"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:30

Hier ook iemand die sinds september begonnen is met het ontpillen. In september, oktober en november m'n regels zeer regelmatig gehad. Erna niet meer. Kan dat zijn dat dat ook nog 'valse regels' waren, zoals je die ook hebt als je nog de pil neemt. Ik las erover dat de stoffen vd pil nog lang in je lichaam kunnen blijven. M'n regels blijven voor december nl al een week uit. Heb vroeger (voor ik de pil nam) ook al eens een klein jaar lang geen menstruatie gehad, en opeens waren ze er terug.

Nog mensen met soortgelijke ervaring?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:38

Ontpillen bestaat niet, hoe zou het anders kunnen dat sommige mensen na 1 keer vergeten te zijn om deze in te nemen ze gelijk weer zwanger worden?
Je cyclus moet inderdaad weer op gang komen, omdat die jarenlang op een niet natuurlijke manier heeft gefunctioneerd. Dit kan lang duren of meteen zijn maar dat verschilt zo erg..
Gezien je vroeger ook een keer een onregelmatige cyclus hebt gehad zou het kunnen dat dit nu weer het geval is. Maar dit kan zijn door heel veel verschillende factoren (ziekte, medicijngebruikt, onder- of overgewicht)

Ik ben pas een maand gestopt met de pil en zou vrijdag ongesteld moeten worden..we gaan het zien. :Y)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:46

Dus volgens die redenering was het de vorige 3 maanden wel échte menstruatie en geen onttrekkingsbloeding (zoals je die id stopweek hebt bij pilgebruik)? Denk trouwens dat de ene er gevoeliger is dan de andere, kwestie vh al dan niet bestaan van ontpillen. Zoals vrouwen die er onvruchtbaar van worden, of jarenlang proberen? En de andere die dan idd 1 x de pil vergeet en prijs heeft.

Spannende dag vrijdag

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:51

Klinkt bij jou, magli, dat het wel echt gewoon een menstruatie die je had :j
De eerste "menstruatie" na de pil is inderdaad nog de neppe. Maar degene die erop volgt die is wel echt.

En denk inderdaad ook dat de ene vrouw er gevoeliger voor is dan de andere :j
Hier zelf zwanger terwijl ik gewoon de pil slikte :+
Maar sommige vrouwen hebben de pil nooit geslikt en kunnen er ook jaren over doen om zwanger te raken. Hormonen, die je geslikt hebt of zelf aanmaakt, zijn maar rare dingen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:04

Hm oke :). Dan hoop ik dat die van december vlug komen, want de vorige 3 maanden zo stipt en nu opeens helemaal niet.

Ja idd, die hormonen, is toch een speciaal iets! Doet onbewust veel met ons denk ik.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:45

Ik ben alweer een tijdje aan de pil & dat bevalt nog steeds prima. Nu echter sinds kort (weer) een andere en met ongesteld zijn deze maand ben ik écht een godzilla :') Normaal niet zo'n last van hormonen en pijn, maar de eerste twee dagen was ik echt zo hormonaal als wat _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:28

Hier sinds augustus gestopt en eigenlijk voel ik mij prima. Borsten inderdaad wel wat gevoeliger maar hartstikke regelmatig ongesteld. Wel wat langer dan met de pil, maargoed.... Ben wat dat betreft wel blij dat ik vrijgezel ben en er niet veel te beleven valt. Die condoomrommel vind ik ook eigenlijk helemaal niks. Maar een goed alternatief....

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:20

Ik heb een licht probleempje. Ik ben al dik een half jaar gestopt met de pil en had daarna steeds een mooie regelmatige menstruatie. Elke 4 weken ongeveer 4 a 5 dagen. Nu ben ik al 10 weken niet meer ongesteld geweest en ik snap het niet. Ben er al meermaals voor mij de huisarts geweest en die wilt nu een inwendig onderzoek doen om te kijken of alles van binnen normaal voelt maar hier ben ik toch wel een beetje angstig voor. Ook moest ik een zwangerschapstest doen en deze heb ik gedaan en wat ik al wist was ik niet zwanger. Maargoed nu ontkom ik natuurlijk niet aan dat inwendigonderzoek maar zie er zo tegen op. Iemand dit ook al eens gehad?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:38

Was ook gestopt eind juli. Alleen nu nog minder ongesteld, verlies weinig bloed. Veel puistjes om mijn kin, erg moe, meer honger en dikkere buik 's avonds.
Was gestopt, omdat ik dacht niet meer zulke heftige stemmingswisselingen zou hebben, maar had niet echt effect, ga misschien toch maar weer beginnen met de pil, als ik later een vaste relatie zou krijgen kan ik altijd weer stoppen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:57

En veel afscheiding regelmatig, soms het gevoel alsof ik gewoon plas :P
Maar moet ook vaker plassen dan normaal.

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:47

Hoi dames,

zo even heel het topic doorgelezen hoor haha, wat een verademing dat er meer vrouwen zijn met 'problemen' rond de pil...
Nu weet ik alleen niet wat ik zelf nou moet gaan doen... Herken me zeer in de klachten, heb ook een libido van -80 etc etc.. Alleen wat nu... zijn jullie zomaar van de 1 op de andere dag gestopt met de pil? Vind de pil ook zeker voordelen hebben, heb een hele lichte menstruatie ( twee dagen heel licht oid) en je kan hem altijd doorslikken als het niet uitkomt.. wel altijd last van afscheiding en tot nu toe nog niks gevonden wat helpt. En mn libido... dat is gewoon sneu voor mijn vriend -O- haha..

Werd ook getipt over het mirena spiraaltje maar hoor daar ook weer horrorverhalen over... dus dat maakt me keuze ook niet gemakkelijker... Wat zeggen jullie, toch maar gewoon stoppen , kijken wat mijn lichaam doet en eventueel in de toekomst kijken voor een spiraaltje?

och we hebben het er maar moeilijk mee :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:54

Nuva ring is op zich wel een makkelijke optie om eens op over te stappen! Deed mijn libido wel goed. Als t niet bevalt kan je er iig direct nee stoppen, dat wordt met een spiraal lastig ;)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:44

Miri schreef:
Alleen wat nu... zijn jullie zomaar van de 1 op de andere dag gestopt met de pil?

Ik ben doorgegaan tot ik m'n stopweek had met de pil. Ongesteld geworden. En daarna gewoon geen nieuwe pil meer ingenomen :)

Miri schreef:
Werd ook getipt over het mirena spiraaltje maar hoor daar ook weer horrorverhalen over... dus dat maakt me keuze ook niet gemakkelijker... Wat zeggen jullie, toch maar gewoon stoppen , kijken wat mijn lichaam doet en eventueel in de toekomst kijken voor een spiraaltje?

Dat is inderdaad mijn insteek. Gewoon gestopt om te kijken hoe mijn lichaam het doet en als ik condooms te lastig vind worden ga ik wel over op een spiraaltje.
Vriendlief mag van mij verder niet zeuren hahaha, wij vrouwen moeten altijd maar dingen doen tegen zwanger worden dus nu mag hij ook wel eens moeite doen met condoom. :Y)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:55

@Miri: Ik zou, als je inderdaad stopt met de pil, eerst even afwachten hoe je lichaam erop reageert voordat je direct een mirena of koperspiraal neemt. Maar dat is mijn keuze natuurlijk :j

Maar dan kan je wel het beste een antwoord vormen of iets anders dan de pil geschikt voor je is. Misschien bevalt het je zo slecht dat je weer de pil wilt ;)

En gewoon je strip afmaken en dan na je stopweek niet beginnen.

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:59

thanks voor de reacties!! ga de stap dan toch maar wagen!! :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:15

Leprycorn schreef:
De eerste "menstruatie" na de pil is inderdaad nog de neppe. Maar degene die erop volgt die is wel echt.

Maar sommige vrouwen hebben de pil nooit geslikt en kunnen er ook jaren over doen om zwanger te raken. Hormonen, die je geslikt hebt of zelf aanmaakt, zijn maar rare dingen.

Als ik dit lees dan krijg ik het toch altijd zo benauwd ineens :=
Ik ben met de pil al bang dat er iets mis gaat, maar zonder lijkt me helemaal eng. Daarom ook na 3 maanden weer begonnen met pil.

Zijn jullie daar niet bang voor? Ik ben pas 20, kinderen wil ik nu niet. En vriend denkt toch iets anders over abortus dan ik... Sorry voor het offtopic gaan

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:32

Riraito schreef:
Leprycorn schreef:

Zijn jullie daar niet bang voor? Ik ben pas 20, kinderen wil ik nu niet. En vriend denkt toch iets anders over abortus dan ik... Sorry voor het offtopic gaan

Mwa, ik niet zozeer. Ben 23 heb 6 jaar een relatie met mijn vriend waarvan 5 jaar samenwonend.
We zijn momenteel te klein behuist (2kamer appartement) en qua geld zou het absoluut niet uitkomen. Maar verder zou het wel welkom zijn.

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:41

Ik ben een resultaat van zwanger door de pil en mijn moeder kwam er ook nog eens pas achter met 7 maanden ofzo :+

Zelf ben ik juist sinds een maand oid weer aan de pil en heb nu een veel lichtere pil dan waar ik mee geëindigd was hiervoor en ik heb eigenlijk alleen nog maar voordelen gemerkt. M'n libido is gestegen en voel me emotioneel juist wat stabieler :j

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:55

Riraito, :+ mijn moeder is ook door de pil heen zwanger geworden van mij. Ze dacht toen dat ze door de stress van verhuizen niet ongesteld werd, maar nope. Was waarschijnlijk de reden dat zij zwanger werd denkt ze.

Zelf ben ik een paar dagen flink ziek geweest (diarree) en daardoor werkte hij bij mij waarschijnlijk niet. Enige wat ik kan bedenken.

Maar een vaste relatie, beide vaste baan en een huis samen dus was geen enkel probleem!

Ben bijna 24 (11 dagen na uitgerekende datum ben ik jarig) en heb vanaf mijn 16e de pil geslikt. Is al die tijd wel goed gegaan :j had er zelf gewoon niet bij stil gestaan dat de pil dan niet werkt. (bij antibiotica ook niet meer dames! Die meiden ken ik ook die daardoor zwanger raakte)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:00

Mijn broer is van een condoom :+
En toen wouden ze safer spelen met de pil, en toen was ik daar :')

Hier altijd goed gegaan met pil (ongeveer 14 jaar geslikt).
En nu condooms.

Ik voel me heel fijn zonder pil :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:58

Schoonzus werd zwanger ondanks een spiraal :+ Zat pas 1,5 jaar :=

Niets is 100% veilig zullen we maar zeggen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:01

Manlief is vorige maand geholpen en ik ga in februari stoppen met de pil.
Ik kan aan veel dingen merken dat ik er last van heb, al jaren, maar was geen optie te stoppen.
Ik hoop dat het me bent waar ik op hoop (minder opvliegend zijn, meer zijn in seks en nog een paar dingen)...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:48

Leprycorn schreef:
Schoonzus werd zwanger ondanks een spiraal :+ Zat pas 1,5 jaar :=

Niets is 100% veilig zullen we maar zeggen.

En met kerst op de loer, leert zelfs dat verhaal ons dat je met volledige onthouding nog zwanger kunt worden :D _/-\o_

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:16

Ben nu bij toeval (vergeten en niet ongesteld geworden) sinds eind oktober van de pil af. Ben nog niet ongesteld geworden (dat is namelijk iets wat ik echt niet wil en dan begin ik direct weer met denk ik maar 2 op 1 dag om het direct de kop in te snoeren), ik merk juist MEER hoofdpijn. Aangezien ik wel 20 jaar doorgeslikt heb en me daar zeer prettig bij voelde zit ik er aan te denken om er maar weer gewoon mee te beginnen. Ongesteld zijn is echt een hel.

Overigens, 1% van de bevolking is ace en dat komt niet door de pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:16

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat 2 op een dag om van je ongesteldheid af te komen echt geen slim idee is. Als je bent gestopt maar je wilt weer beginnen kan je veel beter nu gewoon netjes beginnen met 1 per dag, dan ben je er tenminste vanaf.

Hier overigens nog eentje met ervaring met zwanger ondanks pil. Geen enkele anticonceptie is 100% veilig, maar de orale pil is, mits je hem niet vergeet, vaak relatief waterdicht.