Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:52

Kentaro schreef:
Zeer duidelijk :D

Ik denk dat voor mij een 'recht' naaldje ook prettiger zal zijn. Heb helaas nogal een laag waar de naald doorheen moet :P :D
Spuit nu met een 8 mm. naaldje. Toen kwam er een 6 mm. naaldje op de markt. Deze prikte wel net iets prettiger, maar het inbrengen van de insuline vond ik daarbij minder prettig!

Kijk eens in mijn profiel, dan zie je aan de foto al wel dat jouw laag niet gauw dikker zal zijn dan de mijne :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:59

Je maakt me zeer nieuwsgierig :D

Dat met dat nieuwe slangetjessysteem lijkt me wel erg handig! (geen luchtbellen e.d.)

Is er bij jullie ook aangegeven dat wanneer je aan een pomp begint, je daar een week voor thuis moet blijven??
Bij mij hadden ze het er over dat het niet slim was om naar je werk te gaan i.v.m. goed in gaan stellen enzo?!
Het kwam mij een beetje overbodig over...............

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:08

nee klopt wel hoor, even de rust om er aan te wennen en om je lijf de tijd te geven de omschakeling te maken. Ik ben alleen niet een nacht in t zkh gebleven om de suikerwaardes te laten prikken, bedoel dat kan ik thuis ook wel

ik had met het rechte naaldje wat ik dus eerst gebruikte (zelfde als monique) dat deze wel vaak dubbel zat gebogen en ik daardoor geen insuline binnen kreeg maar de pomp dit niet aangaf, daar werd ik zo onzeker van dat ik weer gewoon ben gaan spuiten, met deze pomp gelijk de schuine naald gebruikt, die is voor mensen die erg veel bewegen en doen, en gebruiken ze ook bij kids, deze heeft nl minder kans van dubbel zitten en heeft ie tot op heden bij mij dus ook nog niet gedaan, heb trouwens de 17 mm, ieeee niet te lang over nadenken }>

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:17

Citaat:
Is er bij jullie ook aangegeven dat wanneer je aan een pomp begint, je daar een week voor thuis moet blijven??
Bij mij hadden ze het er over dat het niet slim was om naar je werk te gaan i.v.m. goed in gaan stellen enzo?!
Het kwam mij een beetje overbodig over...............

Het ene ziekenhuis is er veel voorzichtiger mee dan het andere. Ik ben destijds nog wel een nacht in het ziekenhuis gebleven, standaard procedure. Klinkklare onzin achteraf, ik wist op dat moment veel beter hoe ik een hypo op moest vangen en mijn pomp moest bijstellen dan de nachtdienst. Maar ja, ik was de vierde pomper in het ziekenhuis, men was nog erg voorzichtig toen.

Een week thuis lijkt me niet nodig, tenzij je werk doet waarbij het lastig is om te meten en hypo's te krijgen. Misschien een dagje of twee lekker vrij om te wennen, maar meer lijkt me echt overbodig.

Ik weet nog dat ik diarree kreeg, direct na thuiskomst (lekker, lag iemand die een of ander virus had op die afdeling die ene nacht). Ik kreeg na een dag of drie de ene hypo na de andere, maar dat kwam volgens mij echt van de diarree. Had de kinderen een dag Winterefteling beloofd, kaartjes op Airmiles, dus gaan. Ik heb de héle dag lopen eten in die Efteling om hypo's weg te werken. Wafels met kersen en slagroom zijn best lekker ... maar een is genoeg :D

Toch heb ik geen nare herinneringen aan die overstap hoor, integendeel, mijn pomp is echt mijn maatje, al weer bijna 7 jaar nu.

(en voor de slimmeriken die zich afvragen hoe ik kan overstappen na 7 jaar in plaats van 2 x 4 jaar: ik ben in 2006 van pomp veranderd toen ik overstapte naar een andere verzekeraar) (en o ja, wie een Cozmo heeft kan bij de anderen nu ook terecht voor een nieuwe pomp, ook bij een periode korter dan de bekende 4 jaar).

Valeria

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 05:32

ik meld me ook weer eventjes, moet het even van mij afschrijven.gister gewerkt ontzettend veel pijn gehad door de nierbekkenontsteking.
heb vanacht nu dus werkelijk geen oog dichtgedaan.
heb nog nooit zo vaak de wc snacht's gezien.
dus straks zodra het kan de internist bellen vind diet niet leuk meer!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:32

Heel veel sterkte! Ik weet hoe naar het kan zijn.

Troiuwens: blaasonstekingen en urineweginfecties komen bij diabetes meer voor dan gemiddeld. Weer dat cirkeltje: door wisselende of hoge bloedglucosewaarden ben je kwetsbaarder voor infecties en ontstekingen. En heb je eenmaal een ontsteking, dan vliegen je suikers omhoog én krijg je nog hogere suikers door de antibiotica.

Dus gaat herstel weer veel langzamer dan bij een gemiddeld mens. Bah!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:56

meid ik zou mooi niet werken met een nierbekken ontsteking, sterkte :(:)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:41

Heel veel sterkte Valeria :(:) , ik hoop dat je snel weer beter wordt!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:24

En Valeria, hoe gaat het nu met?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:07

Het gaat eigenlijks helemaal niet goed, ik ben vrijdag naar de huisarts geweest en die stuurde mij gelijk door naar de eerste hulp.
ik heb daar 4 en een half uur gezeten.helemaal van top tot teen onderzocht. bloed afgenomen urine en ontlasting.
op dat moment was mijn bloedsuiker 16.2 mijn hb gehalte 9.2
dus aan de hoge kant.
aan de hand van de resultaten van de urine bleek dat er erg veel bloed aanwezig was en tekenen van ontsteking.
de kuur van de nierbekkenontsteking is over.
maar de pijn is er nog steeds.
dus ik sta een beetje met mijn handen in het haar.
ik ben nu in afwachting van een groot darmonderzoek.
maar de suikers schommelen zo ontzettend erg.
ik spuit tot wel 30 eenheden per dag bij om de bloedsuikers stabiel te krijgen!
het gaat dus eigenlijks dus helemaal niet goed.
hoop dat dit snel voorbij gaat.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:08

Carolinef schreef:
meid ik zou mooi niet werken met een nierbekken ontsteking, sterkte :(:)

ik heb mij ook ziekgemeld vorige week. ik trok het echt niet om te werken.
het het hele weekend op de bank en in bed gelegen.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:09

WZlove schreef:
Heel veel sterkte Valeria :(:) , ik hoop dat je snel weer beter wordt!

dankje doet me goed al jullie lieve reacties.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:55

en dan hebben ze je gewoon naar huis gestuurd en moet je t maar uitzoeken?

kom op voor jezelf hoor, zo kunnen ze je niet laten rondlopen

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 02:06

ze zeggen dat ze zolang ze niet weten wat er gaande is mij ze geen medicatie kunnen geven..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:38

nou dan moeten ze je van top tot teen onderzoeken, maar niet zo door laten lopen, r is duidelijk iets niet goed

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:19

nou ik heb ook nieuws, het gaat nog steeds niet goed, maar aanstaande maandag 2 nov. ga ik onder een roesje en krijg ik een coloscopie. (onderzoek waarbij ze de hele darm gaan onderzoeken.)
zie er best wel tegenop, omdat ik onder zeil ga (lees: klein roesje)suikers nog steeds te hoog maar geen twintigers meer gelukkig.
nuchtere waarde altijd hypo:S
ik ga zo mijn stageplek even inlichten...
denk niet dat ze het leuk zullen vinden, maar dat is niet mijn probleem. mijn gezondheid gaat voor!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:41

en zo is het maar net! hoop dat ze iets voro je vinden en ontdekken.

even ander vraagje, wie van jullie aan de pomp gaat onder de zonnebank en hoe/wat doe je dan met je pomp en toebehoren?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:46

Ik doe dat soms wel, maar leg mijn pomp dan onder een handdoek. Meestal koppel ik gewoon af.

Ik merk wel dat mijn infuusset sneller loslaat na het zonnebanken.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:31

Als ik onder de zonnehemel ga (eens per 10 jaar ongeveer, haha!), dan doe ik de pomp in een washandje en leg 'm naast me neer. Infuussetje laat bij mij niet sneller los van zonnehemeltje.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:37

ok, kan dus wel gewoon eronder, fijn

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:32

ik mag aanstaande maandag eindelijk voor onderzoek, ga wel onder een klein roesje maar ze gaan mijn hele darm bekijken.
mijn internist heeft vermoeden van de ziekte van Chrohn.
maar hopelijk is dat het niet.
maandag dus spannende dag.
ik zie er best wel tegenop, maar ik hoop dan dat ze er eindelijk achter gaan komen waar al het bloed vandaan komt!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:20

meid, ze nemen je iig serieus en met een roesje voel je niks, toi toi toi he

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:19

Ik hoop dat het goed gaat voor je Valeria!
En dat het hopelijk niet zo erg is! :*
Ik heb deze nacht best een beroerde nacht gehad.. Schoot wakker moest heel nodig naar de wc en had erge dorst, zat ik op 29.7! :\
Dus toen maar 6,5 bij gebolust, schoot ik 2 uur later weer wakker, weer hetzelfde probleem, weer geprikt zat ik op 33.2! ;(
Toen maar bijgespoten met de spuit weer, later was ik weer gezakt naar 20. Toen s'ochtends naaldje maar verwisseld, wat bleek dus het naaldje had er gewoon niet ingezeten ( had de avond daarvoor net een nieuwe gezet) zat gewoon helemaal krom daarboven.
Maarja had ik nooit aangedacht natuurlijk omdat ik net een nieuwe had gezet, maar ik hoop dat ik nu maar wat ga zakken want zit nog steeds een beetje hoog. :oo

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:51

ja hier nog 1, heb te hele weekeinde al knallende koppijn en ik zat gister ook op 29,2, zak wel maar niet genoeg, denk dat ik iest onder de leden heb, van huisarts moet ik t maar even aankijken

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 13:55

bij mij gaat het ook niet zo lekker, bloedsuiker wil ook maar niet zakken dus ga zo even nieuw naaldje zetten. volgens mij heb ik ook wat onder de leden, voel me het hele weekend niet echt lekker..