Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:05

Hallo Dames,

Ik ben jullie niet vergeten, maar ik zal even een update van mijn kant geven.

Na de oliebollentocht eind December heb ik duidelijk mijn knieën overbelast. In combinatie met mijn reuma klachten is dit nog steeds niet over. De mist van toen heeft toch echt te veel gedaan. (En natuurlijk hielp de afstand ook niet mee)

Het ging even zo slecht dat ik ook niet meer gewoon kon lopen en mijn wandelstok nodig had.

Ik ben dus al twee maanden niet meer aan het fietsen. Ook voor rust wel belangrijk, maar toen de paardentandarts kwam moest ik wel naar de weide met de fiets. Ondanks dat het maar 4 km heen en 4 km terug is deed dit toch weer heel veel pijn.

Nu zit ik met oefeningen die ik 3 keer in de week moet doen en hopen dat ik nog weer kan fietsen.
Voor de komende winter ben ik al aan het zoeken naar een oplossing omdat ik waarschijnlijk weer last krijg als het koud en mistig is.

Nu mis ik het fietsen enorm en zal ik hier van de week weer even terug lezen wat er allemaal bij geschreven is.

Groetjes de ligfietser XD

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:26

@Zebrastreep.
Wat een vervelende situatie. Hopen dat je oudje daar lekker kan blijven staan.
Je andere paard verkopen is nooit leuk. Sterkte met alles

Wat is het verschil tussen een gravelbike en een MTB. Ga je met een gravelbike ook gewoon over de MTB routes of zeg ik nu iets heel doms? xD
Ik heb niet last van de billen maar soms van de voorkant.. niet echt fijn..

@Gothico

Vervelend dat je zo last heb van je knieeen! Hoop voor je dat je er gauw minder last van heb. Niet alleen voor het fietsen maar ook voor jezelf.

--

Hier vanmorgen eerst lekker uitgeslapen en toen keek ik naar buiten en toen zag ik de zon! Ik dacht lekker fietsen!
Heb me omgekleed en ben lekker gaan fietsen. Helaas heeft mijn horloge alleen de 1e 10km opgenomen en toen issie gestopt. Geen idee waarom maar het is niet anders.
Ik vroeg me alleen af, Marlies, misschien weet jij dat. Als je bij Avonturenpark er uit komt dan kan je daar recht door voor het laatste stukje van de route. Kan dat nu ook gewoon of niet? Ben vandaag daar gestopt en naar huis gefietst want twijfelde en ben niet zo'n held als ik niet ben voorbereid.
Voor de rest weer 23.3km in de beentjes en had bij de laatste keer de banden voor mijn gevoel erg zacht. Heb ze voor het fietsen iets harder opgepompt en dat fietste veel fijner. Weet niet wat een normale bar is maar ik heb denk ik 2 of 2.1.
De vorige keer zat ie denk op 1.8 of 1.9. Vind iets harder zelf fijnen. Je voelt wel iets beter de wortels en hobbels maar voor mijn gevoel heb ik meer grip.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:02

Mtb is voor (en soms achter) geveerd, heeft brede banden en is echt gemaakt voor wortels, stenen en het grovere werk zeg maar.

Gravelbike is een soort racefiets met dikke banden. Qua geometrie wat comfortabeler dan een racefiets maar het lijkt er op qua model.

Technische en wortelige/stenige stukken mtb route rij ik niet met de gravel. De makkelijkere mtb paadjes wel. Maar voornamelijk harde zandpaden en mooie gravel paadjes of bospaden. En soms stukken op de weg.

Dit is mijn gravelfiets, dan snap je gelijk het verschil;
Afbeelding

Bij het Avonturenpark kan je gewoon door hoor. Dan heb je nog het hele stuk bij de Uitkijk en kan je tot aan het villapark nog doorfietsen. Kan niet missen tot waar je mag. Staat heel duidelijk aangegeven en als je de omleiding volgt kom je bij het tunneltje bij de NTF weer uit.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:09

Ah zo. Heeft ook wel iets weg van een wielrennerfiets alleen dan wat groffer.
Thanks voor je uitleg.

Oke. Ga ik van de week een keer rechtdoor. Thanks

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:05

Oei Gothico dat klinkt pijnlijk. Sterkte, hopelijk knapt het gauw op. :(:) Vervelend dat je er op zo'n korte afstand ook al last van hebt. Ik hoop voor je dat je niet hoeft te stoppen met fietsen. Had je anders bij koud weer ook al last van je gewrichten?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:37

Ik ben er mee naar de huisarts geweest. Is het na een maand nog niet goed moet ik terugkomen.

Het probleem is dat ik met fibromyalgie zit (weke delen reuma) en dat ik met vocht en koude wel meer en eerder pijn heb. De oliebollentocht stond gepland en was betaald. Ook wil ik dat gewoon niet missen. Maar dat juist die paar dagen het zo koud en mistig was, was voor mij het probleem. Wetende dat ik dan eigenlijk niet moet fietsen.

Ik ben nu dus ook voor de winter al aan het kijken voor een ander vervoersmiddel. Maar hoop dat ik genoeg herstel om gewoon ook in de zomer weer te kunnen fietsen.

Kortom, deze impact had ik niet verwacht ondanks dat ik wist er wel wat last van te gaan hebben. Maar we gaan het zien en ik laat het hier wel weten. Want de meeting lijkt mij nog steeds leuk.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:55

Gothico wat naar dat je zo geconfronteerd wordt met je ziekte, kan me voorste dat je daarvan baalt. Hopelijk helpt het naderende voorjaar je, en heb je de tijd om een goed alternatief te vinden voor volgende winter.
Zebrastreep ook sterkte gewenst, lijkt me heel moeilijk als je door omstandigheden gedwongen bent je paardje te verkopen, en nog drachtig ook.. wanneer is ze uitgerekend?
Er komt wel veel op je af zo tegelijkertijd met ook nog de verhuizing en alles. Over paar weken is alles hopelijk wat stabieler en kan je lekker met je nieuwe fiets de trails af!
Van de rest heb ik weinig onthouden, sorry!

Lekker die zon hè! Ik was nog een rondje met mijn dochter, maar hadden de warmte wat overschat, korte broek (ik) en tshirt (dochter) was definitief nog te vroeg :(
Maar toch een fijn begin van de week zo, en met drie lange werkdagen in het verschiet heel blij dat het al zoveel langer licht is!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:24

Haha Thami, dat was idd wel een beetje optimistisch. Eind van de week wordt het wel zo warm.

Gothico heftig hoor. Heb je baat bij thermokleding of kleding van back on track? Hoop voor je dat je met het mooiere weer opknapt en straks wel weer fijn kan fietsen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:46

@Thami, Het is zelfs voor het eerst dat ik er zoveel last van heb. Dit moment heb ik nog te veel pijn om te fietsen. Dus heb ik mooi de tijd rond te kijken voor een alternatief. Het zal waarschijnlijk een klein overdekt autootje worden ofzo.

@Marlies, Ik heb zeker baat bij thermoskleding. Maar het wordt mij dan wel snel veel te warm omdat ik uit de koude wind zit in de velomobiel. Dan raak ik dus eerder oververhit. Ik heb mijn vest gewoon aangehad die drie dagen. Die mist bleef koude lucht waar je in rijd waardoor de spieren niet warm werden.
Het opknappen heeft in ieder geval een lange tijd nodig. Maar ik geef niet zomaar op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:04

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:41

@Gothico ; dat klinkt allemaal niet zo fijn . Beterschap :(:)
Hoop dat alles weer in de goede richting gaat , en dat je weer lekker kunt gaan fietsen .

Moedig hoor Thami , in het kort .
Heb vandaag ook nog 70 minuten fietsen staan .
En het is verlokkend met de zon .
Maar na werk is het nog te krapjes om naar buiten te gaan helaas . -O-
Dus ik stap zo op de indoor trainer .
Maar de komende dagen worden veelbelovend {:}

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:01

@Marlies, Ik zou dit zeker kunnen navragen bij de fysio of dit juist kan helpen. (Grappig dat op hun site juist paarden staan)

@T2T, Dank je wel. Ik hoop echt dat als het warmer weer wordt dat de pijn een stuk minder is. Het is helaas mogelijk dat ik niet meer aan het fietsen kom met de velomobiel door zijn gewicht, maar dan hoop ik dat mijn gewone (race)ligfiets wel gewoon kan in de zomer.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:08

Vandaag weer gefietst. Heb de hele paarse route gedaan tot ie in mijn ogen ophield.
Heerlijk gefietst en ging ook erg lekker! Echt weer happy.

Intussen 7kg kwijt vanaf 7 janauri ongeveer. Volg niet echt een dieet maar let gewoon een beetje op.

Afbeelding

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:41

Goed bezig JesdaJinn! Ook fijn dat je resultaat ziet. Kun je ook merken dat je je fitter voelt?

Ik stap zo ook nog maar even op de fiets denk ik. :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:59

Niet perse fitter maar wel aan de kleding.
Ga denk de huisarts even bellen om te kijken of die mij verder kunnen helpen. Baadt t niet dan schaadt t niet

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:58

Goed van je! Het begin is er en dat is al een hele stap.

Hier moe moe, dus vanmiddag de mannen die op de mtb route bezig waren voorzien van koffie en verder wat klusjes thuis aan het wegwerken. Ff aan mezelf denken soms.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:13

Dat doe je goed Marlies :j
Af en toe is het beter even een pauze te nemen .
Ik heb vandaag 1,5 uur op de bank geslapen _O-
En daarna nog 54 min hardgelopen.

@Jesda ; nog gefietst ?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:26

Hier vandaag weer gefietst.
Echt heerlijk dat zonnetje.
Weer hele paarse route gedaan.
Morgen dagje rust.
Zaterdag zit paars dicht ivm salland trail dus ook rust en zondag nog even kijken wat ik ga doen.

Daarnaast vanmiddag nog een uur gewandeld met de honden.
Genoeg beweging denk ik zo :D

Afbeelding

Geen idee hoe we zijn gewandeld maar toch xD
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:01

Lekker toch, paars is een heerlijk rondje.

Time, ik geef er idd soms aan toe. Het zijn hectische weken, mijn ouders moeten over huizen, ik heb volgende week een danswedstrijd voor 30 mensen met een verstandelijke beperking georganiseerd, ga begin april nog een weekend met de meiden fietsen enz enz. En dan bij vlagen die vermoeidheid.

Dus strak regime, op tijd naar bed, gezond eten, dagelijks wel even bewegen maar geen erg vermoeiende dingen en een beetje lief zijn voor mezelf.
Als die vlagen zo blijven, dan ga ik er wel een keer mee op pad. Had laatst het idee dat de Omega 3 hielp, maar deze week is het even weer oliebol.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:33

(Duur)sporters hebben inderdaad een hogere behoefte aan omega 3 .
Verder is het ook verstandig bij moeheid je Ferritine te checken ( ijzer eiwit )
Je HB kan bv goed zijn , maar ferritine laag .
Heb het zelf al eens gehad .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:07

Hmm, goede tip, ga ik even noteren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:36

MarliesV schreef:
Hmm, goede tip, ga ik even noteren.

Die kan vooral wat lager zijn als je nog in de menstruatie leeftijd zit .
Die is bij mij over, dus mijn feritine waarde is beter .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 09:10

Jeetje, je let even niet op en er is ontzettend veel gebeurd. Ook hele verdrietige dingen lees ik. Vooral jouw verhaal Zebrastreel vind ik ontzettend verdrietig. Niet alleen moet je iemand missen, maar het heeft ook verregaande consequenties. En ik snap dat rationeel het de juiste beslissing is, maar wat een verdrietige dat je je jonkie weg moet doen. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je nieuwe huisje en je nieuwe fiets toch af en toe voor een kleine glimlach kunnen zorgen.

Gothico, ik hoop dat jouw gewrichten dit weekend omarmen! En dat met het warmer worden van het weer de komende weken en maanden, dat het weer beter gaat.

En ik hoop ook dat Marlies zich een beetje op kan laden aan het zonnetje. Ik word altijd een beetje manisch van dit weer :):) . Ik heb de afgelopen dagen zoveel energie dat ik het bijna niet meer kwijt kan. Ik besef me dan altijd dat ik in de winter toch op een soort spaarstand leef.

Ik ben weer even afgezakt naar Duitsland. Ze hadden me nodig op mijn vaste vrije dag op het werk en daardoor kon ik een keer op vrijdag vrij zijn zodat ik nu een heel lang weekend vrij ben. Dat ga ik eens goed benutten! Mijn training gaat maandag beginnen, en we trappen af met wat heerlijk Duits gravel!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:54

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:04

Spannend Maaike , vanaf maandag gaat het beginnen .
Success and enjoy je trainingen .

Ik heb ook een nieuwtje . Ik had toch vorig jaar wat vage klachten aan mijn knie .
En die heb ik nu af en toe ook , en soms bij een draai voel ik wat .
Afgelopen donderdag bij een HA geweest , die zelf ook triatleet is .
En heb dan meteen ook een verwijzing voor een MRI gekregen .
En deze afspraak staat voor 24-3 .
Ben benieuwd wat eruit komt , want ik kan niet zeggen dat ik continue pijn heb .

Geniet van het weer allemaal , op de internationale vrouwendag .
Ik ga zo eerst boodschappen doen , voordat de invasie uit Nederland hier aankomt .
En vanmiddag lekker fietsen .