Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Ik zal voor je duimen dat het voor jou goed zal lopen morgen!
Carola: In theorie is het idd beter maar de praktijk leert dat het toch niet zo makkelijk is allemaal.
MISTRAL94 schreef:Tja ik kan het helaas alleen maar met je eens zijn als het om vaders gaat
Himyar schreef:Praat het maar van je af hoor. Dergelijke dingen zijn best knap pijnlijk, ook al wordt je altijd voor gehouden dat het gewoon is en er niets aan de hand is! En probeer je jezelf dat ook wijs te maken en je gevoelens weg te drukken.
Ik heb ook nooit eerder over bepaalde dingen gesproken, maar nu doe ik het gewoon. Een omschakeling, maar het lucht inderdaad op.
Ik was ook gewend dat ik op mijn "zwakke plekken" zou worden gepakt. Dat maakt het ook heel eng om ze te laten zien. Je mocht geen vermoeidheid tonen, geen emoties, geen vraag om respect, begrip, liefde, geld, tijd of aandacht. Want dat was zwak of bedreigend en reden om je aan te vallen. Dus laat je het ook wel.
Edit: nog zo'n verhaal:
Ik was als kind op een gegeven moment heel erg bang om alleen over straat te moeten. Ik was erg onzeker en angstig (totaal niet assertief en bang voor mensen). Mijn moeder wilde geregeld dat ik boodschappen ging halen. Het probleem was dat ik in de winkel van schuwheid vaak nauwelijks uit mijn woorden kwam (zeg maar eens tweeeneenhalf ons ham als je kaken strak staan van de stress), onderweg naar de winkel geregeld pestende jongetjes tegen kwam, wel eens de verkeerde dingen mee nam en dan thuis stevig de wind van voren kreeg en dat mijn moeder wel eens tekort geld mee gaf. Vanwege al die angst en stress zei ik soms wel eens dat ik niet naar de winkel wilde, vervolgens kreeg ik dan een klap van mijn moeder en ging ik toch maar met hangende pootjes. En gebeurden veelal weer die dingen waarvoor ik zo panisch was.
En dan toen ik een kind was die fijne opmerking van mijn moeder. "Na je zus waren we wel verplicht om nog een kind te nemen, want mensen verwachtten dat van je dat nog een tweede nam".
Diep van binnen zit er nog steeds een stemmetje dat zegt dat ik een aansteller ben dat deze dingen me hebben geraakt.