Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:42

fleurtjeuh schreef:
Dan gooi ik de volgende dooddoener ertussen:
Beter spijt van de dingen die je wel heb gedaan, dan later terugkijken in je leven en spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan :x

Dat valt bij mij onder dat je spijt hebt gehad omdat je toch ging parachute springen terwijl je hoogtevrees had en geen schone broek bij had. }>

Niet over kinderen die je hebt tot je dood.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:43

Ik ook, bewust kinderloos :j
Mijn zusje is zwanger van haar eerste en het idee dat ik tante wordt is voor mij al een waar feest! Maar daarbij blijft het ook. Ik ben niet de juiste persoon om zo'n kleine spruit op de wereld te zetten.
Ik kom soms nu al om in de chaos :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:46

Fleurtjeuh : dat vind ik op kinderen niet echt van toepassing.

Mijn moeder zegt altijd dat ze oma worden niet erg gevonden had maar dat ze goed begrijpt dar ik het niet wil en dat het ons een hoop zorgen bespaart en dat is ook gewoon zo, heb bovendien al zorgen genoeg om mezelf te doen functioneren. Laat staan nog een kind.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:46

Bij twijfel niet inhalen is dan beter op zijn plaats.
Ben zelf ook autorijden nu, dus kan niet uitgebreid reageren.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:49

F_Orumster schreef:
Hij heeft aangegeven niet zonder kinderen te willen (geprobeerd te hebben).
Dus nu is het aan mij, kan ik het realiseren, of niet?
Aangezien ik niks tegen mijn zin doe, probeer ik een kinderwens te zoeken, maar dat valt niet mee...

Te rottige situatie dus. Hij kan niets aan zijn oergevoel doen, maar jij natuurlijk ook niet. Je hebt er niets aan, maar wat ben ik blij dat ik na een maandje daten meteen heb aangegeven dat ik geen kinderen wil. Nooit niet en ook niet met hem, met niemand niet

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:58

F_Orumster schreef:
Hij heeft aangegeven niet zonder kinderen te willen (geprobeerd te hebben).
Dus nu is het aan mij, kan ik het realiseren, of niet?
Aangezien ik niks tegen mijn zin doe, probeer ik een kinderwens te zoeken, maar dat valt niet mee...

Lijkt mij een hele lastige situatie. Wat ik me dan afvraag, stel dat jij bij jezelf ineens wel die wens vindt en jij blijkt onvruchtbaar te zijn. Wat dan?
Of jij vindt die wens niet, hij gaat verder in een andere relatie met als belangrijkste eis, vrouw moet kinderen willen en hij is onvruchtbaar. Heeft die daarvoor iets goeds opgegeven.

Hier bewust kinderloos, mijn man had echter wel al een zoon. Daar had en heb ik geen enkel probleem mee. Het is een leuk jong, woont nu bij ons na een relatie die niet zo netjes is afgelopen.

Voor het hebben van kinderen had ik mijn paarden weg moeten doen. Dat gaat dus nooit gebeuren.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:12

Century schreef:
Eigenlijk is het ook erg bizar dat men zich zo schaamteloos in je privéleven durft te mengen. De vraag alleen al "wanneer gaan jullie beginnen?". Dat is toch een privézaak, daar heeft een ander toch niets mee te maken?
Ik heb er niet zo mee te maken in mijn omgeving op het moment, maar als ik erover nadenk is het toch vrij bizar maar lijkt iedereen het normaal te vinden zulke dingen te mogen vragen.

Dit vind ik eigenlijk een hele juiste denkwijze.
Ik heb ook wel eens een opmerking gekregen bij een familie aangelegenheid. Het eerste achterkleinkind was geboren en en bij de samenkomst bij een feestje werd er tegen mij gezegd: "Nou ik weet wel zeker dat jullie de volgende zijn".
Mijn reactie daarop was: "Wie weet kan ik wel helemaal geen kinderen krijgen, of hebben wij besloten hier niet voor te kiezen". Op zo'n moment zet je de ander wel even te kakken, maar naar mijn inzicht wel terecht. :=
Maar ik vind het zo ontzettend ongepast dat iemand zoiets durft te vragen. Stel dat het niet wil lukken, stel dat na lang nadenken de 1 wel wil maar de ander niet. Zoiets kan heel gevoelig liggen.

Nu denk ik steeds (op z'n Achterhoeks): "Daar heb je weer zo'n botte hork". :roll:

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:18

Niet helemaal bewust maar wel kinderloos.
Ik heb meer vrienden die kinderloos zijn en heb vrienden die wel het kinderpad op zijn gegaan.

Het wisselt erg, met de ene bep ik net zo leuk mee over kinderen, terwijl het met anderen er nauwelijks over gaat.

Grote kans dat je vriendengroep wat gaat verschuiven naar meer kinderloze.

Tja, en natuurlijk wordt er als je nieuw bent ergens gevraagd of je kinderen hebt.
Tijden vond ik dat maar lastig en opdringerig.
Maar tja, het wordt gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Cococo op 12-04-17 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:19

fleurtjeuh schreef:
_San87_ schreef:

Pfff... Ik heb makkelijk praten, maar ik zou op dat gebied echt geen concessies doen.

Beter spijt van niet dan spijt van wel.

Succes met uitzoeken, geen gemakkelijke keus :*.

Dan gooi ik de volgende dooddoener ertussen:
Beter spijt van de dingen die je wel heb gedaan, dan later terugkijken in je leven en spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan :x
Het is misschien een dooddoener, maar spijt hebben dat je kinderen hebt lijkt me echt veeeeeele malen erger dan spijt dat je ze niet hebt.

Ibbel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:25

Gniffel. Ik bedenk me nu net dat als iemand vraagt: heb je kinderen, hij/zij in feite vraagt: heb je seks gehad :+ En als je het zo bekijkt is dat toch eigenlijk wel verrekte brutaal :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:25

Hier ook bewust kinderloos. Heerlijk de vrijheid om weg te gaan wanneer we willen of lui te zijn als je even geen zin heb. Respect voor de moeders hoor. Ik heb er het geduld er niet voor en ik moet er niet aan denken dat ik na het werk nog van alles voor een gezin moet doen.
Ik word er wel een paar keer per week mee geconfronteerd: ik werk op de kraamafdeling en de couveuse afdeling. Ik krijg vaak de vraag of ik kinderen heb en de stilte die vaak valt als ik nee zeg..... of ze zijn bang dat ik ze niet kan krijgen of een kinderhater ben. Ik vind baby's geweldig hoor...maar olifanten en dolfijnen ook en die heb ik ook niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:33

Ibbel schreef:
Gniffel. Ik bedenk me nu net dat als iemand vraagt: heb je kinderen, hij/zij in feite vraagt: heb je seks gehad :+ En als je het zo bekijkt is dat toch eigenlijk wel verrekte brutaal :D

Ik heb wel eens geantwoord, ik vraag jou toch ook niet naar je favo standje >;) ?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:35

Vind de vraag "heb je kinderen" echt niet zo raar hoor. Het is toch ook vrij normaal om te vragen "Wat voor werk doe je?" of "Wat studeer je?" En ja dat wordt ook gevraagd aan mensen die bijvoorbeeld niet kúnnen werken door ziekte.

Of vinden jullie de vraag "Heb je een vriend/vriendin/partner" ook niet kunnen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:38

Om een gesprekje te beginnen kom je toch al snel op persoonlijke vragen volgens mij, dus tja :P

Goh wat glanst je haar mooi, waar was jij het mee? En dan meteen een vernietigend antwoord geven van joh wat heb jij met mijn persoonlijke hygiëne te maken....dat is ook niet echt sociaal zeg maar :P

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:40

laetitia schreef:
Vind de vraag "heb je kinderen" echt niet zo raar hoor. Het is toch ook vrij normaal om te vragen "Wat voor werk doe je?" of "Wat studeer je?" En ja dat wordt ook gevraagd aan mensen die bijvoorbeeld niet kúnnen werken door ziekte.

Nou het is niet zozeer de vraag maar de reacties als je nee zegt....
Nee geen vriend? Maar je bent al .. oud. Hoe komt het?

Ja weet ik veel..... -O-

srsW

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:41

En daar dan gelijk achter..... maar wil je geen kinderen dan???? 8)7

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:41

Ibbel schreef:

Je zou maar als kinderloze meteen veroordeeld worden met het idee "Jeetje die hebben dus NOOIT sex".
Lijkt me nogal logisch dat je in een goede relatie sex hebt, anders heb ik toch medelijden met je...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:42

Kom je echt zo snel op persoonlijk dingen als je net met iemand kennis hebt maakt? Ik geloof niet dat ik meteen naar "wat doe je, waar woon je, ben je getrouwd en heb je kinderen" vraag... Meestal begin je een gesprek naar aanleiding van waar of waarom je iemand ontmoet. Bv omdat je dezelfde sport/hobby hebt. En dan begin je daarover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:43

Die ga ik onthouden als iemand me vraagt "waarom heb je geen kinderen"
"ik vraag jou toch ook niet hoe vaak je man succesvol is klaargekomen?"

@ F_orumster: Op mijn komt die "geprobeerd hebben" nogal dubbel over. Alsof hij écht écht écht een kind wil, maar als hij alsnog van zijn roze wolk af gesodemieterd wordt de vrouw met de koter zou durven laten zitten. Een kind, dat is niet iets wat je probeert en bij tegenvallen kan terugbrengen. Het is geen "niet goed oude leven terug"-garantie. Je gaat er 100% voor of je doet het helemaal niet.
Mijn vriend heeft ook een hele sterke kinderwens, het heeft hier ook ontzettend veel dips gegeven in onze relatie maar ikzelf ben hem zo waardevol, dat hij die wens heeft opgeborgen. Hij denkt er net hetzelfde over: ofwel allebei 100% zeker, ofwel gewoonweg niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:44

laetitia schreef:

De vraag zelf is niet zo vreemd, nee. Maar veel mensen gaan doorvragen. En als ik jou net ken vind ik niet dat je dat kunt maken. :) Overigens is dat niet alleen m.b.t de kinder-vraag.

Ik heb een restaurant. Samen met mijn ex. Dat gaat prima. Maar gasten vragen of dat mijn man is. Ik antwoord dus dat het mijn ex is. En vervolgens staan ze perplex en vragen ze door.
"Hoelang zijn jullie al uit elkaar?" "Lukt dat wel samen?" "Waarom zijn jullie uit elkaar dan" "Hebben jullie kinderen samen?"

Joh, dit gaat niemand ene noot aan! Ik stel dergelijke vragen toch ook niet aan de jongen die mijn auto repareert? :+
Die bemoeizucht van, jawel, het is hoofdzakelijk de spontane Nederlander, sorry, vind ik onbegrijpelijk. :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:45

srsW schreef:
laetitia schreef:

Nou het is niet zozeer de vraag maar de reacties als je nee zegt....
Nee geen vriend? Maar je bent al .. oud. Hoe komt het?

Ja weet ik veel..... -O-

Heb dat ook tot mijn 33e gehad dus ken het :j. Zeg dan gewoon "Ik wacht nog op mijn prins op het witte paard, maar denk dat hij zich vergist heeft en op een slak is gaan zitten"

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:47

Palmera: misschien moet je niet zeggen dat het je ex is, maar gewoon 'je zakenpartner'. Probleem opgelost, en nog waar ook, mag ik aannemen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:51

Ibbel schreef:
Palmera: misschien moet je niet zeggen dat het je ex is, maar gewoon 'je zakenpartner'. Probleem opgelost, en nog waar ook, mag ik aannemen.

Het vervelende is dat in verschillende toeristenboekjes, websites, e.d vermeld staat dat het restaurant gerund word door een nederlands stel/echtpaar. :+
Nee, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:54

Dat doorvragen vind ik ook erg brutaal hoor :j. Op een feestje of borrel even een praatje met iemand maken, daar komen al snel de standaard vragen naar boven als "Wat doe je (werk/studie), waar woon je, heb je kinderen (zeker in mijn leeftijd)". Dat vind ik best kunnen. Maar ergens op doorvragen waarom je geen kinderen hebt, waarom je geen sex hebt (want geen kinderen), waarom je geen relatie hebt of niet werkt vind ik niet kunnen.

Dit soort dingen kunnen erg gevoelig liggen en je weet nooit wat er achter ligt. Wie weet kan iemand geen kinderen krijgen. Da's dan lekker, als iemand het er nog even in gaat wrijven en diegene zich moet verantwoorden >;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:57

Dan nog, op websites staan fouten. Als jij zegt 'zakenpartner' en je klant zeurt door en zegt, oh, maar op website 'eteninlapalma' staat dat jullie getrouwd zijn, dan antwoord je: die informatie klopt niet. Wat ook waar is :+
Op het moment dat jij persoonlijke info geeft in de vorm van 'het is mijn ex' zet je natuurlijk wel de deur open. Die je dus ook prima dicht kunt houden. Scheelt irritatie denk ik :D