CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:41

gister crossfit total gedaan en echt super blij met de scores.
Sport pas sinds 2.5/3 maand pas weer na bijna 2 jaar niks meer te hebben mogen doen.

backsquat pr 60 kilo
shoulderpress 26 kg
deadlift pr 95 kg *\o/* <3

de total is 181 kg

Noisy

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:16

Lekkerrr! Altijd fijn als je dan ineens weer vooruit kunt +:)+
Ik had gisteren ook weer een euforisch momentje. Ik ben al een hele tijd de handstandwalk aan het oefenen en kwam steeds maar niet verder dan 2 meter. Gisteren ging het echt super en liep ik zomaar 6 meter *\%/* We zijn ook druk bezig om de Bar Muscle-up erin te krijgen en ook dat ging echt al een stuk beter. Ik heb ein-de-lijk die swing goed onder de knie en kom nu dicht bij de bar met mijn heupen. Nu nog de sit-up beweging erbij en dan ben ik er...hoop ik :P
Ik zit gewoon nog steeds op een high haha en heb me daarom toch ingeschreven voor de Open. Ben wel benieuwd hoe dat gaat want komende zaterdag ga ik naar Armin van
Buuren's A State Of Trance in de Jaarbeurshallen in Utrecht en volgende week carnaval vieren in Lampegat, oftewel Eindhoven, alaaaaf!! :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:28

Lekker al die progressie :D

Maandag bench press gedaan drop sets till fail ofzo iets. Vond t wel heel leuk, maar wat zwaar!! Ook lekker veel spierpijn van gehad haha

De wod er na was 50 pull ups en 50 squat clean and jerk... Time cap 8 minuten. Niemand die m had gehaald. Was helemaal leeg er na!!

Gisteren pull ups geoefend. De wod was een buddy wod.

5 rounds

6 toes to bar (om de beurt)
12 Jumping lunges (om de beurt)
18 synchro air squats

Cash out 50 x bok springen (5 om 5)

Man man, NIET TE DOEN die jumping lunges.......en er na nog die squats..... Mn benen vond het vreselijk haha

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:41

Nog meer die meedoen met de crossfit open?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:11

Seni schreef:
Nog meer die meedoen met de crossfit open?

Ja! Heb 19.1 gisteren gedaan. M’n eerste open ooit. Het was intens!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:26

Ik vanmorgen en voor mij ook de eerste keer!
Eerste ronde veel te hard gedaan, vooral roeien slecht gedaan maar met wat tips de overige rondes wel netjes gedaan! :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:08

Ik ga dit jaar voor de rx..tot de muscle-up komt haha, daar zal ik in ieder geval stranden want die kan ik nog niet :+
Ik heb 19.1 2x gedaan. Eerst vrijdag maar dat ging voor geen meter. Ik had best wel spierpijn in mijn benen nog en dat brak me in ronde 4 op. Gisteren opnieuw geprobeerd en dat ging stukken beter, 18 reps meer *\o/* Op conditie dingen valt nog veel te halen voor mij dus ik ben blij met dit resultaat. Op naar 19.2 :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:48

Zo, na lang zoeken bestaat er toch een crossfit topic zie ik!
Ik was na m’n eerste proefles om, wat is dit heerlijk! *\o/*
Dit is nu m’n 2e week dat ik begonnen ben, ik doe 3x in de week een halfuur voor beginners.
Vooral veel techniek en dan 10 tot max 15 minuten een korte workout.
Vandaag overhead squats met lichte stang, ging best aardig :D

Zijn er nog meer mensen mee bezig? :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:05

Ik ben gisteren weer geweest na 2 weken vakantie en zwaar verkouden... Was geen hele beste combinatie. Maar toch blij dat ik geweest ben.

Met oefenen hadden we front squat. Ik heb alles gewoon lekker licht gehouden en dat voelde al zwaar zat aan.

Wod was wel leuk, maar wel pittig omdat ik mn ademhaling niet goed kreeg en steeds super veel moest hoesten.

25 x Push press, Push op, Clean and jerk, kettle bell swing american.

dan je stang iets verzwaren en het zelfde rondje 15 x en dan je stang weer verzwaren en het rondje 5 x.

Time cap was 14 minuten, ik was klaar met iets in de 13 min. Iedereen was allang klaar, maar was allang blij dat ik m gehaald had met mn zieke hoofd :')

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:57

Ik heb straks 5 rondes van 15 kb swings, 400m run en 40 du's. Rennen is niet zo mijn ding ivm astma maar we gaan er gewoon voor.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:31

Rennen is ook niet mijn ding :') Kan je niet roeien ofzo dan?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:48

Uiteindelijk heb ik 800m gefiets ipv rennen, ik had het met de warming-up al vreselijk benauwd, dus mocht fietsen of roeien, maar vandaag gaan we al veel roeien dus voor fietsen gekozen. Vandaag gaan we "always remembered" doen vanwege de 9-11 ramp.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:50

Oeh, was dat die pittige met het roeien, burpees en assault bike? leek me wel een eindje.

Vandaag ga ik voor de eerste keer eens aangepast moeten trainen, sinds ik op vakantie mijn achillespees overbelast lijkt te hebben. Ik baal er ontzettend van, want volgende week zondag ga ik voor de eerste keer op wedstrijd naar een andere box. Ik hoop dat het daartegen toch terug in orde is

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:38

Nee het was in teams van 2; 2001m roeien (jaartal) en dan 4 rondes (vliegtuigen) van 9x touw klimmen en 11 bear complexes en dan 2977m roeien (slachtoffers) . Er stond een timecab van 45min voor maar daar was incl warming up geen tijd voor dus die werd terug geschroefd naar 35 min, daardoor hebben we hem niet af kunnen maken, dat was wel jammer.

Oeh een overbelaste achillespees lijkt me niet fijn :( fijn dat je wel weer wat mag gaan doen, maar miss is die wedstrijd wat te vroeg.

Ik heb iets leuks, ik ga eind maart voor 10 dagen met de box naar Zuid Afrika!!! Om daar te trainen bij verschillende boxen, de big 5 te zoeken en nog veel meer :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:05

Wauw! Wat gaaf zeg!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:20

Wow, echt iets cools om te doen! Veel plezier alvast gewenst!

Gisteren van de coach nog wat oefeningen gekregen met de voodoo floss voor men achillespees, ik heb er alle vertrouwen in dat het toch wel nog in orde komt ^^

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:32

Even wat leven hier weer in blazen!

Zijn er nog mensen aan het crossfitten? In de box of wellicht thuis?

Vandaag heb ik de 12 days of Christmas thuis gedaan.

Afbeelding

Eerst 1 handstand push up. Dan 2 box jumps en 1 handstand push-up. Dan 3 air squats, 2 box jumps en 1 handstand push up etc.
In 30:15 afgerond maar hij was wel pittig!

Jullie nog leuke wod’s om te doen?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:24

Netjes!!! Wij hebben laatst ook 12 days of christmas gedaan, maar dan met andere oefeningen. Had alleen niet goed gelezen dus dacht valt wel mee.. Uh nee dus XD

Deze deden wij:
1: 150 m row
2: Muscle ups (vanaf een box)
3: Dumbell thrusters
4: box jumps
5: Handstand push up
6:Chest to bar(evt banded)
7: Kettlebell swings
8: KB snatches
9: toes to bar
10: walking lunges with dumbells
11: Ring dips / box dips
12: Man makers
Pittig maar wel leuk, die man makers waren wel echt killing op het einde!

Ik train best veel nu. Ga minimaal 6 dagen per week heen en daarvan doe ik 2 dagen in de ochtend een Crossfit les en in de avond weightlifting. Vooral zondag is leuk. Dan doen we buddy wods die vaak minstens een uur duren :)

Qua wods, die van vandaag was best leuk: 2 rounds for time (met 4 min rust tussen de rondes
-30wallballs (14 lbs), 20 alternating dumbell snatches (15 kg), 15 toes to bar, 5 bar muscle up (voor mij vanaf een box)

En deze vorige week was pittig want bijna niemand gefinisht (time cap 20 minuten):
- 50 thrusters (lege barbell, 15 kg dus)
- 40 cal row (dames 30)
- 30 burpees
- 20 box jumps
- 5 ring muscle up transities
(en dan weer alles terug naar boven.

Ik vind het altijd leuk om te zien want andere doen! Daar zit echt een groot verschil in namelijk :)
Wij doen bijv nooit mountainclimbers (alleen soms in wu) of jumping jacks

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:21

Ik ben net weer begonnen maar helaas houdt het alweer op met de nieuwe lockdown -O-
Voorlopig maar weer thuis aan de gang. Gelukkig kunnen we nog wel naar onze paardjes

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:21

Wellicht kunnen we hier wat thuis wodjes plaatsen? Ik heb redelijk wat in huis maar wellicht kunnen we even verzamelen way iedereen in huis heeft en zo wodjes maken?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:32

Ik heb helaas vrijwel niks in huis. Heb nu wel een pull up stang besteld. Vanochtend de les gevolgd en net nog maar ff open gym gedaan. M'n schouders waren giga moe, maar hee heb nu toch rust heh.

Misschien ook leuk om dingen te bedenken die wel thuis kunnen en een doel worden? Bij de vorige lockdown deden ze dat bij onze box ook en vroegen ze filmpjes op de facebook te zetten van progressie.
Ik wil iig eindelijk normale push ups kunnen, m'n core sterker krijgen en sneller burpees kunnen. Plus misschien nog bezig met handstand push up.
Ben nu de laatste tijd bezig met handstand walk, maar dat durf ik thuis niet qua ruimte.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:23

De oorspronkelijke 12 days of Christmas die ik eerst had gevonden was een thuis wod zonder equipment dus er zijn genoeg dingen te doen!
Heb je zelf een speedrope?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:37

Yes ik heb speed rope en ook nu 2 matten. Plus nu een pull up stang.
Maar wij mogen wel 2x per week komen trainen (en indien last minute plek vaker).
Helaas natuurlijk wel buiten, maar meteen maar gebruik van gemaakt vanochtend. Met dit weer geen straf :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:37

Ik had de vrijdag voor de lockdown een proefles. Wilde starten met 5 beginner/technieklessen. Helaas pindakaas, dat wordt nu even uitgesteld. Hopelijk kan ik daar na 19-1 mee gaan starten.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:17

Ah dat is wel balen! Was je proefles leuk?
Ik heb nu 2x buiten getraind. Heerlijk! Plus vanaf morgen komt er een tent, want het mag vd gemeente dus we kunnen gewoon trainen :)