Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:10

De ophef is er omdat het zo ontzettend besmettelijk is. Verder is het gewoon een griep en de een heeft er meer last van dan de ander. Ik zit namelijk alweer 2 weken thuis dankzij de griep.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:07

vraag me af hoeveel mensen de mg gehad hebben ondertussen

ik ben iig genezende nu
kom mijn huis amper uit (ben erg huis gebonden )
en vakanties naar verre oorden nog nooit gehad

waarschijnlijk heb ik het domweg in de supermarkt oid opgelopen
(en daar kom ik ook wel 1 x per 2 weken oid)

vorige week dinsdag begonnen
met ondanks paracetamol 39.5
en dat was echt niet in 2 daagjes weg :o
eigenlijk pas sinds afgelopen woensdag dat de koorts echt verhoging is geworden
vrijdag oorontsteking der overheen
paar dagen antibiotica heeft wel wat goed gedaan
maar beter zijn we nu nog steeds niet

hoorde van de ha vandaag
dat er iemand met de mg op een dorpsfeest paar km verderop heeft gestaan
dus zal hier wel iets rapper uitbreiden

ach ja je kan m maar gehad hebben
uiteindelijk komt die overal langs
en de een zal ziek worden de ander niet

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:28

je schijnt een milde en een zwaardere variant te hebben.
van de milde ben je 2/3 dagen ziek. van de zwaardere ongeveer een week.

ik zal wel 'geluk' hebben en de milde variant hebben

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:35

Een gewone griep kan al 3 weken duren. Hangt denk ik ook gewoon van de persoon af en wat zijn of haar weerstand op dat moment is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:22

Ik ga maandag naar Mexico voor een weekje, goed ingeslagen met de hygienische spullen. We zullen wel zien hoe het gaat :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:32

denk dat de kans om het te krijgen
daar of hier bijna gelijk licht joost

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:56

Hai,
Ik ga niet 56 bladzijdes lezen, maar ik heb sinds 3 dagen ontzettend last van mijn keel, kan nu niet eens meer normaal meer praten, hoest echt ontzettend veel, en lang, en hard. Het is niet meer normaal zó veel hoesten :\
Ben vandaag maar ziek thuis gebleven, ben al 4jaar niet 'echt' ziek meer geweest, maar voel me nu toch echt beroerd. Oververmoeidheid, duizeligheid, héél véel hoesten, geen honger, koorts etc. erg vervelend...
Ben toch zó bang dat ik mexicaanse griep heb :=

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:01

Carientje93 schreef:

Waarom ben je daar bang voor? Het is niets anders dan dat je een andere (normale) griep hebt en daar ben je toch ook niet bang voor?
Of het wel of niet Mexicaanse griep is kom je verder toch nooit achter als je niet tot de risicogroep behoort, dus gewoon uitzieken en jezelf verder niet druk maken.

Beterschap. :(:)

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:07

ThePast03 schreef:
Carientje93 schreef:

Waarom ben je daar bang voor? Het is niets anders dan dat je een andere (normale) griep hebt en daar ben je toch ook niet bang voor?
Of het wel of niet Mexicaanse griep is kom je verder toch nooit achter als je niet tot de risicogroep behoort, dus gewoon uitzieken en jezelf verder niet druk maken.

Beterschap. :(:)

Ja okee dat is wel weer waar :j
tis meer zo dat iedereen uit mijn omgeving er zo ontzettend hysterisch over doet :roll: :')

Dankje :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:23

Fijn, ik ben ook ziek aan het worden :+
Begon met keelbijn en nu zit alles potdicht. Maar goed: het is nu nog een 'gewoon' verkoudheidsvirusje, maar mij kennende zal het wel weer een trip naar de dokter worden omdat de luchtwegen wel gaan ontsteken :=

Ik weet nu niet of ik morgen wel of niet naar college zal gaan... :+ Hangt er maar even vanaf hoe het morgen gaat en of ik gebracht kan worden :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:36

Er was gisteren op het nieuws hier een heel item met deskundigen en ex "slachtoffers".
Belangrijkste punten waren:
-dit jaar worden er meer doden voorspeld van "normale" griep (1500) dan van Mexicaanse
- er zijn tot nu toe maar 3 gevallen (hier) die aan de beademing liggen in ziekenhuizen en waarvan men niet durft te zeggen of ze het overleven
- de media aandacht is niet (meer) nodig, er is geen nieuwswaarde
- de verkoop van schoonmaak producten voor bedrijven is 500% gestegen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:01

Ik heb geen mexicaanse maar een luchtweginfectie een bacteriele griep die nou al 2 weken duurt en sinds vandaag een antibioticakuur gekregen,alles zit vast

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:10

Is er ook sprake van een griep wanneer je geen koorts hebt?

Ik ben al sinds vrijdag ziek, het begon met ontzettende keelpijn, heel veel hoesten met slijm en erge hoofdpijn.
Ondertussen heb ik er gesnotter bij gekregen, wisselt af van loopneus tot verstopte neus, mijn oren en kaakholtes
doen pijn, en er staat gewoon heel veel druk op mijn hoofd en ogen. Mijn longen doen ook veel zeer.

Maar ik heb dus geen koorts. Ook hoef ik niet te spugen. Spreek je dan van griep? En zo mogelijk Mexicaanse griep?
Niet dat dat me veel uitmaakt, ik blijf gewoon thuis tot het over is :)
Maar de laatste keer dat ik me zo beroerd heb gevoeld is toch wel echt jaaaaren geleden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:12

botje schreef:
Is er ook sprake van een griep wanneer je geen koorts hebt?

Ik ben al sinds vrijdag ziek, het begon met ontzettende keelpijn, heel veel hoesten met slijm en erge hoofdpijn.
Ondertussen heb ik er gesnotter bij gekregen, wisselt af van loopneus tot verstopte neus, mijn oren en kaakholtes
doen pijn, en er staat gewoon heel veel druk op mijn hoofd en ogen. Mijn longen doen ook veel zeer.

Maar ik heb dus geen koorts. Ook hoef ik niet te spugen. Spreek je dan van griep? En zo mogelijk Mexicaanse griep?
Niet dat dat me veel uitmaakt, ik blijf gewoon thuis tot het over is :)
Maar de laatste keer dat ik me zo beroerd heb gevoeld is toch wel echt jaaaaren geleden.

ja dit is griep,dit had ik dus ook precies hetzelfde wat jij omschrijft.ga naar de huisarts en je krijgt er antibiotica voor,ik heb ook alles vast zitten druk op borst en rug al nou...hopelijk ben ik ook gauw weer beter....sterkte

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:16

Emaartje schreef:
ja dit is griep,dit had ik dus ook precies hetzelfde wat jij omschrijft.ga naar de huisarts en je krijgt er antibiotica voor,ik heb ook alles vast zitten druk op borst en rug al nou...hopelijk ben ik ook gauw weer beter....sterkte

Oh, okee :)
Ik ga nooit zo snel naar de huisarts, al helemaal niet voor griep, wist niet eens dat ze er wat tegen hadden.
Maar als het morgen nog niet minder is ga ik wel naar de huisarts.
Jij ook beterschap :)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:18

botje schreef:
Emaartje schreef:

Oh, okee :)
Ik ga nooit zo snel naar de huisarts, al helemaal niet voor griep, wist niet eens dat ze er wat tegen hadden.
Maar als het morgen nog niet minder is ga ik wel naar de huisarts.
Jij ook beterschap :)

inderdaad ik ga er normaal ook nooit gauw naar toe hoor,maar omdat het zolang duurde,normaal krijg je ook niet gauw wat voor de griep,maar wel als je deze klachten allemaal hebt,bij mij zit het allemaal vast,en voel me er echt beroerd onder,vooral last van de ogen,branden enzo,dus jij zit ook al ziek thuis?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:41

Je moet juist thuis blijven met griep, anders steek je iedereen aan in de wachtkamer bij de dokter.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:57

Jetje1985 schreef:
Je moet juist thuis blijven met griep, anders steek je iedereen aan in de wachtkamer bij de dokter.

dit geldt alleen voor de mexicaanse hoor :+

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:03

Jetje1985 schreef:

Gheh, ohw.
Nou, dan trek ik gewoon een zak over mijn kop als ik naar de dokter ga.
Nee zonder grapjes, vind het een beetje een rare opmerking, ik voel me echt goed beroerd, dan mag ik toch wel naar de dokter?

@ Emaartje: ja ik zit thuis, een beetje te balen. Ik verveel me te pletter, en ik heb mijn broertje aangestoken. Heel het jaar door
heb ik een hekel aan school en wil ik best een weekje thuis blijven, en dan is de grote vakantie net afgelopen en dan word ik ziek :\

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:04

Als je een afspraak probeert te maken en de assistente vermoedt MG, dan kom jij echt niet bij de dokter. ;)

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:11

Paula schreef:
Als je een afspraak probeert te maken en de assistente vermoedt MG, dan kom jij echt niet bij de dokter. ;)

Niet?
Ik heb het idee dat de MG een beetje overdreven wordt, maar misschien bagatelliseer ik het wel.
Hoe snel steek je iemand aan dan? Ik bedoel, als je je handen bij je houdt, je mond afschermd bij het hoesten en niet te
dicht op iemand gaan zitten, hoe groot is het besmettingsgevaar dan nog?

En dan? Moet de dokter bij ieder vermoeden van MG op huisbezoek dan? Lijkt me dat die ook wel wat beters te doen heeft.
Of moet de griepert het dan maar uitzoeken?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:30

Antibiotica helpt niet tegen griep, wel tegen een bacteriële infectie.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:38

Nikka schreef:
Antibiotica helpt niet tegen griep, wel tegen een bacteriële infectie.

ik heb beide,en het zou zekers ook voor de griep werken,heb hele goede gekregen ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:41

Heeft niemand dan de folder gekregen, of heeft niemand hem doorgelezen?
Het staat er duidelijk in hoor:

Wat moet ik doen als ik griepklachten krijg:
Als u koorts (38 graden Celcius of hoger) en luchtwegklachten zoals hoesten heeft, dan kan het zijn dat u besmet bent met het nieuwe virus. In dit geval:

- neem rust
- blijf thuis

Het is niet nodig om de huisarts te bellen (uitzonderingen: zwangere vrouwen, hele jonge kinderen en de mensen die jaarlijks de griepprik krijgen). Net zoals bij de normale griep herstellen de meeste mensen binnen een week vanzelf van deze griep.
Als de klachten ernstiger worden, bel dan uw huisarts.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:48

botje schreef:
Paula schreef:

Niet?
Ik heb het idee dat de MG een beetje overdreven wordt, maar misschien bagatelliseer ik het wel.
Hoe snel steek je iemand aan dan? Ik bedoel, als je je handen bij je houdt, je mond afschermd bij het hoesten en niet te
dicht op iemand gaan zitten, hoe groot is het besmettingsgevaar dan nog?

En dan? Moet de dokter bij ieder vermoeden van MG op huisbezoek dan? Lijkt me dat die ook wel wat beters te doen heeft.
Of moet de griepert het dan maar uitzoeken?

Nope, labformulier opsturen en mensen bij de speciale post bij t zkh sturen.