Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 20:03

Dank jullie wel. <3

Denk dat ik maandag inderdaad maar even bel, dan hoor ik t vanzelf wel. :)

Moet nu de hele tijd overgeven, terwijl m'n buik nu echt wel leeg is ondertussen (ook alleen maar gal). Gisteren avond en vannacht ook al de hele tijd continue braken. Best naar. Denk dat t komt door de pijn en de hoge hersendruk. Primperan haalt wel de misselijkheid redelijk weg, maar stopt niet t braken. Voel t dus ook bijna niet aan komen, omdat ik vrijwel niet misselijk ben. Om t makkelijk te maken...

Dadelijk film kijken in bed, Hungergames deel 1. Morgen als t lukt deel 2 in de bios kijken. Hoop dat dat lukt, zou wel leuk zijn. :)
Maar niet handig met dat vele braken en de hoofdpijn. Zullen zien morgen.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:21

he bah het zit ook niet mee. Vervelend dat die pijn je zo ziek maakt. Hoop voor je dat je vandaag nog naar de bios kunt.

En inderdaad morgen bellen, ook het braken melden(als ik jouw was).

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:17

We zijn wel nog naar de bios geweest, het ging maar t hield niet over. Wel leuk, even lekker eruit. :)

Morgen inderdaad maar bellen, gaan ook CT van m'n nieren morgen even op vragen. Kijken hoe oa de blinde darm er daar op uit ziet.
Braken meld ik inderdaad, dat is beetje vaste symptoom zeg maar. Zolang ik nog iets binnen hou is t nog oké en dat lukt nog enigzins.

Heb nog steeds behoorlijk koorts, vanochtend 38.0 en nu 39.2. Voel me verder redelijk, alleen heel veel pijn en wat slap/zwak (maar zal ook door t braken komen en daardoor sowieso ook minder eten).

Pijn breekt me wel weer flink op, pijnstillers lijken ook weer steeds minder te doen. Wordt er zo langzaam aan echt gek van.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:30

Oh oh wanneer houdt het nu toch op? Wel balen dat het zo lang duurt voordat je aan de beurt bent.

Al infectie waarden geprikt? Goed plan om morgen te bellen die koorts iedere keer is toch niet oké.
Hopen dat je vannacht een beetje slaapt dat doet altijd al goed.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:35

Hoop dat je vannacht beetje kan slapen en je morgen chirurg aan de lijn krijgt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 22:08

Nee infectie waarde nog niet geprikt. Als t drain infectie is, is de kans ook maar klein dat t in t bloed te zien is. Maar chirurg zal wel bloed willen laten prikken, dan weten we t meteen.

Crp kunnen we hier thuis ook wel prikken, maar weet niet of ik daar nu echt iets mee op schiet.

Mja, die koorts moet toch ook wel ergens vandaan komen... Weet t niet zo goed. Wacht morgen maar even af.

Slapen zal me inderdaad wel even goed doen. :o
Laatste dagen maar heel weinig kunnen slapen door de pijn. Afgelopen nacht uiteindelijk zo moe dat ik toch nog in slaap gevallen ben rond uur of 3/4. Vriendje is dan ook zo ontzettend lief voor mij om me dan ook lekker te laten slapen. Heel fijn. <3

De drain zit nu sinds net weer tussen m'n lever en ribben in, dat is echt de pijnlijkste plek in m'n buik waar die drain kan komen zeg. Jeetje. Was best blij toen ie daar eindelijk weg was.

Helaas nog niet bij m'n pony geweest. Deze week wordt ze weer geënt en dan hopelijk zaterdag even langs. Wil haar graag weer eens even zien. :)

Net ook mailtje gestuurd naar een stal hier in de buurt, ze geven menles. Gevraagd of ze zelf les pony's/paarden hebben, want pony kan nog niet voor de wagen hihi. Dat wil ik toch wel heel erg graag gaan doen. 1 keer in de twee weken even lekker met de paarden bezig zijn en leren mennen. Dus ik hoop dat dat gaat lukken. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:17

:(:)
Knuffel quir.
Ik hoop echt op een nacht met goede slaap voor jou.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 02:35

Eindelijk topic helemaal doorgelezen. Wow... Wat een strijd heb je moeten leveren zeg, en wat een strijd voer je nog. Zo dapper. Heb bewondering voor hoe je het doet en gedaan hebt. Ook hier veel knuffels en hopelijk ben je nu lekker aan het slapen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:40

Lieve quir heb je al gekeken naar THC wietolie?

Er zijn mensen die hun mixen ocycodon,amutripyiline,diclofenac,themazepam etc kunnen afbouwen/stoppen door wietolie.

Je hebt zoveel pijn!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 13:46

Dank jullie wel. <3

Helaas slapen is er niet echt van gekomen, zo veel pijn gehad en nog steeds. Zelfs niet met drie slaap middelen.

M'n hoofd knalt uit elkaar, de druk is extreem hoog. M'n ogen doen pijn door de druk en m'n oren suizen met hoge pieptoon. Herrie in m'n hoofd dus.

Ik zie ook bijna niets meer (typt verdomd lastig moet ik zeggen), maar wel alles twee keer. Wazig met veel zwarte vlekken. Druk moet dus eigenlijk snel omlaag, voordat t dadelijk blijvend is (dat vind ik altijd t engste...). Mijn rug begint wel weer pijnlijk te worden en stijf, dus verwacht dat t niet lang meer duurt voor de hersenvliezen daar weer scheuren. Een voordeel, is de druk in m'n hoofd tenminste wel weer even lager.

Buik is ook een ware ramp zeg. Drain is wel weer bij m'n lever weg, maar de pijn blijft behoorlijk. Buik is ook enorm hard, net van beton en wat opgezet. Voelt niet prettig.

Woensdag is de eerste dag dat m'n chirurg er is, voorkeur is dus woensdag. Als t niet meer gaat of ik t niet vertrouw kan ik naar andere chirurg. Maar wil ik liever niet.

Temperatuur is nu wel redelijk oké, 37,4. Moeten we wel even goed in de gaten houden. Infectie/ontsteking kan ik nu gewoon echt niet gebruiken (zes weken ziekenhuis aan t infuus zie ik sowieso niet zitten, infuus overleefd bij mij nog niet eens een week en nieuwe prikken is bijna onmogelijk). Dus hopelijk blijft de koorts nu uit.

Enn ik blijf vandaag de hele dag in bed liggen! Behalve straks even naar t ziekenhuis, mijn CT ophalen en nieuwe pijnstillers halen bij de ziekenhuis apotheek.

Hopelijk val ik straks nog wel even in slaap. Ben helemaal op en kapot. Eigenlijk wilde ik morgen eventjes naar school, maar dat gaat nu niet gebeuren. Jammer maar helaas.

Ik heb daar niet meer naar gekeken Hannanas, ik ben er gewoon nog niet aan toe gekomen.
Iets af kunnen bouwen met de pijnstillers die ik nu heb zou wel heel fijn zijn, helemaal als er iets is wat beter werkt. Dadelijk toch naar de apotheek nieuwe pijnstillers halen en ga t dan meteen daar eens vragen. En anders woensdag sowieso bij de chirurg. Klein beetje minder pijn zou wel heel welkom zijn.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:59

"Als het niet meer gaat..." DU-UH !

nog 2 dagen. Ik hoop echt dat je het uithoudt meis. :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:10

Pfff weer nog 2 dagen wachten tot je de chirurg kan spreken.

Eerlijk gezegd zou ik nu de wietolie proberen niet aanraden. Tenminste niet zonder overleg met arts. Hoge hersendruk is niet zomaar iets. Bij "gewone" pijn en kanker is er aardig wat onderzoek naar gedaan maar wat het doet bij een te hoge hersendruk volgens mij niet. Maar Quir ik weet dat je het niet zomaar gaat proberen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 20:39

Inderdaad Genja. Ik ga het sowieso niet zomaar proberen zonder overleg met de chirurgen. :)
Neem t wel allemaal mee en elk beetje dat helpt is mee genomen natuurlijk. Dus ik waardeer t allemaal wel heel erg!

Veel medicatie heeft sowieso als bijwerking verhoogde hersendruk, oxycodon bijvoorbeeld ook. Daarom sowieso al voorzichtig zijn en niet zomaar van alles innemen. Veel gaat ook onder toezicht, zeker in t begin. Zo weten we dat oxycodon bij mij wel goed gaat.

Apotheek kon me niet zoveel vertellen verder.

CT was een beetje dubieus. Heb veel kliertjes in de (onder)buik en ook de blinde darm is iets te dik (diameter te groot) duiden beide op infectie/ontsteking... Verder zit er geen vocht in de buikholte dus de drain doet in ieder geval helemaal niets meer (bevestiging). M'n vriend gaat de CT op t werk een keer goed bekijken op goede schermen en eens overleggen met chirurg wat betreft die blinde darm.

Verder... M'n rug heeft t begeven, alweer. Eén voordeel, ik zie op t moment wat beter en de druk in mijn hoofd is iets minder. Daar krijg ik dan wel weer veel pijn in m'n rug voor terug, helaas. Zit ook weer een flinke bult en t litteken doet behoorlijk zeer.

Buikpijn blijft, nu continue hele hete kruik (kokende water hihi) op mijn buik en dat verzacht t een ieniemienie beetje. Maar alles is mooi mee genomen. Koorts blijft ook wat, net 38,1. Verder voel ik me beroerd door de medicatie en de pijn.

Nu t wat kouder is ook weer last van mijn knie, die heb ik verbrijzeld gehad door klap van een paard, 13 jaar geleden alweer. Die kan alleen heel slecht tegen kou (artrose) en die voel ik nu dus best goed, vooral omdat ik weinig beweeg en dat ding daardoor nog stijver wordt....

Oh en zaterdag ochtend naar m'n lieve pony! <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:35

genja schreef:

Eerlijk gezegd zou ik nu de wietolie proberen niet aanraden. Tenminste niet zonder overleg met arts. Hoge hersendruk is niet zomaar iets. Bij "gewone" pijn en kanker is er aardig wat onderzoek naar gedaan maar wat het doet bij een te hoge hersendruk volgens mij niet. Maar Quir ik weet dat je het niet zomaar gaat proberen.

Wietolie is niet eng en veel onschuldiger dan reguliere pijnmedicatie.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:47

Hannanas schreef:
genja schreef:

Wietolie is niet eng en veel onschuldiger dan reguliere pijnmedicatie.

En nog is het niet verstandig het zomaar te gaan gebruiken bij een te hoge hersendruk. Dit is niet zomaar Iets. Gelukkig is quir voldoende medisch onderlegd om dit zomaar te gaan gebruiken.
Bokt is niet de plek om zulke medische adviezen te geven ook al is het in jou ogen een onschuldig iets.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:52

Infectie ? Komt de operatie dan in gevaar ?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:11

Ben t helemaal met je eens Genja. Je kan niet zomaar adviezen geven wat betreft medicatie, omdat je niet weet wat er is en welke medicatie nog meer gebruikt wordt. Zie dat helaas toch ook veel voorkomen op bokt. Vooral "omdat t bij degene gewoon goed ging", kan t vast geen kwaad. Levensgevaarlijk soms.

Maar ik waardeer t wel heel erg als mensen met me mee willen denken! Ik zie t nu ook meer als tip, zo van je heb je daar al eens aangedacht of naar gekeken? En dat vind ik wel heel erg fijn. Nu is t niet zo dat ik zomaar lukraak alles ga nemen, gebruik daar sowieso teveel verschillende medicatie voor en heb helaas ook te veel medische problemen waar ik rekening mee moet houden (waarvan de te hoge hersendruk een van is, maar nog tig andere dingen).
Maar bijvoorbeeld de primperan heb ik ontzettend veel aan gehad, echt super.

Maar ik neem dus alles mee, artsen zijn immers ook maar gewoon mensen en wie weet is t wel de oplossing...

Dus alles is heel erg welkom! :D

Infectie komt de operatie inderdaad in gevaar. De vraag is alleen waar t dan vandaan komt. Of t puur en alleen van de blinde darm is (dan komt de operatie niet in gevaar, alleen komt er dan nog een extra operatie om die te verwijderen). Alleen komt de infectie van de drain, dan komt de operatie wel in gevaar... Of nou ja. Dan zal er met spoed geopereerd worden om deze drain te verwijderen, dan lange tijd antibiotica via infuus en dan kan als de bacterie weg is pas weer een nieuwe geplaatst worden.

Maar t is allemaal beetje dubieus. Het is niet duidelijk, dit is het. Was dat maar eens, zou fijn zijn. :)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:20

Gewoon even een dikke virtuele knuffel <3 !

Soms weet ik gewoon niet wat ik moet zeggen. Je bent in ieder geval een ontzettende kanjer!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:54

En dat wilde ik dus ook zeggen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:00

En omdat ze op bokt niet van oneliners houden...

+1

Ik weet soms ook niet wat ik moet zeggen

dus probeer ik maar een beetje humor te brengen

maar soms zegt dat ook niks... -O-

Hopelijk weet je woensdag meer!! :(:) :*

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:09

Pfoe, wat heftig allemaal weer. Ik volg je topic bijna dagelijks, maar weet vaak ook niet zo goed wat te zeggen..
Hopelijk lukt het vanavond om te slapen. Super vervelend als je wel moe bent, maar het niet lukt om lekker te slapen.. :(:)
Succes woensdag, zal fijn zijn als je weer wat meer duidelijkheid kan krijgen :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:58

genja schreef:

En nog is het niet verstandig het zomaar te gaan gebruiken bij een te hoge hersendruk. Dit is niet zomaar Iets. Gelukkig is quir voldoende medisch onderlegd om dit zomaar te gaan gebruiken.
Bokt is niet de plek om zulke medische adviezen te geven ook al is het in jou ogen een onschuldig iets.

Snap ik.
Gelukkig ontvangt Quir graag tips!
Heeft ze denk ik ook wel nodig met haar ellende, zonder dat de artsen echt een oorzaak of definitieve oplossing weten.
Dan kun je maar zoveel mogelijk informatie opsnorren, zoals quir het al eens over lotgenoten had waar ze veel van had gelezen.

Of topic: bokt is een geweldig informatie medium. Mijn inziens juist de plek om (medische)kennis te delen. Het zou een enge boel zijn als bokt geen medium was om medische kennis te delen, zowel voor mens als voor dier. Een zeer onmisbaar gegeven van internet en dus ook een community als bokt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:26

Medische kennis delen prima, maar als je dat doet zou ik er toch bij zetten dat die persoon wel even bij de dokter moet navragen.

In mijn topic ook veel tips gehad en een paar waren super, zo kwam ik dus wel grotendeels van mijn pijn af, omdat mensen een andere medicatie noemden als 'die moet je even navragen' en dat bleek de oplossing te zijn voor mijn pijn.

Dankzij meerdere reacties in het topic heb ik ervoor gepushed en blij ook, anders had ik dagenlang extra met pijn gelopen omdat ze eerst medicatie 1 wilden ophogen voordat ze naar nummer 2 wilden. Maar ik heb op mijn strepen gestaan dat ik 1 niet meer wilde en nummer 2 wilde starten. Gedaan en voila, pijn een heel stuk minder! Anders had ik nog wel 2 weken extra met pijn gezeten.

Supertip dus.

Maar het was dus wel in overleg met de dokter. Altijd in overleg met de dokter.

Bokkers kunnen niet in je medicatielijst kijken en zijn meestal geen artsen, dus weten niet alle effecten, al plaats je de lijst.

Tips prima. Altijd goed. Maar medische kennis van een bokker aannemen zonder de arts erbij betrekken zou ik niet zomaar doen en zou niemand zomaar moeten doen.

Maar tips moeten worden blijven gegeven, want meestal is de kant van een gebruiker met soortgelijke problemen soms heel fijn om te horen. Die hebben toch een ander inzicht erin dan een arts. En dan komen jij en je arts misschien sneller naar een oplossing toe als je als patiënt er wat van weet en die info met de arts deelt.

Wietolie heb ik in mijn topic ook als tip gekregen. Niet gedaan want 1) eraan komen is lastig en 2 )mijn arts waarschuwde mij over de combinatie met 1 van mijn pillen, dat die niet zo handig is.

Hoe dan ook, kom zo dit topic binnen barsten haha. Quir reageert al een tijdje in mijn topic en dacht, ik kom even buurten.

Quir, hoe gaan ze bij jouw kijken waar de infectie vandaan komt? Volgt daar nog onderzoek voor?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 08:18

Dankjewel allemaal! Soms doet een berichtje van steun al zo ontzettend veel, dan hoeft er in feite eigenlijk nog niet eens echt iets in te staan. :o
Dat is gewoon fijn om te zien/lezen.

Bokt is inderdaad een prachtig medium, ook om dingen te delen als medisch advies. Het is denk ik alleen soms de manier waarop. Van "he heb je daar al eens aangedacht" is in mijn ogen heel anders als "je kan dat en dat gewoon gebruiken, werkte bij mij ook heel goed".

Soms worden er adviezen gegeven (hoe dan ook zal t vast altijd goed bedoeld zijn overigens) die echt levensgevaarlijk kunnen zijn.

Neemt niet weg dat ik echt heel blij ben met alle tips en dat ik echt alles in overweging neem en bespreek. Helaas is er alleen over de te hoge hersendruk zoals ik nu heb nog heel weinig bekend en is t ook nog eens heel zeldzaam. Andere vormen van te hoge hersendruk zoals een tumor is wat meer bekend over. Wat ik heb wordt ook niet voor niets vaak pseudetumor cerebri genoemd, symptomen zijn namelijk precies hetzelfde als bij een grote tumor in de hersenen. Alleen is er (gelukkig) geen tumor.

Maar nogmaals tips zijn altijd enorm welkom! Heb al een en ander opgezocht en het geeft hele positieve effecten. Dus wie weet. Ook via pb al hele goede tips gehad en daar ben ik echt oprecht blij mee. :)

Eline, in principe is verder onderzoek naar de infectie niet nodig. Die zit namelijk in mijn buik. De enige vraag is of die van de drain komt of van de blinde darm. Daar kunnen ze eigenlijk maar een ding mee doen en dat is open maken.

Het is namelijk vrij duidelijk, in mijn buik zijn de klieren opgezet. De blinde darm is al bijna 2,5 jaar aan t rotzooien. Ik wil dat ding er dan ook t liefste uit hebben, zeker nu er een verbinding is van mijn buik naar de hersenen. Als de darm perforeerd heb ik namelijk echt een groot probleem. Maar ze willen t tot nu toe niet. Ergens kan ik me goed voorstellen dat ze niet zomaar gaan snijden, maar geloof dat er nu genoeg argumenten zijn om dat wel te doen. Nu ziet die er duidelijk geïrriteerd uit en is de diameter ook (iets) te groot (mag tot 7 mm, vanaf 7mm is t een blinde darm ontsteking en mijn blinde darm is nu 8mm). Dus nu mag dat ding er van mij echt wel uit.

Ik hoop dan ook dat t niet de drain is, maar ik weet t niet. Twijfel heel erg. Meeste pijn zit wel rechts onder, maar regelmatig ook rechtsboven en soms links... Daar komt de blinde darm niet.

Gisteren hebben we infectie waarde geprikt en die zijn wel verhoogd. Vanavond doen we dat nog eens. Temperatuur wisselt ook nog heel erg, soms gewoon normaal en soms flink koorts.

Verder heel erg benieuwd wat de chirurg morgen zegt. Hopelijk volgende week de operatie, dan kunnen we aan t herstel gaan beginnen (hoop ik in ieder geval). En dat de drain in ieder geval niet geïnfecteerd is.

Kunnen helaas niet anders dan wachten, wachten en nog eens wachten. Hoe vervelend ook...

Vannacht wel eindelijk eens 2 uurtjes geslapen, veel te weinig maar tenminste wel iets. Kan ook erg lastig fijn liggen. Op mijn zij geeft dat erg veel pijn in m'n buik, net zoals op mijn buik zelf. Op mijn rug gaat ook bijna niet door het vele hersenvocht wat in m'n rug zit, omdat de hersenvliezen het weer eens begeven hebben. Dan blijft er helaas niet zo heel veel meer over... Zittend slapen is t m namelijk ook niet. :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:01

Hannanas schreef:
genja schreef:

Snap ik.
Gelukkig ontvangt Quir graag tips!
Heeft ze denk ik ook wel nodig met haar ellende, zonder dat de artsen echt een oorzaak of definitieve oplossing weten.
Dan kun je maar zoveel mogelijk informatie opsnorren, zoals quir het al eens over lotgenoten had waar ze veel van had gelezen.

Of topic: bokt is een geweldig informatie medium. Mijn inziens juist de plek om (medische)kennis te delen. Het zou een enge boel zijn als bokt geen medium was om medische kennis te delen, zowel voor mens als voor dier. Een zeer onmisbaar gegeven van internet en dus ook een community als bokt.

Medische kennis delen moet je mij inziens voor uitkijken. Over het algemeen komen hier mensen die hier niet voor geleerd hebben en als je soms ziet wat voor adviezen er gegeven worden. (bedoel ik niet dit topic). Er worden soms adviezen voor medicatie gegeven met een dosering die bv echt niet kan. Terwijl je ook nog eens niet de achtergrond van iemand weet dit kan tot gevaarlijke situaties komen.
Je weet namelijk nooit of mensen dit eerst met de behandeld arts overleggen of zomaar gaan gebruiken.

Vorige week was er bv een topic over oxazepam online bestellen. Wat voor adviezen er voor adviezen gegeven werden welke medicatie je allemaal kon bestellen via internet heel gevaarlijk!