Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:14

Ik kom mij ook melden! :D
Tijdje geleden een topic geopend over mijn mega-snel-klittend-haar en toen de stap gezet om over te gaan op de CG-methode.

Afbeelding
Dit was mijn haar voor de CG-methode. Daar kamde ik het ook heel erg veel, ook als het droog was.

Daarna de eerste spullen binnen en begonnen. Dit was de volgende ochtend.
Afbeelding

Heb alleen nog even geen nu-foto want ben nog aan het prusten met de routine haha.
Ik gebruik nu: Yari-green shampoo, Aunt Jackie's masker, Garnier conditioner, Yari-green gel en de Jessicurl cleansing cream als co-wash.
De co-wash ga ik mee stoppen want daar wordt mijn haar heel droog, pluizig en stro-achtig van wat snel gaat klitten.
Dus heb nu een leave-in besteld en ga dat proberen!
Ik was 2x per week met shampoo waarvan de ene keer met een masker en de keer er na met de conditioner.

Jorex

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:09

Ik heb volgens de testen dun haar met een hoge porositeit, welke producten zijn daar goed voor om mee te starten?
Ik wil eigenlijk eerst nog naar de kapper en er een kleurtje in ook, want ik vind het veels te lang nu. Mijn haar is overigens nooit echt droog, wel pluizig, maar snel te vet ipv te droog.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:16

Ik kan je niet helpen welke producten het beste voor je zijn, maar ik bestel altijd via cghair.nl
Zit ook in die facebookgroep; https://www.facebook.com/groups/573684363374106

Als je via de website de test doet zie je ook direct welke producten voor jou goed zijn.
Ik gebruik een masker en straks een leave-in met proteïnen. Diegene op fb zei tegen mij; ''proteine haalt je haar uit het masker en als je leave in wenst te gebruiken ook daaruit. Proteine heeft namelijk minimaal 20 minuten nodig om tot je haar te komen, shampoo en conditioner spoel je doorgaans snel weer uit en heeft daarom geen meerwaarde.''
Dus de rest gebruik ik zonder proteïne. Je kan nu wel starten met CG, maar als je gaat verven moet je wel nogmaals een finalwash doen aangezien je kapper denk ik niet CG producten gebruikt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:19

Ja, daarom, ik wil eerst mijn huidige bar opmaken en dan naar de kapper en het ook met haar overleggen wat er mogelijk is.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:21

Jorex, jouw lange haar doet me denken aan mijn (nog niet CG) haar toen ik jonger was. Dus wie weet! Hoge porositeit heeft moisture nodig? Of juist proteïne?
Upendo, ja ik denk dat jij nog meer kunt bereiken! Mijn kapper knipt niet met de curlsys methode. Waar in Nederland zit je? Ik ga altijd in Groningen, dus als dat bereikbaar is voor jou heb ik wel een tip. PB gerust even. :D
LinSa, ja dat is lastig. En duur inderdaad :') Ik heb haar dat echt vreselijk snel groeit, dus mijn kapper zei: "Jij kunt wel iedere twee maanden komen, joh.". Mijn portemonnee wil dat alleen echt niet _O-
xPearl, wat vet zeg! Wel grappig, want ik zie inderdaad al aan die 1e foto dat je geen stijl haar hebt. Iedere week een masker vind ik trouwens best veel. Zit er proteïne in jouw masker?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:26

Hoge porositeit heeft proteïne nodig :j

Oh hmm. Ik had op FB de vraag gesteld en diegene gaf aan dat zij hetzelfde doet als mij, met de conditioner en masker.
Masker van mij heeft inderdaad proteïne, de rest is zonder proteïne. De leave-in die ik nu heb besteld is ook met proteïne

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:32

PeerAppel schreef:
Jorex, jouw lange haar doet me denken aan mijn (nog niet CG) haar toen ik jonger was. Dus wie weet! Hoge porositeit heeft moisture nodig? Of juist proteïne?
Upendo, ja ik denk dat jij nog meer kunt bereiken! Mijn kapper knipt niet met de curlsys methode. Waar in Nederland zit je? Ik ga altijd in Groningen, dus als dat bereikbaar is voor jou heb ik wel een tip. PB gerust even. :D
LinSa, ja dat is lastig. En duur inderdaad :') Ik heb haar dat echt vreselijk snel groeit, dus mijn kapper zei: "Jij kunt wel iedere twee maanden komen, joh.". Mijn portemonnee wil dat alleen echt niet _O-
xPearl, wat vet zeg! Wel grappig, want ik zie inderdaad al aan die 1e foto dat je geen stijl haar hebt. Iedere week een masker vind ik trouwens best veel. Zit er proteïne in jouw masker?

Jawel hé, ik denk dat er winst te behalen is. Ik woon zelf in Gelderland, bij de Veluwezoom, helaas niet in de buurt van Groningen.. :(

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:46

Zwolle zit ook een hele fijne krullenkapper, miss curly jo op Facebook.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 23:52

alice0cullen schreef:
Zwolle zit ook een hele fijne krullenkapper, miss curly jo op Facebook.

Ik zag alleen dat je bij haar een aanbetaling moet doen bij afspraak maken.

Een ander goede krullenkapper is Jade hairstyle.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:54

Ja dat klopt, ze doet dit omdat heel veel mensen een afspraak maakten en dan niet kwamen! En dat terwijl ze het heel druk heeft. Vond ze zonde voor de klanten die echt wel wilde komen. Dus met aanbetaling gebeurt dat minder snel.

Ik ben zelf erg tevreden met haar!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 23:56

Begrijp ik, alleen met de lockdowns vind ik het niet heel handig. Anders had ik het zeker bij haar geprobeerd om te kijken hoe dat is. Scheelt dat ik Jade hairdesign ook goed curlsys vind knippen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:00

Hoezo? Ze is heel schappelijk hoor ze stort het gewoon terug en/of ze neemt contact met je op om het te verzetten.

En als je eenmaal geweest bent hoef je geen aanbetalingen te doen omdat je ter plekke een afspraak maakt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:12

Ik heb even gekeken maar daar kan je pas in juni een afspraak plannen.. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:21

Klopt. Ze is erg goed en de enige in Zwolle. _O-

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 00:22

MarlindeRooz schreef:
Hoezo? Ze is heel schappelijk hoor ze stort het gewoon terug en/of ze neemt contact met je op om het te verzetten.

En als je eenmaal geweest bent hoef je geen aanbetalingen te doen omdat je ter plekke een afspraak maakt.

Dat eerste wist ik niet, ik zag op Facebook berichten voorbij komen dat je zelf een afspraak moet ruilen met een ander. Dat vind ik teveel gedoe met ook nog een aanbetaling moeten doen.

Scheelt daarnaast dat ik al een fijne curlsys kapper heb.

MarlindeRooz schreef:
Klopt. Ze is erg goed en de enige in Zwolle. _O-

Dat klopt niet, Jade hair design is ook officieel curlsys kapper.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:26

Oh dat kan, ik kon destijds niemand vinden. En als je niet kan dan kan je gewoon je afspraak afzeggen en dan krijg je geld terug. Dat ruilen is meer zodat je alsof een afspraak hebt die niet nog een half jaar duurt. :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 00:30

Bedankt voor de uitleg, fijn te weten dat dit wel mogelijk is. Ik zag haar op Facebook voorbij komen en het ziet er erg goed uit. Misschien dat ik het in de toekomst ook uit wil proberen, kijken hoe dat zal zijn.
Voor nu wel tevreden met mijn eigen curlsys kapper dus en ik hoop na deze lockdown toch mijn haar snel te laten knippen, het is er echt aan toe en wachten tot juni duurt mij dan te lang :D

Vanmorgen mijn haar gewassen met de nieuwe shampoo en erg tevreden. Mijn haar is veel zachter dan met de oude shampoo.
Ik heb vanmorgen Yari green gebruikt, vermoedelijk te weinig want ik had erg weinig cast en meer slag dan krul in mijn bovenlaag. Mijn onderlaag heeft wel krul. Morgen dus meer gaan gebruiken en kijken of dat werkt. Ook denk ik erover om de yari green krul activator te gaan proberen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:14

Snap ik, ik ben heel bij dat ik toen gewacht heb. Ik heb half februari gelukkig een afspraak als die door kan gaan. :=

Nou vind ik krullen zelf te veel werk voor elke dag want ik heb geen geduld. Maar haar manier van knippen zorgt wel echt voor een mooi kapsel dus ik betaal het er graag voor.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:37

Ik heb nu dit qua haarinfo:
Type: 2b/2c
Lage haardikte: Hair milk conditoiner
Hoge haardichtheid, ik heb wel veel haar: Butter of crème
Medium porositeit, wegens ontkleuren richting hoog: Hydraterend
Hoge elasticiteit: Proteïneproduct

Ik wil graag vanmiddag bij trekpleister/kruidvat 1 conditioner halen voor vanavond+ een stylingsproduct om mee te beginnen. Wegens hoge porositeit heb ik kennelijk grote proteïnen nodig, maar ik heb in het verleden de schwarzkopf conditioner gehad en deze maakte mijn haar echt zwaar toen het nog lang was. Dus ik ga voor een conditioner met zowel grote als kleine moleculen. Dan kom ik uit op deze: https://www.kruidvat.nl/sheamoisture-ja ... /p/5435970

Verder weet ik het qua stylingsproducten nog niet wat ik precies kan halen. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden dat ik daar een beetje in vast loop. En het is ook jammer dat de action en de hema niet open zijn, want dan had ik nog wat uitgebreidere winkelmogelijkheden.
Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat mijn moeder van nature ook krullend haar had vroeger.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 13:46

MarlindeRooz schreef:
Snap ik, ik ben heel bij dat ik toen gewacht heb. Ik heb half februari gelukkig een afspraak als die door kan gaan. :=

Nou vind ik krullen zelf te veel werk voor elke dag want ik heb geen geduld. Maar haar manier van knippen zorgt wel echt voor een mooi kapsel dus ik betaal het er graag voor.

Bedrag heb ik er ook voor over, mijn kapper is niet veel goedkoper. Curlsys kappers zijn gewoon duurder, logisch ook want ze hebben meer tijd nodig.

Ik gebruik Garnier haver conditioner Jorex, heet uit mijn hoofd proteïne en fijn in gebruik vind ik.
Geen ervaring met Sheamoisture, kan je daar niet bij helpen.
Yari green heb ik gekocht bij de Kruidvat, voor nu voorzichtig positief.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:53

Afbeelding

Ik zag gister dit tabelletje van Shea Moisture. Ik heb echt een zwak voor die roze verpakking (coconut & hibiscus), maar hierom laat ik hem staan (heb zelf 2b/2c en een paar lokken 3a). Wel heb ik van een vriendin de Curl Enhancing Smoothie gekregen. Bij haar deed hij niks en maakte hij haar haar zwaar. Ik geef het een kans :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:10

Kennelijk heb ik al een leave-in conditioner die geschikt is, maar die is ook zonder proteïnen. En de manuka honey & yoghurt is ook zonder. Ik heb als ik nat haar heb echt wel 3A, maar het is als het droog is nu weer 2A/2B, want het zakt er zeg maar uit. De garnier loving blends zijn ook zonder proteïnen volgens alle sites die ik tegenkom. Ik vind het nu al ingewikkeld. Voor mijn haar kan ik ook beter een mousse gebruiken dan gel volgens alle sites en dan kom ik uit bij deze als ik met proteïne wil: https://www.kruidvat.nl/syoss-keratine- ... /p/4041199
En er zijn er heel veel zonder. :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:13

upendo schreef:
Ik heb even gekeken maar daar kan je pas in juni een afspraak plannen.. :=

In Kampen zit ook een goede! Haircare at yours heet ze geloof ik. Even opzoeken op Facebook.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:41

Jorex schreef:
Kennelijk heb ik al een leave-in conditioner die geschikt is, maar die is ook zonder proteïnen. En de manuka honey & yoghurt is ook zonder. Ik heb als ik nat haar heb echt wel 3A, maar het is als het droog is nu weer 2A/2B, want het zakt er zeg maar uit. De garnier loving blends zijn ook zonder proteïnen volgens alle sites die ik tegenkom. Ik vind het nu al ingewikkeld. Voor mijn haar kan ik ook beter een mousse gebruiken dan gel volgens alle sites en dan kom ik uit bij deze als ik met proteïne wil: https://www.kruidvat.nl/syoss-keratine- ... /p/4041199
En er zijn er heel veel zonder. :+

Is het misschien handig om in je wasroutine proteïne in te voren, in plaats van overal/in je stylingsroutine? Dat verruimt de mogelijkheden heel erg en voorkomt dat je binnen de kortste keren een proteïne-overload hebt. Bijvoorbeeld:
af en toe proteïne -> deepco/masker met proteïne
onderhoudsdosis proteïne -> shampoo en conditioner (of alleen conditioner) met proteïne

Bij 2B zou ik wel gewoon gel pakken hoor. Ik ben niet meer zo van de mousse eigenlijk. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik heb wel een gel tunnelvisie (snot, snot, snot) dus als je die niet wilt, heb ik verder geen advies voor je. Ik heb geen fijnere gel gevonden, tot ik snot tegenkwam, dus nu probeer ik niet eens anderen, want ik heb alles wat ik zoek in een gel gevonden in snot.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:28

Ik heb het vandaag geprobeerd en mijn haar moet nu nog drogen.
Voor:
Afbeelding

Nog natte na:
Afbeelding

Ik heb geen idee wat de achterkant doet, maar ik heb de conditioner van Garnier, het masker van de Kruidvat, nature box leave in en snot gebruikt. Ik heb ook de curls maker van Yaris green gekocht, dat is een cream dus die heb ik voor vandaag nog even overgeslagen.