Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hahahatsjoe schreef:secricible schreef:Waar vind je op de site vh rivm dat er meer doden door de griep vallen precies? Of dat er percentueel meer miskramen zijn?
Ga zelf op onderzoek uit zou ik zeggen, dan vindt je meer dan dat.
hahahatsjoe schreef:secricible schreef:Waar vind je op de site vh rivm dat er meer doden door de griep vallen precies? Of dat er percentueel meer miskramen zijn?
Ga zelf op onderzoek uit zou ik zeggen, dan vindt je meer dan dat.
IMANDRA schreef:Needje schreef:Ik denk dat niemand bewust liegt hier. Het is mij iig wel bekend dat welke richting je ook denkt, je daar de artikelen bij vindt die deze theorie ondersteunen. Dat geldt voor zowel de pro's als de con's.
Verschil zit 'm in de kwaliteit en hoeveelheid van de artikelen die de richting ondersteunen. Daar zit een behoorlijk verschil tussen, die positief uitslaat richting de 'pro' kant.
nps schreef:Ohh echt, de bingo is weer begonnen hoor. Wat IMANDRA zegt. DENK ZELLUF NA!
hahahatsjoe schreef:nps schreef:Ohh echt, de bingo is weer begonnen hoor. Wat IMANDRA zegt. DENK ZELLUF NA!
Precies dat. Dat ontbreekt hier in dit topic nogal eens, met al die pro-vaxxers die blatend achter een liegende Rutte aanlopen die zich niet kan herinneren dat hij iets gezegd heeft terwijl dat op film staat. Denk voor jezelf en ga op onderzoek uit. Fijn weekend !
hahahatsjoe schreef:Rechtvaardigt dat het feit dat het zelfmoordcijfer onder jongeren nog nooit zo hoog geweest is ?
secricible schreef:Citaat:* Bij de griep in 2018 lagen mensen niet gemiddeld 3wkn aan de beademing.
* De symptomen waren fors minder dan nu.
* De IC's lagen toen vol ZONDER de 20% opschaling die nu nodig was (en net (niet) genoeg was). Het is in NL nog nooit eerder nodig geweest OKs of uitslaapkamers om te bouwen.
Op het hoogtepunt van 2018 lagen er 350 mensen op de IC's (....)
* De verspreiding van corona gaat veel harder doordat niemand immuun was.
* de oversterfte dit jaar ligt (met alle maatregelen inclusief een lockdown) 2000 mensen hoger dan 2018 (zonder enige maatregelen) en is corona nog niet klaar. In april gingen we al over de piek van 2018 heen.
* corona heeft een sterftepercentage van 0.26. Influenza <0.1
Dit was mijn lijstje van toen. Het is van afgelopen zomer dus sommige dingen zijn al achterhaald qua oversterfte.
Zonder maatregelen hadden we in de eerste golf 20.000-25.000 bedden nodig gehad op de IC.
hahahatsjoe schreef:Ja natuurlijk is dat erg, dat is vreselijk voor hen. Maar rechtvaardigt dat het kapot maken van de economie ? Rechtvaardigt dat het feit dat het zelfmoordcijfer onder jongeren nog nooit zo hoog geweest is ? Dat laatste heb ik zelf meegemaakt in mijn directe omgeving, zelfmoord en geloof me, daar gaan ouders en families aan kapot.
hahahatsjoe schreef:nps schreef:Ohh echt, de bingo is weer begonnen hoor. Wat IMANDRA zegt. DENK ZELLUF NA!
Precies dat. Dat ontbreekt hier in dit topic nogal eens, met al die pro-vaxxers die blatend achter een liegende Rutte aanlopen die zich niet kan herinneren dat hij iets gezegd heeft terwijl dat op film staat. Denk voor jezelf en ga op onderzoek uit. Fijn weekend !
Needje schreef:IMANDRA schreef:
Verschil zit 'm in de kwaliteit en hoeveelheid van de artikelen die de richting ondersteunen. Daar zit een behoorlijk verschil tussen, die positief uitslaat richting de 'pro' kant.
Ik vind het zelf jammer dat er op alles gereageerd wordt met dat het leugens zijn en bullshit is enz. (Beide kanten op he) Zo hou je ook geen gesprekken open.
Hoe harder je tekeer gaat tegen iemand hoe meer die geneigd is z'n poot stijf te houden.
Misschien kunnen we hier allemaal wat van leren.
Even als voorbeeld het artikel van die Carla Peters.
Dat wordt meteen afgefikt omdat zij blijkbaar wat ideeën heeft die anderen niet aanstaan.
Maar dat neemt niet weg dat imo een groot deel van wat ze hier aangeeft gewoon waar is.
Mensen moeten in aanraking komen met virussen enzo om een gezond immuunsysteem te houden.
Maar het hele artikel wordt meteen de vuilnisbak in gekwakt door de pro vaxxers omdat het van een anti vaxxer komt. (Ik ken dat hele mens niet verder hoor)
En nogmaals. Dit werkt twee kanten op.
Ben wel van mening dat de meeste pro mensen hier wel beter hun best doen om artikelen te plaatsen en niet alleen maar roepen en niets laten zien ter ondersteuning.
Cer schreef:Needje schreef:Zijn dat alleen de daadwerkelijke doden of ook de pogingen?
Want ik denk dat daar nog wel een verschil in zou kúnnen zitten.
er staat '..feit dat het zelfmoordcijfer..' dus dat is wat ik gezocht heb. Dat feit.
hahahatsjoe schreef:Ga zelf op onderzoek uit zou ik zeggen, dan vindt je meer dan dat.
Citaat:Dat ontbreekt hier in dit topic nogal eens, met al die pro-vaxxers die blatend achter een liegende Rutte aanlopen die zich niet kan herinneren dat hij iets gezegd heeft terwijl dat op film staat. Denk voor jezelf en ga op onderzoek uit. Fijn weekend !
mysa schreef:Hou op, schei uit.
Ik heb van m'n leven nog niet zoveel onderzoek gedaan als de afgelopen 20 maanden.
Overal heb ik informatie vandaan gehaald, geïnterpreteerd, uitleg gevraagd, vergeleken, verbanden gelegd.
Citaat:De enige bronnen die ik niet onderzocht heb zijn die op social media en YouTube-filmpjes.
hahahatsjoe schreef:Askja schreef:Goede vraag.
Dat kan júist door middel van een vaccin heel gecontroleerd en gedoseerd.
Bij een echte besmetting is het in zekere zin Russische roulette, je weet van tevoren niet in hoeverre jouw immuunsysteem daartegen bestand is. Zie ook het gegeven dat ook gezonde jonge mensen na een mild ziektebeeld toch long Covid kunnen krijgen, en 4% van de NL topsporters die aan besmetting schade aan het hart overgehouden hebben.
Uhm... en aan het vaccin ? Kjeld Nuis, hartspierontsteking... en dat is er nog maar 1.
hahahatsjoe schreef:En jij noemt jezelf geen antivaxxer? Wat ben je dan wel?nps schreef:Ohh echt, de bingo is weer begonnen hoor. Wat IMANDRA zegt. DENK ZELLUF NA!