[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:39

Zondag was ik weer begonnen met een nieuwe strip.
Normaal neem ik de pil altijd om half 10 savonds in. Was het gisteravond vergeten, dus vannochtend ingenomen.

Wat moet ik nu verder doen? Wel of niet door gaan?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:41

Als het binnen 12 uur is (dus voor half 10 vanmorgen) maakt het niets uit toch? Ik zou dus gewoon door gaan zoals je altijd doet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:55

Even een vraagje. Ik slik al jaren de pil zonder problemen, eerst microginon 30 en nu de goedkopere variant. Sinds een aantal dagen (eigenlijk vanaf het weekend) ben ik regelmatig niet helemaal lekker, veel misselijk zeurderig gevoel in m'n onderbuik en pijnlijke/ gespannen borsten.
De afgelopen tijd heb ik steeds netjes de pil geslikt en ben ik niet ziek geweest of diarree gehad. Afgelopen stopweek ben ik ook gewoon ongesteld geworden. Nu heb ik voor de zekerheid een test gehaald, maar in de bijsluiter staat dat ik pas kan testen vanaf de dag dat ik eigenlijk ongesteld moet worden. Ik moet dinsdag of woensdag ongesteld worden. Zou ik moeten wachten tot dinsdag? Ik gebruik namelijk ook medicijnen die schadelijk kunnen zijn voor het kindje als je zwanger bent, dus daar zou ik dan zo snel mogelijk mee willen stoppen.
Ik lees steeds meer verhalen van mensen die ondanks pilgebruik toch zwanger zijn geworden en nu ben ik er toch wel bang voor. Maar aan de andere kant lijkt het me niet logisch dat je zo snel al lichamelijke klachten krijgt terwijl het op de test nog niet te zien is (volgens de bijsluiter)
Graag jullie mening hierover.

En dan nog een vraagje. Mocht bovenstaande allemaal meevallen, zit ik erover te denken om over te stappen op de nuvaring. Dat lijkt me fijner in gebruik dan de pil. Maar mijn vriend is nogal groot geschapen, is er dan meer kans dat je er last van krijgt met vrijen?
En kun je gelijk overstappen van de pil op de nuvaring, of moet je eerst even pilloos zijn?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:56

ik heb gisteren mijn laatste pil geslikt. wanneer word je dan ongeveer ongesteld?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:58

@ Kimonoo: Meestal 2 a 3 dagen later, maar dat verschilt per persoon

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:11

@ tinkertreas, heb je onderstaand topic al gelezen? Er zijn meerdere mensen die klachten hebben gekregen van de goedkopere versie. [MW] 'Slachtoffer' van de pil
@ Kimonoo, het verschilt inderdaad per persoon. Bij mij duurt het 2,5 dag, vrijdag avond de laatste pil en dan maandag ochtend ongesteld.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:40

@MandyR: die had ik nog niet gezien. Ga ik gelijk even lezen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:53

Hee Doei!
Ik heb toch een vraagje!
Sinds kort slik ik een andere pil omdat ik bij de vorige toch wat klachten had. Ik slik nu Yasmin. Nu heb ik de 2e maand afgerond en ga ik met mijn 3e strip beginnen, dus ook mijn 3e maand. (Eerst nog ongesteld worden, zit nu in mijn stopweek namelijk). Nu weet ik niet wanneer de pil veilig is qua seks als je van pil verwisseld. Ik dacht dat alleen de 1e maand onveilig was wegens wennen aan de nieuwe pil met je lichaam. Maar is dan de 2e maand wel veilig?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:05

Ja, hij zou nu al veilig moeten zijn, volgens mij is hij zelfs na 2 weken veilig.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:08

Ja, want andere zeggen alleen de 1e maand en anderre 3 maanden. Ik heb de bijsluiter goed gelezen maar hier staat alleen als je de pil vergeten, bent e.d. Ik ben zondag uitgerekend dat ik ongesteld moet worden.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:23

TinkerTreas schreef:
En dan nog een vraagje. Mocht bovenstaande allemaal meevallen, zit ik erover te denken om over te stappen op de nuvaring. Dat lijkt me fijner in gebruik dan de pil. Maar mijn vriend is nogal groot geschapen, is er dan meer kans dat je er last van krijgt met vrijen?
En kun je gelijk overstappen van de pil op de nuvaring, of moet je eerst even pilloos zijn?

Je kan direct overstappen op de nuvaring Lachen
Mijn vriend heeft hetzelfde probleem *LOL* de eerste keren had ik soms wel pijn als hij te diep stootte maar de laatste drie maanden hebben we de nuvaring eruit gehaald tijdens de seks (dit mag, als je het binnen de drie uur terug inbrengt). Tijdens de seks heeft hij de nuvaring misschien 2 keer gevoeld ofzo.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:24

Evantia, ik had hetzelfde bij mijn ex Lachen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:45

@ Evantia: Bedankt voor je reactie. Na mijn stopweek ga ik ip over op de nuvaring, hoop dat hij goed bevalt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:57

SaskiaKur schreef:
Hee Doei!
Ik heb toch een vraagje!
Sinds kort slik ik een andere pil omdat ik bij de vorige toch wat klachten had. Ik slik nu Yasmin. Nu heb ik de 2e maand afgerond en ga ik met mijn 3e strip beginnen, dus ook mijn 3e maand. (Eerst nog ongesteld worden, zit nu in mijn stopweek namelijk). Nu weet ik niet wanneer de pil veilig is qua seks als je van pil verwisseld. Ik dacht dat alleen de 1e maand onveilig was wegens wennen aan de nieuwe pil met je lichaam. Maar is dan de 2e maand wel veilig?

Hoi Knipoog zie dat je ook de yasmin gebruikt,ik ga over een maand hiermee beginnen,had hiervoor 15 jaar de marvelon gerhad,maar die beviel me niet meer,teveel hormonen,gevoelsloos enz..hoe zit dat met deze pil?welke heb jij hiervoor gehad en welke klachten kreeg jij ervan!!!gr emaartje

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:39

Ik heb yasmin ook gehad Lachen eerst microgyon 30 van af gestapt, hier in zit namelijk een stofje wat vocht uit je hersenen trekt, en agezien ik al onwijs veel koppijn heb(dagelijks) over gestapt op yasmin, die pil heeft dat stofje namelijk niet, maar ik kon hem niet meer door slikken Boos! dus toen naar de marvelon, Maar die bevalt ook niet. dus nu spiraaltje.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:30

Lips are sealed Tis toch niet te geloven!!

Ik zal het ff proberen samen te vatten;
Ik had de afspraak al staan bij mijn doc voor de mirena.
Goed, eindelijk ongesteld (en zowat klaar ermee want het vroegst wat ik terecht kon was zo'n 4 dagen later...), kom ik daar, 'nee dat doen wij niet bij vrouwen die nog nooit een kind hebben gehad'..hadden ze ook eerder mogen zeggen..maar goed.. Nors opkijken ..naam gekregen van iemand die het wel doet. Gebeld, die werkten weer niet met mijn verzekering. Slapen
Bleef er maar een grote kliniek over. Nou, gebeld maar inmiddels niet meer ongesteld..Ze wou wel een afspraak al maken maar ja, door de depo wist ik dus echt niet wanneer ik ongesteld zou worden.. dus moest ik maar later weer bellen. IN DE TUSSENTIJD goede vriendin van me wil ook de mirena, wordt ongesteld, belt op VRIJDAG, kan al maandag terecht en krijgt dat ding ook meteen! Haar gewone gyn had niets met die kliniek, ze vroegen niets om info, niets over getest worden e.d Makkelijk toch? Mooi niet!!
Ik wordt eindelijk ongesteld, bel daarheen met een paar vragen, kunnen ze mij niet helpen want ik ben geen patient daar..moest dat dan..? maar okee, dan wil ik wel patient worden Gestoord Ja dat kan natuurlijk maar voor ik de mirena krijg moet er een consultatie plaats vinden en testen uitgevoered worden en dan kan pas 30 dec. en dan moest ik maar weer wachten tot ik ongesteld werd.....bla, bla, bla... Pardon??? Nee hoor, je hoeft me alleen de spiraaltje in te drukken want ik ben NU ongesteld! En dat kon toch zo makkelijk bij mijn vriendin? Verward Maar bij mij doen ze weer natuurlijk moeilijk.. Goed dus ik met die vriendin overleggen, zij uiteindelijk heen gebeld en om die dokter gevraagt die het bij haar deed en ja hoor, ik kon zo de volgende dag erheen Gestoord

Veel moeite dus en ik was het inmiddels zo zat met dat gebel en gezeur...

Goed dus gisteren kon ik dus heen. Natuurlijk hadden we de avond ervoor een grote ijs storm, alles zat letterlijk onder 2-3 cm ijs..fijn..
Vriendlief gebeld of ze nog open waren want er waren op veel plekken geen stroom, en ja hoor, ze waren open. Mooi! Haha!

Wij daarheen, GEEN STROOM.. Stoom uit je oren ..'Ja je zult weer opnieuw een afspraak moeten maken' Nouuuuu verdorie, ik dacht dat ik gek werd! Dus mijn vriend een beetje pissig weer gebeld van hoe zit dat nou, 'het stroom ging NET uit'.. Pech dus... Ja het zal wel. Boos! Hij meteen weer een afspraak gemaakt en gelukkig zeiden ze kom maandag maar.. dan is het 6-7 dagen ongesteld en ik ben inmddels alweer zowat klaar ermee, MAAR mijn hoop ligt in het feit dat ik las dat het spiraaltje meteen effectief is als die 7 dagen na begin van je ongesteldheid geplaatst word.... DUSSSSS Tja, we zullen zien en echt als ik maandag dat ding niet krijg weet ik echt wat ik ga doen!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Sorry ik moest het allemaal even kwijt!!

Wat vinden jullie eigenlijk? Denk je dat ik 'm krijg ook al ben ik nu eigenlijk zo goed als klaar met ongesteldheid?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:26

In feite kan hij altijd geplaatst worden, het is alleen makkelijker als je ongesteld bent, omdat je baarmoedermond dan iets meer open staat. Iets minder pijnlijk zeg maar.

Ik begin mijn euforie over de mirena trouens een beetje te verliezen. Ik blijf licht bloeden, rozig. Niet extreem, maar ook niet prettig. En mijn afscheiding is veel wateriger. Maar ik geef hem nog even om te wennen, kon een half jaartje duren, toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 02:50

Ik heb het ook best lang gehad Ja Heb hem ondertussen alweer sinds juni en niks last meer, hoogstens 2 a 3 daagjes heeel ienieminibeetje rozig idd.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 07:42

Emaartje schreef:
SaskiaKur schreef:
Hee Doei!
Ik heb toch een vraagje!

Hoi Knipoog zie dat je ook de yasmin gebruikt,ik ga over een maand hiermee beginnen,had hiervoor 15 jaar de marvelon gerhad,maar die beviel me niet meer,teveel hormonen,gevoelsloos enz..hoe zit dat met deze pil?welke heb jij hiervoor gehad en welke klachten kreeg jij ervan!!!gr emaartje

In de eerste maand kreeg ik ontzettend last van koppijn, heel erg. Ik weet niet of dat dit te maken had met Yasmin en de verandering van pil of door het koude weer (want dat heb ik ook best vaak). Want nu in de 2e maand heb ik opzich geen last van bijwerkingen. Fijne pil! Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:28

Nou skitter, geloof dat wel in het zelfde schuitje zitten,

de 29e is het de 3e keer dat ik een poging ga wagen, en als het niet lukt, hoeft het ook niet meer van mij Boos!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:09

Poes, je bent mijn heldin. Ik word weer wat vrolijker gestemd nu.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:01

Het enige spijtige is dat ik zo'n hamster was met tampons en maandverband en nu dus nog een hele voorraad heb liggen die niet gebruikt wordt Huilen van het lachen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:17

Omg, ik zie je al hamsteren in de supermarkt Huilen van het lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:18

Tis nu ook niet dat ik ze in mijn wangzakken stopte zi Huilen van het lachen

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:19

Utixo, sinds wanneer heb jij jouw spiraal?