Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 23:16

Dank voor het welkom :)

Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat zijn. Ze gaven al aan dat de eerste 3 keer heel pittig gaat zijn en zodra ik daar doorheen ben het echt motiverend en leuk moet zijn.

Vanmiddag wat kleding en zo’n fietsbroek gehaald := ben er iig klaar voor.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:12

Wel fijn dat ze een winstwaarschuwing afgeven. Dat je verwachtingen wel reëel zijn ook :j zet 'm op...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:25

Alles is pittig als je het voor het eerst doet, maar komt goed! :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:08

Zou ik mij ook mogen melden? Ik ben Alet, 35, Drent en ik loop hard, doe aan survivalrun en kitesurfen. En zo nu en dan sleept de vent mij mee naar de sportschool omdat het wel goed is om soms ook nog even iets anders te doen :Y) Survivalrun zit tegen de zomerstop (6 weken) aan en het is in die periode vrij trainen. Het is wel fijn om dan een virtuele stok achter de deur te hebben :))

Ik heb afgelopen zondag 2 uur op het water gestaan, maandag 5k hardgelopen, gisteren survivalrun gehad, vanmorgen 4k hardgelopen. Dus wat dat betreft genoeg beweging :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 11:24

Volgende week ben ik vrij en ga niet op vakantie. Daarbij heb ik voor mezelf de challenge gesteld om elke dag iets aan sport te doen.
Dat kan zijn van een half uurtje yoga of hardlopen tot aan een uur crossfit of krachttraining. Ben heel benieuwd of het lukt en hoe het bevalt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:00

@Josien: mooi voornemen! :)

Ik heb vanmorgen total body gedaan. Niet mijn ding maar vanavond kan ik niet, dan ga ik met het paard op pad, voor het eerst :D

Morgenavond staat bodypump gepland. Maar als het mooi weer is, ga ik paardrijden. Vrijdagavond sowieso rijles. Zaterdagochtend staat bodypump gepland en daarna door om paard te rijden maar met 31 graden, wordt het vroeg opstaan en paard rijden. En bodypump skippen. Komt zondagochtend dan wel weer.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:46

Allemaal goede plannen!

Ik heb het overleefd *\o/* ging goed en heb goed mee kunnen doen.

Ben benieuwd hoe ik morgen uit bed kom. Mijn benen hebben het nu al een partijtje zwaar. :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:32

En hoe is het vandaag met de spierpijn? :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:43

Slecht _O-
Man o man, traplopen of naar het toilet gaan is een regelrechte marteling :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:52

A_nouk schreef:
Slecht _O-

Hahahaha :') sterkte! :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:03

Sterkte met de spierpijn. Flink water drinken!

Zertab: tipje, let zondag wel even goed op het weer. schijnt weer eens te gaan onweren...

Hier vanavond nog even trainen. Vrijdag even goed kijken wat handig is qua hitte. Denk in de ochtend toch maar mijn 9 minuten Benchmark (2 min inlopen, 5 op tempo, 2 uitlopen) doen. Kan ik daarna beginnen met een nieuw loopschema. Hoe doen jullie dat allemaal met die warme temperaturen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:04

@Anouk: Aah sterkte! Volgende keer heb je minder spierpijn!

@Winged: zaterdag niet en zondag ga ik bodypumpen dus ik mis even de link met onweer? ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:11

Ohh ik las verkeerd. Las zondag rijden :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:45

Winged schreef:
Ohh ik las verkeerd. Las zondag rijden :)

Jaa kan prima toch? Bedoel als het gaat rommelen stap je af.
Maar weet niet of ik ga rijden zondag, ligt aan het weer. Als het veel geregend heeft of regent dan niet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:22

A_nouk schreef:
Slecht _O-

Je weet dat de tweede dag het ergste is hè? 8-) haha, komt vast goed.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:05

Ik ga gewoon doorzetten met het warme weer. Als ik nu al opgeef dan gaat het niets worden.

Ja, i know dat het op de tweede dag erger is.. erg genoeg. Kijk er nu al naar uit :') gelukkig werk ik morgen thuis en hoef ik niet 4 trappen op _O-

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 19:54

Musli wielrennen wil ik ook gaan oppakken. Ik heb recent een fiets gekocht. Maar mijn zomerse zeilschema zit zo vol, dat ik eigenlijk de rust niet echt vindt om het fietsen op te gaan pakken. Misschien even laten en dit voorjaar op gaan inzetten.

Welkom Anoek en Alet!

Alet jouw kitesurfen en survivalrun wil ik ook nog eens doen. Wat een leuke sporten beoefen jij.

Succes met je challenge Jorien!

Vorige week maandag een rondje op de sup gedaan. Die hobby heeft goed uitgepakt deze zomer.
Dinsdags wezen toerzeilen. De avond wedstrijd was afgelast vanwege kans op onweer.
Woensdags zei de schipper onze avondwedstijd af en heb ik zeilles genomen op de vereniging. Echt wel fijn dat ik toch gewoon het water op gegaan ben.
Donderdags hardlooptraining (die echt steeds slechter lijkt te gaan wbt mijn conditie) en savonds zeilles.
Vrijdags lekker uitgerust, en ik merkte dat ik deze keer mentaal ook rust had om te niksen.
Zaterdag en zondag een zware zeilwedstrijd gevaren. Van genoten. Maar ook heel veel blauwe plekken opgelopen door de harde wind.

Naast dat sporten een fijne uitlaatklep is komt de beweging ook mijn gezondheid ten goede.
Vanaf september gaat het zeilen langzaam minder worden, dus wil rustig aan een beetje gaan nadenken over mijn winterplannen. Misschien eens pilates proberen dit jaar?
In ieder geval weer nieuwe hardloopdoelen stellen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 21:22

@LMM wat heb je weer veel gezeild afgelopen week. Respect hoor, hoe je dat combineert met de rest van het dagelijks leven :j

Hier net terug van een rondje hardlopen. Het was uiteraard verschrikkelijk warm, maar het ging uiteindelijk best ok. Had een training gemaakt van 6x 5 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen tussendoor in verband met de warmte. En dat werkte best goed :D totaal 6,2km ofzo, helemaal prima.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:02

A_nouk schreef:
Ik ga gewoon doorzetten met het warme weer. Als ik nu al opgeef dan gaat het niets worden.

Ja, i know dat het op de tweede dag erger is.. erg genoeg. Kijk er nu al naar uit :') gelukkig werk ik morgen thuis en hoef ik niet 4 trappen op _O-

Hoe was het vandaag met de spierpijn?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:45

@LMM, lijkt me zo gaaf dat zeilen. 8-)
@MuSli, klinkt als een mooi rondje! Ik hoop over een tijd als mijn spieren me meer helpen met mijn balans (probleem voeten hier :j ) dat ik ook langzaam kan beginnen met wat hardlopen op de band. Vond het altijd wel inspannend.

@Zertab Spierpijn in mijn bovenbenen, zo rond de knie, is er nog maar het wordt gelukkig wel minder.

Ik mag over een kwartiertje naar PT. Benieuwd wat we vandaag gaan doen *\o/*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:51

Wat is iedereen lekker bezig!
Spierpijn kan echt heel erg zijn, maar ergens ook wel weer lekker ofzo.

Vrijdag lekker wat baantjes gezwommen, gisteren ook gezwommen en een uur gesupt. Mijn armen en core waren best een beetje verzuurd.
Nu ben ik energie aan het verzamelen voor de sportschool.

Hoe was de personal training Anouk?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:03

Josien_ schreef:
Wat is iedereen lekker bezig!
Spierpijn kan echt heel erg zijn, maar ergens ook wel weer lekker ofzo.

Vrijdag lekker wat baantjes gezwommen, gisteren ook gezwommen en een uur gesupt. Mijn armen en core waren best een beetje verzuurd.
Nu ben ik energie aan het verzamelen voor de sportschool.

Hoe was de personal training Anouk?

Goed bezig @Josien. Zwemmen kan ook heel intensief zijn en suppen is sowieso flink zwaar op de armen... :j

Hier vanochtend naar mijn ouders hardgelopen (iets meer dan 10km). Kon ik mooi zo even combineren. Gelijk gelopen én mijn ouders bezocht :P man en zoon kwamen daar met de auto naartoe en ik kon met de auto weer mee terug :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:19

Lekker bezig iedereen!

Gisterochtend paard gereden.. maar om 9:30 was het eigenlijk al super warm -O-
Dus 20 minuten gereden, alleen stap en drafje. Verder wel druk rondom stal dus toch pas 11:30 thuis en 10.000 stappen verder.

Vanmorgen uurtje bodypump gedaan.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:06

PT was oprecht heel fijn. Heb best wat balans problemen door mijn ongelukkige :+ voeten en rechts best een verschil in kracht door 2 operaties aan mijn pols. En dan is begeleiding wel echt enorm fijn. Ze heeft duidelijk de juiste spiergroepen ook aangepakt _O-

Ik was absoluut niet kapot maar man o man wat heb ik een spierpijn.

Jullie zijn zo te zien ook lekker actief geweest!
Wat heerlijk zwemmen. Ik heb nog getwijfeld een sportschool wat verder weg te pakken omdat er ook een zwembad bij zat. Was alleen zo duur -O-

Houden jullie ook je voeding bij?
Ik doe het nu sinds een weekje in myfitnesspal. Vind het alleen nog wat lastig om mijn basis calorieën te bepalen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:28

Ik hou mijn eten ook bij met MFP. Wil graag nog een paar kg kwijt. Dus dan is het wel handig om een beetje inzicht te krijgen in wat er naar binnen gaat en hoe dat van invloed is op gewichtsverschillen :j