[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:50

hallo meiden/jonges. ik moet even iets chekken

ik ben aan mijn 2 de strip bezig (17-11) heb ik mijn eerste strip geslikt, aledagen op hetzelfde tijdstip. na 21 dagen heb ik dus geen meer en vandaag (15-12) heb ik mijn 2 de strip begonen. klopt dit?

IK WIL ZEKER NIET ZWANGER EN MAAK ME HEEL SNEL ZORGEN VANDAAR EVEN VRAGEN Clown

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:55

21 dagen pil, plus 7 dagen stopweek = 28 dagen. Van 17-11 tot 15-12 zijn 28 dagen. Dus als ik je vraag goed begrepen heb, hoef je je geen zorgen te maken..

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:36

Wendy_Komen schreef:
21 dagen pil, plus 7 dagen stopweek = 28 dagen. Van 17-11 tot 15-12 zijn 28 dagen. Dus als ik je vraag goed begrepen heb, hoef je je geen zorgen te maken..

dank je! ben ik blij Bloos ,, tis ook maar mijn eerste keren Knipoog

moet toch trainen Tong uitsteken

lorretafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:46

lorretafan schreef:
ik heb vandaag net een topic geopend over het krijgen van puistjes door de pil. weten jullie van welke pil/anticonceptiemiddel je huid goed blijft? niet de diane35, die lijkt me te zwaar en die puistjes zijn niet van 'mezelf' maar kwamen door de pil. dus ik ben eigenlijk opzoek naar anticonceptie waarvan je geen problemen krijgt met je huid. ik heb goede ervaringen gehoord over de yasmin?

Weet iemand hier wat van?! Knipoog

lorretafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:50

ik heb eigenlijk nog een vraag Bloos
weten jullie als je net bent overgestapt van pil zonder stopweek tussen de 2 pillen of je gelijk mag doorslikken? ik ben dus na de laatste pil van mijn oude doorgegaan met de strip van mijn nieuwe pil. kan ik nu weer een stopweek overslaan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:25

Voor zover ik weet is de Diane 35 de enige pil die officieel als "bijwerking" heeft dat je niet zwanger wordt en eigenlijk een medicijn is tegen hormonale problemen zoals puistjes en overbeharing.

Als je echter puistjes krijg van de pil dan zal je echt gewoon e.e.a. moeten uitproberen vrees ik. Aan de dokter vragen dus. Misschien ben je over gevoelig voor 1 v.d. bestandsdelen.

Wat betreft die pil doorslikken.
Als je allebei de pillen op dezelfde manier moet slikken je hebt ook fase-pillen enzo) dan zou het moeten kunnen. Maar ik denk dat je jezelf ermee hebt en gewoon een tussentijdse bloeding krijgt. Dus ik zou wel een stopweek houden, dan weet je iig waar je aan toe bent.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:57

Als je de pil bent vergeten, 1 dag, hoelang ben je dan "onbeveiligd" ?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:58

7 dagen dacht ik uit mijn hoofd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:11

Bijsluiter lezen! Het hangt ervan af wanneer in je cyclus je hem vergeten bent.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:36

poes: klopt!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:58

Het ligt idd aan welke week je zit. In de eerste week is er bijvoorbeeld meer risico. Staat gewoon in de bijsluiter.

Maar als je je pil vergeet kun je hem alsnog slikken met de pil van de volgende dag. Althans, dit is zo bij de Diane-35.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:42

binnen 12 uur heb je dan geen risico, daarna wel..maar dat staat dus in de bijsluiter Clown

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:26

Bijsluiter ben ik kwijt, echt te stom.
7 december ben ik m vergeten, maar ik heb m deze maand doorgeslikt. En 3 december begon ik met die strip, dus gewoon verder gegaan, geen stopweek.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:34

De eerste week is de week dat je hem echt níet mag vergeten, dan is 'ie geloof ik 7 dagen niet meer veilig, maar ook de dagen ervoor was hij dan even niet veilig dacht ik, en daar kan je dan niets meer in aan doen.
Maar als je voor deze strip geen stopweek hebt gehouden en gewoon hebt doorgeslikt maakt het niet uit, dan is het een in het midden vallende week (week 2 volgens de bijsluiter).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:41

als je hem niet binnen 12 uur alsnog hebt geslikt, ben je 7 dagen daarna onvelig en als je 7 dagen vóór de vergeten pil onbeschermde sex hebt gehad (dus zonder extra condoom), heb je kans op zwangerschap..
Heb ik ook gehad en ik was niet zwanger, maar goed, je weet maar nooit!

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:17

lorretafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:19

Hilde_ schreef:
Bijsluiter ben ik kwijt, echt te stom.
7 december ben ik m vergeten, maar ik heb m deze maand doorgeslikt. En 3 december begon ik met die strip, dus gewoon verder gegaan, geen stopweek.

Als je je stopweek hebt overgeslagen, geldt de hele strip die je eigenlijk na je stopweek had moeten slikken als week 2, dus niks aan de hand. Dat is in ieder geval zo voor de eenfase pillen, verder weet ik het niet.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:20

Allright, bedankt! Haha!

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 01:07

Hoii allemaal,

Even een vraagje:

Ik ben 5 weken geleden helemaal gestopt met de pil en toen als gewoonlijk een paar dagen na het stoppen ongesteld geworden wat ook weer zoals gewoonlijk binnen een week over was. Dat was 15 november toen ik ongesteld werd. Dus eigenlijk had ik deze maand op de 15e ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog niet.
Kan dit gewoon komen doordat ik gestopt ben en mijn cyclus weer op gang moet komen of moet ik me echt zorgen maken en maar voor de zekerheid eens een zwangerschapstest doen?
We hebben het trouwens (uiteraard) wel gewoon met condoom gedaan.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 01:22

hallo,

ik had ook een vraagje. Hoe weet je nu precies of je pil te licht voor je is? Ik pak Mercilon (de lichtste pil denk ik). De gyneacoloog zegt dat ik me nergens zorgen om moet maken maar uiteraard doe ik dat dan dus wel.
Hier in het dorp was een meisje dat haar pil pakte, haar regels altijd kreeg, en plots bleek ze 8 maand zwanger te zijn ( ze is al dik van haar eigen dus daarom misschien dat ze het niet eerder doorhad). Ik ken haar dus niet persoonlijk.
Maar als je zo verhalen hoort, ga je toch van zelf twijfelen. Daarom mijn vraagje,

Alvast bedankt!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 02:03

Als de gyn zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, dan zit dat wel goed.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:16

Ziva schreef:
even voor de helderheid, de richtlijnen voor de pil zijn wel veranderd. Er zijn verschillende onderzoeken geweest en daaruit zijn de volgende conclusies gekomen:
http://forum.sekswoordenboek.nl/index.p ... c=101172.0

Jeetje dat is nogal een verandering! Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze nieuwe richtlijnen niet zomaar zou durven volgen, eerst mag de rest van de wereld ze een paar jaar testen (zonder zwanger te raken)!
Normaal gesproken neem ik nieuwe richtlijnen omtrent medicijnen wel aan, maar dit klinkt zo onbetrouwbaar vergeleken met wat er al jaren in de bijsluiter van de pil slaat (en er bij mij nu wel goed ingeramd is Knipoog).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:01

Sannuh: kan perfect zijn door het stoppen met de pil, eventueel eens langsgaan bij je HA als je niet zeker bent, die kunnen iets geven om de cyclus op gang te brengen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:24

Sannuh schreef:
Hoii allemaal,

Even een vraagje:

Ik ben 5 weken geleden helemaal gestopt met de pil en toen als gewoonlijk een paar dagen na het stoppen ongesteld geworden wat ook weer zoals gewoonlijk binnen een week over was. Dat was 15 november toen ik ongesteld werd. Dus eigenlijk had ik deze maand op de 15e ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog niet.
Kan dit gewoon komen doordat ik gestopt ben en mijn cyclus weer op gang moet komen of moet ik me echt zorgen maken en maar voor de zekerheid eens een zwangerschapstest doen?
We hebben het trouwens (uiteraard) wel gewoon met condoom gedaan.

Is vrij normaal. Bij mij duurde het 6 maanden voordat ik uit mezelf ongesteld werd. Je laatste menstruatie werd nog veroorzaakt door het stoppen met de pil. Waar je nu op wacht is een menstruatie die " echt" is en dus door je lichaam in werking is gezet. Dat kan even duren als je gestopt bent met de pil.
Geloof dat er max. een jaar voor staat.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:31

Jeetje zo lang Nagelbijten / Gniffelen. Dan hoef ik me dus nog niet echt zorgen te gaan maken dat ik nog niet uit mezelf ongesteld ben geworden.

Bedankt voor jullie antwoorden!