Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:19

En wat fijn van her aanbod van je verloskundige! Heb je dat in ieder geval achter de hand

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:47

Suus_toes: dat klinkt als een heel fijne verloskundige en lief aanbod! Hopelijk heb je een fijne verloskundige/gynaecoloog aanwezig tijdens de inleiding. Inleiding kan gelukkig ook echt fijn gaan!

Redbutton: als je er wat aan hebt kan ik je mijn bevalplan sturen? Die heb ik ook vorige keer gebruikt en gaf mij veel houvast. Uiteindelijk luisterden ze super goed, maar je weet soms niet hoe het loopt en dan is een plan wel heel fijn. Bij m'n eerste luisterden een stuk minder goed.

Ik heb van die grote onderbroeken van de Hema denk ik, maar dan een maat groter dan normaal. En die netbroekjes voor tijdens de bevalling, maar die krijg je ook in het ziekenhuis. Zitten vaak ook in je kraampakket wel.

En ik heb zo'n nachthemd/bevaljurkje met knopen aan de bovenkant, die had ik aan tijdens de bevalling en doe ik nu weer. Lijkt op het officiële bevaljurkje, maar dan niet zo duur :+

Gisteren wiegje en flessenset besteld. Heb een voorraad speentjes ook net binnen en komende zondag al het beddengoed aanschaffen. Alleen nog de poedermelkmachine dan nog kopen en de box hierheen halen en dan zijn we er wel klaar voor! Nog zo'n 6 weken geduld hebben hahaha. Denk dat ik rond 38 weken ook wel ingeleid wordt. Als het aan mij ligt wel in ieder geval :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:45

@jasz ik stuur je even een pb!

Maar dames, dit weer, wat een opluchting. Dat 5 graden en een windje zoveel verschil kunnen maken. Heb 2 dagen amper iets kunnen doen zonder benauwd en misselijk te worden maar nu gelijk weer energie. Zo fijn

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:50

Jaaa zo fijn hé! Ik heb gisteravond denk ik wel 10 keer tegen m'n vriend gezegd hoe fijn ik dit vind :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:59

Haha ik vertel het vandaag ook tegen iedereen :') heb zelfs al stallen en wei uitgetest en in de tuin gewerkt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:00

Ik heb ook gelijk weer energie voor wat klusjes in huis. Nu nog het huis iets verder af laten koelen, maar is al 100 keer beter dan wat het was!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:59

Ah, wat heerlijk voor jullie! Hopelijk blijft het lekker een beetje zo... :) ik vond het natte niet al te hete voorjaar ook geen probleem.

Lekker Jasz dat je de spullen in huis hebt.

Redbutton, mijn bevalplan was vrij summier, maar wel prettig om van te voren even door te spreken. Nu had ik tijdens mijn bevalling ook nog even tijd om wat aam te geven tussen weeën door. De eerste keer was dat niet echt het geval. Fijn dat je van te voren je kan laren checken.

Onze oudste is ziek! Hopelijk snel beter en hopelijk steekt ze niemand aan. Met de baby gaat het goed. Komt nog niet veel aan. We hebben superfijne kraamzorg (halve dagen) en morgen de laatste dag alweer gezien verder alles goed gaat verwacht ze dat aankomen goed gaat. Dus ik blijf rustig doorgaan met verschonen, voeden, krampjes helpen wegwerken en staren naar de slapende baby. En omdat de oudste nu ziek is, is de zorg wel verdeeld. Hij veel met haar, ik doe de baby. Hopelijk slapen we vannacht een beetje.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:01

Vandaag 40 weken, maar kindje maakt weinig aanstalten nog. Je weet dat de datum niet zoveel zegt, maar toch haha. Bedankt voor de tips over dove handen en tintelingen! Ik heb handschoenen die helpen bij artrose/reuma voor de nacht, ik ben sindsdien niet meer wakker geworden met flink pijnlijke handen, dus wie weet ook een tip voor andere. Verder moet ik het vooral accepteren denk ik :)

Hier ook heel blij dat de warmte voorbij is, vind het heerlijk nu buiten! Stuk productiever gelijk, fijn haha

Gefeliciteerd met de baby's!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 17:53

Fenn: Beterschap met de oudste! Dat lijkt mij nog wel een pittig zo met een pasgeboren baby.

LvA1993: Spannend he! Tja het kan morgen geboren worden, maar het kan ook nog wel 10 dagen duren. Je weet het nooit.

Ik had vannacht zo'n kramp in mijn kuit. Echt niet normaal. Het deed zoveel zeer. en mijn man maar mijn voet buigen om de kramp eruit te laten gaan. Heb vandaag gewoon nog last van die kuit. Kramp is wel echt een naar zwangerschapskwaaltje.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 17:56

Slik je wel magnesium? Of multivitamine met magnesium?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 05:32

Inmiddels dag 4 in het ziekenhuis, voor nu heb ik nog geen zwangerschapsvergiftiging maar wel zwangerschapshypertensie. Maar het kan altijd er naartoe evolueren.
Gisteren hebben ze mijn infuus met continue medicatie via spuitpomp gestopt en overgeschakeld naar pilletjes. Nu is het afwachten of dat zo lukt of niet. Misschien kan ik dan nog een paar dagen naar huis maar het kan ook zijn dat het niet lukt en dat ik moet blijven tot de bevalling.
De mogelijke scenario's zijn eigenlijk:
- Alles gaat beter en ik mag nog even naar huis
- Bloeddruk niet onder controle en terug medicatie via infuus
- Bloeddruk opeens te hoog (als in 200/100) en spoedkeizersnede

Met andere woorden, het kan nog alle kanten op. Maar het is wel duidelijk dat mijn klachten enkel erger gaan worden naarmate de zwangerschap duurt, dus ik zal sowieso volgende week moeten bevallen. Ze zijn het nu aan het proberen rekken om de 37 weken te halen.

Annepaardoes, magnesium inderdaad voor de krampen! :j

LvA1993, nu ben ik wel naar die handschoenen :) wat voor iets is het?

Fenn, balen van de zieke oudste! Beterschap!

Jasz, fijn zo de laatste spulletjes!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:09

Kom je wel een beetje tot rust in het ziekenhuis farjen? Volgens mij ben je 1 dag korter als ik, dus dan ben je woensdag op 37 weken toch? Is al bijna, hopelijk lukt dat!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:12

Wij zijn op 27.06.24 ouders geworden van Aidan Jeffrey *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vliezen waren dinsdag op woensdag nacht gebroken en dit mocht max 72 uur zonder weeën maar na 24 uur moet je dan wel worden opgenomen ivm infectie gevaar of worden ingeleid.
Wij hebben voor dat laatste gekozen donderdag ochtend.

Het heeft even geduurd voordat het aansloeg en ik bleef lang op 3 cm hangen maar uit eindelijk rond 14.00u begon het rap te gaan.
Ik ben uiteindelijk om 21.39u in bad bevallen zonder ruggenprik(en daar ben ik best trots op :D )
De bevalling zelf verliep helemaal perfect volgens het boekje.

De nacht was een heel ander verhaal….
Toen wij later op de kamer waren kreeg ik plots last van goed flinke bloedstolsels waarbij ik bij de laatste bijna 1.5 L bloed ben verloren en het heel snel bergafwaarts ging en ik m’n kamer vol had staan met verpleegkundigen en artsen.
Ik moest 2 infusen hebben waar ze in totaal 16 keer voor hebben moeten prikken omdat het snel moest maar mn aderen bleven weg rollen, gelukkig is dit uiteindelijk wel gelukt.
Ze konden niet echt vinden waar het weg kwam dus is er gekeken met de echo, toen zagen ze nog een bloedprop zitten, die is weg gezogen en toen zagen ze ook de boosdoener, er zat nog een stukje vlies in m’n baarmoeder die niet losliet.
Deze is verwijderd en daarna ging het snel beter en stopte het bloeden ook snel.
Ik lag eigenlijk de gehele tijd op randje van flauwvallen en kreeg amper iets mee van het hele gebeuren, maar ik heb wel een moment gedacht, nou dit was het dan :')
De 28e heb ik 2 zakjes bloed toe gekregen en extra medicatie voor mn baarmoeder en zijn wij gister thuis gekomen en gaat alles prima :):)

Kleine man heeft het constant top gedaan! <3

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:02

Gefeliciteerd X_nadia! Wat een heerlijk ventje. <3 En wat een bloedverlies. Succes net herstel.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:12

Gefeliciteerd Nadia! Doe je zelf wel even rustig aan? Klinkt als heel veel bloedverlies.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:22

redbutton schreef:
Kom je wel een beetje tot rust in het ziekenhuis farjen? Volgens mij ben je 1 dag korter als ik, dus dan ben je woensdag op 37 weken toch? Is al bijna, hopelijk lukt dat!

Ik ben dinsdag 37 weken. Maar inmiddels groen licht gekregen en zit ik lekker thuis op de bank *\o/*
Het was het nog spannend deze ochtend, bloeddruk is rond 160/80 dus vonden ze acceptabel.
Dan kreeg ik een ctg deze ochtend maar ze waren niet zo blij met het resultaat. Gisteren was de baby ook al iets rustiger en heb ik er anderhalf uur aan de monitor gelegen en hebben ze even aan mijn buik geschud om ons meisje wakker te maken. Deze ochtend vond de vroedvrouw het nog rustiger. Maar van de medicatie die ik krijg, kunnen ze ook rustiger worden. Dus rond de middag hebben ze dan nogmaals een ctg gedaan en die was veel beter en mocht ik dus naar huis :) Mijn medicatie is verdriedubbeld en als ik twijfel of me slecht voel moet ik terug naar het ziekenhuis. En morgenochtend bel ik naar mijn eigen gynaecoloog om verder af te spreken.

Nadia, gefeliciteerd!! *\o/*
Klinkt wel heftig allemaal, gelukkig doet je kleine man het goed ondanks alles <3 Doe het maar rustig aan! :(:)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:31

Gefeliciteerd Nadia! Wel heftig hoor, zoveel bloedverlies. Hopelijk gaat het wel oké met jou en herstel je snel.

Wat fijn dat je thuis bent Fenn! Wel hoog nog je bloeddruk dan, maar hopelijk blijft het met de medicatie even onder controle en kan je het nog even volhouden zo

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:10

Gefeliciteerd nadia! Klinkt wel heftig zeg. Hopelijk kan je nu lekker genieten

Farjen wat schrikken zeg!! Fijn dat je weer thuis bent. Rustig aan!

Hier had ik een bevalplan. Er is nooit in gekeken :+ nou was ik ook wel erg snel

Hier gaat het heel goed. Begin meer de draai te vinden. Dat direct verliefd zijn op je baby is wel wat een fabeltje. Dat kwam hier toch wel een dag later. Alles moest erg landen. In het begin was het vooral "okee.. en nu?" Haha. Nu heerlijk genieten van ons meissie <3

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:15

Van harte gefeliciteerd Nadia! Voel je je wel een beetje goed nu? Heftige bevalling wel.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:32

Ik had idd ook het bevalplan met mijn eigen verloskundige besproken. Maar toen werd ik medisch en viel ik onder de verloskundige van het ziekenhuis en is er nooit meer naar mijn bevalplan gekeken. :')

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 05:05

Bedankt allemaal! <3
De dag erna(28e) en na de 2 zakjes bloed ging het al snel beter, ik moest die dag nog wel in bed blijven ivm alle draadjes en een katheter.
Toen dat er ‘s avonds uit/af mocht kon ik eindelijk weer douchen en dat heeft echt goed gedaan, 2 vd 3 beste vriendinnetjes(nr 3 ligt zelf ook in de lappen mand := ) waren op dat moment ook op bezoek en dat had ik echt nodig.
Inmiddels kan ik zelf al weer heel wat gelukkig, al moet ik wel rustig aan doen.
Gister wel net even wat teveel gedaan waardoor mij m’n lichaam echt stop schreeuwde.
Maar gelukkig heb ik een hele lieve partner en mama die goed voor ons aan het zorgen zijn en word ik als ik het toelaat bediend tot op m’n botten <3
Al probeer ik het meeste zelf te doen, want ik hou hier helemaal niet van :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:38

Begrijpelijk, wel fijn dat je bloed hebt gehad. Heb ook 2 kennissen die veel bloed verloren en alleen vocht kregen. Die zijn echt nog maanden moe geweest.

Hier een slechte nacht gehad, eerst misselijk en overgeven en daarna een hele actieve baby en wat kramp.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:22

Fijn dat je je al beter voelt Nadia! Bij mij vonden ze het geven van bloed niet nodig (hb was 4,5), maar kan daardoor nog steeds niet goed vooruit door de vermoeidheid en duizelingen. Zo fijn als je wat zelfstandiger wordt.

Vakken van je slechte nacht Redbutton, hopelijk kun je overdag een beetje bijtanken.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:44

Afgelopen vrijdag een controle en echo gehad. Alles gaat eigenlijk goed, zelfs de galzuurwaardes blijven nu stabiel met de medicatie. Met de warme dagen wel echt meer jeuk.. verschrikkelijk. Vrijdag was het mega warm, dus was wel benieuwd naar m'n bloeddruk. Maar die was net zoals anders 100 om 70 :-)

Aankomende vrijdag nog een allerlaatste controle, want dan krijgen we te horen wanneer we ons volgende week mogen melden voor het inleiden. Best wel heel spannend.. een gesprek gehad met een verpleegkundige, en een rondleiding over de verloskamers. We gaan het meemaken, ergens ook wel zin in want dan ben ik van de jeuk af !

@Nadia gefeliciteerd! Hopelijk knap je snel op.

@Farjen beterschap! Fijn dat je naar huis mag nog even.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 04:22

Fijn dat het goed gaat ceciel. En spannend dat het nu zo dichtbij komt!

En wat lastig dat je nog zo moe bent Merel. Hopelijk trekt het snel bij.

Nu wel goed aan het slapen redbutton?

Oh Nadia, wat een goede berichten! Fijn dat je lieve mensen in de buurt hebt. En hoe bevalt het om een baby thuis te hebben?

Fijn dat je naar huis mocht Farjen! Hopelijk blijft de baby nog even zitten.

Lekker dat het genieten nu kan starten kabayo. Alles goed met de pup ook? Lijkt me wel druk een pup en een baby.

Hier gaat het goed! Freek is een makkelijke baby. En mijn vriend en ik zijn nog relaxter dan met de eerste. We zijn inmiddels naar buiten geweest (Freek in de draagdoek) en dat gaat goed. Ik ben dit keer ook goed uit de bevalling en zwangerschap gekomen. Wil later alleen echt geen bekkenklachten, dus probeer goed rustig aan te doen en til de oudste bijvoorbeeld nog niet. Volgende week weer :)