[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:40

Ik ga binnenkort aan de prikpil.. (zodra ik ongesteld word..)
Iemand ervaring?

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:17

Morrie05 schreef:
Ben jij niet heel erg snel boos met de 24+4 pil? Ik had totaal geen geduld werd overal pissig om enzo. Dus ik was er al weer snel klaar mee

Nu je het zegt.. sinds ik 24+4 heb.. Heb ik ook weinig geduld en word overal boos om ook al is het maar iets kleins.[/quote]

Nope helemaal niet :n
Ik heb juist sinds ik de 24+4 slik het gevoel dat de wereld aan mijn voeten ligt en ben ik echt de vrolijkste persoon die je kent :=[/quote]

Hahaha wat een verschil kan dat hebben he de pil!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:48

Sint janskruid is met bijna alle medicijnen erg lastig, ik weet niet voor wat voor klachten je het gebruikt maar misschien is het handig om over te stappen op een ander homeopatisch alternatief.

Hahaha ik ben ook erg vrolijk met de 24+4 alleen bloed ik nu bijna dood...... das het enige nadeel wat ik er tot nu toe aan ondervind en het bevalt me dus al 10000x beter als alle vorige pillen haha

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:02

Hoihoi,

Dank jullie wel voor alle tips. Niet helemaal wat ik wilde horen, maar helaas :D
Dus ik ga zo de apotheker maar bellen, en dan maar duimen dat het meevalt.
@lillytjuh, het is vooral als de dagen korter worden en het koud wordt dat ik zooooo mega depri word. Echt heel verschrikkelijk. En zodra de dagen langer worden ben ik weer mezelf :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:37

Mmmm heb je al een keertje valeriaan geprobeerd?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:30

Of simpelweg lichttherapie?

Ik ben altijd al gevoelig voor (zon)licht geweest, m'n moeder roept al sinds ik me kan herinneren dat ik op zonne-energie werk ;)
Maar in m'n tienerjaren werd het erger en dan is zo'n lichtbak wel fijn :j

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:33

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga in ieder geval even verder neuzen, weer wat opties erbij :D

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:35

Apotheker moet het ook weten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:14

Ik moet vandaag beginnen met de stopweek, maar is het ook mogelijk om de pil een extra weekje door te slikken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:16

Meer dan 3 weken slikken mag altijd, minder niet... en met de stopweek is het precies andersom, die mag je wel verkorten maar niet verlengen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:23

Oke dus ik kan zonder probleem 4 of misschien wel 5 weken slikken? Ik vroeg het net ook aan iemand en die zei dat het niet mocht. Had hier namelijk al eens gelezen dat het wel kon, raakte een beetje in de war, vandaar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:24

Ja hoor... waarbij ik er trouwens wel van uitga dat je gewoon een eenfasepil slikt zoals microgynon. Anders is het namelijk wel een ander verhaal en dan moet je echt even de bijsluiter erbij pakken, daar staat het namelijk ook gewoon in :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:27

Ik slik Stediril 30, dus dan kan het gewoon. Bedankt :)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:11

Yessy schreef:
Meer dan 3 weken slikken mag altijd, minder niet... en met de stopweek is het precies andersom, die mag je wel verkorten maar niet verlengen.

Want???

Heb dan toch een probleem denk ik...
Moest vorige week vrijdag weer beginnen maar kwam erachter dat mn pillen op waren.. :(
Ben dus zaterdag morgen begonnen, gelijk nadat ik bij de apotheek langs was geweest..
Maar vandaag lijkt het erop dat ik ongesteld ga worden terwijl ik nog een week moet slikken... %)
Hoe kan dat??

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:16

Zie bijsluiter :)

Als je je stopweek verlengt, betekent dit dat je pillen in week 1 vergeet. Dan ben je dus niet meer beschermd tegen zwangerschap gedurende 7 dagen voor én na het vergeten van die pillen.
Overigens: als je normaal gesproken bijv. vrijdagavond 10u had moeten beginnen, en je bent zaterdag voor 10u 's morgens begonnen, zit je binnen die 12 uur grens, en dan maakt het niet uit (behalve als je een heel lichte pil hebt).

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:58

Klijntjuh schreef:
Ik ga binnenkort aan de prikpil.. (zodra ik ongesteld word..)
Iemand ervaring?

Ik lees wel eens dat als je weer stopt om bijvoorbeeld zwanger te worden het heel lang duurt voordat de hormonen uit je lichaam zijn. Of dat het helemaal ontregelt is.
Heb dat gelezen ergens spreek dus niet uit ervaring.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:02

Weet ik eindelijk zeker dat ik een spiraaltje wil, word ik maar niet ongesteld..
Echt vreemd, slikte al n tijdje geen pil of iets maar ben t wel vrij regelmatig. Eind vorige week alle tekenen dat k t zou worden, ik voel t gewoon altijd duidelijk aankomen. Maar niks.. Nu maandag en dinsdag giga pijn in mn rug gehad (van die ongesteld-rugpijn, wat ik al jaren niet heb gehad..), ongesteldheid-buikpijn enz enz alle tekenen alleen niet écht ongsteld.
Weet wel zeker dat ik niet zwanger ben :+ Maar t is wel irritant..

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:10

Rienn schreef:
Ik moet vandaag beginnen met de stopweek, maar is het ook mogelijk om de pil een extra weekje door te slikken?

Mijn gynaecoloog vertelde me laatst doodleuk dat je gewoon je pil kan blijven doorslikken zolang als je wil. Je krijgt zo nu en dan eens keertje een doorbloeding zeg maar en dan kan je het beste ff een weekje stoppen..

Ik wilde een spiraaltje hebben omdat ik altijd zo zit te knoeien met me ongesteldheid (veel last van) en toen vroeg ze waarom ik een spiraaltje wil. Ik zei toen omdat ik niet meer ongesteld wil worden. Waarop zei antwoordde: Waarom slik je de pil dan niet gewoon door?

Ik dacht altijd dat dat niet goed was, dat de boel zich zou "ophopen" zeg maar :P Maar zij zei dus dat je gewoon de pil kan doorslikken zo lang je wil..! Later heeft ook mijn huisarts dit bevestigd.. Het bevalt me prima!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:40

Maydine schreef:
Rienn schreef:

Mijn gynaecoloog vertelde me laatst doodleuk dat je gewoon je pil kan blijven doorslikken zolang als je wil. Je krijgt zo nu en dan eens keertje een doorbloeding zeg maar en dan kan je het beste ff een weekje stoppen..

Ik wilde een spiraaltje hebben omdat ik altijd zo zit te knoeien met me ongesteldheid (veel last van) en toen vroeg ze waarom ik een spiraaltje wil. Ik zei toen omdat ik niet meer ongesteld wil worden. Waarop zei antwoordde: Waarom slik je de pil dan niet gewoon door?

Ik dacht altijd dat dat niet goed was, dat de boel zich zou "ophopen" zeg maar :P Maar zij zei dus dat je gewoon de pil kan doorslikken zo lang je wil..! Later heeft ook mijn huisarts dit bevestigd.. Het bevalt me prima!

Klopt, de stopweek is in het verleden alleen bedacht omdat men bang was dat vrouwen het onnatuurlijk zouden vinden dat ze niet meer ongesteld zouden worden. Ze waren bang dat vrouwen daarom niet aan de pil zouden willen. De menstruatie in de stopweek is ook niet de natuurlijke menstruatie. In deze tijden, waarin bijna iedere vrouw aan de pil is, wil de vrouw eigenlijk geen menstruatie meer en dan kun je volgens mij inderdaad gewoon de pil doorslikken zonder risico.
De 24+4 pil speelt hier ook op in geloof ik.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:54

:wave:

Ik heb een vraagje. Ik ben nu gestopt met de pil, dat is twee weken geleden en ik ben nu alweer ongesteld -O- Ik ben aan de pil gegaan om die reden, dat het wat regelmatiger werd.
Zal ik nu weer beginnen met de pil of het nog even aankijken hoelang er de volgende keer tussenzit?

ik ben zelf nlk bang dat wanneer ik over een paar maanden weer zou beginnen, ik meteen weer een paar kilo aankom door de pil :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:58

Ik zou het nog even aankijken als ik jou was. Door het stoppen moet je hele cyclus weer opnieuw op gang komen, dan kan tot een paar maanden duren...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:22

Aranel schreef:
:wave:

Ik heb een vraagje. Ik ben nu gestopt met de pil, dat is twee weken geleden en ik ben nu alweer ongesteld -O- Ik ben aan de pil gegaan om die reden, dat het wat regelmatiger werd.
Zal ik nu weer beginnen met de pil of het nog even aankijken hoelang er de volgende keer tussenzit?

ik ben zelf nlk bang dat wanneer ik over een paar maanden weer zou beginnen, ik meteen weer een paar kilo aankom door de pil :')

Waarom ben je gestopt? Als ik jou was zou ik minimaal 3 maanden wachten om het een eerlijke kans te geven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:31

omdat ik al bijna 5 jaar aan de pil ben en ik wil kijken of mn lichaam he tnu zelf afkan :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:53

Waarom geen andere anticonceptie?

Ik heb nu de mirena en na bijna 1 maand heb ik alleen nog last van spotting. Maar verder bijna helemaal niet meer ongesteld.
Met de mirena verdwijnt het.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:08

Klopt... ben nu al ruim 4 jaar niet meer ongesteld geweest. Heerlijk :D

Tijdens de verhuizing vorig jaar heb ik al het maandverband, tampons en inlegkruisjes weggegooid!