[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:28

Het heet Inverness Ear Care Solution en volgens de mevrouw zat er geen alcohol in.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:39

Het zal ook wel aan mij liggen, maar ik begrijp eigenlijk waarom bij een amandel operatie je (tepel)piercings er uit moeten :?

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:16

Skessa_ schreef:
Het zal ook wel aan mij liggen, maar ik begrijp eigenlijk waarom bij een amandel operatie je (tepel)piercings er uit moeten :?

Er kunnen brandwonden ontstaan op de plek van je piercings wanneer je deze inhoudt, omdat metaal geleidt. Tenminste, dat heeft de anesthesist mij verteld :+
Vind het ook een beetje raar. Toen ik voorstelde er bioplast in te doen kwam die aan met het feit dat er piercings kwijt raken tijdens operaties en mensen dan boos worden.. Zou alleen niet weten hoe er piercings kwijt kunnen raken :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:30

Nou ja... amandelen zitten in je keel... Ik naam aan dat ie dan niet aan je boobies gaat zitten wroeten? :')

Judass

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:34

Tot je een hartstilstand krijgt en er stroom op moet :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:35

Dat maakt met bioplast niks uit ;)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:43

Judass schreef:
Tot je een hartstilstand krijgt en er stroom op moet :D

Maar je dermal er 'ff' uithalen? Ik hoop dat ik nooit geopereerd hoef :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:32

Skessa, dat hoor je mij ook nergens zeggen ;)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:43

Hey ik kom hier even inbreken.....
Ik heb sinds een aantal maanden een helix. Hij doet af en toe nog een beetje moeilijk. Zou graag een klein ringetje erin willen hebben ipv het lange staafje dat er nu in zit. Zouden jullie dat al doen? (heb het idee dat het juist door t staafje af en toe opspeelt.) en waar koop ik een mooi klein helixringetje....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:30

Een korter staafje zou al kunnen helpen. Ringetje zorgen juist in het algemeen voor irritatie.
Kraakbeenpiercings zijn ook moeilijke piercings zeker de eerste tijd na het zetten. Dat je helix nu regelmatig aan het klieren is, is dus niet zo heel raar.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:23

Hmm ik zou er geen ringetje in doen als je piercing nu nog aan het bitchen is.

Mijn ervaring is dat piercings juist heel slecht genezen met een ringetje omdat deze juist veel beweegt.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:49

Ok dank voor de tips.... Dan wacht ik nog even. Moet zeggen dat hij nu weer rustig is gelukkig, laten we dat ff zo houden!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:52

Veel te lang staafje is ook niet bevorderlijk, ik heb toen ik m'n labret net 1 of 2 weken had het achterkantje eraf gebeten en moest toen noodgedwongen een tongpiercing van m'n zusje in omdat de shop nét dicht was op dat moment. :+
Wat een hel zeg, maar zodra de labret weer een normaal staafje in had (wat me nog €20,- kostte ook puur en alleen voor het sieraadje :x) was het gebitch de dag erna helemaal over en genas hij daarna vlekkeloos.

Als je korter wil of twijfelt zou ik even langs de shop gaan, die kunnen het wsl beter beoordelen dan wij achter ons schermpje. :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:12

Ik raad meestal ook geen ringetje aan bij een geirriteerde piercing, maar bij een helix juist wel. :P
Een niet al te groot ringetje sluit mooi aan op het buitenste deel van je oor waardoor het stiller ligt, een lang (maar ook kort) staafje zit meer in de weg.

Juist toen ik ringetjes in mijn helixen deed had ik er geen last meer van en kon ik er zelfs op slapen. En ik ben niet de enige met deze ervaring. :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:32

Heb ik inderdaad meer gehoord. (Minder lange labret) Helaas is hier in de buurt geen normale piercer dus moet ik tijd zoeken om even wat verder te rijden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 03:25

Mijn helix is eigenlijk altijd heel braaf geweest, wel een keertje een vochtbultje gehad, maar die was ook zo weg. Dus helaas geen tips voor je.

Mijn lippiercings zijn wel aan het bitchen zeg. Het was al een paar dagen gevoelig (is wel vaker), dus had gewoon wat sterilon erop gedruppelt. Dat doe ik normaal ook en dan is het ook zo weer normaal. Maar nu is mijn lip helemaal opgezwollen. Ziet er niet uit -O- Ik hoop dat het wel weer weg trekt binnenkort, anders toch maar even naar de piercer, want ik heb het idee dat mijn staafje net te klein is voor de zwelling. Baal er wel echt ontzettend van, want wilde juist naar de piercer om het buitenste staafje iets in te laten korten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:00

Even een vraagje aan degene die stretchen.
Inmiddels zit ik op 5 mm en wil ik graag weer verder naar uiteindelijk 8 mm.
Ik heb nu steeds laten stretchen door de piercer. Werkt prima. Hij vraagt er verder niets voor als ik de sieraden maar bij hem koop. Begrijpelijk maar ik vind het eigenlijk een beetje zonde geld. Ik heb hier allemaal tunnels liggen die ik nooit meer gebruik.
Ik wil dus zelf gaan stretchen dmv expanders. Alleen die dingen lijken zo enorm lang!?
Mijn werk vind mijn tunnels prima, maar ik ben bang dat zo'n lange expanders een stapje te ver is omdat het nogal opvalt.

Ik heb ook al gekeken of er kortere expands te vinden zijn, maar deze heb ik nog niet gevonden.

Hoe doen jullie dit?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:13

Ik stretch zelf. :)
Ik draag momenteel spiralen maar wacht nog op een order met siliconen tunnels omdat de spiralen niet heel comfortabel liggen met slapen als je 3mm of groter draagt (willen nog wel eens net verkeerd onder je hoofd liggen).
Ik masseer mijn oren regelmatig, al dan niet met olie (plantaardig) en speel veel met mijn spiralen als ik 's avonds voor de tv zit, zo worden de gaten soepel.
1x per maand ga ik een maat groter, lukt het niet of doet het pijn dan stop ik en doe ik de huidige maat weer in en geef m'n oor een weekje rust voor ik het weer probeer.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:37

Ik heb ook zelf mijn oren gestreched. Ook met expanders maar die deed ik er wel altijd in een keer door heen en dan een tunnel of plug in, vooral omdat ik die dingen echt niet lekker vond zitten als ik ze inhield. Heb toen ik op mijn eindmaat zal alle oude maten tunnels en expanders weer verkocht. Inderdaad goed blijven masseren met olie dan blijft het soepel, Heb zelf Jojoba olie gebruikt hiervoor.

Had trouwens alles gewoon goedkoop ingekocht bij Crazy Factoy, let alleen wel op dat de expanders glad zijn, want ze hebben ze ook met een soort glitter en die zijn dus niet glad :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:40

Ik koop tegenwoordig bij aliexpress.
Die hebben allerlei maten en materialen voor lage prijzen, ben voor <€5,- tunnels en plugjes enzo tegengekomen van hout, acryl, siliconen, metaal en glas en met de leukste opdrukjes/vormpjes etc.
Daar hebben ze ook sets van acrylen spiralen en siliconen plugjes in maat 2/3 t/m 8/10 voor max €2,50 per set.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:47

Ik weet dus niet of ik dat durf spelt.. In 1x door, maar dat betekent dus dat ik de expanders in moet houden.. Maar die lijken zo lang!

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:34

Als je oren al lekker soepel zijn door het masseren en de olie is het vaak al een eitje. Ik zette gewoon steeds een beetje druk en deed er een O-ring achter zodat de expander niet terug kon schieten. Was vaak in 5 minuten al klaar, ging in stapjes van 1 mm per keer. De expanders zijn ook heel lang, daarom wilde ik ze niet inhouden want het zat voor geen meter, je hebt wel kortere maar daarbij vond ik het overgangs punt heel groot. Dus dat de expander te snel groter wordt zeg maar.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:38

Ik deed het stretchen altijd onder de douche. Dikke klodder vaseline er op en drukken maar, als het dan te veel pijn deed de douche straal er op. nachtje laten zitten en dan deed ik de tunnels er in. Voor mij werkte dat prima.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:42

Expanders inhouden is sowieso eigenlijk niet echt een goed plan, omdat ze zo erg in de weg zitten en je er ook mee kan blijven hangen enzo (tijdens het slapen). Je kan je oren er flink boos mee maken in ieder geval.

Belangrijkste is maximaal 1mm per keer op kleine maatjes, hooguit eens per maand. Ik doe het altijd na een warme douche, waarbij ik mijn oren even heb gemasseerd en vervolgens wat olie op mijn oorlellen en mijn stretch tools. Het gaat (mits je oren genezen zijn van de vorige keer) dan zo gemakkelijk... en dan kun je ze laten zitten tot je gaat slapen of je doet er gelijk andere plugs in/tunnels in. En pro-tip: geen double flared proberen als je je oren net opgerekt hebt. Dat is echt een no go.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:38

Ik heb van het weekend m'n side-labret lippiercing voor het eerst zelf vervangen. Hij bleef eerst etteren dus er zat een 12 mm staafje in.
Heb er een tijd een ringetje in gehad, dus het is een beetje scheef genezen. Vorige keren was het een ramp om te vervangen toen de piercster het deed. Nu ging het eigenlijk vrij makkelijk haha.