Even een vraagje, hoe zit het nu eigenlijk met sporten op nuchtere maag? Wel of niet goed voor de vetverbranding?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DBiancaL schreef:ieder heeft hier een andere mening over... een vriend van mij sport in de ochtend op een nuchtere maag en loop dat 16 km ik heb het beide geprobeerd en vind het toch wel fijn als ik iig eerst een glas water en iets gegeten heb... anders wordt ik giga slap.
mijn coach zegt dat sporten op een nuchtere maag wel echt slecht is... maar ik weet het niet zo goed.
Ik denk dat je gewoon zelf moet kijken wat je prettig vind.
(ik kan mij wel voorstellen dat je wel vocht eerst nodig hebt... snachts zweet je namelijk best wel wat en je hebt gemiddeld 8 uur niks binnen gehad)
Citaat:De prestaties gaan achteruit, het immuunsysteem krijgt het te verduren en spierweefsel wordt afgebroken. Nuchter sporten zorgt voor afgifte van stresshormonen zoals cortisol, die leiden tot spierafbraak en spieropbouw juist verhinderen. Het lijkt erop dat het lichaam pas echt goed functioneert bij inspanning als er van tevoren is gegeten. Overigens heb ik het ook zelf uitgeprobeerd en aan mijn cliënten gevraagd naar hun ervaringen. Het blijkt dat nuchter sporten tot maximaal een uur wel te doen is, daarboven gaan de prestaties echt achteruit en ervaart men vermoeidheid en een gebrek aan energie.’
Bhriseis schreef:Ik durf wel eens een half uur sporten voor het ontbijt, maar dan gewoon om er snel van af te zijn. Ik neem dan vaak eerst een druivensuikertje, want mijn prestaties zijn minder goed op een nuchtere maag. Maar zelfs al zou het een ieniemienie verschil maken, ik eet liever evenwichtig om dan te knallen, in plaats van half stervend een workout te doen.
Maar op zich wen je wel aan het gevoel te sporten op nuchtere maag. Hetzelfde geldt voor sporten vlak na een maaltijd.
Trijnie, gaat de hond dan zoveel km 'in galop'?
NeverGiveUp schreef:Vervangen helpt niet, want op ten duur wil ik gewoon die echte reep chocola en niet die 85% pure dus dan eet ik ze allebei