Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:26

@Renee: had over je post heen gelezen, sorry. Wat erg dat je bekken klachten nog zoveel erger geworden zijn :(:) weet van een goeie vriendin hoe enorm erg dit je leven beperkt, zij zat ook vanaf maand 3 van haar zwangerschap in een rolstoel. Je zoontje zal het je niet kwalijk nemen maar de mom guilt is heel begrijpelijk :knuffel:

Qua namen loopt onze smaak ook enorm uiteen! We hebben het kunnen terugbrengen naar een shortlist met drie namen en voorlopig lijken we nu een nr 1 gekozen te hebben. We proberen die nu veel te gebruiken in de praktijk om te zien of we eraan kunnen wennen.

Ik vond het deze keer nog moeilijker dan de eerste keer! Mijn eerste zoontje heet Karel, vernoemd naar mijn grootvader (die super trots is!). We krijgen ook heel leuke reacties op zijn naam altijd. In Nederland is het wel een hele ouderwetse naam denk ik? We wilden nu graag een naam die daarbij past, dus ook een klassieke naam, twee lettergrepen en "vlaams". Een korte, hippe naam past gewoon echt niet bij ons.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:46

Iselda - 4 januari - meisje
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend
Solleke_Noah - 2 februari - jongen
Hagelslag - 5 februari - meisje
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 24 februari - meisje
Adamootje - 1 maart - meisje
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje
Iirrssjjee - 10 maart - jongen
Nienketje17 - 11 maart - geslacht nog onbekend
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Dieseltje09 30 maart - geslacht nog onbekend
Miepp - 10 april - geslacht nog onbekend
Floko - 20 april - meisje
Roulette_ - 20 april - geslacht nog onbekend

Wij weten sinds vrijdag ook het geslacht en sluiten ons aan bij alle meisjes hier :)) datum was ook nog iets bijgesteld na de termijnecho.
Nu we het weten zijn we pas echt begonnen met een naam bedenken. Het is nog net wat lastiger met de tweede vind ik, omdat ik niet dezelfde beginletter wil en het wel bij elkaar moet passen.

Betaald ouderschapsverlof is in augustus 2022 ingevoerd. Ik heb er toen met mijn zoontje nog deels gebruik van kunnen maken. Ik heb een fulltime contract en werk 32 uur. Die acht uur is bij mij nu onbetaald ouderschapsverlof. Ik denk dat ik die straks weer voor 70% betaald krijg. Best fijn haha. Verder doe ik niet langer alle dagen thuis zitten. Vorige keer had ik 4+12 gedaan en was na die 12 weken echt wel toe aan werk. Hoogtepunt van de dag was het uitstapje naar de Jumbo. Ik was blij om wat meer om handen te hebben dan dat.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:25

Wat heftig zeg Renee die klachten! Wel heel schattig dat je zoontje meedenkt in wat wel kan.

Fijn dat je een goed gesprek had met de huisarts Jolliegirl! En goed ook dat er meteen acties op volgen.

Fijne vakantie Simone!

En leuk nog een meisje Floko! Die hebben toch echt wel de overvloed in dit topic :D

Ik heb de 22 weken prik voor aankomende vrijdag gepland, ben benieuwd. Ik vind bloedprikken geen probleem (ben ook heel makkelijk te prikken, dat scheelt natuurlijk) maar ik vind het voelen van de vloeistof echt verschrikkelijk bij een vaccinatie. Dus m'n afspraak is mooi om 8.30 al zodat ik er meteen vanaf ben.

Qua zwangerschaps-/ouderschapsverlof: de planning is dat ik met 36 weken met verlof ga. Dan heb ik daarna nog 12 weken zwangerschapsverlof en daar plak ik nog een week tijd voor tijd aan vast (ik werk 36 uur in 4 dagen, maar werk zo nu en dan een vrijdagochtend extra die ik na m'n verlof opneem).
Daarna neem ik 1 dag in de week betaald ouderschapsverlof op (70% betaald) waarmee ik dus 3 dagen ga werken. M'n vriend doet hetzelfde en gaat daarmee 4 dagen werken. Hij heeft nog zoveel vakantiedagen over dat hij om de week een vakantiedag opneemt en dus om de week 2 dagen thuis is met de baby. Dan passen m'n ouders 1 dag in de week op en wil ik ook t/m einde zomer om de week 1 vakantiedag opnemen, waarmee de planning voor de baby rond is. Na de zomer dan 1 dag in de week opvang.
Dat is hoe we het nu voor ons zien, misschien loopt het wel heel anders en wil ik helemaal niet na 13 weken weer aan het werk. Maar zoals ik er nu in sta vermoed ik dat ik heel graag weer aan het werk wil na 4 maanden 'niks doen', tussen aanhalingstekens natuurlijk want je doet zeker wel iets. Maar ik vind m'n werk ontzettend leuk en uitdagend en werk 9 van de 10 keer thuis, dus hoef dan ook niet weg van baby om te werken :o

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:37

Wat leuk Floko, een meisje!

Wij zijn er voor een meisje al redelijk uit qua naam, jongen nog niet. Volgende week met de 20 weken echo weten we hopelijk het geslacht :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:31

@solleke_noah; ook heel leuk Karel! De kat van mijn moeder heet ook zo hahaha. Is jouw zoontje van de zomer 2022? Want ik herken die naam vanuit dat topic toendertijd!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 13:09

Wat een girlgang hier! De toekomstige spice girls worden nu gemaakt :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:10

Renee schreef:
Wat een girlgang hier! De toekomstige spice girls worden nu gemaakt :')

De jongens hebben straks, over een jaar of 16, keuze zat iig!

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:16

Ik heb even alles weer bijgelezen, was even een tijdje niet zo actief hier met meelezen. Maar dat probeer ik nu weer te gaan doen. Even een korte update hoe het met mij gaat: Ik heb helaas wederom zwangerschapsdiabetes, bij onze zoon ook. Ben nu 20+5 dagen zwanger en we krijgen een meisje. Rij nog steeds paard, al is dat wel minder intensief aan het worden. Ik heb het lijstje ook even aangepast

Iselda - 4 januari - meisje
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend
Solleke_Noah - 2 februari - jongen
Hagelslag - 5 februari - meisje
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 24 februari - meisje
Adamootje - 1 maart - meisje
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje
Iirrssjjee - 10 maart - jongen
Nienketje17 - 11 maart - meisje
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Dieseltje09 30 maart - geslacht nog onbekend
Miepp - 10 april - geslacht nog onbekend
Floko - 20 april - meisje
Roulette_ - 20 april - geslacht nog onbekend

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:27

Sterkte met je bekkenklachten, Renée, super lief dat je zoontje zijn spelen aanpast op jou, klinkt helemaal niet alsof hij het jou kwalijk neemt, maar snap ook dat het voor jou niet fijn voelt.

Dank voor alle lieve woorden, gisteren verliep redelijk zoals ik verwacht had maar ik heb het overleefd en waar het kon kleine dingen op mezelf aangepast. Mijn schoonfamilie is niet gewend echt rekening met elkaar te houden, die zijn meer van de schijn ophouden en vooral niets negatiefs met elkaar bespreken. Dat is wat het is, ik heb door alle jaren heen geleerd daar zo min mogelijk van te vinden (want het verandert toch niets) en mijn man heeft geleerd dat het ook anders kan. Iedereen reageerde wel heel enthousiast en emotioneel op onze zwangerschap, dat was heel fijn.

Qua namen zitten wij enorm op een lijn, maar de ideeën komen meestal van mijn kant. Zijn er nu nog niet serieus mee bezig, maar als ik een mooie naam tegen kom onthou ik die wel bewust. Dat zijn tot nu toe alleen meisjesnamen, vind die vaak leuker dan jongensnamen. Ach, de vorige keer is het uiteindelijk ook gelukt voor een jongen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:57

iirrssjjee schreef:
@solleke_noah; ook heel leuk Karel! De kat van mijn moeder heet ook zo hahaha. Is jouw zoontje van de zomer 2022? Want ik herken die naam vanuit dat topic toendertijd!

Haha heerlijk, Karel is ook wel een leuke katten naam :') Ja ik zat in het zomer topic 2022 :j

En nog meer meisjes erbij *\o/*

Oh voor de mensen met (bekken)klachten: gisteren voor de allereerste keer in m'n leven gaan floaten. Dat is een uurtje ronddobberen in een cabine gevuld met zout water met magnesium erbij. De laatste tijd veel kleine pijntjes door groeiende buik en gewicht (boehoe) en veel rusteloze benen 's avonds. Dus ik wou het weleens een kans geven. Het was echt heerlijk ontspannend! Je voelt je helemaal gewichtloos en nu the day after nog steeds echt een 'licht' en ontspannen gevoel. Kan het dus zeker aanraden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:11

En die magnesium komt binnen via je huid, dus dat is supergoed!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:03

Ik heb gelijk eens gegoogled. En er zit hier een dorp verder iets wat dat ook doet.
Dus straks eens overleggen met manlief! Zou voor hem ook onwijs goed zijn , en we kunnen hier duo-floaten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:05

Jolliegirl schreef:
Ik heb gelijk eens gegoogled. En er zit hier een dorp verder iets wat dat ook doet.
Dus straks eens overleggen met manlief! Zou voor hem ook onwijs goed zijn , en we kunnen hier duo-floaten.

Hebben wij ook gedaan! (duo floaten) Ben benieuwd of jij het ook zo fijn vindt :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:20

Solleke_Noah schreef:
Jolliegirl schreef:

Hebben wij ook gedaan! (duo floaten) Ben benieuwd of jij het ook zo fijn vindt :D

Denk dat het vooral voor mijn man zn spierspanning goed is! ( Ongeval 2 jaar geleden, te laat behandeld dus mogelijk restant schade aan spier schouder)
Magnesium is top middel. Nu ik dit typ bedenk ik me dat hij weer last heeft sinds hij gestopt is met de magnesium...verklaarbaar misschien dus!

En voor mij zou het puur ter ontspanning zijn.

Ik ben lekker in huis bezig met wat opruimen..tussendoor wat zitten.. ( lang leven adhd :') )
Straks intake gesprek voor eventueel emdr of andere hulp.
Vanmiddag komt de psycholoog weer langs hier thuis.
Vanmiddag hoop ik ook mn aangepaste rooster te zien en daadwerkelijk te zien dat het opgelost is ( 1 dag is al opgelost, alleen morgenochtend nog een wijziging die doorgevoerd moet worden)

Dan hoop ik rustig te kunnen zijn.

En als dit het probleem niet was...word ik echt gek.. we hebben alles al onderzocht, gepraat, besproken, uitgezocht.
Ik hoop echt dat mn werk hét euvel was.

Ik kan er vanwege Privacy van mn cliënten niet te veel op in gaan ( ik werk in de huishoudelijke ondersteuning)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:47

Wat fijn dat je zo snel hulp krijgt Renee! Hopelijk gaat het effect hebben.

Floaten klinkt goed, ga ik eens opzoeken!

Ik ben de laatste dagen echt onverzadigbaar, steeds honger. Probeer maar wel gezonde snacks te pakken :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:17

Ik wil jullie vandaag allemaal een mooie, fijne, liefdevolle dag wensen! :*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 09:23

Jolliegirl schreef:
Ik wil jullie vandaag allemaal een mooie, fijne, liefdevolle dag wensen! :*

Lief! Vergeet jezelf niet :knuffel:

Zo meteen naar de HA, heb een skin tag die tijdens de zwangerschap ineens gekomen en groot geworden is. Hopelijk halen ze die er meteen vanaf, zit midden op mijn been dus irriteert enorm.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:45

He bah wat vervelend! Ik hoop het ook voor je!

Ik zal mezelf niet vergeten vandaag!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:53

Lief Jolliegirl!!

Hier voel ik de baby gewoon al vanaf de buitenkant... Ben net 21 weken! Ik weet dat het bij de vorige keer veel langer duurde, maar toen lag mijn baarmoeder ook niet naar voren gekanteld... Maar nu ligt mijn placenta voor en dat was toen niet :+

Wel heel gek weer hoor, die schopjes zo van binnenuit....

Vrijdag de 20-weken echo gehad. Alles was echt tip top in orde. Volgt netjes het "lijntje" de berekeningen qua grootte kwamen met alles op 20+5 uit, ik was vrijdag 20+4, dus mooi gemiddeld! De vorige zwangerschap schatte ze hem groter (maar hij was uiteindelijk "maar" 3380 gram, met ruim een week overtijd), dus ben heel benieuwd straks!
De kleine neemt trouwens wel lekker de ruimte hier binnen! Lag volkedig gestrekt met zijn voeten echt bij mijn schaambeen en zijn hoofd tegen mijn ribben hahaha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:05

Wat een heerlijke 20 weken echo zeg <3

Mijn man heeft eergisteren ook voor het eerst de kleine voelen schoppen!

Vanavond hebben we weer een info-avond bij de verloskundige, parent crafting. Gaat over draagdoeken, wasbare luiers, autostoeltjes en wolletjes.

Ik heb al een draagdoek van mijn schoonzusje te leen, dus die mag mee, dan kunnen we oefenen :')
Gaat een lachen avond worden denk ik!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 14:52

Hier is met 25 weken nauwelijks wat te voelen aan de buitenkant. Onze zoon was een eerste klas placenta boxer en voelde je overal doorheen. Maar deze dame is zo subtiel dat je haar nauwelijks opmerkt aan de buitenkant.

Nog nooit gehoord van parenting crafting. Wel gedragen (niet heel veel, eerste periode had mijn zoontje een liesbreuk en de operatie herste dus vond hij het verschrikkelijk en uiteindelijk loopt hij nu liever) en wasbare luiers (ook een niet geslaagd experiment, ik heb denk ik de enige baby die grotere huidproblemen krijgt van wasbaar. Rode billen en schimmelinfecties ondanks het vele wisselen) gebruikt. Hoop dat ik dat dit keer opnieuw kan inzetten en dit keer wel succesvol.

Ben je van plan om de dingen die je nu gaat leren te gebruiken? Zit zelf wel te denken aan een wollen dekentje maar heb nog niet echt gevonden wat ik zocht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:32

Draagdoek sowieso. Dat lijkt me onwijs handig in huis en bij de paarden.
Wasbare luiers wil ik ook zeker uitproberen,maar ook gewone.

We hebben al enkele wollen rompers van Dilling en wil nog een mooie wollen deken. Dat isoleert gewoon het beste, koelt en warmt wanneer nodig.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:18

Ik kan echt iedereen een draagdoek aanraden. Wat een topuitvinding is dat! Wij hebben ook een draagzak, maar de draagdoek heeft wat betreft comfort echt mijn voorkeur.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:35

Hoeveel druk legt een draagzak of draagdoek op je schouders? Mijn ene schouder is slecht, een gewone rugzak met minimale inhoud is al teveel en mijn rug is ook al niet fantastisch, dus ik vraag me een beetje af of mijn lijf zoiets wel gaat kunnen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:42

Renee, wat vervelend van die skin tag! Heeft de huisarts er vandaag iets mee kunnen doen?

Iirssje, fijn een goede 20 weken echo! Toch weer een hele geruststelling.

Jolliegirl, veel plezier vanavond. Klinkt als leuke interessante onderwerpen.

Ik had vandaag echt een stomme baaldag…. Geen idee waarom maar het viel me allemaal zwaar vandaag. Ik merk dat ik heel erg aan het vergelijken ben met mijn vorige zwangerschap. En dat is niet eerlijk want tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik als diëtist en dus zittend beroep en nu werk ik fulltime op onze eigen stal. Ik merk dat alles nu al moeizamer gaat, ik voel me goed maar ik moet alles gewoon langzamer doen en dat irriteert. Vind het gewoon even stom