Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:13

Imay, gefeliciteerd met je PR, knap gedaan.
Prachtige plaatjes weer!
Die nasleep van corona is wel heftig zeg, vooral ook omdat het eigenlijk niet zo zichtbaar is voor anderen, maar ik hoor toch wel veel mensen met dit soort restklachten.

Ik mag vandaag weer een rondje, even afwachten tot het droog is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:19

Gefeliciteerd Imay!
SV: Ik zag de foto's al via insta, mooie omgeving ook!

Verder veel fijne loopjes en covid-struggles. Over dat laatste kan ik - gelukkig - niet meepraten. Hopelijk kunnen jullie allemaal goed herstellen. Geen pretje dit...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:59

Vies weer vandaag... Toch even een half uurtje gelopen en de heuveltraining weer voltooid. Best lekker als we die hagelbui even negeren :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:25

poes schreef:
Ik heb me ingeschreven voor Tour de Kempen. Wordt pittig in combinatie met de studie en afstanden maar we gaan ervoor :D

Leuk, kunnen we n keertje meeten :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:30

Ik ben eindelijk weer eens met mijn vriend een rondje wezen trailen, hij heeft een lopersknie en wil weer opbouwen. Dus een rustige, ruime 8km met stukjes wandelen tussendoor.
We hadden net geluk met het weer! Nadat we klaar waren kwam er een enorme hagelbui.

Afbeelding
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:57

Memuska schreef:
poes schreef:
Ik heb me ingeschreven voor Tour de Kempen. Wordt pittig in combinatie met de studie en afstanden maar we gaan ervoor :D

Leuk, kunnen we n keertje meeten :+

Ja het idee kwam van jou e! Nog eens dank je wel. Al een idee welke afstanden jij gaat lopen? Ik ga op vrijdagen en zaterdagen. Zin in. Hopelijk niet te nat want als ik nu rond kijk…

Vanmiddag om 14u zat ik nog knikkebollend achter mijn bureau. ‘Allee voor een rustig rondje, 12km je neus achterna of zo’

Ja ging lekker :) die 18 in Westerlo zal ook wel lukken zeker :D

Afbeelding

Ik had lekker weer! Ze gaven 4 graden maar gure wind en regen.
Goed ingepakt!

Oja en speciaal voor Duke: een lopend mannetje zonder armen gelopen :D

Kwam buiten: zon en perfect windstil. Na een halve Km was de helft al uit.

Fijn dat je vriend weer kon lopen SV!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:14

Lekkere kilometers Poes!

Ik ga morgenochtend nog een eindje in mijn eentje trailen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:04

Graag gedaan!
Ik ga op vrijdagen normaal, al is m'n loopmaatje tijdelijk out dus moet ik nog eens bekijken hoe en wat. Ik ga per week wat bekijken wat ik doe, moet nog wat aan de enkel denken + zien hoe 't uitkomt met schema en werk enzo. Als ik m'n puzzel gelegd heb stuur ik!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:09

Bij mij ligt hij al qua dagen, qua kilometers ook kan altijd minder lopen indien nodig. Hopelijk toch enkele keren een halve lopen.

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:48

Helderder: Precies wat jij dus ook typt, komt mij zo bekend voor. Ik hoef amper wat te doen en ik zit al in zone 5 :'). Fysio vroeg ook al, kan je niet langzamer lopen. Dan val ik bijna om zo langzaam is dat haha.

Goof: Nee ik merk dus bijna geen verschil. Was zelfs nog een stap terug gegaan. Normaal trainde ik altijd nog met een hellingshoek, maar dat heb ik maar gelaten voor wat het was. Wat is jouw opbouw geweest?

Kylan: Dat doe ik zeker. Of naja soort van. Ik heb een leidinggevende, arbo arts en fysio die voor mij op de rem trappen aangezien ik nog steeds te snel wil :')

Winged: Uhh geen idee wat daar precies onder valt haha. Had vandaag even gekeken en ik loop 5km/ h op de loopband volgens dat apparaat. Binnen 1 minuut met gewoon lopen zat mijn hartslag op de 120-130.
En met hardlopen loop ik tussen de 7,5 en 8 km/h

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:10

Ik zwaai even snel, enkel / scheenbeen is toch bandenletsel, lopen gaat bijna zonder pijn maar hardlopen waag ik me dus maar even niet aan.

Ook positief nieuws, vanmiddag bij een huis in Apeldoorn wezen kijken, bod gedaan en geaccepteerd *\o/* ik ga dus een stuk dichter bij de Veluwe wonen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:13

Gefeliciteerd gaucho! Balen van je kwetsuur. Is dat de gewrichtsband? Gescheurd of verrokken?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:14

gaucho schreef:
Ik zwaai even snel, enkel / scheenbeen is toch bandenletsel, lopen gaat bijna zonder pijn maar hardlopen waag ik me dus maar even niet aan.

Ook positief nieuws, vanmiddag bij een huis in Apeldoorn wezen kijken, bod gedaan en geaccepteerd *\o/* ik ga dus een stuk dichter bij de Veluwe wonen :D

Gefeliciteerd! Ik ben met hardlopen nog lang niet zo ver, maar mocht je een keertje wandelend de mooiste plekjes hier willen ontdekken dan geef je maar een gil (dat geldt overigens voor iedereen).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:18

Anoeska27 schreef:
gaucho schreef:

Gefeliciteerd! Ik ben met hardlopen nog lang niet zo ver, maar mocht je een keertje wandelend de mooiste plekjes hier willen ontdekken dan geef je maar een gil (dat geldt overigens voor iedereen).

Oh, ga je zeker even bericht sturen tegen die tijd, wandelen vind ik ook geweldig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:22

Gaucho dan een keertje samen trailen in de kroondomeinen!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:23

Gefeliciteerd met je nieuwe huis gaucho!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:34

Supervixen schreef:

Leuk :j en dank je Kylan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:00

Wat een geluk vanmorgen. Een geweldige zonsopkomst, heel veel ijshaar, vier herten en als klap op de vuurpijl een das die het pad overstak! Net te laat om hem op het pad te fotograferen, maar wel tussen de bomen (laatste foto). Ik ga nog even nagenieten van al dit moois.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:21

Wow wat een prachtige foto's, Supervixen <3 En wat bijzonder dat je een das tegen kwam, die heb ik volgens mij überhaupt nog nooit in het echt gezien.

Hier wordt het even een dagje binnen workouts doen, het regent en er staat een ijzige wind, dus hardlopen mij niet gezien :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:31

Daisyyxx schreef:
Goof: Nee ik merk dus bijna geen verschil. Was zelfs nog een stap terug gegaan. Normaal trainde ik altijd nog met een hellingshoek, maar dat heb ik maar gelaten voor wat het was. Wat is jouw opbouw geweest?

Jemig. En heb je wel eens contact opgenomen voor een second opinion? Andere fysio geraadpleegd? Een psychosomatisch therapeut ofzo?

Ik ben 3 maanden nadat ik positief werd getest gestart bij de fysio. Ik was toen al 3 maanden ziek thuis. Ben gaan oefenen met krachtoefeningen en fietsen, 2x per week. En ik liep iedere dag met de hond. Dat ging met ups en downs, soms kwam ik er en trainde ik niet omdat het niet ging. Ik heb vervolgens ook enkele afspraken met de psychosomatisch therapeut in dezelfde praktijk gehad en daar heb ik misschien nog wel het meeste aan gehad. Ik heb uiteindelijk een maand of 4 bij de fysio gelopen en toen was ik voldoende op conditie om het zelf thuis voort te zetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:34

Supervixen schreef:

Jongens, ik wil dit ook. Ik kom ook echt, hopelijk binnen 2 jaar ofzo, op de Veluwe wonen!
Voorlopig kom ik komende zomer 3 weken naar de Veluwe voor vakantie. Ik hoop dan ook goed genoeg te kunnen lopen om af een toe een leuk rondje Kroondomeinen te kunnen lopen.

Waanzinnige foto's trouwens, de 4e en 5e zijn super. En wat een kado dat je een das zag.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:51

Geweldige foto’s weer, SV!

Ik hoop morgenochtend even een rondje te kunnen. Het is hier nu regenachtig, niks aan.

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:54

Goof schreef:
Daisyyxx schreef:

Jemig. En heb je wel eens contact opgenomen voor een second opinion? Andere fysio geraadpleegd? Een psychosomatisch therapeut ofzo?

Ik ben 3 maanden nadat ik positief werd getest gestart bij de fysio. Ik was toen al 3 maanden ziek thuis. Ben gaan oefenen met krachtoefeningen en fietsen, 2x per week. En ik liep iedere dag met de hond. Dat ging met ups en downs, soms kwam ik er en trainde ik niet omdat het niet ging. Ik heb vervolgens ook enkele afspraken met de psychosomatisch therapeut in dezelfde praktijk gehad en daar heb ik misschien nog wel het meeste aan gehad. Ik heb uiteindelijk een maand of 4 bij de fysio gelopen en toen was ik voldoende op conditie om het zelf thuis voort te zetten.

Qua krachttraining merk ik dus wel echt verschil. Alleen dus op de loopband qua hartslag niet. Dat is dus al driekwart jaar hetzelfde. Dat ik nu zelfs een beetje ga denken dat dit normaal is en zo blijft, terwijl ik weet dat het daarvoor niet zo was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:19

Fearn dit was de derde keer dat ik een das heb gezien in meer dan 15 jaar. En ik kom veel in het bos.
Dus echt een geluksmoment.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:23

Wauw SV wat prachtig en die das!!!! Das bijna het equivalent van een pangolin spotten denk ik.

Hier regende het de hele tijd met een hele gure wind. Zijn in de plaats maar een nieuwe telefoon gaan kopen :D