[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:24

Bedankt iedereen Haha!

19 oktober is het zover!

4 weken na de operatie alweer paardrijden? Deze keer ga ik echt GEEN risico nemen, en blijf ik 3 maanden van Veerle af! Alleen kijken hoe mijn vriendinnetjes het met haar doen, beetje helpen en poetsen en knuffelen!

Wil echt echt echt genezen zijn voor ik er weer op ga!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 14:29

Emeraldo schreef:
Hey MissJ hobbel je nog steeds rond in dit topic Knipoog

hardnekkig gevalletje. Haha!

Robijntjah, lijkt me heel verstandig om extra voorzichtig te zijn. Ja Het is toch de tweede operatie, je wil nu hele mooie littekens. Lachen Ik ga voor je duimen!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:45

Ik heb toen zes weken niet mogen sporten, wat ik echt een hel vond. Heb wel stiekem af en toe (na voorzichtig er op klimmen Haha!) wat uitgestapt enzo. Het kriebelde te erg. Haha! Maar meer echt niet.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:51

dat ga ik denk ik ook het ergste vinden; niet rijden......
Maar ja, wat zijn 6 weekjes niet rijden als ik daarna eindelijk eens een lekkere rit kan maken in een gewoon T-shirtje, (dus geen dikke bodywarmer meer in de zomer!) en gewoon door kan draven als ik een mannelijke wandelaar zie? En natuurlijk geen BH-banden meer die in je huid snijden, geen smetplekken meer, geen nek-rug-schouder en hoofdpijn meer!

Misschien dat ik ook eens naar de sauna durf straks....

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:54

Ja, heerlijk joh. Je zult er echt psychisch zo'n opkikker van krijgen. Dat had ik in ieder geval.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 16:02

Polivy schreef:
Ja, heerlijk joh. Je zult er echt psychisch zo'n opkikker van krijgen. Dat had ik in ieder geval.

Absoluut! Psychisch en lichamelijk een hele vooruitgang! Ja

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:27

Morgen pre-anaestetisch onderzoek en rondleiding over de afdeling waar ik dus een paar daagjes kom te liggen. Nadat de werkdag er op zat werd ik toch ineens wat zenuwachtig. Ik ben nog nooit in het ziekenhuis geweest dus alles is nieuw en vreemd.
Gelukkig gaat mijn vriend mee, hij heeft de ochtend vrij gevraagd. Ik had eerst heel stoer gezegd dat ik wel alleen ging, maar ik ben toch heel blij dat hij meegaat!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 15:35

Hoe is het gegaan vandaag? Lachen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:31

Goed. Eerst dus een gesprekje gehad waarin ze vertelde hoe het allemaal zou gaan en daarna een kijkje op de afdeling. Er komt dan wel heel veel op je af. Het gesprek met de ''slaapdokter" ging heel snel. Ik ben goed gezond, dus verder geen bijzonderheden. Toch blijft het spannend.

Ik heb de verzekering eens gebeld over de vergoeding. Blijkt mijn brief kwijt te zijn geraakt! Dus gelijk weer terug naar het ziekenhuis voor een nieuwe brief (telefonisch waren ze pas maandag weer te bereiken en ik woon ongeveer 15 km van het ziekenhuis) en op de post gedaan. Weer wachten dus. GRRRR....

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:43

heey bokkers! ik ben net terug van vakantie Spanje, ik heb al eerder in dit topic berichten geplaatst, ik heb aanstaande woensdag mijn eerste consult in het ziekenhuis erg spannend dus, ik hoop dat het snel kan gaan gebeuren, want ik lijdt er Psychisch en lichamelijk van, en vooral nu ik weet dat ik er mee bezig ben, ik heb trouwens 85 E ( geen slappe borsten, juist hele stevige, en daarom doet het me erg pijn '' zegt de dokter ''

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 23:03

Same here. Ik heb 75 G en ook stevige borsten. Vooral als ze inpakt zitten zie je het niet eens zo erg bij mij. Wel dat ik natuurlijk geen maatje A of B heb, maar G geven niet veel mensen me. Juist door die stevigheid kan je meer last hebben inderdaad, zie ook mijn dokter.
Succes met je consult!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 23:35

ja inderdaad, de meeste mensen denken dat ik ook kleinere borsten heb, ik zal laten weten hoe mijn gesprek is gegaan

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:29

weten jullie mischien hoelang ze met de operatie bezig zijn?
en hebben jullie ook zo last van je borsten als je gaat paardrijden? ik rij minder en stap veel omdat het me zo zeer doet.
en ben erg zenuwachtig voor morgen mijn gesprek, dus voor de operatie zal ik ok wel ergg zenuwachtig zijn Bloos

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:35

Clovertje schreef:
Same here. Ik heb 75 G en ook stevige borsten. Vooral als ze inpakt zitten zie je het niet eens zo erg bij mij. Wel dat ik natuurlijk geen maatje A of B heb, maar G geven niet veel mensen me. Juist door die stevigheid kan je meer last hebben inderdaad, zie ook mijn dokter.
Succes met je consult!

Heel herkenbaar. Op mijn middelbare school keek men heel verbaasd op toen ik na een weekje ziek thuis zijn op school kwam en vertelde dat ik een borstverkleining had laten doen. De meesten was het niet eens opgevallen. (nu was ik in die tijd ook nog eens begonnen met baggy-kleding aan te doen, grote truien etc en ik liep met m'n schouders naar voren...)

Nu heb ik het nog hoor. Mijn borsten zijn inmiddels weer flink gegroeid (ik werd voor mijn 16e geopereerd, dus in de tussentijd nog gegroeid natuurlijk en ben ook weer wat aangekomen) en heb nu weer E, maar nu schatten ze me zelfs op C. Hahaha... Ach, mannen zijn daar gewoon niet goed in Haha! Tong uitsteken
(en wat stond mijn ex-vriendje dan trots naast me te vertellen dat de jongens het fout hadden en dat het meer was Haha! Hahahaha)

Ik had inderdaad vroeger erg veel last van mijn borsten tijdens het paardrijden. Vooral in draf en dan doorzitten..... Nu rij ik al een tijd niet meer. Jammer genoeg. Weet wel dat het paardrijden zo'n opluchting was na zes weken niet mogen sporten, maar ook dat je gewoon geen pijn meer voelt tijdens het rijden, na die zes weken.

Snap dat je zenuwachtig bent, maar het komt vast helemaal goed Lachen Weet niet zo goed hoe lang de operatie duurt. Dat zou ik dan even vragen aan je arts.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:40

Iets van 2 à 3 uur ofzo? Zoiets kan ik me herinneren.

En ook ik had dat, niemand zag aan me dat ik een G had! Gewoon veel kleren aandoen, dan valt het niet uit! Ook ik ben in de loop van de jaartjes daarna wel weer wat gegroeid, tot een E. Maar daar kan ik wel mee leven. Soms denk ik wel eens: ik wil wel weer minder maar ik weet hoe het eerst was, dus dan vind ik dit wel prima. Ik heb er ook niet zo'n last van als toen!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:40

Ik lees even mee in jullie topic want ik heb ook grote borsten cup 75 E

Ik heb geen pijn in mijn rug maar als ik 's avonds mijn BH uitdoe dan doen mijn borsten wel vaak pijn, met paardrijden moet ik een gewone BH aan met daarover een sportBH en verder zijn ze stevig maar hangen ze wel.
Ik vind ze zo lelijk, het zijn echt de borsten van een oude vrouw.
Ik zou zo graag een cupmaat C willen hebben.

Ik heb nu ook 18 kilo overgewicht en begin daarom volgende week bij de sportschool met vrienden.

Maar nu vroeg ik mij af, kom je ook in aanmerking voor een vergoede borstverkleining als je geen rugpijn hebt en niet de striemen in je schouders hebt staan?
Ik heb wel twee deuken op in schouders waar de BH bandjes zitten.

Als ik zomers vaak topless op het strand lig krijg ik ook vaak uitslag onde rmijn borsten.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:57

Misschien dat je de bvk dan zelf zou moeten betalen..

Maar ik denk dat je nu niet in aanmerking komt aangezien je 18 kilo overgewicht hebt. Dan moet je sowieso eerst afvallen. Tenminste, dat heb ik wel eens gehoord. Ik hoefde niet af te vallen.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:14

Klopt als je overgewicht heb moet je eerst afvallen. Doorgaans vergoeden ze de bvk vanaf cup D/DD. Mensen kunnen behalve lichamelijke ook phsygische klachten hebben.....maar de meeste mensen komen idd met rug/nekklachten. Ik had zelf een grote DD cup en ben maar 157 en tenger gebouwd. Had veel last van nekklachten en doorzitten was een hel. Droeg ook altijd ruim zittende kleding Bloos maar nu 2 jaar later........Haha! ik zou het zo weer over doen, de operatie en herstel periode weeg niets af met wat ik daarvoor altijd moest doorstaan.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:38

Ik zou het ook zo nog een keer doen hoor. Heb maar 1 dag pijn gehad (de dag erna, toen ik naar huis mocht), maar daarna nooit meer.
Je moet idd vaak wel eerst afvallen. En tegenwoordig worden psychische redenen volgens mij niet meer vergoed. Maargoed, wie kan aanwijzen dat jij geen last van je schouders hebt?
Maar ze zijn echt gemeen. Mijn zusje heeft ook 75E/F en die krijgt geen borstverkleining vergoed. Die vrouw 'vond het wel meevallen'. Ze zei: Nee, ze zijn niet mooi nee, maar geen reden voor een borstverkleining.
Toen ik dat hoorde werd ik echt witheet. Vind dat zo gemeen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:59

Polivy schreef:
Ik zou het ook zo nog een keer doen hoor. Heb maar 1 dag pijn gehad (de dag erna, toen ik naar huis mocht), maar daarna nooit meer.
Je moet idd vaak wel eerst afvallen. En tegenwoordig worden psychische redenen volgens mij niet meer vergoed. Maargoed, wie kan aanwijzen dat jij geen last van je schouders hebt?
Maar ze zijn echt gemeen. Mijn zusje heeft ook 75E/F en die krijgt geen borstverkleining vergoed. Die vrouw 'vond het wel meevallen'. Ze zei: Nee, ze zijn niet mooi nee, maar geen reden voor een borstverkleining.Toen ik dat hoorde werd ik echt witheet. Vind dat zo gemeen!

Bloos! En wie bepaald dat, of het wel meevalt? Zij? Gestoord!!!!!

Ik had ook 75E/F en die van mij zijn toch echt wel vergoed. Ja

edit: mijn operatie heeft ongeveer 3 uur geduurd.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:13

tss das wel gemeen ja, hoe weet die vrouw nou dat het wel mee valt Gestoord
maargoed wie kan mij vertellen wat er op zo'n eerste gesprek ( consult ) gevragen word en hoe dat ongeveer gaat wat ik me er bij voorstellen kan. is het verstandig een lijstje te maken met vragen?

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:17

Mij werd gevraagd of ik er last van had lichamelijk en waaraan is last had. Er werden foto´s gemaakt, en ik kon vragen stellen. Is idd wel makkelijker om een lijstje te maken, want toen ik thuis was had ik in 1 keer een boel vragen.. Maar was toen te laat haha.

Volgens mij schrijven ze dan ook op of je medicijnen gebruik, ook werd ik gewogen, gemeten en bloeddrukwerd opgemeten. En ik kon kiezen of ik de bh voor na de operatie bij de kliniek wilde kopen of dat ik ze zelf wilde kopen. Heb ze van de kliniek, wist ik iig zeker dat ik een goed passende had. Deze werde trouwens ook verzekerd door mijn verzekering, en ik had er 2! Dus dat was mazzel!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:23

ow oke, ik zou idd dan ook een bh van de kliniek willen kopen, ik ben nu bezig met een vragenlijstje te maken, kijken ze dan meteen voor een datum voor de operatie of krijg je daarna nog een gesprek?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:48

Idd gewoon een lijstje met vragen maken. Geen vraag is te dom! Ik heb geen idee of je daarna meteen een datum krijgt toegewezen. Dat zou je dus ook even moeten navragen. Dat zal wel per kliniek of ziekenhuis verschillen denk ik.

Het ergste vond ik nog dat die vrouw: Ze zijn niet mooi nee, maar geen reden voor borstverkleining.
Terwijl mijn zusje zooo ongelukkig is met haar borsten.
Maarja, 4000 euro (ofzo, dat was het toen geloof ik) ophoesten is ook niet zo'n pretje.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 16:49

Ik had idd ook een hele lijst met vragen bij me. Lachen Ik was stervens zenuwachtig en wist zeker dat ik dingen zou vergeten. Vond de pc geen enkel probleem. Lachen
Ze hebben mij algemene dingen over mijn gezondheid gevraagd, wegen, opmeten, enz. Daarna kijken, vragen wat ik zelf ongeveer wilde, en wat hij daar van vond.