Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:22

pien_2010 schreef:
Dat denken wij ook HC, alleen de Fransen zijn nog al op KERST gesteld en de mensen pikken echt niet als "zaken in hun beleving ontnomen worden". De positie van Macron is niet gemakkelijk! En het broeit behoorlijk in dit land (gele hesjes, uit de hand lopende demonstraties bv tegen nieuwe wet die politie niet herkenbaar meer in beeld mag brengen) , is geen gemakkelijk land.

Hier nét een persconferentie geweest.
Voor 23 dec t/m 6 jan geldt landelijk:
Geen reizen buiten de deelstaten behalve voor werk, medische redenen en terugkeer naar huis (bv studenten).
Voor 23-26 dec max 10 pers. verruimd van 6 normaal.
Idem avondklok verruimd tot 01.30.
Madrid is het er uiteraard :roll: weer niet mee eens; willen vrij reizen. Jammer dan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:48

raket schreef:
Ik ben 2x helemaal hersteld, alleen lang last van geur gehad, ik rook voortdurend brand. Best verontrustend. Gelukkig is dat nu over.

Ja echt he tienus....

Gelukkig!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:32

Vanavond in Op1 , aankondiging dat Diederik Gommers en nog iemand van ErasmusMC wereldnieuws hebben. Begint om half 11.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:33

besita schreef:
maar jullie mogen nog wel uit eten en drinken met mm :+ ... wou dat ik dat ook kon zeggen :j

en dat kappers nog 1,5 maand gesloten blijven :')

Uit eten? Ha, opgesloten in een gemeente waar niets is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:36

tienus63 schreef:
Die influencers weten niet of ze zich laten inenten, want je weet niet wat er in zit.
Normaal staan ze vooraan bij gesponsorde Botox spuit of implantaat.

Wat is dit voor domme uitspraak? Even serieus alsof elke influencer botox etc gebruikt? Genoeg influencers die niet eens make-up of hebben joh.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 02-12-20 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:39

Huertecilla schreef:
Hier nét een persconferentie geweest.
Voor 23 dec t/m 6 jan geldt landelijk:
Geen reizen buiten de deelstaten behalve voor werk, medische redenen en terugkeer naar huis (bv studenten).
Voor 23-26 dec max 10 pers. verruimd van 6 normaal.
Idem avondklok verruimd tot 01.30.
Madrid is het er uiteraard :roll: weer niet mee eens; willen vrij reizen. Jammer dan.

Prima. Ben allang blij met vrij reizen binnen de Región de Murcia. Al vind ik het jammer dat we niet een keer kunnen bijkletsen met vrienden die hier vijf kilometer verderop in Alicante wonen.

Misschien toch lekker samen gaan eten en slapen in de Parador in Lorca.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:46

bigone schreef:
Vanavond in Op1 , aankondiging dat Diederik Gommers en nog iemand van ErasmusMC wereldnieuws hebben. Begint om half 11.

Ik zie het idd, klinkt spannend. Ik betwijfel of het echt zulk wereldnieuwd is, dan was dat toch gewoon een persco geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:51

secricible schreef:
bigone schreef:

Ik zie het idd, klinkt spannend. Ik betwijfel of het echt zulk wereldnieuwd is, dan was dat toch gewoon een persco geweest?

Mark en Irma gaan trouwen en Hugo wordt bruidsmeisje. Ander wereldnieuws kan ik me niet voorstellen in een programma als Op1.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:11

MoniqueT schreef:
Misschien toch lekker samen gaan eten en slapen in de Parador in Lorca.

Leuk idee, maar dan moet je én heel snel zijn én geluk hebben.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 01:01

Ik heb het programma niet gezien, maar wat was het wereld nieuws nu?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:51

MarlindeRooz schreef:
tienus63 schreef:
Die influencers weten niet of ze zich laten inenten, want je weet niet wat er in zit.
Normaal staan ze vooraan bij gesponsorde Botox spuit of implantaat.

Wat is dit voor domme uitspraak? Even serieus alsof elke influencer botox etc gebruikt? Genoeg influencers die niet eens make-up of hebben joh.

er staat toch ook "die" influencers en niet 'alle' influencers..?
Geen idee over welke influencers het gaat, maar ik denk zomaar dat die TissyBoy geen botox heeft en zich niet laat vaccineren, dus over die boeg gaat de vlieger niet op :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:02

fohadie schreef:

Dat de IC's in Nederland alles gaan delen met elkaar rondom hun aanpak van corona zodat niet iedereen steeds zelf het wiel opnieuw uit hoeft te vinden. Ik dacht alleen maar, gebeurt dat nog niet dan? Maar het schijnt echt iets unieks te zijn in de wereld. Ik heb het trouwens niet af gekeken, ik had iets verwacht met meer spektakel geloof ik. Hun oplossing bijvoorbeeld om wel heel snel iedereen te vaccineren of zo. Of de hoop op een goedwerkend medicijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:47

SusanH schreef:
fohadie schreef:

Dat de IC's in Nederland alles gaan delen met elkaar rondom hun aanpak van corona zodat niet iedereen steeds zelf het wiel opnieuw uit hoeft te vinden. Ik dacht alleen maar, gebeurt dat nog niet dan? Maar het schijnt echt iets unieks te zijn in de wereld. Ik heb het trouwens niet af gekeken, ik had iets verwacht met meer spektakel geloof ik. Hun oplossing bijvoorbeeld om wel heel snel iedereen te vaccineren of zo. Of de hoop op een goedwerkend medicijn.

Nee dat klopt niet.

Ze gaan alle kennis delen van de IC. Niet alleen van covid. Covid heeft die samenwerking bevorderd. Dit gaat allemaal in data opgenomen worden op zo'n manier dat in de toekomst de computer waar de patient dan op aangesloten is, kan voorspellen wat er gaat gebeuren als er bv niet wordt ingegrepen.
Dat is vrij uniek en opzienbarend.
De kennis omtrent covid wordt allang gedeeld. Dus covid is toch nog ergens goed voor.

De IC arts heeft enorm veel kennis en het zijn super lange intensieve opleidingen. Ook dat gaat dus zoveel mogelijk gepakt worden in data en gedeeld. Dit komt de patiënten ten goede.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-12-20 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:03

verootjoo schreef:
Maar het is toch precies bekend wat er in een vaccin zit :=
Het is niet zo ‘we doen gewoon een beetje van dit en een beetje dat en dan zal het wel werken’ :') Gelukkig gaat er een tijdje studie aan vooraf :7

Eigenlijk is dat het punt niet denk ik. Het punt is 'we weten niet wat het doet op de lange termijn'. Loop je meer risico op kanker of een depressie wanneer je geënt bent bijvoorbeeld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:19

SusanH schreef:
Dat de IC's in Nederland alles gaan delen met elkaar rondom hun aanpak van corona zodat niet iedereen steeds zelf het wiel opnieuw uit hoeft te vinden. Ik dacht alleen maar, gebeurt dat nog niet dan? Maar het schijnt echt iets unieks te zijn in de wereld. .

Ze zullen geen spaans spreken dan of wellicht doen ze een detail ´bijzonder´. Reeds bij de eerste golf is in Spanje nationaal samengewerkt mbt details van de aanpak en dat is heel wat lastiger want het betreft autonome deelstaten hier.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:31

HC , in Nederland is ook op gebied van Corona meteen samengewerkt . We zijn niet helemaal een derdewereldland. Nu gaan ze een database opzetten mbt ic patiënten en behandelingen zodat elke ic arts kan kijken met welke behandeling de patiënt het beste bij gebaat is. Bij alle aandoeningen .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:39

Had ik toch nog even langer door moeten kijken misschien. Ik ben na de intro afgehaakt. Iets met moe, ook door corona. Op het werk is het gewoon heel pittig momenteel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:40

bigone schreef:
HC , in Nederland is ook op gebied van Corona meteen samengewerkt . We zijn niet helemaal een derdewereldland. Nu gaan ze een database opzetten mbt ic patiënten en behandelingen zodat elke ic arts kan kijken met welke behandeling de patiënt het beste bij gebaat is. Bij alle aandoeningen .

Zucht... Doe niet zo overgevoelig over wat je zelf denkt te lezen :(:)

Ok, ze gáán iets opzetten mbt alle aandoeningen; _/-\o_ hoor.

Fijne dag verder; het leven is te kort :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:09

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Misschien moet jij eens proberen om je o zo geweldige plekje op de berg niet elke keer te verdedigen tov Nederland. Elke keer wanneer er in Nederland iets goed lijkt te gaan is het in Spanje nog veeeel beter. En dat laat je merken ook. Vandaar mijn opmerking. Fijn dat het daar zo goed gaat, geniet er van.

MarlindeRooz

We weten inmiddels allemaal dat Spanje dankzij de leningen van de EU (met inleg van onder andere Nederland) superieur is aan Nederland. :j

Bijna geen werkeloosheid daar, echt super geregeld alles!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 03-12-20 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Wie reageert hier nou overgevoelig.....

mvdende

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:16

Ja hoor, zaterdag sinterklaas vieren en sinds gisteren ineens keelpijn -:(- -:(- -:(-

Ben echt zo freeking KLAAR met dat corona!

Is gewoon een verkoudheid, maar gaat wél onze plannen dwarsbomen ben ik bang.

Vanmiddag een test laten doen, hopelijk snel de uitslag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:18

Hopelijk test je negatief.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:19

mvdende schreef:
Ja hoor, zaterdag sinterklaas vieren en sinds gisteren ineens keelpijn -:(- -:(- -:(-

Ben echt zo freeking KLAAR met dat corona!

Is gewoon een verkoudheid, maar gaat wél onze plannen dwarsbomen ben ik bang.

Vanmiddag een test laten doen, hopelijk snel de uitslag.

De uitslagen zijn er steeds sneller..
Stel nou voor dat je wel Corona zou hebben en je bijv. Je oma zou aansteken.
Dus hopelijk negatief

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:22

bigone schreef:

Oh jee....
Zal Zeeuwtje dan toch gelijk hebben? :=