Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:35

Okee, nouja weet ik iniedergeval waar het vandaan komt, maar of ik er blij mee ben is een tweede :=
Ja erg vervelend, vind het namelijk zo lastig dat er achter zo iets 'onduidelijks' als een spastische darm is, zoveel vervelende/verschikkelijke gevolgen achter zitten.

Het is niet alleen je buik/darmen die pijn doen, maar het heeft echt ( teminste voor mij) nog meer consequenties.

joyce2

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:36

Voor mij ook hoor, voel me af en toe net een bouwpakket. Maar dan denk ik altijd maar, mn beste vriendin staat op de wachtlijst voor een levertransplantatie, waar zeur ik eigenlijk over en waarom maak ik me er zo druk over, zij doet alles wat ze leuk vind en lijkt zich nooit druk te maken. (maarja, die instelling werkt heel even voor me, maar daarna verval ik weer in mn oude patroon, haha)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:41

Dat is ook inderdaad veel erger.. daar valt een spastische darm ook ineens in het niets bij.

Zie je vaak hoor, juist de mensen die het ergste eraan toe zijn, die hebben een instelling waar je jaloers op bent..
Is eigenlijk alleen maar mooi..

Maar daarom is dit nog steeds voor jou wel vervelend, ik doe echt heel veel dingen niet doordat ik dit heb.
Het zelfs het gevoel alsof ik leef als een 14 jarige, terwijl ik 18 ben.
Ik wil niet uit,want dat gaat gewoon mis, met of zonder alcohol, maar het gaat gewoon mis.
Werken, wil ik graag, maar ik kan het gewoon niet aan om na school ( loop nu stage dus doet er nu even niet toe, maargoed, al die andere jaren wel, en over een half jaar komt het natuurlijk wel weer aan de orde) nog naar werk te moeten gaan.
Weekend heb ik echt nodig om uit te rusten,als ik die rust niet pak ben ik doordeweeks gewoon brak.

Ook echt leuke dingen doe ik niet omdat ik het gewoon niet meer durf door dit..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:51

joyce2 schreef:
De zenuwen die tussen de wervels zitten die naar de darmen toe gaan, zitten ergens halverwege de rug, niet in de nek en schouderpartij. Maar ik ben toevallig wel rug/nek patient (heb ook regelmatig last van migraine) en heb ook een tijdje als assistente bij een chiropractor gewerkt. Als ik dan last van mn darmen had, zat er ook vaak iets halverwege in mn rug vast. Dus het kan er wel mee te maken hebben en idd als je gespannen bent en je nek/schouders gevoelige plaatsen zijn, gaat het daar vast zitten. Vervelend he?

Klopt wel, maar tegenwoordig gaan m'n darmen daar gelukkig ook niet meer mee aan de haal. Heb wel snel last van RSI-verschijnselen, maar dan vooral in de schouder en dan gaan die bovenste wervels tussen mijn schouders ook gauw vast zitten. Kan ze gelukkig zelf weer "rekken" sinds ik bij de fysio ben geweest een paar jaar terug en die heeft het even weer goed los gemaakt. ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:56

Hoe 'rek' jij je schouders terug? Of valt dat moeilijk uit te leggen via een computer? :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:59

Eeehm... Ik sla m'n handen in elkaar achter mijn rug en span dan mijn spieren aan - dan komt er druk op mijn armspieren maar dus ook op die schouderspieren... Ik "duw" de boel zeg maar naar achteren.

Rug doe ik ook heel simpel: handen achter op mijn heupen zetten en zo ver mogelijk achterover buigen. ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:00

Oh oke :j Dat ga ik zometeen maar eens proberen dan :j Thanks.
Denk trouwens dat ik binnenkort toch maar een afspraak ga maken bij iemand die masseert ofzo, want het voelt nu gewoon niet lekker.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:24

Ja is altijd fijn natuurlijk. Als je echt regelmatig vastzit en het niet loskrijgt is een fysiotherapeut altijd prettig, ook.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:28

Ja :j Ja ik slaap nu elke avond met een kruik, maar dat lost het nou ook niet echt op :=
Maar ik moet er altijd wel mee oppassen want doordat mijn schouders zo vast gaan zitten krijg ik erg snel spanningshoofdpijn die dan een tijdje aanhoudt.

Moet toch echt me lijf leren ontspannen,ook met paardrijden :=
Is denk ik ook wel beter voor me darmen, want als ik gespannen in me lijf ben, gaat dat automatisch ook weer slechter.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:54

Met paardrijden moet ik ook nog weer leren ontspannen. Zat er vroeger op alsof het een stoel was maar heb sindsdien angst ontwikkeld. ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:56

Oh jeetje :(:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:20

Geeft niets - twee weken terug laagvliegles gehad, en er gewoon op blijven zitten en zelfs nog een stukje in galop gezeten (alleen toen deed ie het weer... vond ik gevaarlijk worden, dat 180 graden draaien en dan keihard steigeren)... maar heb me behoorlijk in de maling laten nemen.

Sinds vorige week durf ik de zweep weer op die beestjes te gooien, en nou zat ik afgelopen donderdag weer op die ene.
Ging probleemloos! ;) Heerlijk gereden.
Dus het komt er, juist dankzij hem, weer uit. Hij was dan ook altijd mijn maatje tot men me op "moeilijkere" paarden ging zetten. Nieuwelingen enzo. Waar ik dus ook afgedonderd was...
(Die van 6 jaar die altijd bokte dan weer NIET... die erna dus wel.)

Als je het hele verhaal wilt lezen, er staan een zooi posts van mij hier (dit is de eerste pagina waar ik erin kwam): [RT-P] Vertrouwen in het paard kwijt

Dus vandaar dat ik sowieso moet leren ontspannen. Ik reed daarvoor eigenlijk samen met iemand anders het beste van de les... :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:44

Als je erg last hebt van rug en schouders/nek kan ik je aanraden om naar een fysio/chiropractor/manueel therapeut te gaan, in combinatie met sporten.

Je moet trouwens wel oppassen met jezelf "oprekken", dat heb ik van de winter ook een keer gedaan, boog ik lekker ver naar achter en schoot er iets vast ipv los. Bleek mn bekken finaal vast te zijn geschoten en heb ik 10 weken bij de fysio gelopen (waarvan de eerste 6 weken 2x per week).

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:24

Inderdaad zoals joyce zegt, heeel erg oppassen met je rug oprekken ed, dat gaat niet altijd goed!

Ik heb gisteravond weer iets op mn werk kunnen eten!
(ik was bang dat ik door het vette van de frituur last zou krijgen)
Een schnitzel die eerst 1 sec in de frituur ging en dan op de bakplaat, dus eigenlijk niet eens zo heel vettig.
Maar ik heb geen last :D

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:52

Een schnitzel die eerst in de frituur gaat en daarna op de bakplaat?
Blijft dan die laag paneel ( of wat is het?) er beter op zitten?
Datte.. is misschien wel een keer het proberen waard :j
Heeft niks te maken met een spastische darm maar wel met een lekkere schnitzel haha _O-
Ja ik ben goed in off-topic gaan :))
Maar fijn dat je geen last had! Is altijd weer een hele opluchting.

Oh jeetje zeg Nemurin, heb je topic nog niet bekeken, maar kan je dan geen prive les ( of heb je dat al?) en dan puur op het vertrouwen en het samenwerken met je paard richten?
Kan me inderdaad voorstellen dat ontspannen er dan niet bij zit inderdaad.

Dat is balen Joyce, zal er op letten :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:59

Ik heb geen eigen paard... :) En ik vind een groepsles prima. En je moet natuurlijk niet te ver doorbuigen nee.

Maar het gaat ook al wel weer beter met de angst hoor! Ben nog helemaal in de wolken van hoe het donderdag ging. ;) Maar het duurt gewoon lang omdat ik steeds op n ander paard moet natuurlijk en omdat ik maar een keer in de week rij.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:02

Nee maar je kan toch ook privelesje erbij nemen zeg maar? Zodat de aandacht even alleen op jouw 'angst' gericht is zeg maar :)
Hoeft denk ik maar 1/2 keertjes te zijn.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:10

Hier ook iemand ermee,
en, ik heb ook nog Coelliakkie

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:15

Dat is toch een chronische darmziekte? Of heb ik dat verkeerd? :o

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:18

Ja dat is het ja,
en spastische darm :(

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:20

Ik mag geen chocolade/drop/speculaas/ylitol hebben...
krijg ik buikpijn en spetterpoep :s

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:23

Oh jeetje zeg... dan is het nog moeilijker..

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:29

ja daarom..
mag ook niet te ver fietsen wegens buikpijn last

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:39

M_EL_ISSA schreef:
Een schnitzel die eerst in de frituur gaat en daarna op de bakplaat?
Blijft dan die laag paneel ( of wat is het?) er beter op zitten?
Datte.. is misschien wel een keer het proberen waard :j
Heeft niks te maken met een spastische darm maar wel met een lekkere schnitzel haha _O-
Ja ik ben goed in off-topic gaan :))
Maar fijn dat je geen last had! Is altijd weer een hele opluchting.

Haha das inderdaad erg off-topic :P
Maar ik weet niet echt waarom ze dat deden (mijn collega maakte het voor mij klaar :) ) wel omdat het dan beter bakt geloof ik ;)
Schnitzel was iig heel lekker, krokant van buiten en heeel lekker zacht vanbinnen :P

Misslolliex schreef:
Ik mag geen chocolade/drop/speculaas/ylitol hebben...
krijg ik buikpijn en spetterpoep :s

Jeutje,, geen chocolade... :\

Ik ben nu ook even aan het zondigen...
Chocolademousse.. kon het niet laten, ze hadden het hier thuis in een half lege koelkast midden in het zicht gezet!
Gelukkig maar een kleine hoeveelheid dus ik zal het denk wel kunnen hebben :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:30

M_EL_ISSA schreef:
Nee maar je kan toch ook privelesje erbij nemen zeg maar? Zodat de aandacht even alleen op jouw 'angst' gericht is zeg maar :)
Hoeft denk ik maar 1/2 keertjes te zijn.

Hoeft dus niet meer onderhand. ;) Maar was toen misschien wel een idee geweest... Ach nou ja.

He bah niet eens chocola?!
Mag ik op het moment ook niet wegens dieet maar jeetje... Nooit!