Ik hoop het maar met mijn 10mg pen en 2,5 dosis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Was het niet zo dat getwellis enz ook een hogere dosis voorschrijven om klikjes te tellen en je er dus veel langer mee doet? Dan moet het toch qua houdbaarheid toch prima kunnen lijkt mij.
Ik hoop het maar met mijn 10mg pen en 2,5 dosis
Dees schreef:Ik weet niet, maar ik zou zelf niet zomaar gaan zitten DIY-en met medicatie. Niet perse naar een hogere dosis gaan snap ik nog wel, maar knoeien met de interval... tussenliggend aantal dagen oprekken misschien, maar zou niet naar vaker gaan. Dan toch liever de dosis ophogen. Daarmee blijf je binnen de wetenschappelijk onderzochte parameters. Het is en blijft wel medicatie.
Rennie89 schreef:Ik ben gek genoeg weer een beetje aangekomen, terwijl ik echt niet meer gegeten heb, maar wel erge last van obstipatie. Ga die elektrolyten bij de huisarts bestellen nu, hopelijk werkt dat een beetje. Kon de huisarts niet bereiken afgelopen dagen omdat ik nachtdiensten had en de lijn te druk was iedere keer dat ik niet eens in een wachtrij kon komen
Midoy schreef:Mooie resultaten!
Ik verwacht vanmiddag m’n 5 mg Mounjaro pen bezorgd te krijgen.
Morgen start ik dan met de injectie. Ik ben van plan met een lage dosis te beginnen en rustig op te bouwen (indien nodig).
Ik wil 30 kilo afvallen dus dat heeft tijd nodig.
Sporten doe ik al een hele tijd 5x in de week (krachttraining) en ben van plan dit zo te houden.
Riviera87 schreef:Midoy schreef:Mooie resultaten!
Ik verwacht vanmiddag m’n 5 mg Mounjaro pen bezorgd te krijgen.
Morgen start ik dan met de injectie. Ik ben van plan met een lage dosis te beginnen en rustig op te bouwen (indien nodig).
Ik wil 30 kilo afvallen dus dat heeft tijd nodig.
Sporten doe ik al een hele tijd 5x in de week (krachttraining) en ben van plan dit zo te houden.
Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik ben het ook aan het overwegen, maar doe 5x pw crossfit met focus op kracht en ben al geen grote eter. Bang dat ik met nog minder eetlust mijn hoeveelheid eiwit niet binnen krijg en niet meer lekker kan sporten. Meer (kracht)sporters hier die wellicht al een resultaat kunnen delen?
En helaas met 5x sporten in de week heb ik naast spiermassa ook nog veel te veel vet maar mijn metabolisme is zo traag dat ik het niet verbrand krijg. Ook nog een reden waarom ik twijfel of dit een middel voor mij is. Maar ik lees zulke goede resultaten dat ik het nu toch overweeg.
Koekie73 schreef:Ik heb ook de stap gezet en me aangemeld bij GetWellis voor Ozempic. Heb betaald en dinsdagmiddag een telefonische afspraak. Spannend!
Suzanne F. schreef:Rennie89 schreef:Ik ben gek genoeg weer een beetje aangekomen, terwijl ik echt niet meer gegeten heb, maar wel erge last van obstipatie. Ga die elektrolyten bij de huisarts bestellen nu, hopelijk werkt dat een beetje. Kon de huisarts niet bereiken afgelopen dagen omdat ik nachtdiensten had en de lijn te druk was iedere keer dat ik niet eens in een wachtrij kon komen
Kan ook door vocht vasthouden zijn of idd door obstipatie. Als je je periode hebt dan kan dat ook.