4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:28

Nou het recept is precies makkelijk want ik durfde het niet te kruiden of ui/knoflook te eten. _O-
Penne en broccoli koken, afgieten en in die pan frito erbij. Tomaatjes en verse basilicum met wat peper erdoor. En hoppa opeten haha.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:29

Nou, da's makkelijk :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:34

Hahaha ja! En je hebt maar 1 pan nodig. Heb de kcal toch nog even ingevoerd (had de penne en aardappelen wel gewogen). Wordt rond de 1300 kcal. Nog ruimte voor een geroosterd broodje oid vanavond. Wil niet risico nemen want mijn buik huilt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:51

Hoe gaat het nu Marlinde? Voel je je al iets beter?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een blueberry donut van de AH, kon hem niet laten liggen en ach :)) (210)
L: Een kom courgettesoep met een dikke plak zuurdesembrood en een omelet van 2 eitjes (525)
T: Vier cream crackers met een eetlepel hummus ras el hanout (186)
A: Volkoren penne met tonijn/pesto/room-sausje en 10g pijnboompitten (713)

Hiermee kom ik uit op 1634. Wat meer dan ik normaal graag zou willen maar ik moet wat dingen opmaken :))

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:00

@Emmaa, Oh wat fijn zeg, een voorzichtig positief resultaat! Ik hoop erg voor je dat dit zo doorzet en je hierop kan gaan bouwen. Vandaag wederom een heel mooi kcal-aantal met een heel lekker lijstje! Zo is het ook goed vol te houden :)

@Castilja, Gek is dat he, dat hoe je mentaal met eten omgaat zo'n enorm verschil kan maken. Dat is ook mijn valkuil, ik ben er echt constant mee bezig en heb moeite los te laten. Daardoor ga je inderdaad sneller de mist in. Hopelijk bevalt deze manier je vandaag nog net zo goed!

@Marlinde, Hopelijk voel je je weer beter vandaag!

Ik ben gisteren gezwicht voor chips toen mijn vriend wat pakte |( Dit is eerder ook altijd mijn valkuil geweest, als ik in het weekend geen goede cheatday in lastte ging ik later in de week de mist in. Dit blijkt dus nog steeds relevant -O-
Ik merkte gisteravond ook dat ik mentaal echt wat te obsessief bezig ben met eten, ondanks dat ik met de afgelopen 2 weekenden juist ook een overwinning heb geboekt. Dat wil zeggen: eerder door de weeks heel strikt eten en dit ook gemakkelijk volhouden, maar in het weekend compleet losgaan en zelfs als ik vol zit door blijven eten ombuigen naar in het weekend cheaten met mate en door de week iets meer kcal gaan eten. Deze omslag is dus onbewust toch moeilijker voor me dan verwacht.

Nou goed, vanochtend een keer extra op de weegschaal gestaan door de chips (ook obsessiever dan ik zou willen :+ ) en ik was nog steeds even zwaar als voor het weekend. Niets aan de hand dus. Nu mijn best doen het een beetje los te laten en alsnog voor wat meer kcal te gaan dan normaal. Moet hier even doorheen denk ik. Het slaat ook nergens op eigenlijk, omdat mijn doel niet is om verder af te vallen, maar om gespierder/strakker te worden.

Vandaag:
O: Havermout uit de oven met 50gr kersen, een halve banaan, een half ei, 7 gr whey vanille en 75 gr kwark (erop en erdoor) en een flesje yakult
T: Womens best reep en een handje druiven
L: Volkoren boterham met avocado-kwark sausje en gegrilde kip
T: Banaan-havermout koekje
D: Kip tandoori met rijst en sperziebonen
T: Banaan-havermout koekje
Totaal 1752 kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:02

Ik snap het wel, dat bijna obsessieve en het vaak willen wegen. Het feit dat je het ziet en erkent zegt al een hoop, en het is denk ik ook goed om langzaam dingen als chips in je dieet te gaan verwerken zodat je er ook gewoon op een verantwoorde manier van kan genieten zonder dat het gelijk als 'cheaten' voelt!

Ik was vanmorgen helaas weer 1.2 kilo zwaarder dan gisteren dus mijn neerwaartse trend is ook weer doorbroken. Maar goed, ik slik dat supplement vrijdag pas twee weken en vanaf twee weken zou ik resultaten moeten gaan merken, dus het kan ook gewoon heel goed dat ik nog even moet wachten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:06

Lekker bezig Emma! Hopelijk gaat het supplement snel wat doen!
M9ara, keertje chips kan echt geen kwaad! Zou het wel afwegen zodat het duidelijk is hoe veel je hebt gehad want chips bevat intens veel kcal. -O-

Het gaat vandaag beter! Gisteravond rond een uur of 10 ging de buikpijn eindelijk weg. Ik eet echt de komende tijd niet meer ongezond. _O-
Maar houd het nog wel even wat magerder vandaag. Gisteren geëindigd op 1560 kcal geloof ik. Moet nog even bedenken wat ik wil eten vandaag haha.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:11

Wat spannend Emma, hopelijk merk je volgende week verschil. Zou het 'm echt zitten in het kwijtraken van kilo's of zorgt het ervoor dat je minder trek krijgt of iets dergelijks?

Mara, we hebben het een beetje over hetzelfde denk ik! Ik ben dus doordeweeks ook heel strikt (echt alles bij willen houden in macro's) alleen ben ik er daardoor de hele tijd mee bezig en kom ik al-tijd hoger uit dan ik wilde. Vond gisteren wat dat betreft echt een eye-opener; geeft veel rust als je mag eten wanneer je wil en wat je wil in plaats van je houden aan cijfertjes. Ik heb inmiddels prima door waar mijn lichaam goed op gaat dus ik grijp ook niet per se naar ongezonde dingen, maar het is wel relaxter om gewoon even wat te kunnen pakken tussendoor. Anders probeer je ook een dagje wat ik doe? Puur intuïtief eten? Kunnen we dan samen doen haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:13

Nee het zou er echt voor moeten zorgen dat ik afval, hard gezegd. Ondanks een flinke kcal restrictie gaat er op dit moment gewoon niet echt iets af, er zit een heeeeele zwakke neerwaartse lijn in maar dan heb je het echt over een halve kilo per maand, hooguit. Andersom komt het er wel weer snel aan. Waarschijnlijk komt dat door mijn bloedsuikerspiegel en die kan ik iets verlagen met die supplementen.. Dus het is echt duimen en bidden want als dit niet werkt weet ik het niet meer (en de huisarts ook niet).

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:14

-O- Wat rot!! Echt super hard hopen dat dit de key is voor je gewichtsverlies..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:15

Thanks <3 Ik hoop het ook heeeeel erg hahaha.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:22

Bedankt voor jullie tips en het meedenken. Fijn dat jullie mijn verhaal ook wel herkennen :D @Castilja, daar heb ik inderdaad al vaak over nagedacht om het eens te proberen. Maar vind het toch best eng om het tellen los te laten en ik denk dat ik in mijn hoofd alsnog kcal tel. Ik ben er al zo lang mee bezig dat ik veel uit mijn hoofd weet :') Maar alsnog een waardevolle tip en zeker iets om toch eens te testen!

@Emmaa, Oh wat enorm jammer zeg, dat je toch weer wat zwaarder was! Net wat je zegt, je bent er pas net mee begonnen dus de kans is best aanwezig dat het op de langere termijn alsnog veel positieve effecten gaat geven. Als is het maar een extra halve kilo per maand. Ik blijf duimen voor je :j

@Marlinde, Fijn dat je weer wat bent opgeknapt! Slim om het nog wat magerder te houden vandaag denk ik. Je buik blijft toch meestal wat kwetsbaar na zo'n dag -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:24

Wat je evt een tijdje kan proberen is intuitief eten en alles opschrijven en aan het einde van de dag invullen. Dan geef je jezelf niet de kans om te gaan compenseren of in paniek te raken van kcal maar kan je wel kijken wat je lichaam zelf aangeeft nodig te hebben.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:27

Haha same here, ik weet bij alles ongeveer de precieze getallen :') Wel handig, maar ook wel.. ja. Bijzonder. Zeg maar. Ik vind het alleen wel een puntje dat je zegt dat je het eng vind om los te laten, dan heb je alsnog niet helemaal een gezonde verhouding tot wat je je mond in stopt. Denk ik. Dus zou denk ik juist om die reden een goede zijn om het eens een dagje te proberen.. Maar dat kies je natuurlijk zelf.

Ik ga voor mijn ontbijt even twee appels schillen en in de oven smijten; heerlijk is dat. Had dat een tijd lang niet gedaan omdat ik dacht 'omg veel suiker in appels omg' maar nu denk ik echt 'ga toch weg het is fruit'. *pum* *pum*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:46

Ik vind koken gelukkig heel leuk, al kook ik voor mezelf nooit uitgebreid. Toen ik nog met mijn ex was vond ik het leuker, dan doe je het ook echt voor iemand.

Toen ik nog niet op mezelf woonde kon ik ook nauwelijks koken, het is echt iets wat je moet leren. Vooral timing is heel belangrijk en veel proeven inderdaad.

Bakken doe ik eigenlijk nooit, bewust. Anders was ik 10 kilo zwaarder geweest denk ik :Y)

m9ara: Ja, was gezellig. Het is alleen een beetje ingewikkeld. Hij is een stuk ouder en we zitten bij de zelfde kleine sportschool. Er zitten nogal wat haken en ogen aan dus ik twijfel heel erg of dit iets romantisch moet zijn of meer vriendschappelijk. Dat obsessieve herken ik heel erg. Vervelend is dat he.. Ik ben het met Emma eens, een keer doordeweeks een beetje chips of iets anders is geen ramp en juist ook heel normaal.

Mooi lijstje Emmaa_! Ik heb nu zin in een donut :+
Dat je vandaag 1,2 kg zwaarder bent dan gister lijkt me vooral vocht, ik zou je daar niet op vastpinnen als de rest van de week je gewicht wel steeds iets is gedaald. Reken jij ook wekelijks je gemiddelde gewicht uit? Ik heb verder geen verstand van dat soort supplementen, ik hoop dat het goed voor je gaat werken!

@Castilja: Ik eet vaak juist meer als ik het niet invul/afweeg. Dan let ik er niet zo op wat ik naar binnen schuif haha. Dus ik ben jaloers dat jij dat andersom hebt.

@Marlinde: Gelukkig voel je je wat beter.

Mijn avondeten was gister super lekker en ook wel bijzonder. Mijn moeder had aubergines uit de oven gemaakt die waren afgelakt met zelfgemaakt hoisin saus, daarbij een zelfgemaakt pindasausje, rijst en zoetzure rauwkost. Was niet heel calorie-arm maar ik heb echt zitten smullen.

Vandaag een wat magerder dagje qua eten:
L: kerrie omelet van twee eieren met spinazie, gerookte kip en yofresh
T: Skyr straciatella gemengd met magere kwark, handje Cruesli en blauwe bessen
A: broodje boon chiliburger met chilisaus, salade van sperziebonen en Hüttenkäse
T: grapefruit, stukje pure chocolade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:05

Hahaha ja die donut was ook echt bizar lekker met een blueberryvulling :+ Heb er nog een dus moet morgen ook, ahhh zo poedersuiker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:12

Ik ben ook zowat 2 kilo zwaarder dan donderdag. Vind ik niet heel gek gezien ik merk dat ik nog steeds een zere buik heb. Zal dus flink wat vocht / zooi nog in mijn darmen zitten. :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:34

Emmaa_ schreef:
Hahaha ja die donut was ook echt bizar lekker met een blueberryvulling :+ Heb er nog een dus moet morgen ook, ahhh zo poedersuiker.

Ik was net bij de AH en heb ook donuts meegenomen, die met vanille vulling. Er is er al eentje op :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:58

Oh bah, donuts trekken mij helemaal niet haha. Maar gezien mijn buik nog steeds pijn doet blijkbaar. Heb ik net met moeite een halve banaan weg gegeten. :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:01

@Castilja, Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ga aan de slag met alle adviezen :)
Lekker he, appel uit te oven. Ik doe er ook vaak nog wat kaneel over :))

@Maanlicht, Oei ingewikkeld is dat ja! Je gevoel volgen is het allerbelangrijkste, al is het een beetje cliché :)
Je avondeten klinkt inderdaad mega lekker! Het lijkt op iets wat in de Delicious stond afgelopen keer, weet je dat toevallig? Dan vind ik het wel de moeite om ook eens te proberen :D

@Marlinde, Dat zal inderdaad wel vocht etc. zijn, dat trekt vanzelf wel weer bij als je lichaam zich weer heeft hersteld!

Ik heb net heerlijk gesport *\o/* Het voordeel aan thuis werken is toch wel de flexibiliteit. Ik sport het liefst na mijn ontbijt en dat kan ik zo mooi inplannen. Havermout uit de oven blijkt voor mij ook echt goed te werken voor het sporten, ga er echt goed op :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:46

Ik vind ook wel dat iedereen moet kunnen koken. Je hoeft niet per se hele speciale maaltijden te maken, maar de simpele gezonde dingen kan iedereen wel denk ik.

Jip, hmm lijkt me idd wel lastig. Ingewikkeld!

Sneeuwvlok, bedankt voor het recept!

Emma, alsnog netjes qua kcal hoor ondanks je lunch! Wat fijn dat je een voorzichtig positief resultaat had! Lekker bezig! Wat spannend, hopelijk merk je volgende week verschil. Wat rot! Heel vervelend dat je toch weer zwaarder was. Mooi lijstje!

Marlinde, recept klinkt heel lekker! En makkelijk haha. Hopelijk voel je je weer snel beter! Fijn dat je weer wat bent opgeknapt iig! Ik denk idd ook dat dat vocht is, dat verdwijnt vanzelf weer als je je weer helemaal top voelt.

Ik snap dat obsessieve deels wel. Vandaar dat ik bijna nooit meer op de weegschaal sta en mijn kcal vaak pas invoer nadat ik dingen heb gegeten. Dan kan ik altijd nog aanpassen, maar sla ik niet door in het bijhouden van alles.

Mara, een keertje chips is niet erg hoor! Vervelend hoor, dat obsessieve.

Bakken vind ik ook heel leuk om te doen, maar doe ik de laatste tijd niet vaak meer. Heb nu wel op de planning om een lemon pie te maken.

Castilja, ik eet ook vaak meer als ik het niet invul of afweeg. Fijn dat dat bij jou dus andersom is! Lekker appel uit de oven :9

Oeh donuts <3

Gisteren een dagje niks aan school gedaan. Goed uitgerust en gelukkig ook netjes gegeten. Nu weer klaar om te knallen!
O: twee boterhammen met hummus en goudsalami, een appel. (350)
L: een tosti met kaas en spinazie, ketchup. (317)
T: sinaasappel en chocomel 0% suiker toegevoegd. (166)
T: notenmix ongezouten. (65)
A: gemarineerde biefstuk argentijns, snijboontjes, aardappel, braadworst en als toetje kwark met krokante muesli noten, branflakes, banaan en roosvicee vruchtenmix. (645)
T: zwart witjes en merengue. (156)
B: 7000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paarden verzorgen, 30 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 1699.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:55

@m9ara: Ja, het recept komt uit de Delicious! Echt een aanrader. Fijn dat je lekker hebt gesport, ik neem denk ik nog een rustdagje en anders wat skills oefenen (push-ups, pistol squats). Heb net wel bij de Action een kettlebell kunnen kopen van 10 kg, dus ik kan in ieder geval iets meer doen nu.

Ik heb net de andere donut ook opgegeten :'), dus mijn lijstje wordt iets anders:
O: twee vanille donuts
L: kerrie omelet van twee eieren met spinazie, gerookte kip en yofresh
T: Skyr straciatella met blauwe bessen
A: broodje boon chiliburger met chilisaus, salade van sperziebonen en Hüttenkäse
T: grapefruit, stukje pure chocolade

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:29

Afbeelding

Ik heb vanmiddag weer een baksel van Beukers gemaakt :D Hij is super goed gelukt, heb 2 flinke stukken gehad en zit echt armvol :') Er zit volgens mij iets van 40 gram eiwit in de hele unit dus een ideale opkrikker, het is alleen wel heel lastig weg te krijgen. In het E-book staat dat het koud niet lekker is om te eten, maar ik denk dat ik het nu in de koelkast zet en vanavond laat nog even in de magnetron doe en kijk of dat smaakt. Goede ontdekking dit *\o/*

Wat is dat met die AH donuts, is dat een mini hype? :p Donuts zijn heerlijk. Ik had er toevallig laatst 1 op met Pasen, verder haal ik ze eigenlijk nooit omdat ze zo ongezond zijn ;( Hoe is die boon chiliburger Maanlicht? Ik zie hem vaak liggen in de supermarkt maar ik vind ze altijd vrij prijzig. Lekkere lijst Kim!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:16

Oh ik eet normaal juist helemaal niet zo veel donuts, maar ze hadden bij mijn Appie nu toevallig een paar 'speciale' liggen die ze normaal niet hebben (zoals deze met bosbes die ook bosbesvulling heeft) en toen dacht ik nah fiets it, hahaha.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:52

@Emmaa_, vervelend dat het afvallen niet gaat zoals je wilt. Wel is het goed dat je nu bewuster om gaat met eten en weet wat goed voor je is. Denk dat dat al heel belangrijk is. Al gaat het afvallen op een heel laag tempo, toch kom je dichter bij je doel!

@Kimmie, vind je lijstje er echt netjes uit zien! Ga binnenkort ook maar eens een tosti maken met spinazie erop. Ben benieuwd hoe dat zal smaken :9

@Castilja, krijg echt spontaan honger van jouw post! Ziet er echt super lekker uit Is het gewoon een cake of een soort appel taartje?

Ik was anderhalve week geleden trouwens echt heel ijverig begonnen met workouts doen, maar merk dat die motivatie nu helemaal weg is... Ik loop nog wel 2 a 3 keer in de week hard, maar voor die workout heb ik echt steeds een smoesje; te koud, te warm, moe, buik zit nog vol etc. Weet zelf dat ik het gewoon moet doen, maar blijf dat toch gewoon op de bank zitten. Erg vervelend.

Mijn lijstje van vandaag is echt één grote jankboel. De dag begon goed, maar na de luch was er geen redden meer aan. Mijn moeder had nog 3 pakken oliebollenmix in de kelder staan en drie keer raden wat we als avond eten hadden... Laat ik maar zeggen dat de hoeveelheid calorieën die ik als avondeten had, ik normaal op een hele dag eet :n Was wel weer erg lekker, dat wel. Maar ja, vanaf morgen gewoon weer strikt aan m'n hoeveelheden houden, want dit was wel echt een dieptepunt.