GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 19:47

Was het niet zo dat getwellis enz ook een hogere dosis voorschrijven om klikjes te tellen en je er dus veel langer mee doet? Dan moet het toch qua houdbaarheid toch prima kunnen lijkt mij.
Ik hoop het maar met mijn 10mg pen en 2,5 dosis :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:09

opisop_shop schreef:
Was het niet zo dat getwellis enz ook een hogere dosis voorschrijven om klikjes te tellen en je er dus veel langer mee doet? Dan moet het toch qua houdbaarheid toch prima kunnen lijkt mij.
Ik hoop het maar met mijn 10mg pen en 2,5 dosis :+

Ik heb nu van Wellis een 1 mg pen en daar ga ik voorlopig 0,5 van nemen. Daarna ga ik terug naar 0,25 en dan doe ik er dus nog langer mee. Even kijken of ik dat wel red qua houdbaarheid maar ik denk dat het in de koelkast lang goed blijft hoor. Spul is me te duur om weg te gooien. Zal echt niet bederven, hooguit in werking wat afnemen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 06:36

Mijn eerste 4 weken zitten erop!
Stand is nu -6,5kg.
Ik val nog steeds af en op de stinkboeren na op dag 2&3 geen bijwerkingen (tenzij mijn hielspoor hierdoor is ontstaan :+ ) dus ik blijf zolang het goed gaat op de 2,5 dosis bij mijn 5e prik vanavond.

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 21:03

Netjes opisop!

Ik ben in gesprek met m'n arts of ik mag ophogen. Gisteravond had ik ineens weer last van cravings en heb ik toch een paar snacks naar binnen gewerkt, wel gezonde maar toch dat lijkt me niet de bedoeling. Merk wel dat het nu iets minder goed werkt dan in het begin. En vandaag ook, na het avondeten had ik zoiets van zal ik nog een tweede keer nemen. Niet gedaan uiteraard maar dat zijn de dingen die ik nu merk. Hopelijk morgen antwoord. En morgen weer wegen maar denk dat er kilo's bij zijn ipv eraf want ik zit weer rond die geweldige tijd van de maand en ben ik zo 2-3 kg zwaarder zonder moeite.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:37

we gaan allemaal lekker :D
Ik zit nu op ongeveer 10 kilo in 2 maanden. Ik zit nu 4 weken op 5mg, maar ik ga niet ophogen. Heb nu de 7,5 spuit binnen dus daar kan ik dan langer mee doen. Mocht ik rond dag 5 wel weer last krijgen dan kan ik altijd nog overwegen om iedere 5 dagen te spuiten en op de 5mg dosis te blijven ipv naar 7,5 op 7 dagen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:42

Wauw wat goed Kinke. Jij hebt mijn streefdoel al gehaald. :+
Daar ben ik nog niet hoor, maar we gaan gestaag door.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:54

dat gaat je zeker lukken :)
voor mij is het nog maar het begin haha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:13

Kinke schreef:
Mocht ik rond dag 5 wel weer last krijgen dan kan ik altijd nog overwegen om iedere 5 dagen te spuiten en op de 5mg dosis te blijven ipv naar 7,5 op 7 dagen

Mag/kan dat?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:27

Ik weet niet, maar ik zou zelf niet zomaar gaan zitten DIY-en met medicatie. Niet perse naar een hogere dosis gaan snap ik nog wel, maar knoeien met de interval... tussenliggend aantal dagen oprekken misschien, maar zou niet naar vaker gaan. Dan toch liever de dosis ophogen. Daarmee blijf je binnen de wetenschappelijk onderzochte parameters. Het is en blijft wel medicatie.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:35

Het valt nog wel onder de richtlijnen, minimaal 5 dagen ertussen.

Zelf zit ik op 2mg en ik prik 2x per week 1mg om de bijwerkingen te verminderen en een wat gelijker effect te hebben.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:07

Dees schreef:
Ik weet niet, maar ik zou zelf niet zomaar gaan zitten DIY-en met medicatie. Niet perse naar een hogere dosis gaan snap ik nog wel, maar knoeien met de interval... tussenliggend aantal dagen oprekken misschien, maar zou niet naar vaker gaan. Dan toch liever de dosis ophogen. Daarmee blijf je binnen de wetenschappelijk onderzochte parameters. Het is en blijft wel medicatie.

5 dagen is onderzocht en geeft minder pieken en dalen in het gehalte in het bloed. De halfwaardetijd van Mounjaro is ook 5 dagen. De 7 dagen die standaard aangehouden wordt is vooral makkelijker te onthouden en voorkomt dat mensen een dosis missen.

Maar uiteraard absoluut mee eens dat het verstandig is dit met je arts te overleggen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:54

Tussenstand voor mij is na 8 weken nu -6.9 kilo. Erg blij. Moet wel zeggen dat ik de laatste kilo’s geen verschil heb gezien. De eerste kilo’s zag je het ook niet, pas rond de 5 kilo ging je verschil zien. Nu zie ik eigenlijk geen verschil tussen de 5 en de 7 kilo. Ze zeggen dat het ook de vetten van binnen kunnen zijn die eraf zijn gegaan, dus niet de vetopslag net onder de huid. Zou kunnen. Ik vind 7 kilo al best veel, maar toch valt het tegen als je echt kijkt naar het resultaat/verschil.
Maar we gaan door. 10 kilo was het doel en daar zijn we nog niet dus eerst dat maar eens halen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 11:09

Wat een resultaat!

Van al mijn afval perioden en methoden heb ik geleerd dat dat soms met wat tredes lijkt te gaan, en wat tijd overheen gaat, en niet geleidelijk. Alsof de boel zich een beetje moet herverdelen :D Met aankomen heb ik dat overigens ook. Dus dat komt vast nog!

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:08

Mooie resultaten!

Ik verwacht vanmiddag m’n 5 mg Mounjaro pen bezorgd te krijgen.
Morgen start ik dan met de injectie. Ik ben van plan met een lage dosis te beginnen en rustig op te bouwen (indien nodig).

Ik wil 30 kilo afvallen dus dat heeft tijd nodig.
Sporten doe ik al een hele tijd 5x in de week (krachttraining) en ben van plan dit zo te houden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:43

Ik ben gek genoeg weer een beetje aangekomen, terwijl ik echt niet meer gegeten heb, maar wel erge last van obstipatie. Ga die elektrolyten bij de huisarts bestellen nu, hopelijk werkt dat een beetje. Kon de huisarts niet bereiken afgelopen dagen omdat ik nachtdiensten had en de lijn te druk was iedere keer dat ik niet eens in een wachtrij kon komen -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 14:35

Rennie89 schreef:
Ik ben gek genoeg weer een beetje aangekomen, terwijl ik echt niet meer gegeten heb, maar wel erge last van obstipatie. Ga die elektrolyten bij de huisarts bestellen nu, hopelijk werkt dat een beetje. Kon de huisarts niet bereiken afgelopen dagen omdat ik nachtdiensten had en de lijn te druk was iedere keer dat ik niet eens in een wachtrij kon komen -O-

Kan ook door vocht vasthouden zijn of idd door obstipatie. Als je je periode hebt dan kan dat ook.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:49

Ik mag ophogen naar 3,75 mg. Meteen een nieuwe pen voorgeschreven gekregen, die van 15mg omdat die het goedkoopste is. Maar ik heb nog een pen over van 5mg die nog voor ongeveer de helft vol zit. Ik heb daar 4 dosissen van 2,5 mg uitgehaald en vind het te duur om die al weg te gooien. Als ik op de rekentool keek is 3,75mg 45 klikken uit de 5 mg pen. Ik heb het uiteraard gevraagd aan de arts maar nog geen antwoord

Misschien handig voor degene die ook de rekentool willen gebruiken:
https://vevil.nl/mounjaro-kliktabel/

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:58

dat klopt, bij iedere pen is 1 dosis 60 klikken.
ik heb vandaag een dosis met een insulinspuit eruit getrokken, gaat echt super eenvoudig. Gek genoeg vond ik het injecteren daarmee ook prettiger dan met de mounjaro pen

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 17:07

Midoy schreef:
Mooie resultaten!

Morgen start ik dan met de injectie. Ik ben van plan met een lage dosis te beginnen en rustig op te bouwen (indien nodig).

Sporten doe ik al een hele tijd 5x in de week (krachttraining) en ben van plan dit zo te houden.

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik ben het ook aan het overwegen, maar doe 5x pw crossfit met focus op kracht en ben al geen grote eter. Bang dat ik met nog minder eetlust mijn hoeveelheid eiwit niet binnen krijg en niet meer lekker kan sporten. Meer (kracht)sporters hier die wellicht al een resultaat kunnen delen?
En helaas met 5x sporten in de week heb ik naast spiermassa ook nog veel te veel vet maar mijn metabolisme is zo traag dat ik het niet verbrand krijg. Ook nog een reden waarom ik twijfel of dit een middel voor mij is. Maar ik lees zulke goede resultaten dat ik het nu toch overweeg.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 17:15

Ja ik kan nog 2 dosissen uit m'n huidige pen halen van 44 klikjes. Nieuwe pen is ook besteld, duur maar kan er lang mee doen, 4 maanden als het goed is en dan is de dosis zo'n 28 euro per keer.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:28

Riviera87 schreef:
Midoy schreef:
Mooie resultaten!

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik ben het ook aan het overwegen, maar doe 5x pw crossfit met focus op kracht en ben al geen grote eter. Bang dat ik met nog minder eetlust mijn hoeveelheid eiwit niet binnen krijg en niet meer lekker kan sporten. Meer (kracht)sporters hier die wellicht al een resultaat kunnen delen?
En helaas met 5x sporten in de week heb ik naast spiermassa ook nog veel te veel vet maar mijn metabolisme is zo traag dat ik het niet verbrand krijg. Ook nog een reden waarom ik twijfel of dit een middel voor mij is. Maar ik lees zulke goede resultaten dat ik het nu toch overweeg.

Ik eet momenteel 1200 kcal met moeite waarvan 135 gram proteïne. Ik val meer dan een kilo af per week, spiermassa neemt toe.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:56

Ik heb ook de stap gezet en me aangemeld bij GetWellis voor Ozempic. Heb betaald en dinsdagmiddag een telefonische afspraak. Spannend!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:37

Koekie73 schreef:
Ik heb ook de stap gezet en me aangemeld bij GetWellis voor Ozempic. Heb betaald en dinsdagmiddag een telefonische afspraak. Spannend!

Ik heb vandaag mijn eerste mounjaro pen open gemaakt. De reis is begonnen. Heb ook foto’s gemaakt vanmorgen van mezelf, alleen voor mezelf voor hopelijk later om het verschil te kunnen zien.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:38

Ik heb idd ook foto's gemaakt, ga ik elke maand doen. Kijken hoeveel ik verander

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:19

Suzanne F. schreef:
Rennie89 schreef:

Kan ook door vocht vasthouden zijn of idd door obstipatie. Als je je periode hebt dan kan dat ook.

Nee ben niet meer ongesteld. Dat was vorige week haha. Maar ik vermoed idd de obstipatie en vocht vasthouden. Ik had dus ook brood gegeten de afgelopen dagen wat ik normaal niet eet, nu weet ik ook weer waarom dat is lol. Heb iig de elektrolyten zakjes binnen, hopelijk valt het mee!

Vandaag even weinig koolhydraten gegeten. Veel eiwit en zo nog wat fruit nemen. Ik houd mijn nachtritme aan gezien ik volgende week weer nachtdiensten heb.

Wat super van alle goede resultaten hier zeg! En welkom voor de nieuwe mensen. Vriendin van mij zou ook vandaag beginnen met ozempic, maar ze vind het prikken erg spannend :Y)