Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:52

Ik heb net mijn booster gehad via mijn werkgever, Pfizer.
Top geregeld!
Zit nu ff een kwartier te wachten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:11

Fijn, Electra!
Ik hoop dat ik morgen mijn afspraak mag maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 15:49

Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.

Nu maar hopen dat het goed gaat, ik wil als griepprikker wel graag morgen een afspraak maken. Zal het morgen voor het andere deel gewoon via internet gaan?

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:03

Dank je wel iedereen, doet mij goed om te lezen! <3 Hij zit erin dus no way back....

Was echt vogelpiekwerk :roll:.
Ik had amper de tijd om mijn jas uit te doen. Was een toffe verpleegster, "begin maar al dafalgan volop te nemen, want van de booster zijn er veel meer zieker" :\ . Zo letterlijk gezegd, kreeg het daar bijna. Ik was al zó bang :( .

Maar goed, nu kan ik alleen maar bang afwachten....

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Alvast super bedankt iedereen, doet mij goed <3 .

Polly
Moderator Algemeen

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:21

Ik was ook heel bang voor de bijwerkingen. Was van m'n 2e moderna 2 dagen uit de runnen met koorts.
Ik heb nu Pfizer gehad, heb 2 dagen koorts gehad en dus ook echt rust genomen, nu na ruim een week is bijna de pijn in m'n arm weg gelukkig.
Ik was allang blij dat koorts m'n enige bijwerking was. En het is voor een goed doel he, corona is veel erger!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:50

lizy29 schreef:
Hier krijgt iedere gezonde 30+er moderna. Op zich niet raar. Er is de eerste twee rondes minder van weggeprikt dan van pfizer dus er zal meer ‘over’ zijn. Zeker omdat de dosis gehalveerd kan worden voor de booster dus dubbel zo veel dosissen beschikbaar.

Bedoel je met "hier" Frankrijk?
Krijgen "ongezonde" mensen geen moderna? Waarom niet? Weet je daar iets van?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:51

Mensen waarbij allergie een rol speelt voor de hulpstoffen krijgen wat anders in la douce France inderdaad.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:52

Ik heb bij mijn 2 Pfizer prikken en bij de 3e prik Moderna gelukkig alleen een stijve arm gehad.

Ik mag pas eind Februari op voor de booster maar ik wil van te voren eerst mijn antistoffen laten meten.
Mocht de 3e prik ook niets gedaan hebben dan ga ik mij afvragen of de booster wel iets gaat uithalen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:54

purny schreef:
Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.

Nu maar hopen dat het goed gaat, ik wil als griepprikker wel graag morgen een afspraak maken. Zal het morgen voor het andere deel gewoon via internet gaan?

"Voor een groot deel" en "vanaf" .. wordt het zo medegedeeld? Want dat klinkt wel behoorlijk vrijblijvend ;)
Ik ben benieuwd hoe snel je een afspraak krijgt, volgens mij worden veel griepprikkers door hun leeftijd ingehaald..
Succes morgen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:02

Nathalie18x schreef:
Inderdaad, er kan een allergie zijn voor de hulpstoffen. Eerst werd de Moderna booster alleen bij 60+ gegeven maar nu dus ook 50+ omdat die leeftijd natuurlijk nu aan bod komt. Zorgpersoneel wat niet bij de GGD gevaccineerd wordt en onder de 50 is krijgt op sommige plekken wel gewoon Moderna geloof ik. Het blijven beide gewoon mRNA vaccins

Hoe weet je of je een allergie hebt voor de hulpstoffen van Moderna en niet van Pfizer of omgekeerd ?
Die vaccins met bijhorende hulpstoffen zijn nooit eerder gebruikt toch ?

Als je, ik zeg maar iets, een vaccin tegen gele koorts gaat halen voor een reis, dan wordt er toch ook niet vooraf een heel onderzoek gedaan of je wel of niet misschien zou kunnen reageren op de hulpstoffen ?
Tetanus en hepatitis hetzelfde vermoed ik.
Dan loop je toch gewoon bij een arts binnen, spuit erin en klaar :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:04

Vorig jaar entte alle ziekenhuizen de risico groepen met Moderna..
Zit weinig verschil tussen Pfizer en Moderna

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:07

Nikass schreef:
lizy29 schreef:
Hier krijgt iedere gezonde 30+er moderna. Op zich niet raar. Er is de eerste twee rondes minder van weggeprikt dan van pfizer dus er zal meer ‘over’ zijn. Zeker omdat de dosis gehalveerd kan worden voor de booster dus dubbel zo veel dosissen beschikbaar.

Bedoel je met "hier" Frankrijk?
Krijgen "ongezonde" mensen geen moderna? Waarom niet? Weet je daar iets van?

Frankrijk inderdaad.
Weet het niet precies maar voor zover ik weet word iedereen met onderliggend lijden met Pfizer gevaccineerd. Of dat komt door de hulpstoffen of omdat ze simpelweg in een andere ‘groep’ vallen durf ik niet te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:20

purny schreef:

En hoe meld je je dan? Kun je dan zo heen? Lijkt me niet toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:24

Dat snap ik dus ook niet. Krijgen de mensen uit die groep allemaal een sms'je of is het inplannen van de vaccinatie via internet?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:28

Pandora2 schreef:
Nathalie18x schreef:
Inderdaad, er kan een allergie zijn voor de hulpstoffen. Eerst werd de Moderna booster alleen bij 60+ gegeven maar nu dus ook 50+ omdat die leeftijd natuurlijk nu aan bod komt. Zorgpersoneel wat niet bij de GGD gevaccineerd wordt en onder de 50 is krijgt op sommige plekken wel gewoon Moderna geloof ik. Het blijven beide gewoon mRNA vaccins

Hoe weet je of je een allergie hebt voor de hulpstoffen van Moderna en niet van Pfizer of omgekeerd ?
Die vaccins met bijhorende hulpstoffen zijn nooit eerder gebruikt toch ?

Als je, ik zeg maar iets, een vaccin tegen gele koorts gaat halen voor een reis, dan wordt er toch ook niet vooraf een heel onderzoek gedaan of je wel of niet misschien zou kunnen reageren op de hulpstoffen ?
Tetanus en hepatitis hetzelfde vermoed ik.
Dan loop je toch gewoon bij een arts binnen, spuit erin en klaar :D

Ik ben geen arts dus kan je vraag niet geheel beantwoorden. Maar we krijgen soms mensen die al gelijk aangeven dat ze allergisch zijn voor een bepaald onderdeel van het vaccin Iemand heeft dan misschien eerder een reactie gehad op een bepaald vaccin.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:30

Maar als je 2x a hebt gehad hoe weet je dan dat je voor b allergisch bent.

Kijk verschil AZ en mrna snap.ik maar tussen mrna en mrna hoe weet je dat dan als je de ander nooit hebt gehad

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:48

Goede vraag! Iemand gaf net aan geen Moderna te mogen vanwege een allergie. Misschien kan diegene even toelichten hoe dat zit?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:50

Omany schreef:
Dank je wel iedereen, doet mij goed om te lezen! <3 Hij zit erin dus no way back....

Was echt vogelpiekwerk :roll:.
Ik had amper de tijd om mijn jas uit te doen. Was een toffe verpleegster, "begin maar al dafalgan volop te nemen, want van de booster zijn er veel meer zieker" : . Zo letterlijk gezegd, kreeg het daar bijna. Ik was al zó bang :( .

Maar goed, nu kan ik alleen maar bang afwachten....

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Alvast super bedankt iedereen, doet mij goed <3 .

Ik ben net zo'n schijterd hoor! Al zal ik geen bijwerkingen krijgen heb ik nog heel veel spanning! Ik heb juist nog geen verhalen gehoord van mensen met bijwerkingen. Alleen pijn in de arm inderdaad.
Cliënten ook buiten de arm om nergens last van gehad.

Het kan zijn dat mensen die van AZ naar Pfizer gaan misschien wat zieker worden? Weet ik niet zeker hoor! Ik ben wel benieuwd voor mijn collega's en mij is het echt al een stukje langer geleden. Gelukkig gaan een aantal collega's morgen al , dus kan ik hun mooi vragen hoe het is gegaan :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:53

Echwel schreef:
Vorig jaar entte alle ziekenhuizen de risico groepen met Moderna..
Zit weinig verschil tussen Pfizer en Moderna

Kennelijk niet alle ziekenhuizen.
Vriend van mij behoort tot de risico groep en is via het ziekenhuis waar hij onder behandeling is geprikt, maar heeft inmiddels 3x pfizer gehad.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:06

Nathalie18x schreef:
Ik ben geen arts dus kan je vraag niet geheel beantwoorden. Maar we krijgen soms mensen die al gelijk aangeven dat ze allergisch zijn voor een bepaald onderdeel van het vaccin Iemand heeft dan misschien eerder een reactie gehad op een bepaald vaccin.

Merci !
Dat lees ik inderdaad ook af en toe, dat mensen al vooraf weten allergisch te zijn voor een bepaald vaccin.
Andersom heb ik nog nooit iemand gehoord die last minute toch niet op reis kon wegens allergie aan het vaccin tegen bijv gele koorts. :D
En daarvan ken je vooraf ( en achteraf )toch ook de hulpstoffen niet :P
Vandaar dus mijn vraag :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:07

Allergisch zijn voor RNA zou heel raar zijn, dat is een lichaamseigen stof. Je kunt dus zowel bij Pfizer als bij Moderna alleen allergisch zijn voor de hulpstoffen, en dat zijn bekende stoffen in beide vaccins, geen nieuwe.

Hier zitten bij mij en manlief de boosters er in. Ging redelijk vlot in Harderwijk.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:09

@zebrastreep: hihi, ik heb jouw reacties ook gevolgd in het topic, alsook van de eerste spuiten dat je gekregen hebt. Je viel mij op omdat we héél gelijkaardig zijn :D .

Ik heb een paniekstoornis en ik ben panisch voor ziek te worden of dingen die in mijn lijf gebeuren waar ik geen controle over heb ;( .

Ik heb van alles bijwerkingen gewoon, van de stomste dingen.

Dus het was voor mij super plots en ik was enorm angstig...

Maar de gedachte om corona te krijgen en zwaar ziek te worden, is nog veel erger voor mij. Dus dat stelt mij enigszins wat gerust...

Maar veel tijd om erover na te denken had ik niet, en da's misschien beter zo voor mij :') .

Ik ben blij dat ik hem heb, ben nu wel op elk pijntje aan het panikeren maar goed, so be it.

Morgen is dat al beter dus effe gewoon mij rot voelen :Y) .

Ik hou je zeker op de hoogte! <3

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:13

Even als tip. Huisartsen kunnen ook vrijwillig meedoen met de boostervaccinatie campagne en zij mogen iedereen van 18 tot 59 vaccineren.

In onze gemeente doen alle huisartsen mee en zij vaccineren komende week eenmalig op inloop hun patiënten. Van een collega hoorde ik dat dat ook in haar gemeente gedaan wordt.

Het kan dus ook goed zijn om even op de website van je huisarts te kijken of zij dat ook doen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:14

Ibbel schreef:
Allergisch zijn voor RNA zou heel raar zijn, dat is een lichaamseigen stof. Je kunt dus zowel bij Pfizer als bij Moderna alleen allergisch zijn voor de hulpstoffen, en dat zijn bekende stoffen in beide vaccins, geen nieuwe.

Hier zitten bij mij en manlief de boosters er in. Ging redelijk vlot in Harderwijk.

Dat begijp ik. Maar normaal gesproken word je als volwassen persoon toch niet regelmatig gevaccineerd ? Behalve tegen de griep dan misschien en voor verre reizen.
Dus moet een allergische reactie al uit de kindertijd dateren ?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:15

In de krant stond vandaag net dat de GGD én 'Den Haag aka onze Hugo' dat helemaal niet goed vinden en niet willen? Wat ik trouwens ontzettend stóm vind, maar dat terzijde :+