Citaat:
Is er bij jullie ook aangegeven dat wanneer je aan een pomp begint, je daar een week voor thuis moet blijven??
Bij mij hadden ze het er over dat het niet slim was om naar je werk te gaan i.v.m. goed in gaan stellen enzo?!
Het kwam mij een beetje overbodig over...............
Het ene ziekenhuis is er veel voorzichtiger mee dan het andere. Ik ben destijds nog wel een nacht in het ziekenhuis gebleven, standaard procedure. Klinkklare onzin achteraf, ik wist op dat moment veel beter hoe ik een hypo op moest vangen en mijn pomp moest bijstellen dan de nachtdienst. Maar ja, ik was de vierde pomper in het ziekenhuis, men was nog erg voorzichtig toen.
Een week thuis lijkt me niet nodig, tenzij je werk doet waarbij het lastig is om te meten en hypo's te krijgen. Misschien een dagje of twee lekker vrij om te wennen, maar meer lijkt me echt overbodig.
Ik weet nog dat ik diarree kreeg, direct na thuiskomst (lekker, lag iemand die een of ander virus had op die afdeling die ene nacht). Ik kreeg na een dag of drie de ene hypo na de andere, maar dat kwam volgens mij echt van de diarree. Had de kinderen een dag Winterefteling beloofd, kaartjes op Airmiles, dus gaan. Ik heb de héle dag lopen eten in die Efteling om hypo's weg te werken. Wafels met kersen en slagroom zijn best lekker ... maar een is genoeg
Toch heb ik geen nare herinneringen aan die overstap hoor, integendeel, mijn pomp is echt mijn maatje, al weer bijna 7 jaar nu.
(en voor de slimmeriken die zich afvragen hoe ik kan overstappen na 7 jaar in plaats van 2 x 4 jaar: ik ben in 2006 van pomp veranderd toen ik overstapte naar een andere verzekeraar) (en o ja, wie een Cozmo heeft kan bij de anderen nu ook terecht voor een nieuwe pomp, ook bij een periode korter dan de bekende 4 jaar).