Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:26

horsii schreef:
Ik deed ww maar heb het laten versloffen maar vind het echt weinig wat je op een dag mag en zag dus ook weinig resultaat. Had zelf het idee te weinig kcal te eten, zat vaak maar aan 1200.

Weinig wat je op een dag mag? Dan doe je iets fout denk ik, want de calorieën worden gebaseerd op wat jij nodig hebt om verantwoord af te vallen. Ik vermoed dat je dan niet de juiste keuzes maakte. De nieuwe opzet met macro's maakt dit wel een heel stuk meer visueel.

Kay heeft 40+ spt op een dag en ik heb er 31 spt. Als ik ze zou willen opmaken dan moet ik in de avond echt bewust nog bijvoorbeeld chips gaan eten en dergelijke. Ik krijg de punten echt niet op, zelfs op een dag waarop ik bewust alleen dingen met punten eet niet. Dit had ik ook ook vier jaar geleden toen er nog een andere puntentelling was, toen begon ik met 50 spt in het groene programma. := Uiteindelijk na een jaar over gegaan naar de blauwe bollen zodat ik minder te besteden had.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 20:47

KimD schreef:
horsii schreef:
Ik deed ww maar heb het laten versloffen maar vind het echt weinig wat je op een dag mag en zag dus ook weinig resultaat. Had zelf het idee te weinig kcal te eten, zat vaak maar aan 1200.

Weinig wat je op een dag mag? Dan doe je iets fout denk ik, want de calorieën worden gebaseerd op wat jij nodig hebt om verantwoord af te vallen. Ik vermoed dat je dan niet de juiste keuzes maakte. De nieuwe opzet met macro's maakt dit wel een heel stuk meer visueel.

Kay heeft 40+ spt op een dag en ik heb er 31 spt. Als ik ze zou willen opmaken dan moet ik in de avond echt bewust nog bijvoorbeeld chips gaan eten en dergelijke. Ik krijg de punten echt niet op, zelfs op een dag waarop ik bewust alleen dingen met punten eet niet. Dit had ik ook ook vier jaar geleden toen er nog een andere puntentelling was, toen begon ik met 50 spt in het groene programma. := Uiteindelijk na een jaar over gegaan naar de blauwe bollen zodat ik minder te besteden had.

Ik vind het soms wel lastig om uit te komen met de punten. Mag er 23 en met name mijn lunch (brood met beleg) gaat snel qua punten. Nu let ik meer op de kcal dan op de punten, maar daarbij is het echt goed kijken of alles wel klopt qua voedingswaarden. Sommige dingen staan er gek in qua portiegrootte.

horsii

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 21:04

Hier ook 23 punten.
En twee volkoren boterhammen kaas en je zit al op 10 punten.

Maar moet wel weer op mijn eten gaan letten, anders gaan de kilos er nooit af.

Doe wel 2 a 3x per week een uur bodypump, 2x hardlopen en elke dag wandelen met de honden + de paarden aan huis.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 21:37

Bedankt voor de antwoorden!

Ik twijfel nog even verder. Denk dat ik het eerst even probeer zonder ww. Vanavond toevallig een recept gegeten wat ik ken van 6 jaar geleden. Gevulde courgette, alleen wat punten voor de kaas en beetje voor de tartaar.
Scheelt toch weer wat geld, wat ik hopelijk binnenkort aan nieuwe kleding kan uitgeven :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 10:14

Aight schreef:
Ik vind het soms wel lastig om uit te komen met de punten. Mag er 23 en met name mijn lunch (brood met beleg) gaat snel qua punten. Nu let ik meer op de kcal dan op de punten, maar daarbij is het echt goed kijken of alles wel klopt qua voedingswaarden. Sommige dingen staan er gek in qua portiegrootte.

Brood en beleg is wel iets wat je vrij maken met minder punten kunt vervangen, crackers (in verschillende soorten en maten) of paprika ipv brood, beleg zijn best aardig wat dingen 0 of 1 spt.

Als je graag een aantal dagen echt brood wilt eten met bijvoorbeeld zoet beleg kun je dat weer in de avond compenseren door een maaltijd die weinig punten per portie is. En dubbel donker brood is ook minder punten dan bijvoorbeeld het reguliere (fabrieksbrood) uit de supermarkt. Zelf maken kan ook helpen met bepaalde vervangers.

Dat is wel ook de kracht van WW, of eigenlijk ieder dieet wel. Leren wat de voedingswaarde is en vanuit daar keuzes leren maken.