Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:44

Oei Supervixen, voorzichtig aan dus.

Arzil, lekker fanatiek! Ik zal me de dag na m'n eerste bootcamples ook nooit meer vergeten. Ging toen 11km hardlopen en dacht dat ik ter plekke zou sterven.

Hier gaat het ook even niet zo lekker. Geveld door virale bronchitis. Vanmiddag bij de huisarts geweest, toch maar weer tijdelijk aan de ontstekingsremmende astmamedicatie en fingers crossed dat ik zaterdag nog wel de halve marathon kan doen. De huisarts achtte het niet onmogelijk O:).

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:55

Hahaha Plien, nou ik deed gelukkig maar een rondje van 4km. Dus was nog te overzien.

Virale bronchitis klinkt niet echt prettig. Ik help je hopen dat je de halve kan lopen zaterdag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:32

Ik hoop het niet benangelique! Ik weet wel dat het me veel moeite gaat kosten om rustig aan te doen. Ik hou nou eenmaal van bewegen, het is mijn uitlaatklep. Nadeel is dat ik geen last heb tijdens het lopen, dus word ik niet meteen gestraft..
Vandaag blauwe plekken op mijn heup van de fysio. Tips heeft hij niet echt gegeven, behalve gas terug nemen.

Beterschap plien91. Dat klinkt ook niet fijn. Hoop dat je toch kunt lopen in het weekend.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:25

Sterkte Plien!

Ik had inderdaad eerst ook alleen last van m'n lijf na het lopen, maar aangezien ik daarmee doorgelopen nu zit ik alweer een maandje of 9 stil. Veel sterkte Supervixen! En hopen dat het allemaal mee gaat vallen :*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:45

hier precies hetzelfde unique. pijn na het lopen, toch doorgelopen omdat ik perse een bepaalde loop wilde doen en nu al vanaf maart op de bank..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:45

Nou ik heb me vandaag met moeite ingehouden.. 25 minuutjes gejogd, waarvan iets meer dan 10 minuten op de loopband en daarna nog even buiten.

Zondag ga ik naar Amsterdam om naar de marathon te kijken en mijn zusje aan te moedigen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 08:55

Plien dat is balen zo net voor de halve, voel je je al wat beter?

Supervixen hopelijk ben je er op tijd bij en gaat het snel beter. Leuk om zondag je zusje aan te moedigen!

Unique ook beterschap!

Gisteren heb ik een stevige duurloop gedaan, was kapot toen ik thuis was haha. Mijn zus wilde even samen een duurloopje doen. Max 14km werd 17,5 en dat vonden mijn benen ver! Sinds de halve in april niet meer zo ver gelopen. Flinke stukken harde tegenwind gehad en eigenlijk iets te hoog tempo omdat ik niet wist dat we zo ver zouden gaan. De laatste paar km toen we apart verder gingen had ik nogal terugval in tempo. De hele loop rond 5.10 per km gelopen maar de laatste 3 rond 5.30. Alsnog een mooi gemiddelde voor zo'n afstand :) En de Herzog tubes lijken te werken, geen last van mijn schenen :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:09

Wow, mooi tempo Daan!

Ik knap redelijk op, benauwdheid is door medicatie fors afgenomen maar ben nog verre van fit. Besluit zaterdagochtend of ik mee ga doen. Als het herstel zo doorzet dan durf ik het wel aan :j.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:35

Vandaag bij de marathon van Amsterdam geweest om mijn zusje aan te moedigen. Ze heeft hem uitgelopen in iets meer dan 5 uur en 11 min. Ben supertrots op haar!

Zelf helaas maar twee keer een half uurtje gelopen afgelopen week ivm blessure. Frustrerend!!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:22

Supervixen, goed gedaan van je zusje! Doe je er wel goed aan om te blijven lopen met blessure? Is volledige rust niet beter?

Hier vandaag plots bizar hoge hartslag tijdens een rustig duurloopje: schoot plots van 130 naar 170, en wou niet meer zakken, ondanks het lage tempo. In de namiddag was ik ook wat futloos, zelfs een middagdutje gedaan, en toen voelde ik mijn hart ook tekeer gaan. Hopelijk heb ik niets onder de leden. Eerste plan wordt wat gezonder gaan eten. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:36

Geen last van stress hwn?

In overleg met de fysio mag ik wel lopen, maar niet te ver en op een rustig tempo.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:57

Super van je zusje SV! Ik hoop echt dat het gauw beter met je gaat.

Hopelijk niets onder de leden inderdaad hwn.

Hier gaat het sinds gister weer bergafwaarts.. Dinsdag van de fysio voor het eerst oefeningen mee naar huis gekregen. Ik helemaal hoteldebotel positief, want het ging immers echt lekker! Helaas dus sinds zaterdag weer pijn, stijf gevoel, veel moeten rusten en gewoon niet lekker. Dinsdag weer naar de fysio. Helaas vanwege de pijn ook niet bij de marathon van Amsterdam wezen kijken, maar wat goed van Abdi Nageeye! NL record +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:44

Ja superknap!

Balen dat het minder gaat unique66..

Wij hebben een klein uurtje staan kijken op het 36.5 km punt. Wat er allemaal voorbij kwam, echt respect. Huilende mensen, strompelende mensen, iemand met 1 been, iemand op blote voeten, 2 lopers die ieder een karretje met een gehandicapte voort trokken, iemand in een soort kippenpak.. echt respect voor iedereen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:35

Supervixen schreef:
Vandaag bij de marathon van Amsterdam geweest om mijn zusje aan te moedigen. Ze heeft hem uitgelopen in iets meer dan 5 uur en 11 min. Ben supertrots op haar!

Zelf helaas maar twee keer een half uurtje gelopen afgelopen week ivm blessure. Frustrerend!!

Maakt het misschien nog wel zwaarder, eerst een half uur lopen en dan weer moeten opstarten. Sowieso knap!
Ik heb het ook overleefd, maar de volgende keer ga ik me denk ik wel fatsoenlijk voorbereiden :P Na 32km kreeg ik echt geen snelheid meer uit m'n benen XD

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 05:21

Mooie prestatie mixje!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:17

Mixje knap gedaan!! Was ook warm om te lopen denk?

Supervixen van je zusje ook hartstikke knap, hoe vond ze het gaan? Bij de marathon aanmoedigen is inderdaad heel leuk.

Ik heb de marathon gekeken op tv, was ook leuk haha. Super spannende laatste km's en helemaal de eindsprint tussen de eerste 2. Wat een snelheid, echt niet normaal! En heel gaaf natuurlijk dat Nageeye het nederlands record heeft verbroken.
Zelf gisteren niet meer gelopen, wel gewandeld op het strand :) Vandaag moet ik dus zeker wel rondje gaan lopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:26

Supergoede prestatie Mixje! En ook van jouw zusje Supervixen. Kon je haar op meerdere plekken aanmoedigen?

Ik heb de HM zaterdag helaas niet gelopen. Na een lange en drukke werkweek was ik vrijdagavond echt weer benauwd en ik wilde minimaal 24u klachtenvrij zijn. Dus toch maar afgemeld. Zaterdagochtend wel zelf een rondje van 10km gedaan in 54min en dat was ook echt wel lang genoeg! Nu gelukkig weer fit dus vanaf deze week weer in het normale ritme en op zoek naar een andere HM ergens in de komende weken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:58

Wij hebben haar op 1 plek aangemoedigd (mijn nichtje en ik). Een vriendin van haar stond vrij in het begin. Ze was na de 30 km aardig kapot en keek echt uit naar de plek waar wij stonden om er dan weer even tegenaan te kunnen. Tijdens het lopen werd ze ook via whatsapp aangemoedigd (ze had de telefoon in haar camelbak). Ze heeft nu veel pijn aan haar benen/heupen en is vandaag helemaal gaar. Ze zei ik heb veel moeilijke en speciale dingen gedaan in mijn leven, maar dit was wel zó zwaar en bijzonder. Vooral op het einde in het olympisch stadion was geweldig.

Plien jammer dat je de halve niet kon lopen. Wel goed dat je voor je gezondheid kiest. Ik zit eraan te denken om ook over een tijdje weer in te schrijven voor een halve. Ik mis anders weer een doel om voor te trainen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:05

@Daan, ja sommige stukken waar amper schaduw was waren wel pittig, maar over het algemeen vond ik het prima te doen hoor. Fijn dat er zo veel drink posten zijn.
Hoe zal dat in het buitenland geregeld zijn? Is het altijd dat er zoveel posten zijn met bananen/energie gel/water en sponzen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:56

Ik verwacht dat de voorzieningen in het buitenland ook goed zullen zijn, zeker bij grote wedstrijden.

Gisteren heb ik een intervaltraining met 10x 200m tempo. Phoe dat ging niet vanzelf, was zoooo warm! Morgen weer een lange duurloop doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:32

Ik heb net heerlijk samen met iemand in het bos en over de hei gelopen met aardig wat hoogteverschil. Op een slakkentempo ivm blessure (6.9 km in 52 min), maar het was echt even genieten. Komende dagen even rustig aan, want zaterdag doe ik mee met de spartan race. Ben zo benieuwd hoe dat wordt!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:48

Dag allemaal,

Mag ik me weer melden? Ik heb vorig jaar een tijdje meegepost, maar raakte eind november geblesseerd en ben nu pas weer een beetje op de rit. Had een lopersknie links als gevolg van een doorgezakte voet en vervolgens raakte rechterbeen geblesseerd als gevolg van overbelasting/compensatie :+ Ik heb zaterdag mijn eerste 8 km weer gelopen *\o/*

Mijn doel is de marathon van Amsterdam 2018.

Goed gedaan mixje! En knap van je zus Supervixen! Het was inderdaad vrij warm!

Vervelend van je blessure Supervixen. Hopelijk ben je snel weer hersteld. Wat is de spartanrace?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:42

Gaaf supervixen, dat je de spartan race mee gaat doen! Een obstacle race staat sowieso nog op mijn lijstje. :)
Knap dat je zusje de marathon heeft uitgelopen!!

Tayga, mooi doel! Amsterdam lijkt me ook leuk om mee te lopen, alleen verdere ambities dan een halve marathon heb ik (nog) niet.

Daan, wat een verschil he, met de temperaturen. Ik had het zondag ook zwaar met de hitte.

Mixje, knap dat je 'ongetraind' nog zo'n nette tijd hebt neergezet zeg.

Plien, klinkt als een verstandig besluit dat je de halve niet meer hebt gelopen. :)

Unique, balen dat het niet meer zo lekker gaat, ondanks je goede gevoel. :\

hwn, nog last gehad van je hartslag?

Hier over 1,5 week nog een 10km wedstrijdje op de planning bij de marathon van Gent en daarna is mijn eerste ingeschreven wedstrijd pas weer half januari. Merk dat ik dan ook gelijk de motivatie verlies, dus ga maar eens actief op zoek naar een leuke halve marathon en lekker doortrainen. Want wil wel mijn vorm blijven houden, nu het zo lekker gaat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:18

fiets hell hè. Nieuwe injectie in mijn heup. Totáál andere plek dan eerste keer. Die was echt op de slijmbeurs, nu was het echt ín mijn gewricht. Au! Heel. Erg. Au.
Ik kon voelen dat hij goed zat, want de extreme pijn in mijn bil was direct terug.
Hij heeft veel verdoving ingespoten, dus als het goed is geen na - pijn. Nu maar duimen dat er verbetering komt..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:04

Oeh benangelique dat klinkt vrij hels!

Arzil, ik wil me ook weer als doel stellen om een halve te lopen, ik zit zelf te denken aan die van Enschede in april. Die leek me wel leuk. Dan heb ik genoeg tijd en laat ik een schema maken door de trainer die me begeleidt bij de sportschool. En dan heb ik nog genoeg tijd om mijn heup te ontlasten..
Mijn trainer liep de marathon van Amsterdam trouwens in 4u en 8min. Respect voor iemand van achterin de 50.