Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Zeker hoogopgeleide en mensen mogen wel minderen.![]()
Waves schreef:@Linky:
Ik zie in je profiel dat je 68 bent. Gelukkig is jouw mening niet meer zo relevant voor de gezondheid van mijn kinderen, waarvan de jongste straks naar de kinderopvang gaat en vanwege de leeftijd nog niet ingeënt is. Ik gun een baby van 6 maanden geen mazelen of polio. Jij wel?
Weleens verdiept in die ziektes en wat die doen bij een babytje?
Wel jammer dat je nepnieuws en verkeerde informatie verspreid op internet.
verootjoo schreef:Stond hierboven al ergens, zij kent niemand die er wat aan overgehouden heeft, dus die ziektes zijn helemaal niet zo erg als je hygiënisch bent en een gezond kind hebt
linky schreef:Roken was veilig...…...toch? Zelfs van harte aanbevolen door artsen(!) in de jaren '50 en '60
Asbest was veilig...…...… toch?
DDT was veilig...………...…. toch?
2,4,5 T was veilig...……......…. toch?
DES was veilig...……......…. toch?
Softenon was veilig...………..... toch?
VIOXX was veilig......……. volgens Merck (ze manipuleerden het onderzoek waardoor het goedgekeurd werd, terwijl ze heel goed wisten dat het hartaanvallen veroorzaakte. Pas na jaren, vele miljarden winst, en meer dan 85.000 hartinfarcten waarvan ruim 50.000 dodelijk, alleen al in Amerika, werd het met grote tegenzin door Merck uit de handel gehaald).
5G is veilig...…………. toch? (Dat vogels massaal dood uit bomen vallen, en koeien op hol slaan, doet niet ter zake; alles moet wijken voor zelfrijdende auto's).
Vaccins zijn veilig......…...………. toch?
Ik ken trouwens geen enkele anti-vaxxer, uitsluitend ex-vaxxers………...…….
Er zit een vaccin tegen waterpokken aan te komen; in Amerika wordt het al gegeven; wedden dat waterpokken ook hier heel snel daarna ook dodelijk worden?![]()
Maar van mij mag iedereen zich (vrijwillig!) tegen alles laten vaccineren. Geen probleem. Succes.
tiwi1969 schreef:Waterpokken zijn niet snel dodelijk en toch heb ik als kind een behoorlijke complicatie/secundaire infectie gehad van de waterpokken met hoge koorts. Door het bestaan van antibiotica leef ik nog. En ik was een gezond en goed gevoed kind. Gevaccineerd met wat begin jaren 70 voorhanden was.
Mazelen heb ik vrij simpel doorlopen maar dat zegt niet dat andere kinderen daar geen ernstige gevolgen van kunnen krijgen.
Waterpokken kan wel heel gevaarlijk zijn voor mensen met een verzwakt immuunsysteem. Die kunnen er wel dood aan gaan. Mijn dochter was orthopedisch patiënt in het Sophia kinderZH toen ze op 1 jarige leeftijd in het gips zat en waterpokken kreeg.
Op dat moment was er een probleem met haar gips wat verholpen moet worden, maar waren wij met waterpokken niet welkom in het ziekenhuis. Uiteindelijk heeft de gipsmeester uit het plaatselijke ziekenhuis haar in een achteraf-kamertje geholpen. Ver van andere patiënten.
Zo link zijn waterpokken voor bijv. prematuren, chemo- en transplantatie patiënten. Levensgevaarlijk!
In het belang van die patiënten zou ik het niet gek vinden als de waterpokken vaccinatie hier ook beschikbaar komt.
Vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, dat doe je ook omdat je hart hebt voor de zwakkeren in de samenleving.
Edit: ik ben 50 en voor mij is het in zoverre relevant dat ik oma ben van een fantastische kleinzoon van 3,5 maand. Mijn dochter woont bij mij met haar zoontje.
En als reiziger laat ik mij ook vooraf goed vaccineren omdat ik geen ellende mee naar huis wil slepen. Kost mij wat geld en een week een wat stijve arm....
quera schreef:Lekker over 1 kam waves
Waves schreef:quera schreef:Lekker over 1 kam waves
Hoe bedoel je precies? Dat het inmiddels mijn beeld is dat de anti vaxxers geen kaas hebben gegeten van wetenschap vindt je ‘over een kam’?
Als er alleen maar met youtube filmpjes en die ene website van die gediskwalificeerde arts wordt gezwaaid dan wordt het heel moeilijk om te denken dat er (medisch/biologisch) WO geschoolden tussen zitten.
Maar bewijs me graag het tegendeel hoor, het lijkt me een verademing als er een discussiepartner komt die bijvoorbeeld het verschil weet tussen een causaal verband en een correlatie.
Waves schreef:quera schreef:Lekker over 1 kam waves
Hoe bedoel je precies? Dat het inmiddels mijn beeld is dat de anti vaxxers geen kaas hebben gegeten van wetenschap vindt je ‘over een kam’?
Als er alleen maar met youtube filmpjes en die ene website van die gediskwalificeerde arts wordt gezwaaid dan wordt het heel moeilijk om te denken dat er (medisch/biologisch) WO geschoolden tussen zitten.
Maar bewijs me graag het tegendeel hoor, het lijkt me een verademing als er een discussiepartner komt die bijvoorbeeld het verschil weet tussen een causaal verband en een correlatie.
Karl66 schreef:Er zijn genoeg wetenschappelijk opgeleide artsen, die daarna ervoor kiezen om natuurgenezer te worden of die met homeopathie gaan werken. Dus het idee dat hoog opgeleide mensen niet voor domme kwakzalverij vallen houdt geen stand.
@Linky, jouw bericht is een typisch leugenachtig antivaxxers bericht. Je pakt een aantal situaties die fout zijn gegaan, koppelt daar zonder ook maar enig bewijs vaccineren aan vast en voila, je hebt "bewezen" dat vaccineren gevaarlijk is. Wat mij betreft mogen de mods dit soort berichten verwijderen, je liegt en probeert mensen daarmee aan het twijfelen te brengen en dat is iets wat volgens mij niet op een forum thuis hoort.
Karl66 schreef:Wat mij betreft mogen de mods dit soort berichten verwijderen, je liegt en probeert mensen daarmee aan het twijfelen te brengen en dat is iets wat volgens mij niet op een forum thuis hoort.
Waves schreef:IMANDRA schreef:Waves je zit nu een beetje in het vaarwater van de antivaxxers. Jij hebt er niet van gehoord dus het kán niet zo zijn. Snap je?
‘In het vaarwater’? Je bedoelt iets anders denk ik? Dat ik me van dezelfde argumentatie bedien?
quera schreef:tiwi1969 schreef:Waterpokken zijn niet snel dodelijk en toch heb ik als kind een behoorlijke complicatie/secundaire infectie gehad van de waterpokken met hoge koorts. Door het bestaan van antibiotica leef ik nog. En ik was een gezond en goed gevoed kind. Gevaccineerd met wat begin jaren 70 voorhanden was.
Mazelen heb ik vrij simpel doorlopen maar dat zegt niet dat andere kinderen daar geen ernstige gevolgen van kunnen krijgen.
Waterpokken kan wel heel gevaarlijk zijn voor mensen met een verzwakt immuunsysteem. Die kunnen er wel dood aan gaan. Mijn dochter was orthopedisch patiënt in het Sophia kinderZH toen ze op 1 jarige leeftijd in het gips zat en waterpokken kreeg.
Op dat moment was er een probleem met haar gips wat verholpen moet worden, maar waren wij met waterpokken niet welkom in het ziekenhuis. Uiteindelijk heeft de gipsmeester uit het plaatselijke ziekenhuis haar in een achteraf-kamertje geholpen. Ver van andere patiënten.
Zo link zijn waterpokken voor bijv. prematuren, chemo- en transplantatie patiënten. Levensgevaarlijk!
In het belang van die patiënten zou ik het niet gek vinden als de waterpokken vaccinatie hier ook beschikbaar komt.
Vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, dat doe je ook omdat je hart hebt voor de zwakkeren in de samenleving.
Edit: ik ben 50 en voor mij is het in zoverre relevant dat ik oma ben van een fantastische kleinzoon van 3,5 maand. Mijn dochter woont bij mij met haar zoontje.
En als reiziger laat ik mij ook vooraf goed vaccineren omdat ik geen ellende mee naar huis wil slepen. Kost mij wat geld en een week een wat stijve arm....
Hier heeft de oudste de waterpokken gehad, de jongste nog niet. Maar kan moeilijk die tijd mijn kind wegdoen tot het over is?
Idem voor elke snottebel,griep enz.