3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:13

Gaat vrij lastig, aangezien ik activiteiten programma draai wat aardig strak op elkaar loopt. Ik ga wel proberen om in de ochtend nog een stuk fruit er bij te eten.

Ik zie best veel zoetigheden bij jouw lijstje, voornamelijk op brood. Kan dat allemaal dat je niet boven je kcal zit?

Haha nee, de koekjes moet je ook hier niet te veel van hebben, maar ik doe er dan 1 of 2 bij mijn lunch of als tussendoortje. Ze staan nu af te koelen en ga zo 1 proeven. Ik vind ze wel een beetje stinken als ze in de oven zitten. :o

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:18

Ik ben nog vrij jong (16), dus moet natuurlijk wel opletten dat ik niet te weinig ga eten.
Dus nu doe ik geen kcal tellen, maar wel goed opletten met wat ik eet. En natuurlijk veel bewegen.
Voor mij werkt dat nu prima, misschien ga ik later nog wat harder aan de slag, maar voor nu is dat niet nodig. Ik schommel rond de 61, wil liever naar de 60 toe, maar dat gaat zo ook prima. En ik wil natuurlijk ook gewoon lekker genieten van leven en eten. En dat kan nu gelukkig ook.
Ze zijn wel heel lekker hoor! Ik ben wel benieuwd naar een foto als ze klaar zijn haha

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:35

Afbeelding

Ze zijn wel lekker, alleen een beetje droog. Denk dat ik volgende keer cranberry's gebruik ipv dadels, maakt het net wat zoeter.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:49

Kimmie25501 schreef:
Ik ben nog vrij jong (16), dus moet natuurlijk wel opletten dat ik niet te weinig ga eten.
Dus nu doe ik geen kcal tellen, maar wel goed opletten met wat ik eet. En natuurlijk veel bewegen.
Voor mij werkt dat nu prima, misschien ga ik later nog wat harder aan de slag, maar voor nu is dat niet nodig. Ik schommel rond de 61, wil liever naar de 60 toe, maar dat gaat zo ook prima. En ik wil natuurlijk ook gewoon lekker genieten van leven en eten. En dat kan nu gelukkig ook.
Ze zijn wel heel lekker hoor! Ik ben wel benieuwd naar een foto als ze klaar zijn haha

Jij hebt altijd van die 'broodlijstjes' haha. Helemaal niks mis mee, maar ik ben zelf absoluut geen broodeter dus ik vind het altijd lastig om voor te stellen dat iemand zoveel brood wil/kan eten :+

@welmoed, misschien een breaker voor tussendoor? Kun je snel drinken/eten en ze hebt ze ook in eiwitrijke versies zonder toegevoegde suikers :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:16

Vandaag net over de 1500 calorieën +:)+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:37

Dat is een goede Annikoe!
Oooo ik vind brood heerlijk!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:40

Ik ben normaal ook niet zo'n brood eter, maar na al die shakes heb ik wel zin in een broodje..
Vandaag wel een wit bolletje met surimi salade gehad, kon er nog prima bij met de calorieën.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:45

@welmoed heb je echt een tussendoortje nodig? Kom je anders niet aan je kcal?

Ik eet eigenlijk alleen ontbijt lunch en avondeten (en heel soms een appel tussendoor ofzo) maar als ik aan mn kcal kom eet ik eigenlijk nooit tussendoortjes.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:27

Even snel tussendoor om linoleum sterkte te wensen :(:) jullie waren net verhuisd toch? Rot zeg :(

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:40

@nagini, soms wel en soms niet. Ik heb nu net ontbeten en meestal krijg ik dan rond een uur of 9 wel weer honger, dus daarom neem ik nu een appel mee.

Ik kwam gisteren lang niet bij mijn kcal, maar heb gisteren ook niet heel veel gehad door de dag heen. Vandaag zal ik meer eten, want ben aan het werk en ik heb heel veel beweging op mijn werk.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:28

Hmm ja ik eet ook alleen tussendoortje als ik echt honger heb.

Vandaag:
O: appel (was mn ontbijt vergeten te maken..)
L: 2 meergranenwraps met light roomkaas, gekookte ham, 6 tomaten en rucola en spinazir.
D: Thaise mais soep met rode thai curry paste, gember, knoflook en chilies, "creamed corn", mais uit blik, kippen bouillon, light kokosmelk, champignons,ui, bos ui en tomaatjes uit blik. Echt een van mn favoriete soepen met ongeveer 450 kcal. (Niet afgemeten maar hoeveelheden gedeeld door het aantal porties wat ik er uit krijg.)

Kun je kip in doen of vis als je dat ook wilt (of paprika en spinazie doe ik ook wel eens).

2 glazen sinaasappelsap.

Heb in de supermarkt hier trouwens ontbijtkoek gevonden wuhh (echte nlse!) Dus dat is morgen ontbijt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:31

Sterkte linoleum :\

Vanaf vanmiddag ben ik (als het goed is, en de herkansing van 27 juli niet doorgaat :') ) eindelijk klaar met mn tentamens! Dat mag eventjes gevierd worden:

O: magere yoghurt met special flakes, cappuccino
T: ontbijtkoek (170 kcal), 2 manderijntjes
L: knackebrod met gegrilde groenten heksenkaas
T: speciaalbiertjes, bittergarnituur maybe *\%/*
A: vietnamees eten
T: misschien nog meer borrelen

Ik denk dat mijn gewichtsafname in de afgelopen weken ook sterk samenhangt met een afgenomen hoeveelheid borrelen :') Maar vandaag let ik daar niet op. Voor de rest van de vakantie proberen iets meer af te wisselen (lever verassen met spa-rood oid tussendoor). ~~}>
Het is niet zo dat ik me elke dag naar de getver ga drinken, voordat mensen dat beeld nu krijgen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:05

Annikoe, Jaa! I love brood! Ik zou in theorie ook alleen maar brood kunnen eten, maar dat is helaas niet zo gezond haha.
Trouwens, heel veel sterkte Linoleum! :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:47

Net maar even 2 pruimen en een banaan gepakt ipv 1 paprika, 1 slablad en een eetlepel balsamico azijn.
Zowiezo hou ik niet van paprika :p
En dit zijn wat meer vezels en calorieën enzo

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:16

linoleum schreef:
Ook ik meld me weer na een lange week afwezigheid. Mijn relatie is net over en ik woon nu weer alleen. En door de stress ben ik behoorlijk gaan eten. Ben 3 kilo aangekomen in 1,5 week. Ben er nu wel weer klaar mee. Dus nu weer normaal eten en bewegen.

:(:) :(:)

fleurtjeuh schreef:
Net maar even 2 pruimen en een banaan gepakt ipv 1 paprika, 1 slablad en een eetlepel balsamico azijn.

Een paprika, een blad sla en een lepel azijn? Was dat je voorgeschreven maaltijd? Dat is wat... 30 kcal? :=

Mijn dag vandaag;

O; yoghurt, banaan, cruesli volvezel & 2 cracottes met salami
L; tosti met pepperjack kaas
B; uur kickboksen
A; frittata met zoete aardappel, spinazie, feta en droge worst

Kickboksen hangt nog even af van mijn spiertjes vanavond. Gisteren (alweer _O- ) van paardlief gemieterd. Wel lekker zacht in de heide, maar heb toch spierpijn ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:29

2 maandjes geleden gemeld in jullie topic, was jullie kwijt en kom er nu pas achter dat jullie een nieuw topic hebben :') ga weer mee en terug lezen.. en proberen nu wel meer te gaan posten. Heel erg bedankt voor al jullie inspiratie trouwens, heb inmiddels mijn streefgewicht bereikt! (70 kg, ben 1.80 groot). Ben zelf wel tevreden met mijn lijf, alleen mijn tieten nog niet. Die zijn huge, ben ik ook helemaal niets afgevallen dus dat is zo frustrerend. Lijk daardoor alsnog wat dikker, dus zit nu te wikken en wegen wat ik daar nu mee moet gaan doen.. het is grotendeels vet, maar waarom ik overal af ben gevallen en daar niet zou ik niet weten. Had laatst een jurk besteld en was mijn maten aan het opmeten: boven L, taille M, heupen S.. Dus tips zijn zeer welkom! Ga er sowieso nog een mailtje aan wagen naar de persoon die mijn trainingsschemas heeft ontwikkeld.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:29

black_kelpie schreef:
fleurtjeuh schreef:

Een paprika, een blad sla en een lepel azijn? Was dat je voorgeschreven maaltijd? Dat is wat... 30 kcal? :=

.

Dat was inderdaad voorgeschreven :p

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:48

Een blad sla :') Niet zo gek dat je dan niet aan je calorieën komt toch?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:50

Pfff, daar val je toch spontaan van om. :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:05

fleurtjeuh schreef:

Ongelooflijk dit soort dieten. Ik heb even je berichten terug zitten lezen Fleurtjeuh, en ik hoop je een klein beetje een inzicht mee te geven.
Wat ik zie is dat je eerst een paar dagen extreem (1000kcal) hebt gelijnd met een dieet: shakes met wat groenvoer. Gelukkig had je toen zelf ook in de gaten dat je niet echt lekker bezig was (hulde daarvoor!) en ging je eten toevoegen, maar wat je op dat moment al vrij snel deed was eten toevoegen met weinig voedingswaarde en veel beloningswaarde (zakje chips, wit bolletje met salade). Er zit 1 dag tussen die echt uit gezonde voeding bestaat (zonder de shakes en wel met veel te weinig kcal overigens, maar wel een basis van een goed eetpatroon kan worden)
M.a.w. je eten bestaat nu uit shakes, wat groenvoer en "beloningsvoedsel".
Ik weet dat je graag de shakes wil gebruiken als opstapje, maar ik hoop dat je door deze optelling ziet waarom shakes zo slecht werken. Ik vind het moeilijk om precies te bewoorden wat ik bedoel dus hoop dat je het zelf ziet. Het beloningsvoedsel is juist waar je vanaf moet en wat je moet gaan integreren in een goed eetpatroon. En dat is juist wat je op deze manier niet doet, je versterkt alleen maar het beloningsvoedsel hiermee. Na 5 dagen val je in een uithongerpatroon gecombineerd met wat lekkers, 2 dagen daarna eigenlijk weer "lege voeding". Niet dat dat zakje chips nu een drama is en dat broodje ook niet, maar het zegt wel iets over gedrag. Nogmaals, ik vind het moeilijk om er de juiste woorden aan te geven, ik hoop dat je het zelf ziet doordat ik het zo uiteen zet.

Uiteindelijk is afvallen kcal, maar afvallen is ook een nieuwe eetstijl ontwikkelen die je volhoudt en daarbij zijn kcal niet leidend. Voor de 1500kcal die je nu eet kun je echt prima een goede volwaardige maaltijd eten, ipv dit....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:34

Bedankt voor je uitgebreide bericht secricible
Je hebt ook eigenlijk helemaal gelijk.
Ik ga straks op de pc het allemaal nog eens goed doorlezen en kijken wat ik kan aanpakken.
Heb je nog tips voor bepaalde voedingsmiddelen voor erbij? Zoiets als rijst oid? (ben erg fan van pasta, maar dat zal em vast niet worden :p)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:37

Is het geen optie om bijv. 1 volwaardige maaltijd te eten? Avondeten bijv. "Gewoon gezond" (kan dus ook af en toe pasta zijn).
En dan houd je de rest van de dag? Dat dieet aan met de shakes maar dan eet je iig gezond en vullend (en haal je je kcal) door een degelijke maaltijd te eten.

Vlees/vis met groenten en mogelijk pasta/rijst/aardappelen/noodles?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:50

En hoe zit het met het toevoegen van ei?
Voor vanavond heb ik pannenkoeken met groentes staan, maar kan ik daar niet een groente omelet van maken?
Aangezien ik ook al heel veel eiwitten binnenkrijg enzo..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 16:05

Als ik jou was zou ik de shakes sowieso schrappen en alleen nemen als eiwitsupplement, als tussendoortje bijv.
's Ochtends bijvoorbeeld kwark of yoghurt met inhoud, 's middags gewoon een lekkere salade, of brood, of tosti, en 's avonds 'gewoon' eten (ik doe meestal 200gr groenten, 100-150gr aardappel/rijst, 100gr vlees. En af en toe pasta/lasagne of een knorr-schotel!). Toetje is meestal een lekkere bak skyr. Ik eet rond de 1500-1600 kcal per dag dus kom netjes aan m'n kcal :)

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:21

Fleurtjeuh, Ik ben het met secricible eens. Ik denk dat je beter wat voedzamer kan gaan eten en meer.. Want op deze manier val je heel snel terug in oude gewoontes denk ik. Voel je je niet heel vermoeid door dit voedingspatroon nu? En wat is de meerwaarde van de reuze hoeveelheid eiwitten die je nu binnenkrijgt door middel van die shakes? Sport je heel veel? Anders is een enorme eiwit-inname eigenlijk onnodig...