Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:20

Ik heb aangemeten Asic trailschoenen maar de kwaliteit valt zeer tegen. Heb ze nog geen drie maanden denk ik maar de buitenste laag scheurt op sommige stukken al..
Zonde van mijn 110 Euro.
Binnenkort maar even terug.

Vandaag zou ik eigenlijk een rondje hardlopen maar planning gewijzigd naar skaten. Donderdag en zaterdag of vrijdag en zondag maar hardlopen.
Morgen outdooractiviteiten met personeelsuitje

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:22

bono_ schreef:
Hier begonnen met een nieuw hardloop schema en deze net gelopen :) ben echt zeer tevreden! Ook mijn hardlooptempo flink aangepast. Loop nu echt heel rustig maar daardoor helemaal geen problemen met mijn ademhaling. Moest nu 5x 1 minuut lopen met elke keer er tussen 2 minuten wandelen. Die minuutjes lopen vlogen elke keer voorbij :) happy ikke!!

Top :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:37

Fabienne lekker getraind! Ik "moet" eigenlijk ook interval doen maar om de een of andere reden vind ik dat niet zo leuk ofzo.

BA wat fijn dat je zo goed werd geholpen! Jammer dat je nog moet wachten op je schoenen maar in ieder geval wel geslaagd :)

Horsii vervelend dat de schoenen zo snel kapot gaan. Zou toch niet mogen voor die prijs zou je denken.
Ik zag toevallig afgelopen weekend mijn skates (onder een mega laag stof) liggen. Best leuk ter afwisseling inderdaad! Ik heb er alleen al jaaaren niet op gestaan dus weet niet of ik het nog wel kan :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:43

Skaten, ja daar kreeg ik nou altijd pijn in mijn schenen van :')

Gisteravond rondje van 7km gerend. 80% door het bos. Incl stuwwal. Dat blijft een onding in een dagelijks loopje :D Rustig aan gedaan, as zondag wedstrijd. Twijfel nog tussen woensdag laatste lichte training op asfalt of dat ik wat korte stuwwalklims doe. Daarna niets meer tot zondag.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:31

Oh balen van je schoenen zeg Horsii! misschien kunnen ze nog wel wat voor je betekenen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:04

Ik zou ook terug gaan Horsii. Hier ook goede ervaring met Runnersworld wat betreft klachten. Zij hadden schoenen aangemeten, maar daar kreeg ik last op. Dit resulteerde uiteindelijk in shin split. Ik ben terug gegaan na 3 maanden ofzo en ik heb andere schoenen gekregen. Echter uiteindelijk naar een podoloog geweest en sportzooltjes gekregen. Voordat ik weer wilde beginnen ben ik eerst weer naar een hardloopwinkel gegaan. Nu een andere dan Runnersworld. Daar bleek dat mijn schoenen inderdaad niet goed waren en dus andere daar gekocht. Via Facebook mijn oude (amper gedragen schoenen) goed kunnen verkopen. Wacht nu nog even en dan volgend jaar maar weer eens afspraak maken.

Interval doe ik op de loopband, dan heb ik niks te willen.Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:58

Zonet toch een klein rondje gelopen, ik had er zo'n zin in :D Ongeveer 2,5km in 7km per uur. Ik moet denk ik echt een stapje terug in zowel snelheid als afstand.
De fysio had me wat tips gegeven zoals vooral proberen goed rechtop te lopen, dus niet in elkaar zakken, ik had het idee dat dit wel hielp. Nu afwachten hoe mijn heup morgen aanvoelt!

Zo heerlijk dat hardlopen, lekker met dit weer!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:44

Net een HIIT training gedaan. Dat was echt even zwaar zeg :') Heb het wel 16 minuten volgehouden, best aardig voor een eerste keer vind ik zelf. :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:55

Hier nog een starter *\o/*

Eerder wel eens pogingen gedaan, maar dan was het een paar weken fanatiek en dan zakte het weer in en was ik er klaar mee. Nu vanavond vond ik het zo fijn, dat ik gewoon mezelf een schop onder m'n hol heb gegeven en minimaal 2x in de week moet gaan. :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:20

Ik ben vanavond toch ook even gegaan. Eigenwijs geweest. We hebben les 5 van Evy gelopen en dat was ook echt meer dan genoeg voor mij na de 10.7 km van zondag. Ik doe de rest van de week in ieder geval heeeeeeel rustigaan!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:50

Djilna klinkt als een leuke afwisselende training! Wel pittig zo'n stuwwal. Wat heb je voor wedstrijd zondag?

Anna79 haha kan zo lekker zijn he om even te lopen :D Hopelijk geen last van je heup vandaag.

Enamorada wat is een HIIT training?

Jolien welkom!

Zucchero succes met rustig aan doen ;)

Ik had gisteravond niet zo veel tijd maar toch even gaan lopen. Kort rondje op tempo; 2,95km in 14.18 / 12,38 km/u. Een gemiddelde snelheid die ik nog niet eerder heb gehaald en het ging zonder heel veel moeite :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:55

bizar hoe hard jij rent daan!

wij hadden gisteren een flink pittige training. Dinsdag staat altijd in het teken van de interval. Dit keer was het interval over 6,5 kilometer, waarbij we constant in mul zand hebben gelopen. We moesten namelijk onder andere over ruiterpaden, boomstammen en.... over de motorcrossbaan! En dan denk je dat je na 5k helemaal leeg bent en dan moet je nog een laatste kilometer op wedstrijdtempo lopen. Ik was helemaal trots; deed die kilometer op lege benen in 5:10. 3 weken geleden hield ik dat nog niet eens 200 meter vol!
maar... lege benen of niet; het is een mindset. Ik loop echt met de rem erop. Zo van: 'ik kan niet sneller, wat is het zwaar, wat moet ik nog ver' :+ wat kan ik daar nou aan doen he?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:56

HIIT (High Intensity Interval Training) is dat je afwisselend op de fiets of met hardlopen 30 seconden loopt en 30 echt sprint. Dus 30 sec lopen, 30 sec sprinten, 30 sec lopen, 30 sec sprinten. :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:20

Nou je hebt het toch goed gedaan benangelique! Mindset of niet :D Dat kan je misschien dan de volgende keer in je hoofd houden. Bij mij helpt focussen op de muziek die ik op heb heel erg.

Net 3 km gelopen. Eerste 2 km in 13 min met 9.3 en 9.1 km/u. Daarna vooral gewandeld, ik was op!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:27

mindset kwam door de groep; zij buffelden door en dus kon ik me niet laten kennen :D
maar als ik alleen ben... oei! ik heb duidelijk niet de topsporters mentaliteit. Ik kan mezelf echt niet pushen hahaha

net tempo roos!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:35

Phoe dat klinkt zeker pittig BA! Maar jij loopt dan toch bijna hetzelfde tempo als ik op je laatste km, en dat na 5km interval achter de rug te hebben! Doe ik je niet na hoor ;)
Lastig dat je niet echt een positieve mindset hebt, want dat maakt het lopen denk een stuk makkelijker. Als ik het wat zwaar heb ga ik focussen op mijn ademhaling en ondertussen maar wat naar de omgeving kijken ter afleiding, dat helpt altijd wel.

Roos lekker bezig hoor!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:52

Ik heb dat aan het begin wel eens, moet echt op gang komen. Ik luister dan gewoon naar de muziek en mompel wat mee. Op een gegeven moment kom ik in een soort van flow en dan kan ik dom doorlopen. Loop je als je alleen gaat met muziek BA? Misschien dat je dan eens een wat meer tempo muziek kunt proberen. Misschien dat je door de muziek wat harder gaat lopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:53

Daan_O schreef:
Djilna klinkt als een leuke afwisselende training! Wel pittig zo'n stuwwal. Wat heb je voor wedstrijd zondag?

Een 14km Trailrun met heuvels en zandverstuiving: http://www.bergracetrailrunningevent.nl/
Ja dat klimmen en dalen is voor mij vooral een aanslag op mijn achillespezen en hart/conditie. heel leuk om te doen, maar vooral wat de pezen betreft met beleid.

Citaat:
Ik had gisteravond niet zo veel tijd maar toch even gaan lopen. Kort rondje op tempo; 2,95km in 14.18 / 12,38 km/u. Een gemiddelde snelheid die ik nog niet eerder heb gehaald en het ging zonder heel veel moeite :)

Pittig tempo :) ! Ik ga vanavond dus nog een rondje. Denk maar gewoon mijn 5km asfaltrondje om de pezen en kuiten te sparen. Die gaat de 1e helft omhoog en de 2e helft omlaag :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:02

klinkt gaaf djilna! wellicht ga ik dat in de toekomst doen, lekker genieten van de natuur!

daan, jouw basistempo is gewoon heel hoog. vind ik gaaf en ben ik jaloers op hahahah. Hoe lang kan jij op dat tempo blijven lopen? Ik wil morgenavond eens kijken of ik een 5k kan lopen waarbij ik steeds 1k stevig tempo aanhoudt en 1k hersteltempo. Is ook intervallen, maar wil eens zien of het me lukt om die 5k onder een half uur te krijgen want dat is nu nog niet zo.

als ik alleen loop, loop ik inderdaad met muziek. van Tiësto, dus beat genoeg zou je zeggen. Ik ga eens met mijn mindset aan de slag. vooraf een doel stellen (zoals voor morgen) helpt me denk ik wel.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:21

Is ook erg leuk, wel zwaar maar daar is het tempo dan ook naar. Instapafstanden voor trails zijn vaak al vanaf een km of 7.

Ik loop als ik ga trailen nooit met muziek, dan geniet ik van de natuurgeluiden. Als ik rondje asfalta doe loop ik meestal op Latinmuziek via Spotify. Heerlijk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:05

Djilna wat een gave wedstrijd maar wat lijkt me dat zwaaaaar!! Heb je een bepaalde tijd die je graag wil lopen? Nu al respect dat je het überhaupt gaat doen.

BA het is voor mij inderdaad een basistempo zo rond de 11,5km/u. Ik heb nog maar max 5km gelopen en dat slechts 2x haha. Meestal loop ik rond de 4km maar ik wil dat gaan opbouwen. De 2e keer 5 was in 25.52 minuten met een gemiddelde snelheid van 11,6 km/u. Dat was toen best goed uit te houden. Wel alles op asfalt overigens.

Als je 5km binnen het half uur wil lopen, vind je het dan niet prettiger om een stabiele snelheid te lopen ipv wisselende tempo's? Ik raak daar juist sneller vermoeid van.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:20

ik hou een tempo van krap 6 minuten de kilometer nog geen 5k aaneengesloten vol, vandaar dat ik wil kijken wat intervallen doet. wellicht pakt het inderdaad verkeerd uit, maar dan weten we dat voor een volgende keer.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:29

Daan, ik heb niet echt een streeftijd. Waarschijnlijk loop ik ergens tussen de 7 en 8km/h (tempo tussen 8min/km en 7min/km dus :D ) Dat (7,4km/h) liep ik ook op de Stuwwaltrail in mei op de 11km.

Ja zwaar, maar dat is meteen de uitdaging. En gelukkig is het bij trailruns heel normaal als je even gaat wandelen als het te zwaar wordt om te rennen. Heb er heel veel zin in! Met alle regen zal het mulle zand wel iets beter te doen zijn, maar daarentegen zullen de bospaden en hellingen wel glad zijn geworden :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:57

Afbeelding

Ben gesloopt maar toch bijna 5km :')
Wanneer bouwden jullie op naar langer hardlopen? Nu doe ik 1 minuut hardlopen, dan een minuut op adem komen. In het begin ga ik perongeluk nog wel eens over de minuut heen, maar aan het einde hik ik echt ertegenaan :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:01

Je zou nu de afstand gelijk kunnen houden en dan de 1 minuut per keer kunnen wisselen met 1 of 2minuut per keer. Dus steeds 1 minuut op adem komen, maar het aantal hardloopminuten uitbreiden. 1+2+1+2+1, enz. Of 1+1+2+2+1, enz. Ik deed op een gegeven moment 2+3+4+5+4+3+2 met tussendoor 1 minuut wandelen. Dat kun je zelf varieren.
En wanneer je daar mee begint? Zodra die minuten van nu je goed afgaan. En dat kan ook zijn door iets lager tempo te rennen in die minuten ;)