Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:38

J0anieke schreef:
Nou dames, het zette gister avond toch echt door! 20.45 begonnen de weeën goed op gang te komen. Rond 22.45 met de vk mn ontsluiting gemeten en ik zat al op 4-5 cm! :=
Uiteindelijk hele rustige weeen gehad tot 3 uur, nogmaals gemeten en toen 5-6 cm, dus dat was wel een beetje een domper. Ik ben toen in bad gegaan en vanaf toen werden de weeën echt heel heftig en binnen 1,5 uur, om 4:30 precies is onze kleine Scott na 3 pers weeën thuis geboren. <3

Ik had wel flink wat bloed verloren en het was moeilijk te zien of ik geen totaal ruptuur had, dus ik ben met de ambulance opgehaald daarna, op een heel rustig, fijn én gezellig tempo. Gelukkig bleek ik in het ziekenhuis geen totaal ruptuur te hebben en hoefde ik niet onder narcose gehecht te worden.

Al met al kijk ik echt weer zo fijn terug op de bevalling. Zo trots dat het thuis is gelukt. <3

Van harte gefeliciteerd met Scott *\o/*
Voorspoedig herstel toegewenst en veel geluk samen. Ben je nu weer thuis of moet je nog even in het ziekenhuis blijven?

horsii

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:40

Gefeliciteerd met Scott en wat fijn thuis. Gelukkig geen totaal ruptuur.
Geniet van en met elkaar.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:45

Gefeliciteerd met Scott <3

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:45

J0anieke schreef:
Nou dames, het zette gister avond toch echt door! 20.45 begonnen de weeën goed op gang te komen. Rond 22.45 met de vk mn ontsluiting gemeten en ik zat al op 4-5 cm! :=
Uiteindelijk hele rustige weeen gehad tot 3 uur, nogmaals gemeten en toen 5-6 cm, dus dat was wel een beetje een domper. Ik ben toen in bad gegaan en vanaf toen werden de weeën echt heel heftig en binnen 1,5 uur, om 4:30 precies is onze kleine Scott na 3 pers weeën thuis geboren. <3

Ik had wel flink wat bloed verloren en het was moeilijk te zien of ik geen totaal ruptuur had, dus ik ben met de ambulance opgehaald daarna, op een heel rustig, fijn én gezellig tempo. Gelukkig bleek ik in het ziekenhuis geen totaal ruptuur te hebben en hoefde ik niet onder narcose gehecht te worden.

Al met al kijk ik echt weer zo fijn terug op de bevalling. Zo trots dat het thuis is gelukt. <3

Ahhh, gefeliciteerd met Scott! <3 Klinkt als een hele fijne bevalling thuis! Even schrikken dat je toch naar het ziekenhuis moest ivm mogelijk totaalruptuur, maar gelukkig was er dus niks aan de hand. Geniet lekker van jullie gezinnetje.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:59

Jaaaaaaaa dus toch, van harte gefeliciteerd Joanieke en gelukkig niet nog weken hoeven wachten *\%/* wat fijn dat het thuis gelukt is en dat het meeviel in het ziekenhuis. Geniet van de kraamweken en kleine Scott <3

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:26

Jaaa ik dacht al! Dat verhaal klinkt alsof het niet lang meer duurt! Gefeliciteerd met Scott Joanieke!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:36

Jaa eigenlijk was alles perfect zo! Zelfs het ziekenhuisbezoekje was ergens wel prima. Mn man vond het wel spannend met de baby alleen in de auto achter de ambu aan.. Precies 10 dagen voor de verjaardag van z'n grote broer, m'n man net klaar met z'n extra weekje vrij.. Bizarre timing.. :o Vind het ook een mooie datum, 14-10-2024.

We zijn inmiddels weer thuis en ik probeer te slapen, maar het lukt nog niet echt. Nog wel veel pijn, maar ben heel blij dat t herstel nu ook kan gaan beginnen. :)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 12:53

Aahhhh daar is hij dan toch Joanieke!! *\o/* *\o/* Van harte gefeliciteerd met jullie kleine man! <3 Gaaf dat het thuis gelukt is, wel jammer van het ritje naar het ziekenhuis. Gelukkig bleek de schade daar mee te vallen!! En nu lekker bijkomen en genieten van jullie kleine mannetje !! <3
Hele mooie datum idd!!

Oeh meerdere dames bij wie het rommelt !! Spannend hoor !! *\o/*

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:30

Gefeliciteerd Joanieke! Wat fijn zo’n thuisbevalling, nu maar bijkomen samen

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:34

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Scott *\o/*
Gelukkig is de bevalling goed gegaan en kijk je er fijn op terug.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:51

Hoe gaat het met de rest hier?

Hier op het wachtbankje, 39+2 nu en niet verwacht dat ik dat zou gaan halen (dochter was 38+1). Begin er nu ook onrustig van te worden en wat zat ook al voelt dat heel onredelijk omdat ik nog niet eens bij de 40 weken ben. Probeer zo veel mogelijk in beweging te blijven in combinatie met rust pakken. Dus bv smorgens de paarden doen en dan smiddags in huis rustig aan. Maar ben er niet zo goed in merk ik := en ben gister verkouden geworden, ook niet ideaal. Hoop echt dat het hier snel op gang mag komen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:08

XladyX schreef:

Hier op het wachtbankje, 39+2 nu en niet verwacht dat ik dat zou gaan halen (dochter was 38+1). Begin er nu ook onrustig van te worden en wat zat ook al voelt dat heel onredelijk omdat ik nog niet eens bij de 40 weken ben. Probeer zo veel mogelijk in beweging te blijven in combinatie met rust pakken. Dus bv smorgens de paarden doen en dan smiddags in huis rustig aan. Maar ben er niet zo goed in merk ik := en ben gister verkouden geworden, ook niet ideaal. Hoop echt dat het hier snel op gang mag komen.

Je hoort vaker omgekeerd he! Dat je per zwangerschap steeds sneller bevalt. Bij mijn vriendinnen die al meerdere kinderen hebben was dat toch ook zo. Sterkte met het wachtbankje :(:)

Hoe gaat het met de al geboren baby's? Vinden jullie je draai?

Hier bijna 25 weken dus ik heb nog even te gaan haha :D Voel hem nu elke dag heel goed en veel dus dat is wel fijn. Rond de 30 weken afspraak in het ziekenhuis om keizersnede te bespreken en in te plannen. Verder gaat alles z'n gangetje, fysiek krijg ik het wel steeds zwaarder. Ik doe veel met de fiets (valt tegen :+ ) en lange meetings (+ 3 uur op een houten stoel) op het werk daar is mijn bekken ook niet meer zo blij mee :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:25

Laatste loodjes. Nog lekker actief.
Hopelijk komt de bevalling vlug op gang.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:51

XladyX schreef:

Dat zijn echt de laatste loodjes! Spannend zeg.

Ik ben nu 31 weken. Volgende week krijg ik een groeiecho (want groot kindje) en gaan ze eindelijk na de 20 weken echo kijken of de placenta nog voor de baarmoedermond ligt. Heb verder niet echt ergens last van, behalve de bekende harde buiken af en toe of wat pijn in mijn bekken als ik teveel doe. Maar mag verder niet klagen denk ik.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:14

Soannend lady. Succes met je laatste loodjes

Hier nu 37+4 en merk nu echt dat het zwaar wordt. Al 2 dagen rugpijn en ook soms buikpijn. Slaat door links in mn heup/bekken. Dus gister bijna hele dag plat gelegen. De laatste 2.5 weken zijn aangebroken hier. Kan niet meer wachten op ons kleine mannetje

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:20

XladyX schreef:

Ooh ik ben ook zo verbaasd dat ik eerder ben dan jij, daar moest ik van de week nog aan denken.. :')
Hopelijk komt je kleine ook snel! Hier dus wel precies 2 weken eerder dan de eerste, maar vgm is dat ook niet heel gebruikelijk. Zo zie je maar weer dat iedere bevalling echt anders is!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:27

Sweetgirl1 schreef:
Soannend lady. Succes met je laatste loodjes

Hier nu 37+4 en merk nu echt dat het zwaar wordt. Al 2 dagen rugpijn en ook soms buikpijn. Slaat door links in mn heup/bekken. Dus gister bijna hele dag plat gelegen. De laatste 2.5 weken zijn aangebroken hier. Kan niet meer wachten op ons kleine mannetje

Mogelijk kan een bekkenfysio wat verlichting bieden in de laatste weken.

XladyX schreef:

Het onrustig worden is wel herkenbaar, al loop ik een weekje achter! Beterschap met je verkoudheid, hopelijk ben je er snel vanaf!
Hier probeer ik me ook druk te houden met kleine werkzaamheden en af en toe de paarden vertroetelen met een poetsbeurt en wat lekkers.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:12

Eskimo schreef:
XladyX schreef:

Dat zijn echt de laatste loodjes! Spannend zeg.

Ik ben nu 31 weken. Volgende week krijg ik een groeiecho (want groot kindje) en gaan ze eindelijk na de 20 weken echo kijken of de placenta nog voor de baarmoedermond ligt. Heb verder niet echt ergens last van, behalve de bekende harde buiken af en toe of wat pijn in mijn bekken als ik teveel doe. Maar mag verder niet klagen denk ik.

Ik vind dat toch zo apart dat dat zo scheelt. Lag jouw placenta dichtbij, of echt tegen de uitgang aan/eroverheen?

Ik heb bij 26 en bij 30 weken al extra echo’s gehad, plus vanaf 26 weken dus een medische indicatie met alle controles in het ziekenhuis. En geen tussentijds bloedverlies gehad ofzo, dus dat kan ook niet de reden zijn.
Ik moet weer bij 34 weken en dan wordt de knoop doorgehakt ook.

Ligt jouw placenta voor of achter (buik of rug)? Want mijn verloskundige legde uit dat ze via de rug vaak minder verplaatsen en dat klopt dus bij mij.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 16:12

Oeh je geduld wordt op de proef gesteld haha Lady! Snap dat je het best zat kan zijn, omdat je er toch stiekem op had gerekend dat de kleine er al zou zijn. Gelukkig kun je jezelf nog een beetje bezig houden.

Spannend Eskimo de groei echo is en controle van hoe de placenta ligt !!

Hier gaat het ook z’n gangetje. Inmiddels 36+2 en vandaag weer goedgekeurd bij de verloskundige. Kleine ligt wel ingedaald, maar nog niet volledig. Wel afgelopen weekend al m’n slijmprop verloren en geregeld harde buiken. Verder gelukkig nog fit en vermaak ik me prima de hele dag :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:31

@Sannens: Goede vraag, maar eerlijk gezegd heeft de gyneacoloog niks gezegd daarover. Ze zei alleen (nadat ik doorvroeg) dat die op dat moment erg dichtbij de baarmoedermond lag, maar dat ik mij geen zorgen moest maken, 9 van de 10 keer verplaatst dit later in de zwangerschap. Ik had toen nog geen idee waar ik mee te maken had, dus ik dacht prima. Totdat ik thuis het ging opzoeken en ik las dat er veel meer info over te vinden is :+

Jij hebt dus al aardig wat extra echo's gehad. Ik heb alleen extra echo's gehad voor de grootte van het kindje, maar nog niet voor de placenta. Vind je het een teleurstelling als je een keizersnede moet ondergaan hierdoor, of heb je er inmiddels wel vrede mee?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:20

K heb het ziekenhuis gebeld en bij mij kunnen het al voorweeën zijn. Vanavond/vannacht aankijken anders bellen als het nodig is

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:48

Gefeliciteerd met Scott Joanieke! Klinkt als een fijne ervaring en ik ben blij dat je dit keer niet zo lang hebt moeten wachten voor de kleine er is. Nu lekker genieten!

Verder wil ik bij deze laten weten dat ook ik afgelopen zondag ben bevallen. Het was een pittige bevalling en een hele andere ervaring dan we vooraf gehoopt hadden.

Zaterdag werd gestart met inleiden en dat vorderde opzicht vlot. Op een gegeven moment vond ik het toch vrij heftig worden en heb ik gevraagd om een ruggenprik. Die werd gezet maar heeft denk ik maar een uurtje gewerkt (daarna is hij scheef komen te zitten kwamen we later achter waardoor hij nauwelijks wat deed)

Uiteindelijk toch tot 10 cm ontsluiting gekomen maar de kleine daalde maar niet in. Nog een keer de weeen opwekkers opgeschroefd maar dat hielp ook niet. Verder omhoog zetten wilden ze niet ivm het litteken van de eerdere ks.

Ondertussen was ik helemaal op en had ik enorm veel pijn. Er werd dus besloten om alsnog een keizersnede uit te voeren.

Tijdens de keizersnede ontstond er plots veel paniek omdat ze V er maar niet uit kregen. Uiteindelijk ben ik met spoed onder narcose gebracht omdat hij helemaal vast bleek te zitten in mijn bekken. Door die narcose ontspande mijn baarmoeder en kon hij wel vrijwel direct geboren worden. Ik had gelukkig een heel ervaren gynaecoloog die opereerde, maar zij zei later dat ze dit ook nog nooit had meegemaakt.

Ook voor V dus een flinke strijd waardoor hij wat opstart problemen en hulp nodig had. Gelukkig mochten we gisteren middag naar huis en genieten we inmiddels volop. Het herstel van de keizersnede is weer pittig maar het is sowieso een hele andere, vele fijnere ervaring dan vorige keer.

Laten we het er maar op houden dat ik andere talenten heb dan zwanger zijn en bevallen :+

Ik wil zijn naam liever niet open en bloot op internet. De meiden uit de appgroep weten hem wel.
Laatst bijgewerkt door Marlou91 op 16-10-24 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:57

Gefeliciteerd Marlou!! Nog een kleintje erbij! De bevalling klinkt wel erg heftig, dat moet schrikken zijn geweest. Gelukkig zijn jullie nu thuis, lekker tijd om te genieten van de babybubbel. <3

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:53

Eskimo schreef:
@Sannens: Goede vraag, maar eerlijk gezegd heeft de gyneacoloog niks gezegd daarover. Ze zei alleen (nadat ik doorvroeg) dat die op dat moment erg dichtbij de baarmoedermond lag, maar dat ik mij geen zorgen moest maken, 9 van de 10 keer verplaatst dit later in de zwangerschap. Ik had toen nog geen idee waar ik mee te maken had, dus ik dacht prima. Totdat ik thuis het ging opzoeken en ik las dat er veel meer info over te vinden is :+

Jij hebt dus al aardig wat extra echo's gehad. Ik heb alleen extra echo's gehad voor de grootte van het kindje, maar nog niet voor de placenta. Vind je het een teleurstelling als je een keizersnede moet ondergaan hierdoor, of heb je er inmiddels wel vrede mee?

Ja ik krijg veel controles. Ook is er gesproken over leefregels, maar omdat het in haar ogen meeviel hoefde dat niet van de gynaecoloog.

Natuurlijk zou ik het allerliefste vaginaal bevallen. Maar veiligheid gaat natuurlijk voor, dus ik merk dat ik er wel vrede mee heb dat het waarschijnlijk daarop gaat uitdraaien. Misschien helpen de extra controles daarbij, dat ik stapje voor stapje erop voorbereid wordt omdat er weinig gebeurd.

Ik ben wel benieuwd of jouw placenta wel verschoven is hoor! Hopelijk heb jij meer geluk.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 00:17

Gefeliciteerd Marlou! En jeetje, wat een heftige ervaring! :knuffel:
Wel enigszins fijn dat je herstel nu een betere ervaring is. Ik vind het echt heel stoer dat je dit zo durft te delen en ik hoop dat je dit allemaal goed kan verwerken indien nodig!
Geniet van jullie lieve kleine mannetje! <3