Joolien schreef:xlindaa schreef:Ik meld me ook even hier,
Om alle 1000 berichtjes terug lezen wel erg veel is heb ik dit dus niet helemaal gedaan.
Ik ben anderhalf jaar terug mijn moeder verloren. Ik was toen de tijd 18. Ik heb mijn moeder moeten reanimeren tot de ambulance dr was en dit vind ik nog steeds erg moeilijk. In het kader van you can run but you can't hide, kom ik nu achter het can't hide deel. Ik kom mn bed niet uit, het huilen staat me nader dan het lachen en ik weet niet meer wat ik moet. Waar moet ik uberhaupt hulp zoeken? Via school heb ik 1x in de week een gesprek maar dit is veelte weinig, mijn vader en ik hebben niet zo'n goede band en ja verder heb ik eigenlijk niemand meer. Ik ga op t moment ook niet naar school omdat ik mezelf gewoon simpel weg niet meer bij elkaar kan rapen om dr te komen.
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, of waar ik heen moet voor hulp? Ik wil niet als slachtoffer behandeld worden.
Ach wat klote zeg, dat is niet niks. De eerste stap is naar de huisarts gaan en melden dat je graag hulp wilt. Hij kan je doorverwijzen naar de praktijkondersteuner of naar een psycholoog.
Rouwverwerking is niet niks, daar gaat een tijd overheen.
Ik heb 2 jaar geleden het contact verbroken met mijn vader, en dat voelt ook als rouwverwerking. Ik ben er nog steeds mee bezig.
Ja leuk is anders inderdaad, t is dat k alleen mn vader nog heb anders had ik dat contact ook helemaal verbroken. Één van je ouders missen, of t een bewuste keus is of niet blijft toch moeilijk.
Ik ga na de vakantie wel is even bellen naar mijn huisarts (zit nu nog in Oostenrijk). Vraag me alleen wel af hoe het dan zit met kosten e.d. maar dat gaan we zien. Thanks!