Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:11

Mooie aanwinst BeFunny!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:40

Oh ja, fijn! Ik zit er wel eens over te denken om een roeitrainer aan te schaffen, maar ik denk dat ik daar naast 2x per week krachttraining en in de zomer ook nog 1x per week wielrennen niet zoveel mee doe :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:46

poes schreef:
Onderhuids vet isoleert enorm goed, kijk maar naar walrussen.

Moest wel een beetje lachen om deze vergelijking :D
Billy, wat rot dat je conditie zo waardeloos is na covid. Lijkt me erg frustrerend.

Hier sinds 1 jan 2,2 kg kwijt. Ben eigenlijk heel tevreden, eten kan nog wel iets beter, maar ik ga in ieder geval niet over mijn kcal doel heen. Overigens staat die best hoog (1950 kcal), ben echt blij dat ik daarmee goed afval.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:49

Ik heb hem in de woonkamer gezet en ben voornemens elke avond 20-30 min erop te staan.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:13

Ik merk dat ik weer een beetje terug begin te vallen en toch weer 'even snel iets eten' en dan toch weer iets pak wat helemaal niet gezond is. Ik heb net bananenbrood muffins met blueberrys en een bananenbrood cake met appel gebakken. Dan kan ik tenminste daarvan iets eten als ik weer snaai trek heb..

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:16

Dropneus95 schreef:
Ik merk dat ik weer een beetje terug begin te vallen en toch weer 'even snel iets eten' en dan toch weer iets pak wat helemaal niet gezond is. Ik heb net bananenbrood muffins met blueberrys en een bananenbrood cake met appel gebakken. Dan kan ik tenminste daarvan iets eten als ik weer snaai trek heb..

Klinkt goed! Heb je een recept van de bananenbrood met appel? :9

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:20

Renee1991 schreef:
Oh ja, fijn! Ik zit er wel eens over te denken om een roeitrainer aan te schaffen, maar ik denk dat ik daar naast 2x per week krachttraining en in de zomer ook nog 1x per week wielrennen niet zoveel mee doe :')

Roeitrainer lijkt me ook wel goed. Goede krachttraining voor je armen en buik. Had een bericht gestuurd naar een sportschool. Want heb nog nooit in een sportschool gesport. Maar zou daar wel kennis Millen maken met de roeitrainer en andere apparaten en ook wel in zumba of aerobics in een groepje. Even afwachten of er reactie komt. 1 of 2 x in de week naar sportschool om de hoek moet te doen zijn.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:58

Ik weet niet of ik hier op de goede plek zit maar ik ga ook afvallen!!
Ik weeg op het moment 55,9 kilo wat helemaal niet zwaar is. Ik wil gewoon conditie opbouwen en slanker worden :).
Ik ga daarom voornamelijk de borst, buik en bil oefeningen doen.
Ik ga thuis beginnen, en misschien als ik er behoefte voor heb naar de sportschool.

Heeft iemand nog tips hoe je goed kan beginnen?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:00

Vliendertje schreef:
Dropneus95 schreef:

https://www.leukerecepten.nl/recepten/b ... -rozijnen/

Hier staat met rozijnen, maar die laat ik zelf achterwegen. Ik vind hem erg lekker! :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:06

fotolijstje schreef:
Ik weet niet of ik hier op de goede plek zit maar ik ga ook afvallen!!
Ik weeg op het moment 55,9 kilo wat helemaal niet zwaar is. Ik wil gewoon conditie opbouwen en slanker worden :).
Ik ga daarom voornamelijk de borst, buik en bil oefeningen doen.
Ik ga thuis beginnen, en misschien als ik er behoefte voor heb naar de sportschool.

Heeft iemand nog tips hoe je goed kan beginnen?

Borst/buik/bil

Kijk eens op you tube naar Cross fit thuis voor beginners. Bijvoorbeeld deze https://youtu.be/r7bBe0Sfkgg

Of naar Aerobics voor beginners of evt Zumba.

Dan kun je mee doen daarmee ;)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:09

Ondanks thuis zitten met corona zijn we in de maand januari toch 4,7kg afgevallen.
Ik weet alleen niet waar vanaf :') ik zie namelijk niks aan mezelf.

Ik wil mijn buik graag strakker hebben. Is simpelweg wandelen en met de crosstrainer dan genoeg?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:11

Heb je geen foto van begin januari van jezelf, Indi_Vito? Dat je nu foto's van toen en nu naast elkaar kan leggen voor vergelijking?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:13

Roeitrainer en crosstrainer vond ik de fijnste apparaten in de sportschool :j

Zumba heb ik ook nog geprobeerd, wat was dat erg zeg :') Prachtige Zuid Amerikaanse dame die de les gaf, hartstikke soepel dansen met een flair waar je u tegen zegt. En dan mijn reflectie in de spiegel... Een wirwar van armen en benen die steeds precies de andere kant op gaan dan die van de rest van de groep. Dat was het niet voor mij zeg maar :+

Ik heb net wel een aardige workout gehad! Er komt een stuk moestuin achterin de tuin van 5 bij 3 meter en daar lag nog een terras. Die heb ik er net uit getrokken. Zonnetje erbij, flink zweten met die grote grindtegels :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:59

Indi_Vito schreef:
Ondanks thuis zitten met corona zijn we in de maand januari toch 4,7kg afgevallen.

Ik wil mijn buik graag strakker hebben. Is simpelweg wandelen en met de crosstrainer dan genoeg?

Ja maar je moet wel geduld hebben en je kunt achterwaarts en dan een beetje door je benen zakken en naar achter hangen dan train je wat meer je buikspieren zeg maar (Er zijn ook filmpjes van)

Ondertussen ben ik gebeld door de sportschool. Morgen ochtend heb ik een soort van proefles. Ik vroeg en wat voor les. Toen zei ze dat mag je kiezen. Ze noemde de keuzes op echt veel dat het me duizelde. Toen zei ze maar je kan ook gewoon fitness doen en kijken hoe het werkelijk met je conditie gesteld is (ik krijg ook een conditie test waar ik aan kan geven ook dat ik Corona gehad heb) en daar aan de hand van kan ik kiezen wat past en wat ik leuk vind. Dus toen zij ik ja dat klinkt beter :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:51

Indi_Vito schreef:

Je kan helaas niet kiezen waar je vet wil verliezen. Dus in principe is alle beweging en goed om vet te verliezen. Zeker als je nu niets doet is wandelen en crosstrainer een goede start. Kies bij wandelen ervoor om wel flink door te stappen. Of je buik dan uiteindelijk strakker wordt is even afwachten.

Be funny, ja er is zoveel keuze in de sportschool, maar vaak kun je wel een beschrijving vinden en op basis daarvan kiezen wat je aanspreekt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:56

Nou ik kwam er ineens achter dat ik niet naar binnen kom ivm geen corona toegsngs bewijs. Dus ik kan niet naar de sportschool dus heb het afgezegd gelijk.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:14

Lieke schreef:
Indi_Vito schreef:

Je kan helaas niet kiezen waar je vet wil verliezen. Dus in principe is alle beweging en goed om vet te verliezen. Zeker als je nu niets doet is wandelen en crosstrainer een goede start. Kies bij wandelen ervoor om wel flink door te stappen. Of je buik dan uiteindelijk strakker wordt is even afwachten.

Be funny, ja er is zoveel keuze in de sportschool, maar vaak kun je wel een beschrijving vinden en op basis daarvan kiezen wat je aanspreekt.

Volgens mij heeft iedereen idd altijd een plek waar je eerst los gaat qua afvallen. Bij mij altijd eerst onderkin, dan mijn bovenbenen, dan heupen en daarna pas buik. Kwestie van volhouden bij mij dus. Misschien die stukken gaan meten Indi, ik zie het ook niet altijd direct in de spiegel, maar wel met meten.

Gaat ook niet in een maandje dat ik echt iets zie, was het maar zo'n feest :')

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:32

Aan diegene die een roeitrainer willen aanschaffen.

Ik "was" een competitief roeier en roei nog dagelijks thuis en 2x per week op het water .. dus hier de tips;;

1 * Koop een degelijke roeitrainer, lucht of waterweerstand zijn het meest geschikt voor een degelijke trainer. Deze zijn ook beter geschikt voor dagelijks of langdurig gebruik.
Wil je de echte full experience en heb je wat budget, ga dan voor een flowboard erbij. Dit is een soort van balansbord voor onder je roeiapparaaat zodat je tevens ook je balans moet houden (zoals op het water).

2 * Laat je GOED begeleiden!!
Roeien kan iedereen, maar degelijk roeien niet!
Hou je roeien makkelijk en lang vol, dan doe je het wrs niet op de juiste manier!
In roeien is je beweging en het afmaken van je slagen héél belangrijk. (Zoals op het water).
Een verkeerde houding een beweging kan je veel zuur opbreken want je gaat je hele lijf verkeerd belasten. Dit voel je mss niet meteen, maar op langere termijn wel.
Zorg dus dat je goede begeleding hebt zodat je de correcte houding en beweging maakt.
Begin ook altijd traag!! Zodat je je echt focust op bovenstaande punten.
(Schouder/nek en lage rug geven vaak problemen bij verkeerde houding)

3 * Roei zonder straps om je voeten!! Dan ben je zeker dat je de juiste spieren gebruikt.
Met straps gaan vele mensen hierop rekenen en trekken ze hun dus bvb terug naar voren. Héél erg fout! Je moet de beweging maken vanuit je benen en je "core".

4 * als je intensief gaat roeien, zorg zeker voor andere oefeningen en ...
Alleen roeien zorgt ervoor dat je rechte buikspieren verkortten en je uiteindelijk lage rugpijn ed. Kan krijgen. Zorg dus voor een goede balans en zeker ook je schuine buikspieren en rug bijtrainen!
Dit kan ook op/naast de roeitrainer, maar doe het zeker wel!

5 * vind/wil je geen begeleiding. Kijk dan zeker voldoende filmpjes van professionele roeiers! Genoeg te vinden met goede uitleg en extra training bvb.
Maar focus je echt op die houding.
Ga liever te traag dan te snel.
Als beginner zou je na 1500 a 2000m op de goede manier roeien eigenlijk al best "dood" moeten zijn. (Dit is voor mij basis training met lage weerstand, hogere weerstand vaak zelfs maar 500m interval bvb).
Kan je dus langer dan 30min of 2000m nog intensief doorroeien en ben je niet vermoeid, doe je wrs iets fout of ...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:06

Dropneus95 schreef:
Vliendertje schreef:

https://www.leukerecepten.nl/recepten/b ... -rozijnen/

Hier staat met rozijnen, maar die laat ik zelf achterwegen. Ik vind hem erg lekker! :D

Komt net uit de oven en ruikt heeeeerlijk! :9
Gelukkig mag ik nog een snack vanavond :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:09

BillyJ schreef:
Aan diegene die een roeitrainer willen aanschaffen.

Ik "was" een competitief roeier en roei nog dagelijks thuis en 2x per week op het water .. dus hier de tips;;

1 * Koop een degelijke roeitrainer, lucht of waterweerstand zijn het meest geschikt voor een degelijke trainer. Deze zijn ook beter geschikt voor dagelijks of langdurig gebruik.
Wil je de echte full experience en heb je wat budget, ga dan voor een flowboard erbij. Dit is een soort van balansbord voor onder je roeiapparaaat zodat je tevens ook je balans moet houden (zoals op het water).

2 * Laat je GOED begeleiden!!
Roeien kan iedereen, maar degelijk roeien niet!
Hou je roeien makkelijk en lang vol, dan doe je het wrs niet op de juiste manier!
In roeien is je beweging en het afmaken van je slagen héél belangrijk. (Zoals op het water).
Een verkeerde houding een beweging kan je veel zuur opbreken want je gaat je hele lijf verkeerd belasten. Dit voel je mss niet meteen, maar op langere termijn wel.
Zorg dus dat je goede begeleding hebt zodat je de correcte houding en beweging maakt.
Begin ook altijd traag!! Zodat je je echt focust op bovenstaande punten.
(Schouder/nek en lage rug geven vaak problemen bij verkeerde houding)

3 * Roei zonder straps om je voeten!! Dan ben je zeker dat je de juiste spieren gebruikt.
Met straps gaan vele mensen hierop rekenen en trekken ze hun dus bvb terug naar voren. Héél erg fout! Je moet de beweging maken vanuit je benen en je "core".

4 * als je intensief gaat roeien, zorg zeker voor andere oefeningen en ...
Alleen roeien zorgt ervoor dat je rechte buikspieren verkortten en je uiteindelijk lage rugpijn ed. Kan krijgen. Zorg dus voor een goede balans en zeker ook je schuine buikspieren en rug bijtrainen!
Dit kan ook op/naast de roeitrainer, maar doe het zeker wel!

5 * vind/wil je geen begeleiding. Kijk dan zeker voldoende filmpjes van professionele roeiers! Genoeg te vinden met goede uitleg en extra training bvb.
Maar focus je echt op die houding.
Ga liever te traag dan te snel.
Als beginner zou je na 1500 a 2000m op de goede manier roeien eigenlijk al best "dood" moeten zijn. (Dit is voor mij basis training met lage weerstand, hogere weerstand vaak zelfs maar 500m interval bvb).
Kan je dus langer dan 30min of 2000m nog intensief doorroeien en ben je niet vermoeid, doe je wrs iets fout of ...

Wat zou een goeie roeitrainer zijn voor thuis ?
Dat blijft lastig natuurlijk.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:07

BillyJ dankje voor de heldere en duidelijke uitleg! :D

Dat recept hierboven van het bananenbrood met appel ziet er ook erg goed uit!! <3
Hier had ik amandelmeel gebruikt. Speltmeel heb ik nog nooit gehad.

Mijn baked oatmeal moet wel echt nog wat fine tuning hebben maar in t algemeen wel heel erg tevreden :D Nu heb ik eindelijk wat meer opties voor ontbijt :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:51

Ik had van de week dat ei gemaakt met banaan en kaneel. Lekker joh en snel. Bedankt voor die tip.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:33

Ik ben sinds ik begonnen ben echt praktisch niks afgevallen :')

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:52

theadora99 schreef:
Ik ben sinds ik begonnen ben echt praktisch niks afgevallen :')

Dat lijkt mij echt demotiverend!!!
Heb je daar hulp bij? Evt iemand die mee kijkt naar Voeding schema ?

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:28

Hier hetzelfde helaas. Sinds 1 januari heb ik een calorie limiet op 1500 (en hier ga ik ook echt niet overheen, dit check ik dmv wegen) en sport ik 5 a 6 keer in de week (2x spinnen en de rest kracht)
Ook drink ik voldoende water. Toch ben ik nog niks afgevallen...
Ik zit er over na te denken om mijn bloed te laten testen op de schildklierwaardes bij de huisarts. Ook omdat ik al jarenlang zeer vermoeid ben en overal in slaap kan vallen. Ook heb ik periodes dat ik echt te veel haar verlies en heb ik geregeld last van mijn darmen.
Denken jullie dat het eventueel aan de schildklier kan liggen en hebben jullie hier ervaring mee? :)