Hairextensions/Weave laten zetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:08

Hallo allemaal!

Ik haal dit topic even weer omhoog, want ik heb wijze raad nodig. Mijn extensions moeten er binnenkort uit. Nou ben ik even aan het rond kijken waar ik dit ga laten doen. Heb iemand gevonden die het lekker goedkoop wil doen, maar ze haalt ze er uit door middel van een vloeistof en een tangetje. Met het tangetje breekt ze het waxje en dat schijnt ze de extension er zo uit te kunnen schuiven. Wil dit niet, doet ze het met een vloeistof.

Waar ik ze heb laten zetten werken ze met een vloeistof en een uv lampje, en hierdoor word de wax dan opgelost. Dit lijkt mij als leek een veiliger manier als breken, ik ben heel bang dat mijn eigen haar mee breekt. Wat is verstandig en wat niet?

kamaron

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:28

Het verstandigste is de methode met het lampje...die vloeistof is nl een oplosmiddel dus niet erg gezond voor je haartjes...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:01

Oke, maar die vloeistof met lampje is wel gezond(er)? De mevrouw met de tangetjes methode heeft me even uitgelegt hoe het precies gaat, en zo lijkt het me niet heel schadelijk. Ze wou gerust eerst even 1 doen, en als ik het toch niks vind dat ze dan gewoon stopt, dus dat vind ik wel fijn. Ik ga waarschijnlijk morgen even heen. Die 4 maanden zijn wel heel snel gegaan zeg..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:03

Zit het er al 4 maanden in bij jou?
Bij mij dan ook ongeveer, ik meende zelf iets korter nog.

Bij mij moet 't er ook bijna uit, de stukjes van hoofd tot waxjes gaan echt enorm klitten, en er zijn al een paar uitgezakt, dus heb al een paar keer wat moeten bijknippen omdat er langere sprieten uithingen.. Baal er wel van, wil die klitten er eigenlijk wel uit hebben maar 't wil er niet uit..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:43

Het zit er bij mij bijna 4 maand in, maar ik heb hetzelfde als jij, de waxjes beginnen te klitten, het zakt wat uit, het zit gewoon niet meer. Daarnaas begint het weer lekker uit te haren, dus ik ben er hartstikke zat van. Morgen heb ik een afspraak om het er uit te laten halen. Qua hoe het er uit ziet vind ik het jammer, maar qua werk en kwaliteit van het haar vind ik het prima. Heb nu geen geld voor nieuwe, dus ik ben benieuwd hoe mij haar er straks uit ziet. Zal wel even flink wennen zijn..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:40

Ik zie er echt tegen op om mijn extensions eruit te laten halen :o
Bij mij begint het nu ook wat meer te klitten en het is flink naar beneden gegroeid.
Bij mij zitten ze er nu 14 weken in dacht ik.

En bij mij wordt het er met een vloeistof uitgehaald?
In ieder geval, ik dacht dat ze dat in de kapsalon zeiden toen :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:46

met tangetje en vloeistof er uit halen is gewoon de meest makkelijke manier die leer je ook bij het zetten.
Je hebt ook een uithaal tang. Dat is beter voor je haar. Maar opzich als ze het voorzichtig doen kan vloeistof met tang ook. deed ik ook bijmezelf en als er iemand breekbaar haar heeft ben ik het wel en mijn haar heeft niks te lijden gehad

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:39

Nou ik heb weer mijn eigen dunne korte bosje.. Uithalen duurde 2,5 uur, het zat erg vast, maar ze nam er ook gewoon de tijd voor. Ik denk wel dat ik iets minder haar heb als voor die tijd, het is iets dunner. Ik had al heel dun haar, dus het is sowieso even weer wennen. Verder is mijn haar nog kerngezond, het is superzacht, en het glanst mooi, dus ik kan niet zeggen dat het er onder te lijden heeft gehad. Iedereen zegt dat het duidelijk gegroeit is, maar dat zie ik er niet zo aan. Het is gewoon wennen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:41

Dat het dunner is lijkt maar zo, dat is je gevoel omdat er meer haar in gezeten heeft. Als je haar gewoon gezond is kan het ook niet dunner zijn ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:50

Dat geloof ik ook wel ja, het idd gewoon enorm wennen! Nou ja, vind het wel best zo hoor, kan weer lekker normaal met een borstel er door, wassen en borstelen gaat veel sneller en kost minder moeite, toch wel lekker. Mijn vriend vind dit zelfs mooier :')

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:57

Hoi allemaal, eerder heb ik ook in dit topic gereageerd, toen toch maar geen extensions genomen, maar het kriebelt nog steeds!

Ik heb haar tot mn schouders, het is daar in 1 rechte lijn afgeknipt, dus geen laagjes oid, het is ook best dik..
ik had laatst die extensions van de kruidvat geprobeert en dat ziet er dan heel raar uit; zon rechte lijn van mn eigen haar en dan zon lange pluk naar onder, dit is zeker niet te verbergen met een ander soort clip in extensions?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:40

Ik denk dat je dan je eigen haar uit zal moeten dunnen, zodat het aan de onderkant minder dik is, en je daardoor minder een overgang ziet. Mijn haar is aan de bovenste laag ook uit gedunt, zodat de overgang mooier werd.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:45

Dat is misschien wel een optie ja Zorro, maar ik vind het zelf zonde van je haar om het zo uit te dunnen!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:03

Of toch in laagjes laten knippen zodat de overgang mooier is. Ik vind het overigens ook niet erg mooi om een enkelmatje clip ins in te doen.. Ik heb zowiezo 3 matjes boven elkaar en dan nog 2 kleinere losse om de overgang mooier te maken :)

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:12

Het is wel een goede optie ja uitdunnen! Alleen dat vind ik ook zonde, en laagjes knippen wordt het zo kort, ik wil alles graag lang laten groeien.

Dat is trouwens ook een goed idee meerdere matjes erin en die gewoon in lagen doen dan valt het natuurlijk ook niet op! Bedankt!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:14

Ik heb er zelf ook meerdere ;) je kunt dan ook nog de extensions in 2 lengtes aankopen op die manier heb je toch een soort van laagjes.. dus de langste onder een van 10 cm korter daarboven en dan nog een 1 die tussen jou eigen lengte en die van je kortste extensions zit..

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:01

Ik zit met een heel vervelende tussenlengte qua haar.
Had namelijk een bobje, maar omdat ik haar heb met een grove krul (meer een slag) moest ik dat elke keer stijlen.
Wel, ik kan je zeggen dat ik dat stijlen echt zo zat ben! Het is nou ook niet bepaald goed voor je haar, dat stijlen elke keer.
Nu is mijn haar al een stuk langer (net niet op schouders), maar het is niet zo mooi. Vandaar dat ik tegenwoordig mijn haar ook vast doe.
Maar ik kan toch geen jaar lang mijn haar vast doen om die tussenlengte te overbruggen?
Ik zat dus ook te denken aan extensions om die tussenlengte te overbruggen. Maar het kost ook zo duur!
www.x-centrique.be heb ik eens op gekeken.
Hoeveel kostte het bij jullie?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:23

Zo nou mijn extensions zijn er gisteren uit gegaan, ze konden nog wel langer zei ze. Maar ik vond het wat vervelend worden, het begon steeds meer te knopen en omdat ik nog wel graag wat haar over wilde houden :=

Ze haalde ze eruit met een soort apparaatje met uv-straling en een soort gel, en dan schoven ze er zo uit! Echt perfect, m'n haar ziet er nog toppie uit! Even in model laten knippen, en ik mis het niet eens! Vind het wel weer lekker, zo kort! Verlenging doe ik niet weer denk ik, maar wat extensions voor meer volume lijkt me wel eens leuk! Het is mij iig super bevallen en kan die salon aan iedereen in Friesland aanraden! :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:31

Mijn haar is ook nog tiptop in orde, en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het niet mis. Vind het heerlijk, weer lekker kort haar. Of kort: het ligt al wel over mijn schouders. Ik denk ook niet dat ik het weer laat verlengen.. Of alleen als ik ga trouwen, want ik wil perse trouwen met lang haar :+ Nou ja, eerst maar eens gevraagt worden, zien we dan wel weer :')

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:35

Ik kon het echt niet missen :o
Ik ga dinsdag op vakantie, dus heb dinsdag mooi mijn oude extensions eruit laten halen en nieuwe erin laten zetten!

Eruit halen ging heel makkelijk, wat gel en een tangetje om het 'waxje' door te breken.
Mijn eigen haar zag er ook nog supergoed uit gelukkig!
Extensions hebben er ruim vier maanden in gezeten en geen één verloren :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:43

netjes urselin! ik vond het ook zo'n opluchting dat mijn eigen haar nog mooi was. zat er stiekem toch wel een beetje over in, als je al die horrorverhalen hoort. toen ik daar zat heb ik mijn vriend zelfs nog gesmst of hij ook van me zal houden als ik kaal was, streeessss :')

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:45

:))

Was er ook stiekem wel bang voor en ik heb al zo weinig haar :')
Maar het viel me 100% mee!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:44

Mooi dat 't bij jullie ook zo goed is gegaan! Het viel mij ook heel erg mee allemaal!

En ik moet zeggen dat ze m'n haar nu echt leuk geknipt heeft. M'n pony zat altijd naar rechts, maar toen zei ze tegen mij ja dan valt het helemaal niet mooi, het kan beter naar links. En waarempel, het zit echt veel beter :oo Dus denk dat ik gewoon voor knippen ook ff dat stukje ga rijden, ben erg tevreden!

En idd, met trouwen is het nog wel eens een idee weer wat langer, en dan zo mooi opgestoken :+:

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:55

Waar zit die kapper dan Roelke?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:30