Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:39

Selina schreef:
Dyphusion schreef:
Selina; om wat voor operatie gaat het? Ik heb een onderkaak + kin operatie gehad en mij is het echt alles meegevallen.

Onderkaak naar voren plaatsen.
Ik ben nog nooit geopereerd dus het is ook de onwetendheid. Ga binnenkort wel naar zo’n spreekuur met de kaakchirurg.

Ah dan zou het gaan om dezelfde operatie als wat ik gehad heb. Ik heb echt een operatie volgens het boekje gehad, en ik denk doordat dat kwam omdat ik heel relaxed de operatie in ging. Ik denk dat hoe drukker je je vooraf maakt, hoe moeilijker het herstel is. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel!

Fenneeee

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:35

Voorlopig zit mijn voortand nog vast en zit het wel prima. De pijn valt best mee, maar eten dat is toch wel een opgave..
kan je met die wax slapen of moet dat eraf voordat je gaat slapen ?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:18

Ik sliep daar gewoon mee. O:)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:26

Ah top, heb nu die wax erop zitten dan scheelt wel een hoop. Kunnen mijn wangen ook even rusten, heb aan beide kanten een mega blaar..

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:30

:(:)
Went vanzelf gelukkig!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:06

Na hoeveel dagen konden jullie weer een beetje normaal brood etc eten zonder pijn ?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:11

Fenneeee schreef:
Na hoeveel dagen konden jullie weer een beetje normaal brood etc eten zonder pijn ?

Ik denk dat ik iets van 2 weken m’n brood heb gescheurd ipv afgebeten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:12

Ik heb de zelfde bleeksetjes. Bleek 1 a 2 keer per jaar. Heeft echt veel tinten geholpen. Ik betaal 50 euro per setje van 4 spuitjes. De bitjes had ik al omdat ik invisalign droeg.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:14

Selina schreef:
Fenneeee schreef:

Ik denk dat ik iets van 2 weken m’n brood heb gescheurd ipv afgebeten.

Voel hem gelukkig al zo goed als niet meer zitten, maar die pijn met eten aan mijn kiezen en voortanden is zo vervelend. Ach het hoort er bij zullen we maar zeggen :’)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:30

Benieuwd hoe het met jullie gaat en of iemand van jullie mijn probleem herkent: Sinds ik mijn beugel heb (nu 2 1/2 maand) heb ik op dit moment voor de derde keer een sinusitis. Ik ben op zich bekend met dat probleem, maar normaal gesproken echt alleen na een verkoudheid. Ook nog steeds veel last van de beugel, mijn bovenlip krijg ik er niet goed overheen waardoor ik er veel druk op blijf zetten. Lip zelf is niet kapot ofzo, maar hij wil er net niet boven en hij wil er net niet onder zeg maar.

Bij de vorige controle al een tussenstap gemaakt qua draaddikte, maar dat lijkt het probleem ook niet te zijn. Dat is even 1 dag gevoelig en dan is het over. Maar mijn kaak zelf en de holte er vlak boven doen me elke avond zeer en nu dus weer troep wat eruit komt..... Geregeld ook dat mijn wang gewoon tintelt en bonst.

Zonet bij de orthodontist geweest, maar die kan niks vreemds vinden. Dus die stuurt me nu door naar de kaakchirurg, zodat die mijn holtes, wortels en zenuwen kan controleren. Hopen dat die snel plek heeft (morgenochtend bellen, ze zijn er nu niet meer). Voor nu zit er een plastic bandje overeen, wat maakt dat mijn bovenlip er makkelijker overheen glijdt.

Kent iemand dit? ortho staat een beetje voor een raadsel, maar ik zei al, welcome to my world. Niks gaat bij mij ooit volgens het boekje, zullen we maar zeggen :+. Maar het is wel erg vervelend, ik was eigenlijk al op het punt dat hij er maar weer uit moest zeg maar -O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 07:34

Ik was bang dat er misschien 2 verstandskiezen getrokken moesten worden. Blijkt dat ze er alle 4 uit moeten... :+

Maar als die eruit zijn dan kan ik over 2 a 3 weken eindelijk beginnen met invisalign. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:22

Nou ja, dan ben je ze ook maar kwijt :)) Zegt degene die er überhaupt maar 1 had, die jaren geleden al verwijderd is :+ Gaan ze er alle 4 in 1 keer uit?

Kaakchirurg kwam er ook niet helemaal uit, maar voorlopig terug naar zacht voedsel, medicatie tegen het klemmen 's nachts (iets wat ik ben gaan doen sinds de beugel erin zit) en voor nu is de draad eruit.... -O- Dat betekend dat we straks eventueel opnieuw moeten beginnen, maar de andere optie was ongeveer dat hele ding eruit halen. Dus dan nu eerst maar even zo de boel tot rust laten komen en dan met twee weken kijken hoe verder.

Oh, en voor wie blaren kreeg van het plaatsen van de beugel: Laat nooit de draad eruit halen en de slotjes laten zitten. Met volledige beugel had ik niks open of zelfs maar geïrriteerd, maar nu heb ik toch echt op meerdere plekken de boel kapot....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:23

Vervelend zeg lalidan... klinkt echt om wanhopig van te worden.

Ik heb destijds ook mijn 4 wijsheidstanden moeten laten trekken. Kan in België gelukkig onder volledige narcose.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:03

Ik heb gister m’n eerste controle gehad. Schrok me een hoedje want de ortho zei als eerste ‘Zooooo! :wow: ‘ . Ik dacht dat er iets niet goed was, maar het was juist al onwijs veel geschoven :)) .

Vandaag weer last met eten/kauwen. Hoop dat dat weer snel over gaat! :)

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:08

xChantal94 schreef:
Ik heb gister m’n eerste controle gehad. Schrok me een hoedje want de ortho zei als eerste ‘Zooooo! :wow: ‘ . Ik dacht dat er iets niet goed was, maar het was juist al onwijs veel geschoven :)) .

Vandaag weer last met eten/kauwen. Hoop dat dat weer snel over gaat! :)

Positief!! :D
Heb je weer een nieuw draadje dat het pijn doet?

Ik ga een beetje richting het einde, nu controle om de 6-7 weken i.p.v. 4. Als het goed is kan hij er in de zomer weer uit. *\o/*
Ik hoop natuurlijk de zomer als in juni, en niet aan het eind maar we gaan het zien.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:24

De eerste twee zijn eruit! Alle 4 tegelijkertijd doen ze niet, wordt volgens mij niet vergoed in de basis verzekering. Het eruit halen stelde echt niks voor! Binnen 2 minuten was ik uit de stoel. :+ De andere twee mogen over twee weken en dan kan ik eindelijk beginnen! *\o/*

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:47

Nieuw draadje onder en boven :j . En ook nieuwe chains voor het dichttrekken vanwege getrokken kiezen.

Super fijn! Hoe lang zou jij de beugel dan gehad hebben?

Alle 4 doen ze niet tegelijkertijd omdat ze niet alles in 1 keer kunnen verdoven :j . Hopelijk geneest het snel :) !

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:42

O ja, naar altijd nieuwe draadjes.. :=

Lekker Neverland, weer een stapje in de goede richting. Fijn dat je er weinig last van hebt gehad!

Ik heb hem dan een jaartje gehad, dus dat was goed te overzien. :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:06

Ik was vandaag bij een infoavond over een kaakoperatie en de kaakchirurg wilde dan mn bovenkaak iets omhoog en de onderkaak naar voren. Maar wat ik nog niet wist is dat je gevoelloos kan worden in je lip/kin en dat dat lang duurt tot het geneest en soms nooit meer geneest. Degene die de operatie gehad hebben, wat is jullie ervaring op dat gebied?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:51

Ik durfde het niet, bij mij was het gelukkig geen noodzaak en lost het met de beugel prima op zo. Is het voor een overbeet? Hoe veel mm is het?
Zou het wel spannend vinden ja!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:32

Geen idee eigenlijk. Voor een overbeet en klein stukje "gummy smile." Zit blijkbaar ook spanning in mn lippen, kan ze niet ontspannen zoals mn tanden nu staan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:34

4 maanden verder en ik mag eindelijk beginnen. 16 april wordt het geplaatst. :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:25

Selina schreef:
Ik was vandaag bij een infoavond over een kaakoperatie en de kaakchirurg wilde dan mn bovenkaak iets omhoog en de onderkaak naar voren. Maar wat ik nog niet wist is dat je gevoelloos kan worden in je lip/kin en dat dat lang duurt tot het geneest en soms nooit meer geneest. Degene die de operatie gehad hebben, wat is jullie ervaring op dat gebied?

Deze operatie heb ik ook gehad. Bovenkaak 7mm omhoog en onderkaak 11mm verlengd. Bovenkaak ook 2mm naar links(of was het rechts? :') ) verplaatst.
Na de operatie heb ik een aantal maanden een gevoelloos gebied gehad in m’n gezicht (links naast mn neus) en onder/op m’n onder lip/half op mn kin hield het het langst aan. Inmiddels is dit helemaal bijgetrokken en is er niks gevoelloos meer. Ik ben enorm blij dat ik de operatie heb gedaan, mocht het verdoofde gevoel zich hebben aangehouden op/onder mn lip dan had ik dit er ook helemaal voor over gehad. Je raakt er aan gewend en merkt er dan niks meer van. :j

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:11

Hoe gaat het met jullie? Vandaag voor jou de grote dag Neverland! :D
En beb jij al besloten over de operatie Selina?

Ik ben begonnen aan het einde, volgende keer een draadje achter mijn tanden onder.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:41

Ik denk dat ik de operatie niet ga doen. In ieder geval niet de komende jaren. 17 juni gaat mijn beugel eruit, dus ben blij dat ik dat gehad heb dan. Wanneer gaat die van jou eruit?