Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:38

Wat een mooie buikjes komen er voorbij!
Ik vergeet steeds een foto te maken.. vandaag toch maar gemaakt:
28+3 vandaag
Afbeelding

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:00

Mooi buikje Gowlan!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:08

Mooie buikjes Goldie en Gowlan!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:57

Thanks allemaal! We zijn er heel blij mee! Qua verbouwen hoeft er in principe niks, maar we willen wel het een en ander aanpakken. We gaan dus even zitten met een vriend die aannemer is om te kijken of we dit jaar al wat willen doen (bv kozijnen vervangen) of dat we er gewoon in gaan en en dan volgend jaar starten. Dus dat scheelt wel een hoop stress, zijn we sowieso op tijd voor het kindje komt.

Mooie buikjes weer! Ik vind het allemaal maar erg snel gaan :') Lijkt bij mij alsof ik elke dag weer dikker ben geworden.

Hebben jullie een cosleeper overwogen? Ik ben nog wat aan het dubben. Ik zag dat je zo ook kan huren. Nog tips of ervaringen?

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:32

Wij hebben een cosleeper gebruikt voor onze 1e dochter en gaan hem nu ook weer gebruiken. Je hebt voor best redelijke prijzen prima cosleepers dus huren zou ik niet zo snel doen, volgens mij ben je niet perse goedkoper uit. Onze dochter heeft er tot een maand of 8 ingeslapen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:44

Zo lang sennas? Dacht ergens gelezen te hebben dat ze er maar e tot max 6 in liggen. Dat na se 6 maanden het niet meer veilig is?

Pf zeg ik nu iets heel geks haha

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:46

Wat een mooie buik foto’s komen er voorbij! Ik moet dat eigenlijk ook eens gaan doen maar krijg het maar niet handig voor elkaar :') .

Wij hebben de cosleeper vorige keer ook een paar maanden gebruikt, was wel heel handig met borstvoeding geven. Merkte wel dat ik zelf wat beter ging slapen toen baby op haar eigen kamer lag, omdat ik dan niet elk klein geluidje hoorde en wakker schoot. Cosleeper hadden we via marktplaats, was nauwelijks gebruikt en niet duur.

@Linn, Zolang ze erin passen zal het wel prima zijn toch? Of je moet echt een Houdini hebben maar dat zal met 6 maanden toch nog wel meevallen?

Hier hebben we gisteren de 27 weken aangetikt, schiet al lekker op 8-) . Morgen weer een rondje bloedprikken voor oa resus en nog een keer de suikertest. En ondertussen druk aan het pinteresten om straks de baby en peuterkamer klaar te kunnen gaan maken.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:53

Ja geen idee hoor!dit is wat Google zegt, daarom was ik iets verbaast. In praktijk moet je gewoon doen wat goed voelt natuurlijk de ene baby is de andere niet.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:19

Ik was heel erg tegen co sleeper :D (lees mijn berichten maar terug)
3 keer raden welke oermoeder nu met een cosleeper naast haar bed slaapt :+

Zie Nu dat ik in het verkeerde topic zit... Hihi. Ik volg meerdere zwangerschaps topics. Maar ik ben dus inmiddels al bevallen....

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:47

linn1502 schreef:
Zo lang sennas? Dacht ergens gelezen te hebben dat ze er maar e tot max 6 in liggen. Dat na se 6 maanden het niet meer veilig is?

Pf zeg ik nu iets heel geks haha

Dat ligt echt aan je baby en het soort cosleeper. Wij hebben een vrij grote cosleeper. Onze dochter is altijd erg lang geweest (ze was al 56cm bij de geboorte) maar heeft er al die tijd prima ingepast. De zijkant was de laatste maanden wel dicht. Ik gaf borstvoeding en vond het ideaal dat ik er niet uit hoefde s nachts dus ze is blijven liggen tot het niet meer kon.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:49

Ik heb getwijfeld, maar ik vind het ook wel erg leuk om het wiegje op onze kamer te zetten waar m'n vader nog in heeft gelegen, en m'n zus en ik ook <3

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:06

Wij gaan ook voor een co-sleeper. Ik denk dat ik de kleine heel graag bij me wil hebben en een echte wieg past niet op onze kamer.
Mocht het toch verschrikkelijk zijn, we kopen ook sowieso een deftige bedje voor op z'n eigen kamertje. Ik ben graag goed voorbereid :o

Overigens vandaag weer controle gehad (28+3). Kereltje groeit als kool (1,3kg al!), urine was weer in orde. Maar weer meer aangekomen dan de gyn graag zag (4kg) %) Stukje vocht (m'n schoenen passen slecht) en afgelopen weekend twee verjaardagen gehad, dus wel flink gegeten, maar ik word direct afgestraft, pffff. Kreeg weer een preek over risico op keizersnede en complicaties en alles. En het was dat m'n suikertest goed was, anders moest ik op dieet... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:16

Wij hebben een mooi beige Chicco cosleeper waar ons zoontje bijna 1 jaar gebruik van heeft gemaakt. Ideaal ook met vakantie.

Deze deed ik nooit open waardoor ik later bedacht dat een gewone wieg hetzelfde werkt en ook prima voldoet.

Voor 85 euro ga ik hem verkopen.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:20

Jeetje ik was 2 weken op vakantie maar jullie hebben flink doorgekletst . Wij hadden vorige keer ongeveer 4 maanden de co-sleeper gebruikt en daarna nog 2 maanden het ledikantje op onze kamer omdat de co-sleeper toen wat smal werd. Ik vond het heerlijk maar daarna stiekem ook heerlijk dat ze op haar eigen kamer sliep, want ik lag toch wel echt op alle geluidjes.

Volgende week ben ik alweer 30 weken, gaat zo snel dit keer :-D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:28

Wij hebben zo’n heel klein ledikantje wat we naast ons bed hebben staan. Ik heb geen borstvoeding gegeven en wil dat nu ook niet, dus voor ons werkte het prima zo. Volgens mij heeft ons zoontje daar tot een maand of 6 in gelegen, toen werd het te klein.

Wat vervelend Rebel! Is de baby ook aan de grote kant dan? Of heeft een mogelijke keizersnede een andere reden?

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:04

Wij hadden gister de 20 weken echo. Alles was goed dus dat is een hele opluchting.
Ze had ons nu ingeschat op 6 december. Dus van 15 naar 12 naar 9 naar 6 december.
Meestal is de eerste laat toch? Dan komt het mooi tussen sinterklaas en kerst.
Al zou ik dicht bij sinterklaas minder erg vinden als bij kerst. Daar heb je niet zo lang "last" van lijkt mij.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:01

Ik was bij de eerste uitgerekend op 3 december. Ingeleid op 21 november en hij werd de 23e geboren.
Sowieso met kerst weer rood vlees eten en wijn drinken _/-\o_

Wij wilden ook geen co-sleeper maar hebben dat op dag 2 al besteld. Ik had geheel nostalgisch de wieg waar ik zelf in gelegen had opgeknapt en deze klaar gezet maar het ding bleek heel laag en totaal niet handig. Co-sleeper naast het bed (merk was maxicosi) en ik kon veel rustiger slapen. Ik kon hem zien en als hij begon te mekkeren deed ik mijn hand op zijn buik, dan werd hij rustig.
Mijn zoontje was/is heel groot en was er met drie maanden uit gegroeid. Toen is hij op zijn eigen kamer in ledikant gaan slapen.

Ik vond de elektrisch te verwarmen kruik ook een verademing. Geen gevaar op lekken bij de baby en ook niet zo loeiheet. Terwijl ik hem verschoonde deed ik het ding in de “lader” en hij was warm zodra ik klaar was. Die kruiken met kokend heet water vond ik doodeng. Wij hebben ook in die paar weken dat je dat gebruikt 2x gehad dat het ding toch ging lekken. Dat test je wel voordat je het bij de baby legt dus gelukkig nooit in de buurt van de baby gehad.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:33

Handig al die ervaringen! Wel een cosleeper naast het bedje dus. Zijn ook zo weer verkocht natuurlijk.

Doen jullie ook bepaalde oefeningen ter bevordering van de bevalling en/of herstel erna?

Leuke buikfotos allemaal! Ik heb er ook net een gemaakt met 20 weken. Vanochtend weer helemaal goed gekeurd bij de 20 weken echo :)

Afbeelding

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:06

Onze eerste is ook geboren met 37+2 dus nee een eerste is niet altijd laat haha!

Wij hebben een wiegje dat naast ons bed past, bij nr 1 schoof ie de hele slaapkamer door, wat wij ideaal vonden! Meneer heeft 6 maand er in gelegen (maar was een kleintje, dus dat past dan ook langer)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:00

O ja, die kruik de hele tijd. Was ik alweer even vergeten :') . Welke hadden jullie Lisitano? Klinkt wel ideaal.

Ons zoontje werd geboren met 39+6, dus ook niet te laat haha. Had zelf wel verwacht dat het nog even ging duren, maar ineens had ie haast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:45

Dat vd kruik, wat een goede tip!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:51

Saskia89 schreef:
Wat vervelend Rebel! Is de baby ook aan de grote kant dan? Of heeft een mogelijke keizersnede een andere reden?

Geen idee of hij groot is of niet. https://srhr.org/fetalgrowthcalculator/#/ zegt bij 75% qua gewicht, lengte weet ik niet.
Ze heeft het over grotere kans op keizersnede, maar niet hoeveel procent. Van 2 naar 3% is niet veel, maar wel meer natuurlijk (als voorbeeld). We hebben het gevoel dat de gyn alles perfect wilt hebben en weinig marge laat. Juist omdat ze zegt dat mijn bloeddruk, urine en de baby zelf steeds perfect in orde zijn. En dan er zo over valt mbt mijn gewicht, terwijl ik vijf minuten ervoor nog zei dat ik wel redelijk vocht vasthou. Het zijn echt maar een paar kg. Ik gebruik een tabel van UZ Leuven voor mijn gewicht en als ik dat plot, zijn haar bemetingen tegen de bovengrens (nooit er over) en mijn bevindingen om de middenlijn.

Siep, mooi buikje <3
Ik doe deze oefening tegen bekkenpijn: https://www.youtube.com/watch?v=emVQs_AsXKk&t=217s&ab_channel=motelmama
Daarnaast superman, cat-cow, child's pose en 360 breathing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:02

Rebel_Jits schreef:
Saskia89 schreef:

Geen idee of hij groot is of niet. https://srhr.org/fetalgrowthcalculator/#/ zegt bij 75% qua gewicht, lengte weet ik niet.
Ze heeft het over grotere kans op keizersnede, maar niet hoeveel procent. Van 2 naar 3% is niet veel, maar wel meer natuurlijk (als voorbeeld). We hebben het gevoel dat de gyn alles perfect wilt hebben en weinig marge laat. Juist omdat ze zegt dat mijn bloeddruk, urine en de baby zelf steeds perfect in orde zijn. En dan er zo over valt mbt mijn gewicht, terwijl ik vijf minuten ervoor nog zei dat ik wel redelijk vocht vasthou. Het zijn echt maar een paar kg. Ik gebruik een tabel van UZ Leuven voor mijn gewicht en als ik dat plot, zijn haar bemetingen tegen de bovengrens (nooit er over) en mijn bevindingen om de middenlijn.

Siep, mooi buikje <3
Ik doe deze oefening tegen bekkenpijn: https://www.youtube.com/watch?v=emVQs_AsXKk&t=217s&ab_channel=motelmama
Daarnaast superman, cat-cow, child's pose en 360 breathing.

Wat bijzonder. Een keizersnede wordt toch niet zo gemakkijk besloten lijkt mij.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:03

Soozly heet het, ik moest het even opzoeken: https://www.mamaloes.nl/a3-soozly-elekt ... ruik-64603

Siep, wat een prachtige buik <3

Rebel, ik zou daar ook helemaal zenuwachtig van worden. Als je nou ontzettend veel overgewicht zou hebben begrijp ik haar zorgen. Dit is nou juist zo’n periode waarin je jezelf even extra zou moeten gunnen, dan bedoel ik niet snaaien tot je omrolt maar toch wel dat koekje bij de koffie. Goed dat je zelf ook op de hoogte bent van de gemiddelde cijfers. Zo’n gemiddelde zegt ook niet alles; die ontstaat ook door mensen die veel lager of hoger scoren op die lijn. Wat vervelend zeg. Heb je het daar ook over gehad met haar?

Mijn buik wordt steeds groter. Ik kwam vandaag een bekende tegen die 36 weken zwanger is en zo’n keurige buik had. Ook de tweede. Ik was bijna net zo groot :+

Afbeelding

Geen last van, behalve met uit de kuipstoel komen en bukken :)) Ik kan nog steeds hardlopen *\o/* en ik doe nog behendigheid met mijn hond. Daar heb ik soms wel wat pijn van, sprinten en draaien.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:23

MaTuMi, fijn dat de 20 weken echo goed was.

Mooie buik Siep!

Irritant dat gezeur over je gewicht Rebel. Ik zou goed blijven eten en je er niet te veel van aantrekken.

Lisitano ook een mooie buik <3 Fijn dat je alles nog kunt doen.

Onze dochter is geboren met 40+5 dus ik ben wel na de uitgerekende datum bevallen.

Wij zijn net weer goedgekeurd bij de verloskundige. Hier was er ook gedoe over m’n gewicht maar ik was nu netjes 2 kilo aangekomen in 4 weken dus ik hoef geen suikertest te doen.

Mijn buik is echt groot dus ik krijg continu vragen of ik al verlof heb en op de peutergym kreeg ik zelfs de vraag of de baby erbij zou zijn na de zomervakantie :')

Dit was zondag met 25+2.
Afbeelding