Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:00

tita schreef:
Cindy ik moet suikers hebben voor de sport combat is vrij intesief en verlies je ruim 850 calo's 20-30 min op de hardloopband is ook al gauw 250-300 dus ik heb die suikers nodig.

Fruit mist je iid omdat ik dat zo ontiegelijk smerig vind ik eet het enkel op vakantie en aardbeien maar die waren deze week te duur :o

Ik eet hooguit 3 stuks in een week meer lukt me echt niet, daarin tegen eet ik vreselijk veel groente maar vanaaf na 20.30h ga ik dus niet meer koken vandaar brooddag

Kun je dat uitleggen met die suikers tita? Ik had vanmorgen nog trillende handen na de intensieve workout van gisteravond. Heeft dat ook met suikers te maken?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:01

Citaat:
Betekent meer bewegen ook dat je meer moet eten, ook om af te vallen?

:j fanatieke sporters moet iid meer eten zelfs als je SB doet.
Dan moet je voor het sporten een krentenbol, eierkoek of evergreen nemen of een tussendoortje van ontbijtkoek.
Je moet echter wel meer dan half uur sporten dus 45min of langer en fanatiek

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:03

Je verbrand eerst bepaalde suikers in je lichaam de 1e 30 min daarna komt pas je vet aan de beurt.
Je moet suiker gehalte wel op peil houden anders ga je je trillerig voelen ook te weinig eten kan een oorzaak zijn of te weinig drinken.

Dat beetje vlokken is niet voldoende maar zorgt er iig voor dat ik niet instort of die vieze dextra's moet gaan innemen.
Je mag ook energy-drank drinken
Laatst bijgewerkt door tita op 28-04-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:03

Tuurlijk Bonechi, als je meer verbrand moet je ook wat meer eten!

Ik neem ook suikers tot me hoor, anders val ik echt bijna om!

Ik zou jullie de tip willen geven om je omvang te gaan meten en vetpercentage, omdat je dan toch ziet of je afvalt of niet, ook al is het niet in de kilos! Het gaat toch om de spiegel! Ik weet ook niet wat jullie BMI nu is en hoeveel je wilt afvallen. Ik heb gemerkt heo gezonder je BMI is hoe lastiger de laatste kilos zijn! En bovendien heb je dan nog het plateau. Ik heb weeeeken op en rond 62 gezweeft, maar ben er eindelijk doorheen!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:04

Klopt helemaal wat Tita hier zegt.
Ook een sportdrankje kan een goede aanvulling zijn, zit vaak veel zoetstof in en vult het verloren zout weer aan......

Heb zojuist voor het eerst mezelf gewaagd aan een granenreep, best lekker :P

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:05

Bonechi_ schreef:
tita schreef:
Cindy ik moet suikers hebben voor de sport combat is vrij intesief en verlies je ruim 850 calo's 20-30 min op de hardloopband is ook al gauw 250-300 dus ik heb die suikers nodig.

Fruit mist je iid omdat ik dat zo ontiegelijk smerig vind ik eet het enkel op vakantie en aardbeien maar die waren deze week te duur :o

Ik eet hooguit 3 stuks in een week meer lukt me echt niet, daarin tegen eet ik vreselijk veel groente maar vanaaf na 20.30h ga ik dus niet meer koken vandaar brooddag

Kun je dat uitleggen met die suikers tita? Ik had vanmorgen nog trillende handen na de intensieve workout van gisteravond. Heeft dat ook met suikers te maken?

Oei pas je wel op? Dat is een flinke insulinedip waarsschijnlijk. Ik heb dat ook regelmatig, dan zie ik slecht en tril ik helemaal! Vandaar dat ik nu een sportdrankje neem en vantevoren een evergreen. Ben namelijk paar weken geleden na het sporten flauwgevallen, oepsss!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:05

tita, dat snap ik, maar in vlokken zitten de verkeerde suiker, daarom noemde ik ook de andere 2 op die wel verantwoord zijn en evengoed suiker bevatten!
lust je ook geen sinaasappelsap oid?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:06

Mijn BMI is erg goed mijn vetpercentage ga ik niet meer meten ik ben gestopt op de 23% maar toen woog ik 57 kilo dus dat nu zal dat wel hoger zijn hahahahahah ergens rond de 30%.

Omvang meten doe ik wel en ik verwacht nog geen resultaat en jullie weten wat ik ga doen kwa sportpresaties ik geef mijn lichaam ruim 2 maanden en dan wil ik dat er overal minimaal 1cm af is, zo niet dan stop ik met alle runs

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:07

tita schreef:
Citaat:
Betekent meer bewegen ook dat je meer moet eten, ook om af te vallen?

:j fanatieke sporters moet iid meer eten zelfs als je SB doet.
Dan moet je voor het sporten een krentenbol, eierkoek of evergreen nemen of een tussendoortje van ontbijtkoek.
Je moet echter wel meer dan half uur sporten dus 45min of langer en fanatiek

Hoelang sporten jullie?

Ik sta altijd 30 minuten op loopband, 30 minuten aan de gewichten, 20 minuten crosstrainen als ik zelf train!

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:07

WOOOW 23% is super Tita! Hoeveel weeg je nu dan?

Ik ben in totaal in 2 maandjes 10 cm kwijt, best netjes :)!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:09

cindybijl schreef:
tita, dat snap ik, maar in vlokken zitten de verkeerde suiker, daarom noemde ik ook de andere 2 op die wel verantwoord zijn en evengoed suiker bevatten!

Het zijn iid verkeerde suikers maar die er wel voor zorgen dat ik niet ga snaaien en met mijn programma van vanaaf met ruim 1000 calo die ik kwijt ga raken is dat beetje niet zo erg.
Overigens moet je bij elke dieet minimaal 2x in de weeks iets zoets hebben op je brood

Sinaasappelsap drink ik enkel van zaterdag tot maaandag koop een literfles bij de Ah ik wil dat niet te vaak drinken ivm aantasten van je glazuur en ik heb tandpasta-reclame tandjes en dat wil ik zo houden :D is het enige echt wat echt mooi is _O- _O-

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:13

@Tita, ik lus dus geen zoetigheid op brood :(
Ooooh bedenkt net dat bij het ontbijt een beschuitje met muisjes is, dat is goed, toch :?

Ik drink alleen water of koffie......

@Loesss als ik train, nu dus even niet :( dan train ik gemiddeld een uur tot anderhalf uur, dit 3 tot 4 keer per week

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:13

Loesss schreef:
WOOOW 23% is super Tita! Hoeveel weeg je nu dan?

Ik ben in totaal in 2 maandjes 10 cm kwijt, best netjes :)!

23% was bij 57 kilo 168cm lang en trainde minimaal 6x in de week voornamelijk marathon-training

Pony werd ziek lag op sterven --> kliniek--> kwam weer thuis--> mijn huis werd opgelverd--> allemaal ellende--> vriendin zwanger 3 paarden --> toen was het een jaar later en de weegschaal riep 65 kilo |(

Nu zal ik ergens rond de 63 kilo zitten, en op de weeschaal om vet te meten op de sportschool ga ik verlopig niet meer opstaan.

Alles was toegenomen
omvang taille 67-->71
billen 93-->96
heupen 79-->85

kan nog wel ff doorgaan |(

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:24

tita schreef:
cindybijl schreef:

Het zijn iid verkeerde suikers maar die er wel voor zorgen dat ik niet ga snaaien en met mijn programma van vanaaf met ruim 1000 calo die ik kwijt ga raken is dat beetje niet zo erg.
Overigens moet je bij elke dieet minimaal 2x in de weeks iets zoets hebben op je brood

Sinaasappelsap drink ik enkel van zaterdag tot maaandag koop een literfles bij de Ah ik wil dat niet te vaak drinken ivm aantasten van je glazuur en ik heb tandpasta-reclame tandjes en dat wil ik zo houden :D is het enige echt wat echt mooi is _O- _O-

en dat kan dus heel goed verantwoord blijven!! zoals bijv. gestampte muisjes, vruchtenhagel, jam
iets zoets wil niet meteen zeggen dat het onverantwoord is....

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:28

Wie heeft eigenlijk dat schema ooit gemaakt/bedacht wat wij hier allemaal hanteren?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:29

ik zie het verschil niet tussen gestampte muisjes en vlokken en vind het onzin om hier over door te gaan die vlokken die ik eet zorgen er niet voor dat ik niet afval.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:31

xManon_ schreef:
Wie heeft eigenlijk dat schema ooit gemaakt/bedacht wat wij hier allemaal hanteren?

Ik heb veel van Sonja Bakker mijn ma deed het dus ik moest mee-eten s'avonds en overdag rekende ik zelf alles uit.
Dat ging dus jaren goed tot alle ellende van vorig jaar en ik had weinig tijd om te koken overigens vond ik de kant en klaar boerenkool van AH heerlijk maar ik weet niet precies wat de oorzaak was van ruim 8 kilo kado te krijgen aan de andere kant ik ben geen 20 meer

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:07

xManon_ schreef:

Ik hanteer mijn eigen schema, samengesteld voor mij door iemand van de sportschool.
Het schema is ook gebaseerd op het feit dat ik normaal gesproken 6 dagen in de week aan het trainen ben naast 2 paarden die ik rij.

Het klopt ook totaal niet met alle lijstjes die ik hier voorbij zie komen :P

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:08

Loesss schreef:
Oei pas je wel op? Dat is een flinke insulinedip waarsschijnlijk. Ik heb dat ook regelmatig, dan zie ik slecht en tril ik helemaal! Vandaar dat ik nu een sportdrankje neem en vantevoren een evergreen. Ben namelijk paar weken geleden na het sporten flauwgevallen, oepsss!

Kijk dat soort dingen moet ik dus aan wennen. Dat ik meer suiker moet eten dan met het sporten.

@ Loesss.. Hoe lang ik sport... Eh gisteren een uur intensieve fitbox workout. Vanavond 1.5 uur (half uur vetverbranding op de crosstrainer ofzo en een uurtje pilates) en morgen een uurtje poweryoga. en dan do t/m zondag een uur paardrijden per dag en een uurtje skaten nog een van die dagen als het weer het toelaat.

We hebben het er eerder over gehad, maar ik heb zo'n applicatie op mijn telefoon waarop ik kan bijhouden wat ik verbrand en wat ik binnenkrijg.

Met de sportschool sporten verbrandt je dus al wel gauw zo'n 400calorieen. Ik denk dat ik nu met de schema's zoals ik ze ook post, rond de 1700 ofzo binnenkrijg op een dag. - die 400 verbranding is dat 1300 en dat is wel weinig! Betekent dat dan dat ik weer 2000 moet gaan eten om af te vallen? Of denk ik dan te simpel?

@miep... zijn jouw lijstjes dan beter gevuld?
Laatst bijgewerkt door Bonechi_ op 28-04-09 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:10

Bonechi je Quote is niet goed hoor :D ik heb dat niet geschreven

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:18

tita schreef:
Bonechi je Quote is niet goed hoor :D ik heb dat niet geschreven

hahahaa! Ik moest erin snijden door alle quotes en had de verkeerde laten staan! Heb hem veranderd :D Sorrrieee!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:43

@bonechie Absoluut :j
Laatst bijgewerkt door Mizoan op 28-04-09 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:44

miepje geef dan een voorbeeld lijstje

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:44

Dan kan :D