Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:Hier krijgt iedere gezonde 30+er moderna. Op zich niet raar. Er is de eerste twee rondes minder van weggeprikt dan van pfizer dus er zal meer ‘over’ zijn. Zeker omdat de dosis gehalveerd kan worden voor de booster dus dubbel zo veel dosissen beschikbaar.
purny schreef:Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.
Nu maar hopen dat het goed gaat, ik wil als griepprikker wel graag morgen een afspraak maken. Zal het morgen voor het andere deel gewoon via internet gaan?
Nathalie18x schreef:Inderdaad, er kan een allergie zijn voor de hulpstoffen. Eerst werd de Moderna booster alleen bij 60+ gegeven maar nu dus ook 50+ omdat die leeftijd natuurlijk nu aan bod komt. Zorgpersoneel wat niet bij de GGD gevaccineerd wordt en onder de 50 is krijgt op sommige plekken wel gewoon Moderna geloof ik. Het blijven beide gewoon mRNA vaccins
Nikass schreef:lizy29 schreef:Hier krijgt iedere gezonde 30+er moderna. Op zich niet raar. Er is de eerste twee rondes minder van weggeprikt dan van pfizer dus er zal meer ‘over’ zijn. Zeker omdat de dosis gehalveerd kan worden voor de booster dus dubbel zo veel dosissen beschikbaar.
Bedoel je met "hier" Frankrijk?
Krijgen "ongezonde" mensen geen moderna? Waarom niet? Weet je daar iets van?
purny schreef:Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.
Nu maar hopen dat het goed gaat, ik wil als griepprikker wel graag morgen een afspraak maken. Zal het morgen voor het andere deel gewoon via internet gaan?
Pandora2 schreef:Nathalie18x schreef:Inderdaad, er kan een allergie zijn voor de hulpstoffen. Eerst werd de Moderna booster alleen bij 60+ gegeven maar nu dus ook 50+ omdat die leeftijd natuurlijk nu aan bod komt. Zorgpersoneel wat niet bij de GGD gevaccineerd wordt en onder de 50 is krijgt op sommige plekken wel gewoon Moderna geloof ik. Het blijven beide gewoon mRNA vaccins
Hoe weet je of je een allergie hebt voor de hulpstoffen van Moderna en niet van Pfizer of omgekeerd ?
Die vaccins met bijhorende hulpstoffen zijn nooit eerder gebruikt toch ?
Als je, ik zeg maar iets, een vaccin tegen gele koorts gaat halen voor een reis, dan wordt er toch ook niet vooraf een heel onderzoek gedaan of je wel of niet misschien zou kunnen reageren op de hulpstoffen ?
Tetanus en hepatitis hetzelfde vermoed ik.
Dan loop je toch gewoon bij een arts binnen, spuit erin en klaar
Omany schreef:Dank je wel iedereen, doet mij goed om te lezen!Hij zit erin dus no way back....
Was echt vogelpiekwerk.
Ik had amper de tijd om mijn jas uit te doen. Was een toffe verpleegster, "begin maar al dafalgan volop te nemen, want van de booster zijn er veel meer zieker". Zo letterlijk gezegd, kreeg het daar bijna. Ik was al zó bang
.
Maar goed, nu kan ik alleen maar bang afwachten....
Ik hou jullie zeker op de hoogte!
Alvast super bedankt iedereen, doet mij goed.
Echwel schreef:Vorig jaar entte alle ziekenhuizen de risico groepen met Moderna..
Zit weinig verschil tussen Pfizer en Moderna
Nathalie18x schreef:Ik ben geen arts dus kan je vraag niet geheel beantwoorden. Maar we krijgen soms mensen die al gelijk aangeven dat ze allergisch zijn voor een bepaald onderdeel van het vaccin Iemand heeft dan misschien eerder een reactie gehad op een bepaald vaccin.
Ibbel schreef:Allergisch zijn voor RNA zou heel raar zijn, dat is een lichaamseigen stof. Je kunt dus zowel bij Pfizer als bij Moderna alleen allergisch zijn voor de hulpstoffen, en dat zijn bekende stoffen in beide vaccins, geen nieuwe.
Hier zitten bij mij en manlief de boosters er in. Ging redelijk vlot in Harderwijk.