Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:40

EsBianc.. je zou het qua gevoel dan eigenlijk het weekend al krijgen.. maar is uitgesteld..richting zondagavond en dan nu nog eens uitgesteld naar gisteren. Eigenlijk als je het voelt, gelijk iets innemen!! Anders gaat de aanval gewoon door en gaat dus pieken!

Ik hou me koest, zit wat binnen. De zon schijnt nu.. op zijkant van huis, waar we dus 5 ramen hebben. Heb de zonnebril op en bevalt wel. Heb ook al dagen watjes in.. tegen oa scherpere geluiden.
Ik voel wel dat er iets met me is. De honden liggen al de hele dag te slapen..denk dat ik dat zo ook maar ns ff ga doen. :+

Ene kant ben ik blij dat ik niet met werk te maken heb.. dus ook weer met dat gedoe, gestress, onbegrip, ziek melden en echt ziek voelen enz... Andere kant mis ik het sociale enz..
Maar hoe jullie eea beschrijven is wel triest, maar helaas werkelijkheid. Overal is wel wat en is de kunst aan jezelf om daar mee om te kunnen gaan..

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:53

Ik heb dat ook wat jij zegt Lammie. Dan kom ik bij de fysio en dan zit alles vast als ik net daarvoor een aanval heb gehad. Gelukkig is de rest dan wel begrijpend over de migraine, maar blijft wel vervelend dat er dan zo een tussen zit die zo reageert, maar mensen denken toch vaak: ach, het is maar een beetje hoofdpijn..

@ Branca: Ik neem niks in omdat ik meestal zo'n 4x per week een aanval (met veel geluk soms een week of 2 weken niet) heb die ik vaak al een dag van tevoren voel aankomen, dit zou dus betekenen dat ik elke dag pijnstillers zou moeten nemen, en dat wil ik juist voorkomen. Ten eerste omdat ik gewoon zo min mogelijk wil innemen, ten tweede omdat je hoofdpijn kan krijgen van teveel pijnstillers en ten derde omdat ik door de tijd heen heb gemerkt dat mijn lichaam gewend raakt aan medicijnen en dan werken ze minder goed op het moment dat ik ze juist echt nodig heb.

Beterschap iig nog voor iedereen die nu nog een aanval heeft.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:34

EsBianc schreef:
Ik heb dat ook wat jij zegt Lammie. Dan kom ik bij de fysio en dan zit alles vast als ik net daarvoor een aanval heb gehad. Gelukkig is de rest dan wel begrijpend over de migraine, maar blijft wel vervelend dat er dan zo een tussen zit die zo reageert, maar mensen denken toch vaak: ach, het is maar een beetje hoofdpijn..

@ Branca: Ik neem niks in omdat ik meestal zo'n 4x per week een aanval (met veel geluk soms een week of 2 weken niet) heb die ik vaak al een dag van tevoren voel aankomen, dit zou dus betekenen dat ik elke dag pijnstillers zou moeten nemen, en dat wil ik juist voorkomen. Ten eerste omdat ik gewoon zo min mogelijk wil innemen, ten tweede omdat je hoofdpijn kan krijgen van teveel pijnstillers en ten derde omdat ik door de tijd heen heb gemerkt dat mijn lichaam gewend raakt aan medicijnen en dan werken ze minder goed op het moment dat ik ze juist echt nodig heb.

Beterschap iig nog voor iedereen die nu nog een aanval heeft.

tjah fysio kent mij nu wel door en door...en die zag aan mijn ogen al dat er iets was gebeurd...(stonden blijkbaar nog niet helemaal helder)...maar goed alles is weer los...

en die collega? die heeft er gisteravond flink van langs gekregen van mij...ik was namelijk door de aanval ook enorm chagerijnig en had dus een kort lontje...nou hij is zich doodgeschrokken dat ik zo kon reageren...dat had ie echt niet verwacht...

aikon

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:40

Go grill, weet ie dat ook. Zien hoe hij nu reageert als je weer een aanval krijgt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:41

aikon schreef:
Go grill, weet ie dat ook. Zien hoe hij nu reageert als je weer een aanval krijgt.

daar ben ik nu stiekem ook wel benieuwd naar...hahaha

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:51

EsBianc schreef:

Maar dat heb ik ook.. helaas. Je moet innemen als je voelt aankomen. Dat is ook logisch.. als je wacht..dan piek je.
Snap je dat? d
Da's bijv hetzelfde als je je zwak gaat voelen, tot je gaat trillen en suiker inneemt. Dan ben je al te ver.. neem je suiker op de piek. je kan ook zorgen dat je geregeld iets eet.
Ik wil ook niet dagelijks iets innemen..dat staat me tegen. Maar ik neem echt wat in als ik het voel, anders heb je jezelf en word me ook zo geadviseerd door neuroloog. Theoretisch zou je er hoofdpijn van kunnen krijgen, maar moet je er echt veel slikken.
Maar... ik kan natuurlijk niet voor jou praten en ken je ervaringen niet. het zou juist zo zonde zijn om te lijden terwijl t niet hoeft ;)

Lammie!!! we wachten af he!! }>

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:55

ik ben er wel benieuwd naar...maar ook weer niet zo benieuwd dat ik weer een aanval wil...die van gisteren was echt gemeen...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:15

Schiet niet op al die hoofden vol met stress.

Ik twijfel even wat m'n hoofd gaat doen. Gisteravond veel te laat naar bed gegaan. Ben gaperig vandaag, meestal een voorteken.
En wat ook zo vreemd is, ik heb aanleg voor eczeem en als er een aanval aankomt slaat dat stom genoeg op m'n oogleden, ze voelen dan branderig en worden wat rood en stom genoeg gaat dat meestal samen met een migraine aanval. Geen idee waar dat vandaan komt, maar 't is me al een paar keer opgevallen.
Heb nu last van m'n ogen, maar (nog) niet van m'n hoofd. Zal mij benieuwen. Vanavond maar proberen op tijd m'n bedje in te gaan.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:30

Ik ben ook wel benieuwd hoe die collega zou reageren ja. Maar ja hoop ook voor je dat je zo'n aanval niet meer krijgt. Dat iemand maar ooit eens een wondermiddel voor de migraine uit zou vinden..

@ Branca: Ik neem meteen als ik de echte aanval voel aankomen zeg maar, als ik de aura krijg, want ik weet dat ik meteen iets moet nemen als ik iets aan voel komen. Maar ik voel al ver daarvoor dat er weer iets zit te broeien, soms een dag van te voren, soms wel 3 dagen van tevoren.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:33

gelukkig hoef ik met die collega niet eerder weer te werken dan volgende week vrijdag...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:08

@EsBianc: de winkel is niet heel groot hoor, ben zelf een fulltimer (moet ook wel als filiaalleidster) en in mijn team zit nog een fulltimer en 2 parttimers. We hebben wel meerdere filialen, dus wat dat betreft zijn we wel aan het groeien ;)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:34

Hoi, hoe is het met iedereen?

@ Joyce: hebben jullie ook winkels in de buurt van Eindhoven? dan kan ik misschien eens een keer een kijkje nemen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:59

Op dit moment niet, maar misschien wel in de toekomst hoor!

Hier gaat het verder wel goed, het zeurt nu een beetje, maar als ik niet te lang achter de computer blijf zitten en gewoon lekker in huis ga rommel (en genoeg blijf drinken) zakt het straks vast wel weer weg!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:12

hier weer helemaal migraine-vrij...wel een beetje last van stress en spanning, maar hopelijk komt daar vanmiddag ook verandering in...(zolang het maar niet gaat resulteren in een migraine-aanval)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:07

Gaat redelijk....alleen woensdag migraine-vrij. Ik ben denk ik ziekerig.. Heb ander soort hoofdpijn pfffffffff.. en gisteren buikkrampen en diarree enz. Jeetje, wat een gedoe weer (en klaagzang bah! :o ) Weersomslag?

Met jullie wel goed, fijn!! *D Houenzo

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:19

Ik was gister met mijn pa op pad, naar kringloop winkels. Was verdorie mijn zonnebril vergeten. De hele tijd koppijn en misselijk.
Hebben jullie ook last met auto rijden? Het licht, landschap dat voorbij raast. Te veel bewegingen die op je af komen.

Ik vraag me stiekem wel eens af of ik geen vampiertje ben, voel dan ff aan mijn hoektanden. Nee, geen puntjes. Oef, opluchting. Ben gewoon iemand die in de schemering thuis hoort denk ik.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:22

dat denk ik ook vaak als ik in een omgeving ben met veel en/of fel licht...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:31

O, dus ik ben niet de enigste, werd al bang. Ik zag me zelf al op een onderzoek tafel helemaal ontleed, om te zien wat voor alian ik wel niet ben. Hahaha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:32

Ik kan ook slecht tegen fel licht. Ben gek van wakeboarden, op zo'n soort ssnowboard achter een speedboot en tsja, dat is dus in de zomer, meestal als de zon schijnt, op het water. Een hoop fel licht en schittering aan je ogen! Resultaat: ik met zonnebril of pet op mn board, haha. Maar goed, dat doe ik niet te vaak, want als je echt trukjes gaat doen en je gaat op je plaat, kun je je natuurlijk lelijk verwonden met een zonnebril op je hoofd.

Van de sneeuw heb ik ook best last gehad en in de auto kan ik idd ook wel goed last krijgen. Grijp altijd snel naar mn zonnebril ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:43

Zeilen vind ik mooi, maar dan wel op een zonlose dag. Net als jij heb ik ook last van de flikkering op het water. Als ik zelf auto rij heb ik dag en nacht een serengeti zonnebril op. Deze kleurt mee. Wel zo handig in het donker.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:45

Hier gaat alles prima. Moet ook snel een zonnebril op in de auto hoor.
Vooral als er bomen langs de weg staan *flits flits flits*
Heb het met paardrijden in de bossen ook altijd, alleen met paardrijden kan ik geen zonnebril op, want die glijd met draven zo voorover van mn hoofd af, helaas.
Maar ik heb t ook als bijv op tv de zon fel opkomt of zo, lastig.
Ik heb altijd 2 zonnebrillen in de auto liggen, dus in de auto komt het goed :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:10

Bij buitensport zaken hebben ze van die mooie banden die je om de poten van de bril schuift en met een knopje strak kan zetten. Deze heb ik ook, ik rij overdag altijd met bril op op mijn knollie. Geen last van afzakken, mugjes of takken in mijn ogen. (komen die nog wel eens tegen. als we het pad af gaan)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:14

@Aikon: ik ga zo eens googelen op die zonnebril, want ik heb 's avonds ook vaak erg last van koplampen van tegenliggers, stoplichten en lantarenpalen. Soms heb ik dan idd de neiging om mn zonnebril op te zetten, maar dat is niet handig ;)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:15

O das goed dat ik dat weet, dan kan ik daar wel eens voor gaan kijken :) Bedankt voor de tip.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:18

Dat 'flits flits flits' heb ik, soortgelijk, ook met blaadjes.. Als ik daarnaar kijk die op de grond liggen.. erg druk zeg maar.
Een lichte motorbril kun je ook gebruiken.