Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 00:43

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:27

sureido schreef:
safina schreef:
:')
Iemand heeft de domeinnaam viruswaarheid.com opgekocht en doorgelinkt naar het RIVM.
https://www.ad.nl/tech/link-viruswaarhe ... ~a335b918/

Wie gebruikt er nu weer voor een Nederlandse Website .com, ik zou nooit als eerst voor .com gaan. Maar het is wel een goed geintje.

Nu rivm.com naar viruswaarheid? :Y)

Ik wist niet dat in Duitsland zoveel mensen er klaar mee waren, maar als over 2 weken blijkt dat er amper besmettingen uit die protesten met zoveel mensen zijn gekomen.... I rest my case.

Dit ben ik met je eens. De geloofwaardigheid van de overheid wordt daar dan een stuk minder mee. En daarbij verdwijnt dan ook de motivatie van mensen om zich aan deze regels te houden want die protesten konden dan toch ook.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:36

Electra63 schreef:
safina schreef:
:')
Iemand heeft de domeinnaam viruswaarheid.com opgekocht en doorgelinkt naar het RIVM.
https://www.ad.nl/tech/link-viruswaarhe ... ~a335b918/

+:)+ +:)+
Top actie !

De jurist van Viruswaarheid wil onderzoeken of er juridische stappen ondernomen kunnen worden tegen de eigenaar van viruswaarheid.com. Ik heb net wat rondgekeken op hun site (.nl) en zie meer redenen voor juridische stappen. Ik vraag me bijvoorbeeld af of ze toestemming hebben van Banksy om zijn afbeeldingen te gebruiken. Ook wordt er ruimhartig nepnieuws verspreid, bijv dat kinderen verplicht wordt mondmaskers te dragen op school. Tot slot worden wetenschappelijke artikelen misbruikt. Zo schrijven ze in hun stuk over de gevaren van mondmaskers dat deze hartziekten kunnen veroorzaken. Uit nieuwsgierigheid doorgeklikt naar hun bron, maar dat pubmed-artikel gaat helemaal niet over mondkapjes en hartziekten, maar over het obstructieve slaapapneu syndroom (OSAS) en hartziekten. Lekker misleidend en stemmingmakerij.
Hierna heb ik de site maar weggeklikt, is beter voor mijn gezondheid.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:21

Dat een minister of WA niet altijd strikt de regels naleeft die er zijn kan ik begrip voor hebben. Il zelf doe mijn best maar 100% is alleen al op het werk onmogelijk.

Wat ik wel als zeer storend ervaar en afbreuk aan de maatregelen vind doen is het feit dat voetbalspelers niet de 10 dagen thuisquarantaine moeten volbrengen.
Ik neem extra vakantie op van het werk om indien nodig zelfs 2 weken quarantaine te kunnen doen en voetballers worden vrijgesteld.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:36

Denk dat die voetballers bijna dagelijks getest worden en dat ze in hun bubbel zitten en daar ook niet buiten komen. Maar het is wel wat krom.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:37

nuscaniels schreef:
Dat een minister of WA niet altijd strikt de regels naleeft die er zijn kan ik begrip voor hebben. Il zelf doe mijn best maar 100% is alleen al op het werk onmogelijk.

Wat ik wel als zeer storend ervaar en afbreuk aan de maatregelen vind doen is het feit dat voetbalspelers niet de 10 dagen thuisquarantaine moeten volbrengen.
Ik neem extra vakantie op van het werk om indien nodig zelfs 2 weken quarantaine te kunnen doen en voetballers worden vrijgesteld.

Tja dat is gewoon hun beroep hè. Ze kunnen er ook vrij weinig aan doen dat ze bij bijvoorbeeld een Engelse club spelen. Vind ik wel anders dan een vakantie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:38

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:
Lyme springt niet over , gelukkig niet .

En is een bacterie ook wel een verschil.
Het kan trouwens wel overdraagbaar zijn maar besmettelijk nee.

Ik hoop dat je het specifiek over Lyme hebt?
Bacterien zijn verantwoordelijk voor o.a. Cholera, pest en TBC.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:39

Over Lyme inderdaad .. dat maakt het gewoon wel een ander soort ziekte dan een virus zoals Corona in dit geval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:40

Gelukkig. Kwam op mij over als: dat is maar een bacterie die doen niet zo eng.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:42

Sizzle schreef:
Gelukkig. Kwam op mij over als: dat is maar een bacterie die doen niet zo eng.

Ha nee! Juist niet zelfs!!
Maar ik vind dit 2 dingen (Corona - Lyme) gewoon niet direct zo vergelijkbaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:48

Nee die zijn ook niet vergelijkbaar, al ben ik benieuwd wanneer ze daar nou eens wat harder aan een vaccin gaan werken. De basis is er wel voor dieren, maar blijkbaar is er voor mensen maar weinig geld en interesse voor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:57

Sizzle schreef:
Nee die zijn ook niet vergelijkbaar, al ben ik benieuwd wanneer ze daar nou eens wat harder aan een vaccin gaan werken. De basis is er wel voor dieren, maar blijkbaar is er voor mensen maar weinig geld en interesse voor.

Ohja dat vind ik ook interessant maar met Lyme vind ik dat ze in Nederland sowieso erg achterlopen. Met testen maar ook met behandelen. In landen om ons heen zijn ze daar veel verder mee. Maar hele andere discussie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:57

O maar de enige reden dat ik Lyme aanhaalde is dat dat óók een ziekte is die overspringt van een dier op een mens :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:03

Magrathea schreef:
O maar de enige reden dat ik Lyme aanhaalde is dat dat óók een ziekte is die overspringt van een dier op een mens :j

Dat had ik dan weer anders begrepen :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:34

Ik probeerde vanmorgen een inhoudelijke post te plaatsen over Viruswaanzin, aangezien dit de titel van dit topic is. Maar blijkbaar zijn bacteriën interessanter hier momenteel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:39

Gedver, ik kreeg gisteren een eng flyertje van viruswaanzin in de bus.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:40

Dan kun je toch gewoon weer on-topic gaan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:42

Astorga schreef:
Ik probeerde vanmorgen een inhoudelijke post te plaatsen over Viruswaanzin, aangezien dit de titel van dit topic is. Maar blijkbaar zijn bacteriën interessanter hier momenteel.

? Er valt toch verder niet zoveel toe te voegen noch te discussiëren aan die post? Of was het de bedoeling dat er ‘helemaal mee eens’ posts kwamen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:50

Ik hoor graag meer er over, kijk of je meer onwaarheden en verdraaiingen kunt vinden, Astorga.

Ik lig met een gezinslid in de clinch over dit en nog een hoop andere onderwerpen en het is een dagtaak om alles te weerleggen. Ben ik de hele dag aan het googlen. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:05

Astorga schreef:

Bedankt voor je bericht :')

Je mag het artikel nog steeds plaatsen hoor }:0

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:58

Ik heb van Shadow geleerd dat ik geen complotsites mag linken, maar het artikel waarop Viruswaanzin (sorry, krijg het woord waarheid niet mijn toetsenbord uit) baseert dat je hartziektes krijgt van mondkapjes is dit wetenschappelijke artikel https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3778753/ waarin het totaal niet over mondkapjes gaat, maar over één van de verschijnselen bij de ziekte OSAS.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:40

Maar dat het niet over mondkapjes gaat wil niet zeggen je het niet mag citeren om het te generaliseren naar het gebruik van mondkapjes. Het gaat over hypoxie en het onderzoek beschrijft de effecten bij muizen die langere tijd in verminderde lucht condities hebben doorgebracht. Dat dit aan de hand is met het gebruik van mondkapjes gebruiken ze andere bronnen voor om te ondersteunen. Die bronnen gaan dan wel niet over de type mondkapjes die je op straat moet dragen maar om het meteen af te doen als 'Dit gaat niet over mondkapjes dus het is onzin' is ook erg makkelijk.

Als je een review schrijft over geheugen problemen bij Alzheimer kun je ook artikelen citeren over geheugenproblemen bij andere psychische aandoeningen, dat dit niet 1 op 1 vergelijkbaar is wil niet zeggen dat je hier geen conclusies aan mag verbinden anders zou wetenschap wel heel erg gelimiteerd worden.

Het statement dat viruswaanzin maakt is "Chronische periodieke hypoxie veroorzaakt atherosclerose, ofwel slagaderziekte." En dat is toch echt wel wat er in het artikel beschreven wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:45

Maar je krijgt echt geen chronische periodieke hypoxie als je als gezond persoon een mondkapje draagt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:46

Sky_Britt schreef:
Maar dat het niet over mondkapjes gaat wil niet zeggen je het niet mag citeren om het te generaliseren naar het gebruik van mondkapjes.

Verboden is het niet. Vergezocht en medisch-wetenschappelijk onverantwoord wel.

Citaat:
Dat dit aan de hand is met het gebruik van mondkapjes gebruiken ze andere bronnen voor om te ondersteunen.

De mensen die zich in april meldden bij de huisarts met heel lage saturatie hadden vast allemaal last van hun mondkapjes. Corona daarentegen is gelukkig niet echt een probleem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:50

Ben je een viruswaanzin aanhanger als je twijfelt over het nut van de mondkapjes?
Ik vind de cijfers van landen waar ze wel verplicht gebruikt moeten worden op meer plekken dan hier nou niet veel beter. Dat heeft voor mij niet te maken met of het gevaarlijk zou zijn.