Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:14

Ik zou wel even hierover bellen, kan makkelijk een allergische reactie zijn.

(Broertje slaat door een allergie ook rood uit bij antibiotica kuren met penicilline)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:42

Klinkt idd als een allergische reactie, dat kan zo snel gaan bij AB. En dat kan ook opbouwen. Heb je al gebeld? Veel sterkte met alles, ik lees mee maar reageer niet zo vaak omdat ik gewoon niet weet wat te zeggen. Het lijkt me zo heftig voor jou om dit allemaal mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:44

Ik heb altijd zonder problemen Nitro (furabid) geslikt en de laatste keer ook heftige allergische reactie. Overal rood, pijn en jeuk :x kan ineens opkomen!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:03

Heb je de bijsluiter gelezen?
Bij twijfel over een allergische reactie altijd direct stoppen en contact opnemen met je huisarts.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 17:00

Arts assistent heeft gebeld en ik mag deze AB niet meer nemen. Krijg nu een andere :j Weet nog niet welke.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:49

Goed dat je hebt gebeld!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 04:01

Ja, ik dacht eerst een beetje; Ze zullen wel denken, daar heb je haar weer hoor.. Blijft er een beetje in zitten :') Maarja, zelfs als het niet erger geworden was, dan nog heb ik heel weinig zin in de hele tijd een rode kop en jeuk.
En de arts die ik sprak vond het dus erg genoeg om direct te moeten stoppen, staat nu ook in m'n dossier dat ik daar allergisch voor ben. Nooit zoveel gedoe gehad met medicijnen als de laatste tijd. Ze zei ook dat ze me wel wat wou voorschrijven tegen de allergische reactie, maar kon ook gewoon afwachten tot het afzakte... Daar heb ik voor gekozen. Ben nu wel klaar met alle pillen etc.

Heb nu Trimethoprim.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:30

Fijn Ts, hopelijk is deze net zo effectief.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:01

Het zit je wel vaak tegen TS.
Ik hoop voor jou op een top 2019.
Dat alles de andere kant op mag gaan (de goede)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:33

Alvast een gezond 2019 toegewenst TS.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 04:30

Bedankt! Jullie ook allemaal een goed en gezond nieuw jaar! :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:25

Dat het maar een mooi nieuw jaar voor je mag worden, waarin je lijf je minder in de weg gaat zitten.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 03:43

Ben je weer een beetje op de been nu? Of nog aan de antibiotica? Iig ook de beste wensen!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 03:26

Bedankt!

Ik voel me goed :j Ik heb nu alleen de onderhouds AB en heb daar helemaal geen bijwerkingen oid van, gelukkig!

Wel morgen een afspraak met de continentie verpleegkundige. Want van de thuiszorg denken ze dat ik misschien toch vaker moet katheteriseren. Nu is de 5e keer 's nachts nog een beetje, als het lukt is het fijn, zo niet, lekker laten... Maar ik had nu al meerdere keren 900 tot 1200 cc 's ochtends. En een keer 1300 cc 's avonds... Dus miss vaker, of op andere tijden. Of 's nachts de thuiszorg bellen als het niet lukt. Want in totaal zit ik nu per dag niet heel hoog, zoals de vorige keer wel zo was.

Hoop iig niet op vaker katheteriseren, want ik heb sinds eergisteren heel erg last van m'n plasbuis, die staat heel erg in de fik :Y)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:18

900-1200 cc in de ochtend is echt wel te veel hoor (is overigens ook niet goed voor je blaas....en je nieren omdat de druk daar ook veel hoger word)...met kans op nier schade....die problemen wil je er ook nog niet bij hebben.

Vraag of ze nog wat voor je kunnen betekenen mbt de geïrriteerde plasbuis?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:09

Lastig ts, t lijkt kiezen tussen twee kwaden.

Hoe zit het eigenlijk met een katheter via de buikwand? Kunnen ze die tzt weer dichtmaken? Zo ja is dat niet voor nu een betere oplossing?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 05:04

Ja, 's ochtends is het echt veel te veel..

Heb vandaag de continentie verpleegkundige gesproken en ik mag de nacht niet meer overslaan. Moet nu de thuiszorg dus bellen als het 's nachts niet lukt... En als het overdag veel blijft, dan moet ik overdag ook nog een keer extra. Maar dat is even kijken, want meestal is het 's avonds veel, maar dan komt de thuiszorg om 5 uur en daarna om 8/half 9.. Om daartussen nog een keer te katheteriseren is wel heel kort op elkaar..

Tegen de pijn in m'n plasbuis is niet zoveel te doen.. Evt instillagel in m'n plasbuis spuiten, maar dat maakt het katheteriseren veel lastiger := En dan gaat ie er dus steeds naast, wat niet echt meewerkt aan hoe geïrriteerd het is..

Een Suprapubische katheter kan ook tijdelijk :j Maar.. Ik hoop eigenlijk heel erg deze maand nog bericht te krijgen over de neurostimulator en dan gewoon weer te kunnen plassen :=

1,5 Uur geleden de thuiszorg gebeld. Had het zelf geprobeerd, maar lukte niet, deed hartstikke veel pijn en toen begon het ook nog te bloeden %)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 05:39

Jeetje, het blIjft zeuren. :(:)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:34

Om welke tijden katheteriseer je nu? Misschien dat je nog iets met de tijden kunt schuiven om het wat beter over de dag te verdelen en je blaas niet zo vol te laten zijn.

Ik vind het wel fijn om te horen dat het met de onderhoudsdosis ab goed gaat nu. Eindelijk een beetje positief nieuws. Nu nog duimen dat je snel iets over de neurostimulator hoort!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 22:29

Het wisselt elke dag een klein beetje, dus het is een beetje +- een half uur, maar vandaag was het zo;

03:00
08:30
13:00
17:15
20:30

Lastige is ook dat ik 500 ml totaal niet voel.. Dan had ik gewoon eerder kunnen katheteriseren. Maar tussen 0 en 500 voel ik geen verschil, 800 merk ik vaak dat er iets in zit. Vandaag had ik ook een keer 75 ml. Nou, daarvoor hoef ik niet eens te katheteriseren. Maarja het kan net zo goed boven de 500 zijn dan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:14

Drie uur lijkt me echt vervelend, kun je niet die eerder doen? Zodat je iig kunt slapen?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 01:23

Ik weet niet of dat kan eigenlijk.. Ben bang van niet. Van de Uroloog mag het niet boven de 500 cc komen, maar zelfs als ik om 3 uur nog katheteriseer, is het 's ochtends boven de 500.. -O-
Als ik het eerder dan 3 uur doe, dan is het 's ochtends natuurlijk nog meer..

''Scheelt'' dat ik al even super slecht slaap en om 3 uur nog wel wakker ben.. Heb daarvoor morgen ook een afspraak bij m'n huisarts. Ik moet gewoon echt bericht krijgen van de Uroloog -O-

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:26

En als je je drinkmomenten meer naar voren schuift? Dat je bijvoorbeeld na het avondeten niks meer drinkt?
Weet het niet hoor of dat kan voor jou, maar dat scheelt misschien wel voor 's nachts/'s morgens.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:29

De meeste urine wordt in de vroege ochtend geproduceerd. Nachts en ochtends skippen is dus heel onverstandig...

Heb nu maar niet een te grote hoop dat je snel iets hoort. Het kan alleen maar heel erg tegenvallen...kwa tijdsduur.

En niet meer drinken/minder drinken is ook onverstandig....drinken is goed voor je. Ook om je blaas schoner te houden

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:34

amber15 schreef:
En als je je drinkmomenten meer naar voren schuift? Dat je bijvoorbeeld na het avondeten niks meer drinkt?
Weet het niet hoor of dat kan voor jou, maar dat scheelt misschien wel voor 's nachts/'s morgens.

Dit zou ik zeker niet adviseren.

Goed en regelmatig drinken is heel belangrijk.