Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 09:58

Volgens mij ook.

Iig was de taxi nu erg optijd en zit ik al op mijn kamer, vandaag zonder mutsje in de taxie gestapt en gewoon trots met geschoren koppie (wel met wat make up) langs de bedrijven en buren naar de taxi gelopen.

Afbeelding

Goof

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:03

En je kan het hebben. Weet je waarom? Omdat je zo'n levendig, sprekend gezicht hebt!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:08

Goof schreef:
En je kan het hebben. Weet je waarom? Omdat je zo'n levendig, sprekend gezicht hebt!

Absoluut.
Befunny you look sunny!
Ondanks de ontzettende vervelende situatie zie je eruit als een prachtige meid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:11

Goof schreef:

Precies, heel erg mee eens.
Ik moet wel lachen om dat opgemaakt zijn.
That's the spirit!

Ik moest ooit iets heel verdrietigs ondergaan in het ziekenhuis. Ik had me opgemaakt en nieuwe pyama en nieuwe hippe pantoffels gekocht. Dit tot hilariteit van mijn familie. In de trant van:"hoe poedersuiker het ook is, we doen het wel in stijl" ! _O- Die zelfde lach borrelt nu bij mij voor jouw opmaak actie op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:25

pien_2010 schreef:
Goof schreef:

Ik moet wel lachen om dat opgemaakt zijn.
That's the spirit!

Ja, maar echt, toch!?
Eer aan jezelf, je voelt je goed, dat mag je uitstralen. Hoppa. Kijken of je mooie artsen kan verleiden *\o/* :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:33

Dat is precies wat ik bedoel aan te geven. Sterk en door dat te doen voel jejezelf ook beter.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 11:47

Goof schreef:
Goof schreef:

Ja, maar echt, toch!?
Eer aan jezelf, je voelt je goed, dat mag je uitstralen. Hoppa. Kijken of je mooie artsen kan verleiden *\o/* :+

Allemaal dames haha.
Bij de nucleair zijn wel een paar knappe verplegers :j :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:54

Hahahahaha het oog doet ook wat!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 12:51

Haha. Niet dat je daar mee bezig bent hoor.

Ik ben verwend vandaag. Naast het lekkere rode spul, kwam er een vrijwilliger met hapjes. Had ik een yoghurt met jam en een schaaltje met sla, tomaat mozzarella. Toen ik bijna klaar was kwamen ze nog met gekookt eitje en of ik een boterham wilde met kaas. Natuurlijk.

Ook cappuchino gehad, appelsap en ijsblokjes om te proberen voor mondkoeling.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:52

Wat lief!!!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:53

Mooi!
Laat ze maar goed voor je zorgen en je verwennen, dat verdien je!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:55

Ik denk aan je vandaag (of nja niet alleen vandaag natuurlijk maar je snapt me)!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 13:23

Ik had een buurman vandaag op de kamer. Een oude man met beenmerg kanker. Kwam binnen als mopperkont bed was niet goed etc.
Binnen een kwartier was die wat relaxter begin die praatje te maken. Na een tijd zei die "ik ben helemaal opgewekt door je positieve instelling" ik had hem vanuit mijn stoel uitgelegd dat het kastje om te stellen erachter lag enz en ik gaf de verpleging een compliment omdat ik me zo verwend voelde. En dat heeft aanstekelijk gewerkt dus dat was ook wel leuk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:25

Veel oudere mannen zijn "mijnheer Aart" mannen. Uiteindelijk wel lief maar ze kunnen teveel mopperen over van alles en nog wat.

Heb je goed gedaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:36

Jeetje, je bent meer verwend dan ik op mijn verjaardag :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 14:11

Echt hè.

Was wel weer lollig met de taxi.
Stap in vraagt ze "vind u het erg als we eerst langs Katwijk rijden? zaten twee dames achterin voor een prive ritje (ze gingen op bezoek bij hun tante) maar v.a Gouda kom je letterlijk langs Alphen en ik woon heel dichtbij een afslag van de N11. Dus ik heb toch maar gezegd dat dat mij totaal anderhalf uur extra kost 45 min heen en ook weer terug. Terwijl er even af gaan en weer de N11 op nog geen 5 minuten kost. En dat ik chemo heb gehad en dus wel erg blij was dat ik naar huis kon. Dus heeft ze mij eerst weg gebracht.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:13

BeFunny schreef:
Echt hè.

Was wel weer lollig met de taxi.
Stap in vraagt ze vind u het erg als we eerst langs Katwijk rijden zaten twee dames achterin voor een prive ritje (ze gingen op bezoek bij hun tante) maar v.a Gouda kom je letterlijk langs Alphen en ik woon heel dicht bij een afslag van de N11. Dus ik heb toch maar gezegd dat dat mij totaal anderhalf uur extra kost terwijl er even af gaan en weer de N11 op nog geen 5 min kost. En dat ik chemo heb gehad en dus wel erg blij was dat ik naar huis kon. Dus heeft ze mij eerst weg gebracht.

Goed dat je je grens aangegeven hebt!
Want het is toch ronduit absurt dat jij 1,5 uur langer in de taxi zou zitten als het maar 5 minuten omrijden was?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 14:15

Ja. En het was omdat de taxi chauffeur in Nieuwkoop woont en dan ook weer langs Alphen komt. Niet eens voor de dames achterin want haar werkdag is dan klaar.

Ik vond dat anders dan Dinsdag wel belachelijk idd.

Ik vind zorg rit en privè rit combineren al wel wat appart. Maar het bedrijf ZCN huurt gewoon taxi's in van verschillende centrales.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:47

Jeetje wat een vraag.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 15:02

Vorrige keer was ik helemaal hyper.
Nu niet eerder futloos. En nu heb ik spierpijn in armen en schouders dus net gelijk even twee paracetamol naar binnen gewerkt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:15

SansaS schreef:
Heel fijn! Hopelijk helpt het goed.

En inderdaad slim.

Ik krijg 4 dagen dexametason. Dag van kuur en 3 daarna. En 3 dagen aprepitant. Ja en dan de dag van de kuur nog iets met een g :))

En verder inderdaad het drankje. Dus ik zou inderdaad fijn alles preventief vast innemen!

Zoals van die dexa enzo slaap ik wel slecht en onrustig en wazig maar het helpt allemaal wel tegen de misselijkheid dus dan doe ik het maar.

Granisetron waarschijnlijk?
En de protocollen kunnen idd niet alleen per kuur, maar ook per ziekenhuis en zelfs per dokter verschillen binnen een land.

Heb laatst een heel interessant verhaal gehoord over medicatie tegen misselijkheid bij chemotherapie. Soms schijnt olanzapine ook heel goed te helpen, in Amerika heeft dat al een belangrijke plek in de richtlijn. Hier/in Europa nog niet, maar in ons ziekenhuis kunnen de artsen het wel al heel makkelijk aanvinken bij het voorschrijven van de kuur in het chemotherapie programma. Het gebeurt nog niet zo vaak in de praktijk begreep ik.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 21:24

Ik heb net even geslapen op de bank want moe. Heel anders dan met Dexa want toen was echt zo hyper kon echt niet slapen.

Nu heb ik voor twee dagen voor thuis en ik denk als ik goed slaap en het kwa klachten bij spierpijn moeheid blijft dat ik die Dexa idd niet ga nemen.

Van de Dexa kun je ook juist misselijk worden. Het ontstond bij mij nog tijdens gebruik Dexa. Ik denk dat ze daarin niet doe (emend in hogere dosis gaven en Dexa weg lieten in infuus om te kijken wat het dan doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:19

Slapen is fijn. Ik heb bewondering dat je zo authentiek blijft, zoekend wat bij je past en wat niet.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:32

Heb je vandaag geen dexa gehad?

Ik ben ook wel hyper van dexa maar zonder (was een keer vergeten) dan kon ik bijna niet op de benen staan zo moe :=

Maar er zijn ook mensen die de dexa inderdaad weglaten en dan liever nog misselijk zijn dan dexa. Tenminste dat lees ik in lotgenoten groepen.

@gomir, ja dat is hem inderdaad! Klinkt interessant want je zegt ja.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 22:35

Nouja ik moet de Dexa iig morgen wel nemen want dat kan alleen in overleg met de arts natuurlijk.
En ik heb nu die Emend natuurlijk dat werkt misschien juist icm de Dexa wel goed.

Vandaag geen Dexa gehad maar hogere dosis aprepitant (emend)
Voor morgen en overmorgen lagere dosis emend en wel Dexa die ik in de ochtend in zou moeten nemen. Dus maar twee dagen.

De misselijkheid vind ik persoonlijk het ergste. Ik twijfel alleen of de Dexa daar wat tegen deed. Niet goed slapen is vervelend maar daarvoor zou ik het niet weg laten.

Wel heb je veel andere klachten door Dexa zweetbuien, eetbuien, hartkloppingen, onrust, hyper. Dat zijn de bijwerkingen die ik ervan ervaarde. Maar dag 1 kwam dat vorrige keer via infuus dus hogere dosering en dat hebben ze nu weg gelaten. Denk om te kijken hoe het dan uitpakt. Dus ik ga ze toch in pil vorm proberen morgen en als ik er toch naar van wordt bel ik smiddags de verpleegkundige dat ik dat zaterdag niet meer doe.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 17-10-24 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt