[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:05

Helaas... Mijn uitgroei is echt knal oranje/rood en de rest is een beetje donkerrood... Jammer. Van de week een pakje donkerrode verf halen en kijken of ik daarmee mijn uitgroei kan doen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:06

Maris schreef:
Is ok wel logisch toch, haar is dood, dus hoe kan je dat dan verbeteren ? Maar aan de andere kant wat hebben dan al die behandelingen en shampoo's met de meest fantastische ingrediënten ( zoals hier net ook genoemd b.v. keratine ) dan voor zin ?? Het legt waarschijnlijk hooguit een laagje om je haren ( net zoals siliconen ) en laat het er gezonder uit zien. Maar je haren zelf worden er 0 gezonder door.
Toch ?

Edit : Olaplex zal dan misschien ook zo'n glad laagje om je haren heen leggen ?

Nee je moet het even googlen, het is vrij van siliconen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:08

Ik neem aan dat niet alleen siliconen een laagje om je haren kunnen leggen ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:10

Oh, Olaplex zal ongetwijfeld goed zijn voor je haren, als ik er zo over lees. Maar het wondermiddel dat beschadigd haar herstelt moet helaas nog worden uitgevonden.
Ondervoed en beschadigd haar zijn niet hetzelfde.

Ik heb jaren gedacht dat mijn haar permanent beschadigd was.
Als jong meisje had ik altijd steil haar, in de loop der jaren is het gaan krullen. Daar was ik me nooit zo bewust van, ik dacht enkel dat het niet genoeg voeding kreeg en bleef naar de kapper gaan om het af te knippen. Totdat bleek dat er een daadwerkelijke krul in zat, aan de hand daarvan ben ik mijn haar anders gaan behandelen. Mijn haar was dus niet beschadigd, maar zo leek het wel omdat ik het alsmaar borstelde. We weten immers allemaal wat er gebeurt als je krullen gaat borstelen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:10

Nee maar in die shampoos zijn het iig siliconen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:12

Jolien, kunnen je haren dus ondervoed zijn ? haren zijn toch dood ? Of bedoel je dan meer de hoofdhuid ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:17

Maris schreef:
Is ok wel logisch toch, haar is dood, dus hoe kan je dat dan verbeteren ? Maar aan de andere kant wat hebben dan al die behandelingen en shampoo's met de meest fantastische ingrediënten ( zoals hier net ook genoemd b.v. keratine ) dan voor zin ?? Het legt waarschijnlijk hooguit een laagje om je haren ( net zoals siliconen ) en laat het er gezonder uit zien. Maar je haren zelf worden er 0 gezonder door.
Toch ?

Edit : Olaplex zal dan misschien ook zo'n glad laagje om je haren heen leggen ?

Die producten hebben als doel om je haar te voeden, hierbij zijn er ook zat producten die weinig meer doen dan oppervlakkige voeding door bijvoorbeeld een laagje om je haar te leggen. Dit kan er dan wel weer toe dienen om je haar te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Maar er zijn ook genoeg producten die doordringen tot in de kern en je haar ook echt voeden.

En daarbij zijn er mensen die zweren bij conen of parabenen en anderen willen daar juist met een grote boog omheen. Wat voor de één werkt, kan voor de ander niks doen, o.a. afhankelijk van je haarstructuur.
Maar laten we voeding (dus wat je in je mond stopt) niet vergeten.

Maris, haren zijn dood maar kunnen wel absorberen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:18

Je haren kunnen idd absorberen, maar een product kan nooit zover in je hoofdhuid dringen dat het haargroei bevorderd.
Het kan niet in de haarzakjes of follikels komen. :n

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:19

Ha, veel duidelijker zo ! Maar wat hebben haren dan nodig om glad en glanzend te zijn ? Ik neem aan vocht, maar verder ?? En kunnen haren dan ook water/vocht absorberen ?

edit : en als je je haren wast of behandelt met b.v. siliconen, ik neem aan dat je haar dan ook niet gevoed kan worden ( omdat het er niet meer in kan door dat siliconen laagje ) ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:32

Lous schreef:
Je haren kunnen idd absorberen, maar een product kan nooit zover in je hoofdhuid dringen dat het haargroei bevorderd.
Het kan niet in de haarzakjes of follikels komen. :n

Producten die van buitenaf de haargroei bevorderen zijn in mijn ogen ook een broodje aap. Het kan wel helpen bij de volume en het voeden van je hoofdhuid. Een gezonde hoofdhuid heeft uiteraard ook invloed op de kwaliteit van je haar.

Maris, het verschilt per haarbos wat werkt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:36

Precies die zijn ook broodje aap :j
Vraag maar eens aan een willekeurige dermatoloog.
Je hoofdhuid voeden kan wel idd. Vergelijkbaar met een goede handcreme/bodylotion voor het voeden van de huid elders op het lichaam.

Urbanus

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:38

Veel water drinken en veel vitamines binnen krijgen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:43

Pitamientjes. :j

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 01:20

Jolien87 schreef:

Ik moest hardop lachen :')

Mijn knaloranje haar gaat trouwens goed! De ergste gloed (in met name die donshaartjes rondom mijn gezicht) is verminderd, het is nu meer een soort zachte oranje-bruine tint geworden. Wen er steeds meer aan!

Mijn zusje kwam er vandaag wel achter dat het verven op mijn achterhoofd niet helemaal goed is gegaan :+ Weet niet of ik hier een foto durf te plaatsen haha, maar er zitten allemaal ‘happen’ ongeverfd haar in. Iets met oefening baart kunst zal ik maar denken :')

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:19

xIrlijn schreef:
Jolien87 schreef:

Ik moest hardop lachen :')

Mijn knaloranje haar gaat trouwens goed! De ergste gloed (in met name die donshaartjes rondom mijn gezicht) is verminderd, het is nu meer een soort zachte oranje-bruine tint geworden. Wen er steeds meer aan!

Mijn zusje kwam er vandaag wel achter dat het verven op mijn achterhoofd niet helemaal goed is gegaan :+ Weet niet of ik hier een foto durf te plaatsen haha, maar er zitten allemaal ‘happen’ ongeverfd haar in. Iets met oefening baart kunst zal ik maar denken :')

Dat laatste heb ik ook wel vaak gehad, nu zelfs ook nog :+

Maar bij mij is het eerder op de lengtes, want de bleek die ik gebruikt heb was nogal ‘droge’ verf, dus dat smeert niet lekker. Met als gevolg ook ‘happen’ erin :') maar gelukkig zie je het niet, alleen als ik met Mn los haar in de wind wapper maar draag ze toch altijd op een staart :+

Edit:
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:33

Nou, dit is het resultaat na gisteren... Vind het geen gekke kleur opzich. Alleen het stukje van mijn uitgroei :+

Afbeelding
Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:35

It’s kind of a look??? Ik vind het best wel wat hebben, zelfs met die uitgroei :+

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:37

E_J schreef:
It’s kind of a look??? Ik vind het best wel wat hebben, zelfs met die uitgroei :+

Heb ik ondertussen al meerdere mensen horen zeggen ja haha. Toch vind ik het zelf maar niks haha. Heb net nog even verf gehaald voor de uitgroei, zal straks nog wel posten met eindresultaat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:41

Tis jammer wel dat dat rood in je lengtes weer net wat paarser lijkt dan het rood van je uitgroei. Ik vind het een beetje vloeken. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:44

Iris82 schreef:
Tis jammer wel dat dat rood in je lengtes weer net wat paarser lijkt dan het rood van je uitgroei. Ik vind het een beetje vloeken. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Klopt, het is vooral de prutkwaliteit van mijn camera die dat doet lijken hoor. In het echt is het veel roder :j

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:47

Waarom wil 1 kant van mij haar gewoon niet stijl zijn? Links is nu helemaal stijl en rechts heeft gekke waves..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:49

Trui schreef:
Waarom wil 1 kant van mij haar gewoon niet stijl zijn? Links is nu helemaal stijl en rechts heeft gekke waves..

Ik ken het :') Heb alleen maar aan 1 kant haar. Sommige plukken zijn gewoon rebels. O:)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:51

Maar mijn met waves zit als een volume loos kakje, dus ik dacht ik stijl het want dan is het mooier. Maarja nu is dus 1 kant lelijk

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:14

Nou, er zit weer verf in..... Het ziet er al beter uit dan gisteren. Net ook even een lading haarmaskers gehaald :') Gelukkig heb ik heel dik haar dat niet zo heel snel kapot gaat, maar 3x verf is toch een hele aanslag :') :=

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:15

Trui schreef:
Maar mijn met waves zit als een volume loos kakje, dus ik dacht ik stijl het want dan is het mooier. Maarja nu is dus 1 kant lelijk

Ik vind jouw waves wel heel mooi als ik eerlijk moet zijn :)