, blijf maar lekker in de tuin dan , ook niet verkeerd :D

Update van deze angst patient is... ik heb de nacht goed overstaan, ibu 800 en prima geslapen.
Maar ja nu komt ie kreeg ik vanmorgen op mijn werk een goeie pijn aanval dus ik ben even heel stoer en wij geweest en heb de dokter gebeld, vragen gesteld en beantwoord, dus ik moet er vanmiddag heen, tandarts kan weinig doen volgens hun want ze gokken op een flinke kaakholte ontsteking, al mijn kiezen zijn ok geen last niks alleen pijn in mijn keken oor en hoofd... ik ben benieuwd.. duimen jullie aub dat ik met AB of andere pillen thuis kom.. ik wil geen messen of prikken!!!

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:28

Dat ontbijt was ook alleen maar voor zijn verjaardag hoor, verder ben ik niet zo attent :D (grapje). We gaan vanavond wel uit eten met wat vrienden en mijn ouders (is een verrassing dat zij ook komen uit België), anders is het helemaal zo bizar voor hem denk ik. Heb net heel de auto nog gezogen en in de sop gezet maar voel het fysiek nu wel (rugpijn) dus ga nu maar even rusten. Had een buurvrouwe gevraagd of ik anders even kwam buurten (zit ook overspannen thuis) en heb dat eigenlijk nog nooit gedaan maar ga het toch maar even doen denk ik.

CIV: Ik heb zo ook thuisgezeten de eerste weken, schrik voor controle. Op een gegeven moment zag ik de muren echt naar me toe komen. Hopelijk kan je toch nog wat van de zon genieten in je tuin ?

Daijano: hier wordt heel hard geduimd dat het een AB kwestie zal worden. Sterkte !!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:42

Daijano, ik zal voor je duimen, sterkte straks!

Flappie, niks meer van zijn ouders gehoord toch? Gezellig vanavond uiteten, zal hij wel leuk vinden! Doe nu maar even rustig aan, kan best gezellig zijn maar ik snap het wel, moet ook nog bij een buurvrouw om de koffie en daar heb ik nou net niet zo'n zin in, nu even niet maar wie weet ooit eens. We hebben er weleens woorden mee gehad en dat kan ik dan toch niet vergeten, stom.

Ik heb vanmorgen al een gewassen en een berg met strijk weggewerkt, is prettig dat dat weer is gebeurt. Het is hier wel warm/benauwd maar de zon laat zich hier niet echt meer zien. Had het beter verwacht maar misschien straks nog even in de tuin zitten. Denk dat ik tegen het eind van de middag nog even richting het huis van mn ma zal rijden, even eruit en dan verwacht ik geen controle meer, weer zowiezo niet of ze dat zullen doen, verwacht eigenlijk van niet. Verder zie ik er tegenop om volgende week te gaan werken maar dat is nog bijna een week dus daar zou ik me nog niet druk om moeten maken.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:55

Normaal gezien kan je maar controle krijgen tot 16 u dacht ik. HIj heeft vannacht net over 12 u wel nog een bericht van zijn moeder gehad voor hem gelukkige verjaardag te wensen en dan die kaart maandag, maar op geen van beide heeft hij gereageerd. Hij is er op dit moment even klaar mee en weet niet hoe dit in de toekomst zal evolueren. Iig zien zij nog niet in wat ze mogelijk als "fout" bij zichzelf moeten gaan zoeken, dat is vorige week nog maar eens gebleken toen ik het verwijt kreeg van zijn vader dat ik trots mocht zijn op wat ik met hun zoon had gedaan. Heb toen alleen geantwoord dat er ook eens hand in eigen boezem gestoken moest worden... maar dat zullen ze niet snel doen vrees ik.
En weet je wat ik ben ook trots op hoe hun zoon is veranderd (en dit is grotendeels dankzij onze relatietherapie en zijn beste vriend, het gedrag van zijn ouders en nog niet eens zo zeer door mij). Hij is een stuk volwassener geworden en laat zich niet meer respectloos behandelen door zijn ouders en zus. Hij staat op zijn strepen en geeft aan hoe hij behandeld wil worden (en hij stelt echt geen abnormale eisen hoor), en als zij zich daar geen vrede mee kunnen hebben, is dat hun probleem niet het onze...
En dit is weer even een lang verhaal geworden, moest blijkbaar nog wat van me afschrijven. Sorry ...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:18

Geen Sorry, Flappie, dat is niet nodig. Snap dat het je hoog zit, ik laat mn schoonouders meestal maar een beetje links liggen (en zij mij) zo komen we niet in elkaars vaarwater, het is wel jammer maar vriendinnen zullen we niet worden, het is niet anders, ik heb me er maar bij neergelegd. Gelukkig is je vriend door dit alles wel positief verandert. Hoop voor je dat ze het voor vandaag bij een sms houden en ze jullie verder met rust laten. Ze moeten zijn keuze accepteren en door wie hij op dit punt is gekomen, dat maakt niet uit, het is zijn keuze.

Vanmorgen begon mn morgen trouwens al goed, de halve inhoud van onze groene container (GFT) lag op straat, stinken :r heb het er weer maar terug ingegooid en dan hopen dat het volgende keer wel goed gaat. Dan heb ik een email ontvangen van iemand die mn paard wel wilt rijden, leuk natuurlijk maar ik ken haar en ik denk dat we nogal gaan botsen, wat zouden jullie doen? Vermoed trouwens dat ze niet weet dat ze naar mij reageert. + ze is vrij groot en mn paardje maar klein. Denk zelf dat ik het niet moet doen maar het is weer wel prettig als iemand ermee bezig is.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:27

Dat wou ik ook doen, mijn eigen leven leven en voor de verjaardagen enz naar daar gaan, maar er werd van ons veel meer verwacht. Ik ben in mijn schoonmoeder haar ogen ook niet spontaan (en dat heb ik echt nog nooit van iemand te horen gekregen en dat zegt ze dan nog het liefst meerdere keren tegen mijn vriend) omdat ik eens niet onverwachts langskwam of eens belde. Ja sorry zo'n dingen kan je nu 1x niet forceren. Ik heb/had daar geen behoefte aan bij haar, we lagen elkaar niet en dan steek ik er heel egoïstisch gezegd geen tijd of energie meer in (heb het wel geprobeerd hoor daar niet van). Had naast mijn werkweek van bovengemiddeld aantal uren ook nog een huishouden en een paard te doen en dan moet ik niet ook nog eens mijn schoonmoeder gaan entertainen omdat zij dat zo graag wil... :D

En CIV als je er nu al geen lekker gevoel bij hebt zou ik het niet doen. Ook al zou het voor je paardje misschien beter zijn om aan het werk te gaan, dan moet er wel een klik zijn tussen jou en de ruiter toch ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:35

Denk ook dat ik het niet moet doen, vriendinnen kennen haar ook en die verwachten ook dat het ruzie wordt en daar zit ik nou weer niet op te wachten. Nu doe ik er niks mee maar heb ik er ook geen ellende van, dat zou je dan wel krijgen.

Mn schoonmoeder kan net zo zijn, die gaan hem nu zelfs nog emailen over mij??? Of die jongen geen belangrijkere dingen heeft, het is misschien niet verkeerd bedoelt maar ik vind het wel vervelend. Daarnaast kunnen ze niet samen met mn ouders, dus daar zal het ook wel aanliggen, het 'probleem' was er al voordat ik in beeld kwam. Is met verjaardagen etc. ook erg handig.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:48

Daar had die van mij ook een hand van weg, mailen over alles op zijn werkemail. Precies of ze hebben niets te doen als ze aan het werk zijn. Tot de laatste mail, die had hij naar zijn prive-mail doorgestuurd en van daaruit beantwoord als signaal dat hij er niet van gediend was lastig gevallen te worden op zijn werk. En toen was er ruzie door dat en meer (denk dat ze het naar zijn werk stuurde zo dat ze zeker was dat ik niet mee las, maar laten mijn vriend en ik nu eens heel open zijn tegen elkaar... hij meldt het me toch.)
Hoe doe je dat dan met verjaardagen ? Hij heeft nu nog 1 zus waar hij wel contact mee heeft, ben benieuwd hoe of wat dat gaat gaan als er jarigen zijn...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:11

Wat is er inmiddels weer veel gepost zeg. Heb even niet de energie om op iedereen te reageren.

Angela: Super dat je met deeltijdbehandeling gaat beginnen, hopelijk heb je er net zoveel aan als ik. Ik heb sinds ik begonnen ben met deeltijd eindelijk het idee op de goede plek te zitten. Heeft bij mij anderhalf jaar moeten duren..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:21

Is een beetje geleuter tussen vnl mij en CIV over vnl schoonfamilie dus ik zou er je kostbare energie niet in steken :p.
Hoe is het met jou vandaag ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:26

Ik ben een dagje naar Giethoorn geweest met mijn vriend. We hebben een fluisterbootje gehuurd en zijn het water op geweest. Ik had erg veel moeite om er van te genieten. Dat lukt me gewoon niet. Uiteindelijk ben ik wel blij dat we het gedaan hebben, maar ik zou zo graag weer eens ergens echt plezier in willen hebben.

Ook hebben we nog even gesport. Heb mijn intensieve trainingsschema weer opgepakt en het ging eigenlijk wel lekker. Dus dat wil ik nu weer proberen vol te houden.

Straks gaan mijn vriend en ik in de stad nog ergens eten. Dan hebben we toch even het een en ander ondernomen in zijn vakantie. Voor mij is het vooral belangrijk dat hij het leuk en gezellig vind.

Nu nog even lekker thuis. En al met al een mooie verdeling van activiteiten vandaag met ook de nodige rustmomenten er tussen. Dus dat is wel positief.
Hoe is het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:29

Oja en net de auto weer opgehaald bij de garage. Dat was wel even slikken. 1200 eurootjes..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:35

Hier gaat het best. Probeer alles wat in orde te krijgen voor de vakantie. En zit nu op vriendlief te wachten want we moeten nog even richting de paarden en daarna uit eten voor zijn verjaardag met wat vrienden.

Jammer dat je nog niet echt kan genieten van zulke dingen, maar het siert je wel dat ondanks dat je het nog niet leuk vind je wel de moeite neemt om het te doen en iig te proberen.
En 1200 euro: wat een geld. Wist je van te voren dat er zware kosten aan waren of kwam het even koud op je dak ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:42

Ik had wel verwacht dat we er wat kosten aan zouden hebben, maar zoveel had ik niet op gerekend. Lijk wat dat betreft altijd pech te hebben, kan me niet herinneren dat een beurt of een simpele APK een keer is meegevallen :+

Lukt het een beetje om alles in orde te krijgen? Wanneer ga je op vakantie?
Veel plezier vanavond, geniet er van.

Ik heb net twee vriendinnen gemaild. Ik heb lang niks van me laten horen en daar voel ik me een beetje rot om. Daarbij wil ik wel afspreken, maar ik durf niet zo goed. Dat had ik gisteren in de groep besproken en toen kwam er iemand op het goede idee om dan eerst een kaartje of iets te sturen. Dat heb ik nu gedaan. En ik ben heel open over mijn situatie geweest en heb uitgelegd hoeveel moeite ik momenteel heb met sociale contacten. Ik ben heel benieuwd naar hun reactie, al verwacht ik dat die wel positief is (hun kennende).

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:51

Ja lukt aardig, maar heb mezelf weer te veel druk op gelegd en er staan hier al enkele weken een paar dozen met spullen die mijn vriend nog van zijn ouders heeft gekregen toen en die geraken maar niet opgeruimd. Ik kan er zelf niet aan beginnen en hij doet er niets aan op het moment. En begin me daar wel enigsinds in te ergeren. Heb het ook al aangegeven bij hem dat ik heel de dag thuis zit en mij daar dus meer in opjaag dan hem.
Of ben ik dan gewoon aan het zagen ? Ik heb gewoon graag alles op orde voor ik vertrek.
We vertrekken vrijdag avond richting mijn ouders en dan zaterdagochtend tot zuid-frankrijk rijden en zondag door naar achter Allicante (omdat ik niet wist of ik een nieuwe baan zou hebben, hebben we geen vliegtuig durven boeken dus gaan we met de auto; is ook goedkoper) naar een appartement van mijn broer en zijn vrouw.

Hoop dat je iig snel en goede reactie krijgt. Want kan wel begrijpen moest je nu enigsinds gespannen zijn omtrent hun reactie...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:54

Ik kan me wel voorstellen dat je je er aan begint te ergeren, dat zou ik eerder ook gedaan hebben. Ik ben in zulke dingen al wel makkelijker geworden (of het komt door mijn depressie dat het me allemaal niks kan schelen). Laat die dozen lekker voor wat het is zou ik zeggen, die komen na de vakantie wel een keer. Veel te warm om die nu uit te pakken...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:55

Duur geintje die auto....

Er word hier idd veel gel*lt... maar niets ernstigs toch?
Of lees ik daar nu overheen?

Ik denk dat het voor een ieder fijn is om gewoon even te spouwen .
Gewoon even vertellen hoe het nu gaat en hoe de dag was :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:58

Bij mij lees je iig over niets ernstigs heen, is alleen veel geouweh**r wat mijn verhalen betreft. :p

Hoe was jou dag ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:59

Bij mij ook niks ernstig, behalve een zere portomonee :+

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:27

goede avond dames, sorry ik moest eerst even wat kwijt voordat ik reageer en bijlees

Ik ben naar de dokter geweest ja ik stoer he... ;) kaakholte ontsteking AB en dyclofenac.. niks snijden en geen tandarts foe zo bloj, en de pijnstillers doen het goed gelukkig!

En nog een overwinning ik ben wezen eten met mijn ouders in het dorp , nee niet bij het stam cafe maar er naast, en ik heb bekenden gezien en gezwaaid naar het andere terras, mijn ouders gingen nog een drankje dara doen ,maar zij( mijn ex beste vriendin ) wa saan het werk , dus dat vond ik teveel van het goeie, ben nog mee gelopen maar toen omgedraaid en naar huis gelopen. Net beld emijn moeder en ze zei dat er een paar waren die vroegen naar me en of ze konden smsen naar me, dus al bij al ging het goed!
Ik zal waarschijnlijk nooit meer met mijn ex vriedinnen praten maar ik heb de eerste stap gezet naar het dorp waar ik sinds 8 maanden niet geweest ben....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:29

Goed bezig Daij !!!

Kaakholteontsteking is niet niks. Goed dat je toch even gegaan bent.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:36

Thanks Cm, nou ik wacht echt tot ik verga van de pijn maar vanmorgen kon ik niet meer, dus ikke stoer geweest!!! ben nu ook blij dat ik medicijnen heb, gaat nu al beter.

EN jij hoe was je dag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:10

Hey daijano, wat goed dat je bent gaan eten in het dorp!
Ik ben vanavond met mijn vriend in de stad gaan eten. Omdat het zo groot is is het lekker anoniem dus dat durfde ik wel aan.

Maakte alleen een hele verkeerde keuze, namelijk kip. En kip mag je kluiven. Maar dat durfde ik natuurlijk niet. Meteen trilhanden van de spanning en ik begon vreselijk te stuntelen. Viel mijn vork ook nog op de grond, man wat voelde ik me opgelaten. Had echt het idee dat het hele terras zag hoe onhandig ik mijn kip aan het eten was. Was niet zo'n succes, voelde me echt een enorme kluns. Had beter voor de biefstuk kunnen kiezen zeg maar..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:18

Pollewoppy schreef:
Hey daijano, wat goed dat je bent gaan eten in het dorp!
Ik ben vanavond met mijn vriend in de stad gaan eten. Omdat het zo groot is is het lekker anoniem dus dat durfde ik wel aan.

Maakte alleen een hele verkeerde keuze, namelijk kip. En kip mag je kluiven. Maar dat durfde ik natuurlijk niet. Meteen trilhanden van de spanning en ik begon vreselijk te stuntelen. Viel mijn vork ook nog op de grond, man wat voelde ik me opgelaten. Had echt het idee dat het hele terras zag hoe onhandig ik mijn kip aan het eten was. Was niet zo'n succes, voelde me echt een enorme kluns. Had beter voor de biefstuk kunnen kiezen zeg maar..

Ja ik vond mezelf erg stoer.. :D

Nou jij hebt dan wat meer rust als je gaat, maar die kip oei oei, snap wat je bedoeld, alleen heb ik precies het omgekeerde ik geef daar geen moer om en jist d :D arom wordt ik aangekeken en dan voel ik me ook wel eens erg bekeken, maar blijf dan stoer doen, daar ben ik goed in geworden, wel lwuk dat jullie samen geweest zijn even eruit, ben benieuwd of je nog wat hoort van je vriendinnen, ken het , maar ik te laat en zou ook niet meer willen, ik ga niet als eerste vragen hoe of wat ik trek me compleet terug, ook niet goed want ik hoorde dat sommigen echt zonde vonden en mijn antwoord is dan"euhm ze hebben mijn nummer toch ook" ik word dan best beetje bot maar stiekem baal ik nog steeds...
Zaterdag moet ik even een paar uurtjes werken in de kroeg in renesse erg zin in, ben nu beetje met andere mensen aan het op trekken
en een paar werken daar ook maar komen ook een borrel doen, ik mag niet helemaal wegblijven vind ik ik moet wel een beetje proberen nog met mensen te zijn dus dan maar mijn horizon verbreden en nieuwe leuke mensen ontmoeten! Ik zie zaterdag meer als kans weer wat mensen te zien.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:21

Ik vind het zo knap dat je dat kan he! Ik zou er niet aan moeten denken in een drukke kroeg. Word al helemaal gestoord van het idee. Vind het wel goed dat je op die manier probeert nieuwe mensen te ontmoeten. Op deze manier kom je uit je kleine wereldje en dat is wel goed. Want uiteindelijk is dat toch de manier en zouden we het toch echt zelf moeten doen ;)