sureido schreef:Ik hoop vooral dat Gommers gelijk had toen hij zei dat wanneer risico groep en zwakkeren gevaccineerd zijn, wij (25-) ook weer wat meer mogen.
Ik merk gewoon echt dat de motivatie op is bij iedereen. Op mijn Instagram zie ik zoveel groepsfoto’s, iedereen gaat gewoon bij elkaar zitten. Ik denk dat je het niet meer voor elkaar krijgt om de cijfers nog omlaag te krijgen. Zelfs niet met een avondklok. Ik zou niet weten wat voor regels er nog bij kunnen komen. Mensen hebben er gewoon lak aan omdat ze niet meer zo bang zijn. Hier op Bokt wordt ook wel een stukje meer horror gedaan over covid dan hoe ik Covid persoonlijk ervaren heb en eigenlijk iedereen om mij heen. Maar dat zal misschien ook wel leeftijd zijn en met wie je omgaat en net wat voor verhalen je eruit pikt. Gister op het werk nog met een meisje gewerkt waarvan de moeder op de IC werkte maar ze zei: ze heeft het super zwaar maar ze snapt ook wel dat ik een keer met wat mensen wat doe. Rouwauto chauffeur en uitvaartsleidster dito zelfde, en die zien letterlijk wat de gevolgen kunnen zijn. Vriendinnetje woont in België en zegt dat er dan gewoon vanaf ‘s middags wordt afgesproken want niemand hoeft toch naar school. Dus avondklok ook geen zin. In die landen is het ook nog steeds te hoog.
Iedereen is het meer dan zat, ook de ouderen hoor sureido. Alleen kunnen wij, de ouderen, het ons niet permitteren om lakser te worden. Ik begrijp je post heel erg goed.
Ik ben ook vrij ontgoocheld dat Frankrijk nu ook de 2de vaccinatie drie weken naar achteren gaat verschuiven. Ik voel dat eigenlijk als een dikke middelvinger naar die mensen, waaronder ik, die ons al vanaf maart 2020 streng aan alle maatregelen houden en eigenlijk weinig of geen contacten meer hebben.
Want wat in mijn ogen de overheden doen, die de vaccinatie naar achteren verschuiven is, dat ze gaan voor het lage ziekenhuis aantal en zsm opstarten van de maatschappij daar het risico op covid zakt naar 50 -60% voor de gevaccineerden, maar voor mij individueel stijgt het risico met vaccinatie op deze manier.
Ik ben dus echt wel boos hierover, ook al begrijp ik op macro niveau wel de redenatie. Dus ik denk dat wij als het zo moet, de vaccinatie laten gaan totdat we wel binnen 4 weken de 2de prik kunnen krijgen.